Okuduğunuz şiir 8.6.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Kadir Yeşil
Farz- ı Misal
Diyelim ki bugün okunan selâ seninki. Farz-i misal hem öldün, hem Dünya’dasın
Ölümü öğrenmek istemiştin ya hani Tatbiki kendinle Kendi üzerinde
Hadi al işte üç tabut sana Avluda, Boyuna göre seç
ve
Geç
II.
Bir caminin avlusunda kendi namazını kılıyorsun Hem senin arkandan okunan duaları dinliyorsun Hem de kendi duanı, kendine yürekten ediyorsun.
İnsanın kendisini defni zor gibi Ne de olsa acemi Çağırması zor o yüzden eceli.
Şimdi seni gömüp evine gidelim Biraz zor olacak ama, Beraberce duanı da edelim
Şu karşıda oturan, Senin ekmeğini suyunu yıllarca bölüştüğün En iyi arkadaşın ne çok ağlardı kimbilir derdin Bak şimdi helvan şekeri az olmuş diyor, beğenmiyor Yemiyor
III.
Ben ölünce gözyaşlarına mendil yetmez, Hatta gazeteler bile yazar derdin... Senin isminde geçen bir şeyler aradım Yeni başlayacak bir filmde yönetmene rastladım
IV.
Bakıyorum cenaze merasimin de bitti Evinin kapıları kilitlendi Kardeşlerin bile gitti...
Peşinden ayrılmayan Sevgili dostların neredeler hani Ömür bir kaç dua, üç kaşık az şekerli helva ile ne çabuk geçti gitti
V.
Al sana çok merak ettiğin ölümlü dünya Şimdi sen o dostlarına Fırsat buldukça henüz ölmediğini kasıla, kasıla söyle
Ve bilsinler ki bir zamanlar bu ülkede bir sultan yaşarmış... Ne yaptıysa bu Dünya ona bile kalmamış.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Farz- ı Misal şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Farz- ı Misal şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sultan da olsan çoban da olsan bir avuç toprak sonumuz.Bu kubbede kalan hoş bir seda imiş.Kutladım ve sevdim bu şiiri...izninizle paylaşacağım.sevgiler...
Hayranlığımı nasıl söylesem, takdirlerimi nasıl dile getirsem bilmiyorum. Okumaya da dinlemeye de doyulmuyor. bu yüreğe sığan her şey var olsun. kutluyorum şair kardeşimizi bu manayı bize anlattığı için.
Kadir beyi kutluyorum harika okumuş, çok güzeldi çok.
Benim dışımda bir seslendirmen görünce sayfanda kulaklarımı sonuna dk açtım.:) ama Kadir beyi hep beğenirim. Çok sık duymuyoruz seslendirmelerini, fakat duyduklarımızın hepsi de etkili idi...
Sayın şaire ölümle yaşam arasındaki çizgiyi çok çok güzel yakalamışsınız şiirinizi okurken(dinlerken) sanki ölümle yaşam araındaki çizgide gidip geldiğimi hissettim kutlarım sizi.
bu nasıl güzel bir şiir.Çok beğendim Ben bir gün dost ve arkadaşlarıma beni sevdiklerini düşündüğüm insanlara sordum ben ölüce ne hissedersin. Hepside çok üzülür ağlarım demişlerdi hemde çok ağlarım ama sonra seninle yaşadıklarımız aklama gelir ve seni tebessümle anarım demişlerdi. Yalan mı söylemişler vay kalleşler sorarım onlara :))) Ama bir arkadaşım demişti bu dünyada seni en çok sevenler ölünce üzerine toprak atar biranönce gömüp gidelim diye evlat ve kardeşler tebrikler sevgiler
Bakıyorum cenaze merasimin de bitti Evinin kapıları kilitlendi Kardeşlerin bile gitti...
Peşinden ayrılmayan Sevgili dostların neredeler hani Ömür bir kaç dua, üç kaşık az şekerli helva ile ne çabuk geçti gitti
KALMAZ BE DOST KALMAZ BENDE KARDEŞİMİ YİTİRDİM HENÜZ ÜÇ YAŞINDAYKEN SADECE SOĞUK YÜZÜNE BİR ÖPÜCÜK KONDURDUM VE O GÜL PEMBE YANAKLARI BUZ DAĞI OLMUŞ BENİM YÜREĞİMDE BUZDAĞI OLDU TABUDUNA KOYDULAR VE SADECE YOLA KADAR UĞURLAYABİLDİK VE SONRA SOĞUK BEDENİYLE YATIYOR MEZARTAŞINDA AKLIM ÇIKARDI KARDEŞİM ÜŞÜR DİE GECE KAÇ KEZ YORGANINI ÖRTMÜŞTÜM YA ŞİMDİ YA ŞİMDİ KİM ÖRTER ÜŞÜYEN BEDENİNİ VE İŞTE KIYAMDIKLARIMIZI BİLE BİRYERE KADAR GİDEBLİYORUZ ANILARIYLA BAŞBAŞA KALIYORUZ:(((( GÜZELDİ YÜREKTEN DÖKÜLEN İNCİLERDİ TEBRİK EDERİM SAYGILARIMLA DOST
Zor ve gerçek bir konuyu ele almak ve bu derece akıcı, bu derece hissettirererk işlemek usta ve duyarlı kalemlere hastır, kaleminizi bir kez dana hayranlıkla kutlarım; fevkalade nefis ve başarılı bir şiir okudum...Hayat yalan, ölüm gerçek ve gerçek dost sadece ve sadece Allahtır... İşin özeti bu, ancak insanız işte yaşamak zorundayız, asgari müştereklerde, uyum ve saygı çerçevesinde sürdürmeliyiz yaşamımızı.... Saygım ve selamlarımla...
