... // çözelim şimdi Meriç’in dilini tutalım şiirin gözlerindeki kelimeleri nemli nemli mum kokulu kanatlarımızla tekamülsüz anlarda su yürürken özgürlüğe
bitimsiz yollarda açılsın şiirin örtüsü saçılsın ortalığa nefretten büyüyen gözlerimizin öyküsü demlerken güneşi herhangi bir kadının eteklerinde herhangi bir acı seçelim kendimize ölmek için bahane sol yanımızdaki aynı hece gizlerin ötesinde şafakların ertesinde çocukça şarkılar söylerken sessizliğe //...
Sakla beni kolunun altında Meriç Sadeliğinde Ört durgun bakışlarını üzerime Çıldırmış gecede Sana ; laleden gülden şehirler getirdim Misk-i anber tadında Hırçın sevdalardan arta kalan Tek mısralık hayatlar Ucuz oyunlar As ! Boynunun yamacına Meriç As ki kurtulsun Kudurmuş nabızların ipleri Maskesiz geçelim denizleri
İlkim Ters laleyi öğretti babam Daha yeşildim Meriç Yüzyıllar öncesinin ceplerinde Bereket ayetleri okunurken Dördüncü kubbenin altında Küçücük avuçlarımla Lüle lüle haziran kıvrımlarında Buz gibi mermer taşa elimi sürdüm Aklım ermedi sırrına Büyüdüm Aynı soğuk mermerin Soğuk yüzünde Soluk benizli hüzünler sardı Sırtımdaki benleri
Ve… Sen hiç bilmedin Meriç Kuşların gagalarında oynaşan Yağmur şarkılarını Duymadın…
Dinle Meriç dinle ! Gücün yeterse Son kez dinle Başım dumanlı bu şehirde Alaca karanlıklar kuşağında Hariçten gazel okuyorum Seslerin yankısına Kime ne !
Çal Meriç çal ! Rüzgarın nefesinden Son bir ıslık çal Diyar diyar dolaşan Hüzünden bozma Uzun ince bir köprü ve urgan Ne çıkar Ne çıkar Kendimi Nevetra’nın saç bağından assam Ve kalsam Akmasam
Ak Meriç ak ! Yak dünlerimi Geçmişin özünde Bak ! Ağlıyor g ö k ş e h i r i n i n kızı Yağmur yağmur üstüne Dimağında yalnızlığın külü Bir türkü tutturmuş Bulutların çarmıha gerilmiş yüzü
“Bu da gelir bu da geçer ağlama “
Babam ! Sabır aynam Elleri şükür kokan adam Yine sırtımı sıvazlıyor Arka bahçede Saçlarımı okşuyor Elveda ! Akşam sefalarının koynunda Cennetten adam… Elveda…
Sen hiç bilmedin Meriç Damlaya kulaç atmanın hazzını Anlattıkça çoğalan yakamozları Kırıklarından doğan çocukların yanaklarını Okyanuslar vaad eden Damlacıkların ışıltılarını Sen hiç toplamadın Meriç Gecenin ayazından Yıldız saçlı kızları…
Sonum… İlkimden önce dökmüş tomurcuklarını Ve ayaklarımız gül yanığı Yürüyelim şimdi ateşe Meriç Havva’dan doğan Adem’i yanıltan Aşk artığı zaman Nasılsa gölge üzerimize…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Meriç sessizliğe gömülürken... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Meriç sessizliğe gömülürken... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sonum… İlkimden önce dökmüş tomurcuklarını Ve ayaklarımız gül yanığı Yürüyelim şimdi ateşe Meriç Havva’dan doğan Adem’i yanıltan Aşk artığı zaman Nasılsa gölge üzerimize…
ÇOK GÜZEL VEDE ÇOK ANLAMLI BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI.. HER İKİ YÜREĞİDE KUTLUYORUM SELAM VE SAYGIMLA
Değerli dost fevkalade güzel bir şiir okudum gönül sayfanızdan,yürekten ve içten yazılmış güzel duygulu ve hisli bir şiirdi.yüreğine sağlık,kaleminiz daim olsun.
Sonum… İlkimden önce dökmüş tomurcuklarını Ve ayaklarımız gül yanığı Yürüyelim şimdi ateşe Meriç Havva’dan doğan Adem’i yanıltan Aşk artığı zaman Nasılsa gölge üzerimize…
hep gölge kaldı nefis çeker dost kutlar gönül dolusu sevgiler sunarım...
___________________________________yazan yüreğe en dersin saygılarımı bırakıyorum harika bir eser olmuş yüreğinin hüznü terk etmesi dileğiyle saygılarımı bıraktım efendim...