(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* BOZUK DÜZEN... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* BOZUK DÜZEN... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ilk seslendirilen siirlerden olmasina ragmen bu siteye getirmeyi unutmusum. Nasip bu günlere imis.
Kalemimin eski gücünden cok uzak oldugu bu günlerde, firsat buldukca eski siirlerdeki imlâ ve sekil bozukluklarini düzeltmeye calisiyorum.
Bu arada ilhamin siir icin ne denli önemli oldugunu da farketmis oldum. En son yazdigim siirlerden birinde iki ayak hatasi yapmisim. Siz okuduktan sonra farkettim :)
Gönül tezgâhında bir aşk dokudum Ayaklar altında ezen ezene... Arif meclisinde edep okudum Ben boyun eğdikçe üzen üzene...
Sevda saldı beni hâdsiz eleme Arlandım, demedim ele âleme Sırrımı söyledim bir tek kaleme Anlatmış dostuna, yazan yazana...
Ne olmuş güllerle bezenmiş bağa? Çırpındıkca battım kurulan ağa Ya çağ bana uzak, ya da ben çağa Benzemiyor artık düzen düzene... Mecit Aktürk
Merhaba şiir ustası üstadım mükemmel bir şiire daha imza atmışsınız, laf olsun torba dolsun diye değil "gerçekten tebrik edrim. Ustalık eseri şiirleriniz. İnsanın dili ile dişi saklasada kalemi sırdaş edipte döktürünce aşikar oluyor. Bana göre şiirleriniz tam kıvamında tadı tuzu yerinde; " benim mutfakta bir hata var sizi kıskandım ;((( Zaman bozuk malesef yalakalık önde gidiyor. birilerine yaranmak için nokta iken vürgül oluyor insan oğlu. Selamlar Saygılar...
Tam adam olduğumuz zaman düzelir bu düzen,bu gidişat.Umut dağların ardındaki ürkek ceylan. Yine de yine de umut diyoruz hocam umut. Kutluyorum sorgulayan,sorgulatan bir şiirdi ve çok güzeldi. Saygı ve sevgilerimle.
Mecit bey şiiri okurken yaşadığımız zamanı düşündün bir anda. Edepten, hayadan eser kalmamış,hırs, tamah, enaniyyet duygularının at koşturduğu bir ortamda böyle güzel şiirlerin kaleme alınması daha da ötesi böyle yüreklerin olmasına ayrı sevinç duydum. Şiirin şairini canı gönülden kutluyorum.Efendim kaleminiz hep hak ve hakikati yazsın. Tebrikler. Sağlıcakla.
Mecit hocam anlamlı dizeleri yazan yüreğini kutladım millet dokuz köyden kovulmasın diye riyanın şirkin içinde erdemli yüreğini kalemini kutladım selam ve dua ile kal dost
Saygıdğer Dostum, Her mısranız erdemli söz dolu,her mızranız başlığındaki gibi bozulan düzenin içindeki bozulmuşlukları ne de güzel anlatmış. Güzel hatırlatmalı bir şiir olmuş.Yüreğine sağlık. kutlarım...SAYGILARIMLA....
"Ya çağ bana uzak, ya da ben çağa Benzemiyor artık düzen düzene... "
Velhasıl kantarın topuzu kaçmış Mecit kardeşim, insanlar çıkar peşinde koşar olmuş, on kişi dostum diyorsa inan bana dokuzu yalancıktan diyor, hele bu sanal alemde sırf yorumlaşmak adına bile bile dostçuluk oynuyor insanlar.
Yalan olduğunu bile bile harika şiir dostum diye birbirlerinin egolarını tatmin ediyorlar.
Israrla sayfanıza gelip dostum, üstâdım diye methiyeler düzüyor sayfalarına gidiyorsunuz ortada bir emek yok, siz de ısrarla yorum yazmıyorsunuz, sizden ümîdi kesip selâmı sabahı kestikleri gibi bir de düşman olup, ukalâ, bencil diye adınızı çekiştiriyorlar.
İnanın şiirden soğuyorum olanları gördükçe, insanlara selâm vermeye çekinir oldum.
Bir dokununca bin ah isitilebilecek bir yaraya bastiniz, Mustafa kardesim.
Yorumunuz, okunup gecilebilecek bir yorum degildi. Öyle de oldu nitekim. Düsünmeye sevketti beni. Uykumu sözüne KURBAN EYLEDiM yani.
