Aslolan doğru hedef, ve bu yola başkoymak Aslâ ye´se düşmeden, yılmadan, azmederek... Birileri kararlı, plan; yola taş koymak! Maksat kardeş kavgası; bölerek, kin güderek...
Suladıkça gözyaşışehitlerin kabrini Bayrağı devralacak ne Mehmetler doğacak... Hiç kimse zorlamasın bu milletin sabrını Yoksa Millet onları tükürükle boğacak...
Bu kalleşçe oyunu bozmak bize düşüyor Sabır ile inatla; illâ barış diyerek... Mehmedim dağ başında, düşün! neden üşüyor? Can olsa da bedeli, severek ödeyerek...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* CAN OLSA DA BEDELi.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* CAN OLSA DA BEDELi.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Listemde olmadiginizi bugün mesajinizi alinca farkettim ÜSTADIM ve hemen listeme yapistirdim.
Gösterdigim âzami gayrete ragmen, bazen zaman darligi, bazen de farkinda olmadan ziyaret edemedigim sayfalar elbette oluyordur. Taniyanlar, iyi niyetimden hic süphe etmeyip anlayisla karsiliyorlar, sagolsunlar.
Ooooo aziz DOSTUM, nerelerdeydiniz? Tesrif etmeniz icin hatami yapmak gerek, bilmem ki :)) Bu taktik bu kez tuttu, lâkin her zaman tutar mi, bilmem ki, dermisim :)))
Sayfama renk kattiniz degerli DOST, USTA KALEM.
Tesekkür eder, saygilar sunarim.
Bir tesekkürde yerinde tesbit ve HAKLI elestiriniz icin. Normalde, her elestiriye bol miktarda PEMBE boya veriyorum. Bu aralar karaborsaya düstü, alacaginiz olsun.
Aldandım bu dünyanın mevsimlik bir dalına Bindim lânet şeytanın dibi delik salına Girdim riyakârlığın binbir türlü haline Zihnimi gerçeklere yorabilseydim keşke.
Benliğimi unutup daldım zevki sefaya İhanet ettim durdum, her gün ahde vefaya Hakikât yollarında kalırken aklım yaya Nefsi karşıma alıp vurabilseydim keşke.
Başım dara düşünce yapamadım niyazı Çileye talih dedim, bozguna; kara yazı Kışın güneş aradım, ağustosta ayazı Sıcak ile soğuğu karabilseydim keşke.
Yokluğa isyan ettim, bolluğa şükretmedim Her gelen senden gelir, uyanıp fikretmedim Refahta ve darlıkta adını zikretmedim Silkinip, kabuğumu kırabilseydim keşke.
Mahcubiyet olmasini gerektirecek bir sey yok, desem fayda etmeyeceginin farkindayim. Ayni duygulari bana da cok yasattilar :) Yapimizin geregi bu, zarari da yoktur aslinda.
Ama, önemli olan, KIVRAK ve hünerli kaleminizde bu dengeyi hic bozmadan ayni güzellikte dizeler yazmaya devam etmeniz. Bu kadar basarili siirden sonra pek zorlanacaginizi sanmam.
Bu VATANI sevenler bazen KAN KUSUP KIZILCIK SERBETi iCTiM DEMEK ZORUNDA KALIYOR. ÖFKEMiZ AKLIMIZIN ÖNÜNE GECMEMELi. KOLAY KAZANMADIK BU TOPRAKLARI.
Selâm ve DUA ile...
DESTANDIR ÇANAKKALE
Nazlı bir gelin gibi uyurdu Çanakkale Şehitlerin vatanı öz yurdu Çanakkale Tüm cihana geçilmez buyurdu Çanakkale Toprağını sulayan akan kan ben olaydım Solan gonca güllerle nola ben de solaydım.
Tarifsiz mahşer yeri gökte mermiler bile Çarpışıp birbiriyle geliyorlardı dile Allah’ım bu mahşeri yaşatma SEN bir kula Yüklense de düşmanlar kalelerle demirden Emrolundu ölmekle ölür dönmez emirden
Savaşırken hasmıyla çok değil biraz önce Pansuman yapıyordu düşman esiri gence Savaşırken arslandı tutsağına ne ince Yazamıyor tarihler görmedi Türk’ten asil Kelimeler yetmiyor savaşırken gör asıl.
Sürü ile yüklenmiş küçümsüyordu zahir Tek kişilik orduyla şahlandı Settülbahir Gururunun yerini şimdi almıştı kahır Çanakkale geçilmez dedi Seyit onbaşı Şahit tuttu ahdine inletti dağı taşı.
Vatanına borcunu oğluyla ödüyordu Taş basarak bağrına vasiyet ediyordu Öl oğul sakın ola geri dönme diyordu Kanlarınla sula sen Bayrak burçtan inmesin Düşmesin namus yere gökte Ezan dinmesin.
Utanmıştı sorunca saçındaki kınadan Sual etti sılaya cevap geldi anadan Seni kurban eyledim böyle ister YARADAN Adağımsın vatana adettendir o kına Can vermeden kılıcın sakın girmesin kına.
