Nokta kadar çıkar için virgül gibi eğilirsin Karakterin çukur yapmış, üfleseler dağılırsın Girsen erdem denizine, yüzme bilmez boğulursun Suretinin hikmetini, bilmiyorsun insanoğlu...
Kibir sarmış benliğini, burnundan kıl aldırmazsın Kul olmuşsun zalimlere, hakkı tutup kaldırmazsın Kâinat ilim deryası, kap daldırıp doldurmazsın Ariflerin meclisine, gelmiyorsun insanoğlu...
Bırakmadın nizâm, düzen, çevreye de verdin zarar Mahzun gözler tezgâhlarda, hormonsuz bir sebze arar Edeb ile arana da engel koydun, çektin duvar Fikir cahile bedava; almıyorsun insanoğlu...
İster kapat gözlerini, ister göm başını kuma Kırdın dünyanın zırhını, ozon artık tutmaz yama Kırk dereden su getirme, deme bana; fakat, ama Söz versen de bir kararda kalmıyorsun insanoğlu...
SAKIN KESME! derken şair; ormanları yakıp yıktın Yanlış yönde yol almaktan ne utandın, ne de bıktın Sanma sakın sen kazandın; bu savaştan mağlup çıktın Düşünüp de tefekküre dalmıyorsun insanoğlu...
Çağ atlamış medeniyet! ; güçlü olan olmuş haklı Haklı olan korkup sinmiş; mazlum zayıf, ağlamaklı Kalmadı mı şu âlemde vicdanı hür, sağlam aklı ? Neden birden taşkesildin, gülmüyorsun insanoğlu?
Mecit Aktürk Berlin 02.06.2012
DOST KALEM’ den:
Kül eyledin çiçekleri peteklere zehir kustun Söyle nedir kime kastın hiç kalmadı eşin dostun Ana baba avrat küstün sevgi idin taşa kestin Sel eyledin gözyaşını silmiyorsun insanoğlu...........Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* ViRGÜL GiBi!.... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* ViRGÜL GiBi!.... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
(Nokta kadar çıkar için virgül gibi eğilirsin ) Karakterin çukur yapmış, üfleseler dağılırsın Düşsen erdem denizine, yüzme bilmez boğulursun Suretinin hikmetini, bilmiyorsun insanoğlu..."
Süper tasvip, süper anlatım İnsan oğlu aç gözlü dür girdiği yer her halükarda bellidir. Nereye gitse talan eder bakir bırakmaz girdiği yeri, ha birde şu yanı vardır! Kendine yetecek kadar da yararlanmaz. Hodbindir benden sondada kimseye yaramasın ister ne garip tir şu beşeri , Allâh aklın en üstününü insan oğluna vermiş Ama insan oşlu aklını güzelliklerden yana değilde şer için kullanmayı yeğler her daim, ne yazık. Ben bir hata yaptığımda kendimi hesaba çekerim ve çok kınarım aynada siluet-ime bakmıyorum kendi arıma. Herkes kendini yarlımalı diye düşünüyorum her daim. Şiir mükemmel . Arka fon ve üzerindeki yazıda çok şey anlatıyor. NE KADAR BİLİRSEN BİL SÖYLEDİKLERİN KARŞINDAKİNİN ANLAYA BİLDİĞİ KADARDIR . Tebrikler üstadım. Selamlar Saygılar. alkışlıyorum ........
Evet kardeşim ,tevazuya davet eden manidar bir şiir...KİBİR ,bilirizki o şeytanın huylarından ve Yüce ALLAHIN sevmediği bir haldir....Ayrıca KİBİR ,ALLAHA karşı çekilmiş bir isyan bayrağıdır....