Düsününce; dikkat edilmezse, istemeden de olsa, simdi elestirdigimiz kisilerle ayni duruma düsmenin cok kolay oldugunu tesbit ettim. Özellikle, kalp KIRMAMA konusunda hassas olan benim gibi kisiler icin, sayfama geleni ziyaret etmesem, yorum yapana tesekkür etmesem nezâketsizlik olur duygusu hakim oluyor.
DOSTUM hitabinin, kisinin muhatabini DOST olarak gördügünden degil de, DOSTLUGA özlemden, ya da aliskanliktan kaynaklandigini farkettim.
Önceden bana Sair dendiginde utancimdan saklanacak yer arardim. Simdi saklanma geregi duymaz oldum. Oysa düsüncemde hic degisiklik olmadi. Yazdiklarimin siir oldugundan süphem olmasa da, SAiR olmadigimin her zaman farkindayim. Kimin eline kalem verseniz "RESiM" yapar. Lakin herkes "RESSAM" degildir. Milletimizin tamamina yakini siir yaziyor. Lâkin "SAiR"" olmak farkli sey. Kavramlarin icini bosaltip kullanmak hos bir sey degil. Sair hitabinin da bu kadar kolay kullanilmasinin gercek seirlere büyük bir HAKSIZLIK oldugunu düsünüyorum
Yorumunuz, tavrimda bundan böyle daha dikkatli olmama, prensiplerime sadik kalma konusunda daha cok gayret etmem gerektigi sonucunu cikarmaya vesile oldu. Tesekkür ederim.
1- Üstadim, dostum, degerli Sair hitablarini kullanimda bundan böyle dikkatli olacagim.
2- Begenmedigim hic bir siire yorum yazmayacagim.
Bazen zorlanacagimi düsünmüyor degilim. Bu durumda da sitenin CIKIS kapisinin ardina kadar acik olmasi caresiz kalmami önler saniyorum.
Selamlar.Once tebrik etmek istiyorum siirin sahibini. Mecit bey beni bilmez belki ama ben hem burda hem de sairturk de onu gormus ve okumusumdur siirlerini. Ayni dertten muzdarip olmak kotu bisey olsa gerek. Ben hece yazmiyorum ama kendi capimda bir uslup olusturmaya calisiyorum. Ozgun ve kimseye benzememeye calisiyorum. Bazi zaman bana da ukala ve kendini begenmis damgasi vuruyorlar. Cunku bana yazdiklari tebrikler sozune cevap yazmiyordum. Mecit bey sairturk den bahsetmis biraz. Orda da ne yazik ki burda ki kadar olmasada bir grublasma soz konusu. Lakin orasi daha sakin oldugu icin gozle gorulur bir sekilde. Siire diyecek fazla soz bulmak bana fazla :-) Tekrar tebrik ediyorum
Değerli kardeşim ben altı yıldır buradayım, eskiden böyle değildi, on tane şiire tıkladığınız vakit bunun beşi şiir olurdu, ama şimdi ben şiir bulmakta zorlanıyorum, zîra bu riyâkarlıklara dayanamayan birçok usta kalem terketti siteyi, gruplaşmalar, en kötü şiirlere yapılan başyapıt muamelesi had sayfaya ulaştı.
Teknik ve yönetim açısından mükemmel bir sitedeyiz ama insanlar amacına uygun kullanmayarak bence buraya ihânet ediyorlar ama yine de bence en güzel adresteyiz.
İnsanların beynine, yüreğine dürüstlük enjekte edemeyeceğimize göre yapacak birşey yok, yıllardır bu konuları yazıyorum, yazmaya da devam edeceğim, bir kişi yaptıklarının boş işler olduğunu anlayıp hatasından dönerse kâr kâr. Selam ve sevgimle.
Bazen, bu siteler acaba bizi riyakârliga mi sürüklüyor diye düsünüyorum. Öbür taraftan ise, suc sitelerin degil, icimizde ne varsa dökülen O diyorum.
Yorum dedigin elestiriden ibaret olmali, ya da KALDIRILMALI. SAiRTÜRK sitesindeyim. Orada da durum ayni. Yazdiklarimi puanlamaya kapattim. Arsiv gibi kullaniyorum
Ikiyüzlülükten muzdarip olanlar icin hayli zor bir durum. Bir cözüm yolu buldugunuzda bildirirseniz sevinirim.