Türk anası sırtında cephane taşıyordu Dere tepe kar çamur engeller aşıyordu Gökte melekler hayran bu hale şaşıyordu Yavrusundan daha da kıymetliydi her mermi Mevzu Vatan olunca ana evladım der mi
Cihan görmedi böyle şanlı bir direnişi Kitaplara sığmadı dünyada yok ki eşi Işıltınla bir bil/sen kıskandırdın güneşi Çanakkale destandır onu da ben yazarım Yedi düvel yüklense mezarını kazarım.
Bir anlasan bu ruhu sen kendini tanırsın Ecdadın kemiğini sızlatırım sanırsın Canlandırsan özünde canından usanırsın Şehit kokar koklasan burda açan her nebat Hâlâ Vatan bekliyor YA RAB bu nasıl sebat
Tarih açıp kapatan benim şanlı atamdır Bölemezsin yurdumu buna imanım tamdır İyi dinle sözümü bu bir ültümatomdur! Ya kirli ellerini üzerimden çek artık Ya kolunu keserim oluyorsun çok artık.
GÖNÜLLER bir OLUNCA siirlerde böyle kolay karisiyor diyip kabahatimizi kapamaya calisalim. AYHAN kardesimin CANAKKALE siirini yanlislikla sizin siirle karistirmisim. Yaslilik kötü bir sey be ÜSTADIM.
O noktali kisimlar saniyorum siirin KIRPILMASINDAN kaynaklandi. Lâkin mükemmelliginden hic bir sey kaybetmemis.
ÇANAKKALE GEÇİLMEZİMİZ(Dİ)
Dört cihetten sarılıp kuşatılmıştı vatan, Gücüne güvenerek düşmandı hep sırıtan.
Yeter artık olmuyor, asıl olan yaşamak, Asker şehit oldukça durmaz kanar yüreğim. Yazık değil mi her gün cenazeler taşımak, Asker şehit oldukça durmaz kanar yüreğim.
Bunlar taze fidanlar; toprağın evlatları, Behey melun iblisin kiralık cellâtları, Tam sizin gibilerin cehennem vuslatları, Asker şehit oldukça durmaz kanar yüreğim.
Siz yaşayan ölüler, şehitler ölmez bilin, Biz yaşayalım diye onlar diri, eğilin! Gelin de içinizden kini, nefreti silin! Asker şehit oldukça durmaz kanar yüreğim.
Savaşı çıkarıp da barış diye gelmeyin, Bu güzelim vatanı parçalayıp bölmeyin, Sakın ha sürünerek kahrolmadan ölmeyin, Asker şehit oldukça durmaz kanar yüreğim.
Anne çocuk doğursun, versin ömrünce emek, Sen de gel onu öldür, gerçekten bu ne demek? Lanet etmez mi melek, derya denizde semek? Asker şehit oldukça durmaz kanar yüreğim.
İnmediğiniz dağlar mezar olsun ha size, Er veya geç zelilce gelesiniz hep dize, Bütün insanların da laneti hepinize, Asker şehit oldukça durmaz kanar yüreğim.
Böyle mi istenirmiş şayet mesele hak’sa, Bu oyun sizin için, bizim için bir fak’sa, Maksat hâsıl mı olur, kan devam edip aksa? Asker şehit oldukça durmaz kanar yüreğim.
Tabi varsa bir yanlış, yanlışla düzeltilmez, Böyle yanlışı yapan ins diye gözetilmez, Havamız kan kokuyor, bu kadar azıtılmaz, Asker şehit oldukça durmaz kanar yüreğim.
Düşmanlar akıl almaz entrikalar deniyor, Allah’ım malum sana, ne ocaklar sönüyor, Sen koru bizi ya Rab, pis dolaplar dönüyor, Asker şehit oldukça durmaz kanar yüreğim.
Deyerli üstadım kalemine yüreyine sağlık sana minet darım Cok cok güzel bir şiir ALLHH razı olsun senden ve senin gibi düşünlerden Sanacok cok teşekür ediyorum böyle bir eseri kaleme aldığın icin Saygılar sunar senı RABİME emanet ediyorum
Efendim ne bir kardeşimizin burnu kanasın ve ne de vatanımız bölünsün.
Unutmayalım ki Türk Tarihinde dış güçler tarafından yıkılmış bir tek Türk Devleti yoktur.
Yani milli benliğimizi ve birliğimizi korumak ve sağlamak zorundayız,bu da ancak eğitimle olacaktır.Feodalite mutlaka yıkılmalı ve özellikle de toprak reformu yapılarak ağalık düzeni yıkılmalı,doğu ve güneydoğudaki topraksız kardeşlerimiz ırgatlıktan,kölelikten kurtarılmalı ve insanca yaşama hakkına ve güvenliğine kavuşmalıdır.Feodal düzen devam ettikçe,eğitimsiz ve çaresiz insanlar dağa çıktıkça bu acıların sona ermesi oldukça zordur.Koruculuk düzeni adı altında çaresizlikten kıvranan ve maaşlarını dahi alamayan,hakkını aradığı için patozlarda buğday gibi üğütülen ve cesetleri ailelerine gönderilen insanlar da bizim insanımız.Terörle mücadele ediyorum diyerek insanlarımızın kanını emenlere dur deme vakti çoktan geçmiştir.Oradaki halkın,kardeşlerimizin gerçek ve tek temsilcileri Aziz Türkiye Cumhuriyeti Devleti ve Hükümetidir.İnsanlarımız çaresizlikten kurtarılmalıdır.