"Peşinden ayrılmayan Sevgili dostların neredeler hani Ömür bir kaç dua, üç kaşık az şekerli helva ile ne çabuk geçti gitti"
Farzıma ki ben bu şiiri okumadım, aklıma da gelmedi o muteber sevgili dostlarım... Valla helva da vermeyin ben ölürsem söz konusu sevgili dostlarıma... Onlar ağzımı tatlı ettiler mi ki ben de edeyim...
Vefasızlığa iyi göndermeydi... Dünya kimseye kalmaz...
Hani insan bazen dalarya okyanusuna varsa tabiki bu herkese göre değilde düşünürüm o zamanlarda ne için ? neden? ne yaptım? ne yapıyorum? başlangıç varsa sonda var şüphesiz ürperiyor istemeden insan bu fani dünyanın herşeyine takıyoruz takılıyoruzda gerçekten son varacağımız ebedi yerimize ne azık hazırlıyoruz hiç onun telaşı varmı ,nefis nasılda bizi oyalıyor aldanıyor unutuyoruz sanki sonsuz kalacakmışız gibi herşeyin boş olduğunu bilip bizi en üstün varlık olarak yaradana mahcup gitmeyiz inş .
Yürekten tebrikler sevgili Davidoff hatırlattın bana sonsuz ol madığımı çok tşklerr...
:((( Yaa hadi herşeyin hayalini kuruyoruz, düşler, kurgular, her şey oluyor da insanın kendi cenaze törenine katılması...
düşündüm de ne olurdu acep benimkin de...:(( bur da bile herhalde aylar sonra haber olurdu.Biri vardı hani görünmüyor denirdi en çok... neceden sonraa..:((
Ahhh be kuzum yalan yalan yalan yalan.....her şey yalan...
Tek sevgi... tek saygı bir yudum elimizde bütün insanlığımızla yanımızda götürecek olduğumuz azığımız.
Var mı ? içinde huzur insanlardan yana, haksızlık etmediğine dair, haksızlık etmeden kızdığına, kırdığına dair ya da ne bileyim yaa insan ölmüş diyecekler mi duyduklarında yoksa birinden daha temizlendi mi diyecekler ardından...:(( asıl önemli olan bu işte şerefle, onurla,onlandırabilirsek insanlık görevini ne mutlu bizlere.
Allahım uzun ömürler versin, tüm güzel, vefa, iyilik, sevgi bilen yüreklere.
Ömür bir kaç dua, üç kaşık az şekerli helva ile ne çabuk geçti gitti. Hayatin gercegi..olumu dusundurdunuz ansizin,nede kolay unutmusuz bu gercegi...kelaminize saglik..Kutlarim..
Bilirim baki değil burası değil de birde anlamayan zihinler anlasa ve anlatsa ne güzel olurdu işte o zaman bayram o zaman düğün olurdu dünya denilen ölümevi..
Canimsin sen iste yeterki, hep olacak hep acacak, yansa da belli etmez, kirmaz dalini afili rüzgarlarda sevdiklerine dokunabilmek icin yansa da güzel kokar yansa da güzel acar...
Ah niye durup dururken ürperttin ki bizi. Hâlâ yaşayacağımızı zannederken. Şimdi düşün dur işin yoksa nasıl hazırlanılır ölüme diye. Bir sigara içesim geldi, efkarlandım eksikliklerimden. Neyse çok konuşmaya hacet yok. Şiiri okuyan anlıyor zaten.
_____________________________Harika bir eser okudum efendim çok anlamlı ve ders niteliğindeydi kutladım değerli kalemi yüreğiniz hiç susmasın efendim saygımla...
arkamızdan konuştukları biziz.
ve
herkes kendi yaşadığına,
ölmediğine sevinir.
Helvanı kararlar
beğenmezler
yerler.
tebrikler,
sevgilerimle..