Suretinin hikmetini bilmiyorsun insanoğlu....Bu cümle ile adeta iki dünyayı anlatmışsın desem yeridir...İşte aşıklık burda devreye girer ve insanın ,dünyayı boş gözle seyretmemesini sağlar....Tabi bahsettiğim hak aşıklığıdır ;bir insanın ,insanı ALLAH için sevmesi ....O suretteki hikmeti görebilmek aşıklıktan geçer ki,sevdiğin insana hak üzre aşk ile bakarsan ,baktığın surette ALLAHIN cemalinin nuru mevcuttur....Yeterki kalbi saf tertemiz tutmasını bilelim...Ve hiç kimse sanmasın ki ferhata dağları deldiren şirin aşkıdır...Şirin aşkı dağları deldirmez...Ferhat o surette ne gördüyse o dağları deldiren de,işte o ferhatın gördüğü nurdur...Derin mevzu vesselem...Kalemine sağlık,baki selamlar........
atlamış medeniyet! ; güçlü olan olmuş haklı Haklı olan korkup sinmis; mazlum zayıf, ağlamaklı Kalmadı mı şu âlemde vicdanı hür, sağlam aklı Neden birden taşkesildin, gülmüyorsun insanoğlu?
güzel anlatımla anlatmış gönül sesini saygılarımlasınız herdaim
"Nokta kadar çıkar için virgül gibi eğilirsin Karakterin çukur yapmış, üfleseler dağılırsın Düşsen erdem denizine, yüzme bilmez boğulursun Suretinin hikmetini, bilmiyorsun insanoğlu..."
ah insanoğlu ah!
tebriklerim erdemli gönül güzelliklerinize hayata kattığınız sevgi yürekli ışıltılara iyi ki varsınız değerli şair Mecit dost..:) sevgim saygım selamlarımla...bu da benden..:)
Kül eyledin çiçekleri peteklere zehir kustun Söyle nedir kime kastın hiç kalmadı eşin dostun Ana baba avrat küstün sevgi idin taşa kestin Sel eyledin gözyaşını silmiyorsun insanoğlu……………..
Anlamlı ve güzel dizeler, günümüzün kanayan yaraları dile gelmiş, tepkiziz ve duyarsızlaşıyor yavaş yavaş insanoğlu. Emeği ve yüreği kutlarım. Selam ve sevgimle.
şu an çağ atlama medeniyet yada başka kaygılarla erdemlerini değerlerini ve insanlığını kaybeden insanoğlunu son derece güzel dizelerle aktarmışsınız şiirinize. her dizesini ayrı ayrı tebrik ediyorum. saygılarımla
Mecit hocam insanoğlundaki kötü hasletleri ne güzel işlemişsin yazan yüreğine kalemine sağlık,şiir mükemmel üstü olmuş. insanoğlı erdem penceresinden bakınca hakikatlara tes ne varsa görürü gören gözünüze duyarlı yüreğinize sağlık kutladı selam ve dua ile.
Nokta kadar çıkar için virgül gibi eğilirsin Karakterin çukur yapmış, üfleseler dağılırsın Düşsen erdem denizine, yüzme bilmez boğulursun Suretinin hikmetini, bilmiyorsun insanoğlu...
şiirin başlığına bakarsın..şiir olsuğunu daha ilk mısrasını okurken anlarsın..offf diyorum başkada bir şey demiyorum..ustam yine yazmış diyorum..kalemin kavi ..saygılarımla
Üstadım... Ben cüz-i aklımla kusursuz diyorum bu şiire. Şapka çıkarıyorum. Ama vallahi ben masumum ya. O dediklerinin hiç birini ben yapmıyorum. Ben insan değil miyim, yoksa insan mı ben değil..?
Bir NEFiS MUHASEBESi niteligindeki bu siiri, yine de her ihtimale karsi, her zamanki gibi uyudugunuzu zannederek ASMISTIM. Yanilmisim. AYIK ve UYANIK oldugunuz zamanlar da VARMIS :))
USTAD , harika ötesi,dizelerinizin içi bile kafiye dolu ve her yan anlam dolu...yorum yapamam diyeceğim sadece şu olur ki o da yetmesede, YÜREĞİNİZE BİN KEZ SAĞLIK...EN DERİN SAYGILARIMLA...