Duygularımıza tercüman olan nadide dizelerinizi yürekten kutlarım...
Siir cok güzelmi bilemiyorum. Lâkin dönüsünüz MUHTESEM degerli DOST. Gözlerimiz sizi aradi, yüreklerimiz de yoklugunuzu hissetti.
Hani, iltifatlarinizdan dolayi benim sizin eksikliginizi hissetmem normal de, elestirilerinizle hayli YIPRATTIGINIZ :)) bir dostumun gözleri ufukta dönüsünüzü beklemesi hayli manaliydi :))
Aslolan doğru hedef, ve bu yola başkoymak Aslâ ye´se düşmeden, yılmadan, azmederek... Birileri kararlı; plan, yola taş koymak! Maksat kardeş kavgası; bölerek, kin güderek...
Suladıkça gözyaşı şehitlerin kabrini Bayrağı devralacak ne Mehmetler doğacak... Hiç kimse zorlamasın bu milletin sabrını Yoksa Millet onları tükürükle boğacak...
Bu kalleşçe oyunu bozmak bize düşüyor Sabır ile inatla; illâ barış diyerek... Mehmedim dağ başında, düşün! neden üşüyor? Can olsa da bedeli, severek ödeyerek... Mecit AKTÜRK
Offffff kardeşim ofki of yüreğim çok acıyor yurdumuzun üstünde kara bulutlar dönüyor Allah korusun YURDUMUZU ORDUMUZU VEDE MİLLETİMİZİ EL HAFİZ İSMİ YLE KORUSUN rABBİM iNŞALLAH. ÇOK YAZIK BİR HİÇ UĞRUNA NEDİRKİ BU HAİNLİK YAZIK DEĞİLMİ KÖRPECİK CANLARA . HAİNLERİN İKTİDER UĞRUNA DÖKTÜKLERİ KANLARA. ALLÂHIN NUSRETİ İNSİN GÜZEL CENNET YURDUMUN DEĞERLİ VATAN SEVER MİLLETİMİZİN ÜSTÜNE HER DAİM DUALAR EDİYORUM SECDEDE YARABBİ SEN KORU VATANIMIZI MİLLATİMİZİ ORDULARIMIZI HAİN OLANLARA FIRSAT VERME DİYE. yüreğinize sağlık kardeşim. Selamlar Saygılar..... Benim dün astığım çanakkale yazıma beklerim siz değerli yüreği.....
Vatan;Uğruna can feda ve elbette mensup olduğun milletinin damarlarında dolaşan kanıyla, satılmışların oyununu bozarak..... Sabır her daim selamete ulaştırır Can Kardeş.... Yüreğine gam değmesin.
Bana alttaki dizelerin ilhâmini veren CAN DOSTUM; cok tesekkür ederim.
Ziyaretinle hem mutluluk, hem sayfama renk verdin.
Selâml^r, sevgilerle...
HEDEF; TERÖR TERÖRiST, BENDE HEDEF HiC SASMAZ BAKMA GARiP HALiME, YILLARIN AVCISIYIM... DiZELERiM "iNCi"DEN, ASLA CAMUR BULASMAZ SANIK HAiNSE EGER, MiLLETiN SAVCISIYIM...!!!
VATAN, BAYRAK DENDi Mi, YÜREGiM COSAR, TASAR HER SEHiT HABERiNDE ÖFKE KUSAR GÖZLERiM BU SINIRSIZ GÖNLÜMDE BiR TEK MEHMETCiK YASAR KOR YANAR YÜREGiMDE, HiC KÜLLENMEZ KÖZLERiM...
TÜRKE KEFEN BiCENE MEZAR KAZAR BU MiLLET VATAN-BAYRAK SEVGiSi, MAYAMIZDA, KANDA VAR EBEDiYETE KADAR DEVAM ETMEZ BU iLLET BU YOLDA CAN VERECEK ÜC EVLAT DA BENDE VAR...
Mecit hocam kısa ve öz ifadelerde derin manalar milli ruh edip kalem ihlaslı yürek arı duygular ve güzel bir şiir yürekten yüreğinikutladım selam ve dua ile.
Birileri kararlı; plan, yola taş koymak!
bu dizede noktalı virgül plandan sonra konulmalı dermişim
Birileri kararlı, plan; yola taş koymak
selamlarımla
Şiirlerin Ziyası tarafından 5/12/2012 5:20:08 PM zamanında düzenlenmiştir.