Kibirden dağlarınla sabrıma hep engeldin. Katına uzatacak el mi bıraktın bende! Ben sevgi toplayan bent,sense savuran yeldin. Sevdan ile coşacak sel mi bıraktın bende!
Ateşlere atarak vicdansızca seyrettin Gülüşlerimi aldın,ömrümü zehir ettin Hicran diyarlarında kedere esir ettin ‘Dayan be!’diyeceğim,dil mi bıraktın bende!
Turnalar göç ederken umudumu bilerdim Semalara bakarak hep dönmeni dilerdim İçimde volkanlarla bilsen nasıl özlerdim Vuslata uzanacak yol mu bıraktın bende!
Gözlerim gözlerine eylerken her an sefer Sen;ne insafa geldin ne gönderdin bir haber Ektiğim çiçekleri kopardın teker teker İsminle anacağım gül mü bıraktın bende!
En güzel şiirleri söyledim senin için Hüznümü binlerce kez eledim senin için Seherleri uyanık bekledim senin için Haftalar,aylar değil;yıl mı bıraktın bende!
Kalbimin dergahında el açtım,boyun büktüm Ah-u efgânlar ettim ne gözyaşları döktüm Anladım ki çaresiz bu bedene bir yüktüm Hasreti taşıyacak hâl mi bıraktın bende!
Yalnız senin yanında mutluluğu bulurdum Bir masal dinler gibi yüzünde kaybolurdum Şimdi sen olmayınca gönlüme kement vurdum Umuda tutunacak dal mı bıraktın bende!...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NE BIRAKTIN Kİ BENDE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NE BIRAKTIN Kİ BENDE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İnşaallah sayın hocam..evlatlarımız için elbet endişeleniyoruz..ve dediğiniz gibi maalesef rol modelleri de biz değiliz..ve maalesef evlatlarımıza,başkalarının çocuklarına olabildiğimiz gibi muallim olamıyoruz...
Dediğiniz gibi,Rabbim inşaallah temellerini sağlam atma adına yaptıklarımızı etkin kılacaktır..dualarımız bu yönde..ki belki de bizler kendi yapmadıklarımızı,yapmadığımız davranışları görünce biraz ümitsizliğe kapılıyoruz..belki de bu yüzden bazı davranış ve sözlere tahammülümüz az oluyor..Bu devrin çocukları elbet bizim gibi olamayacak.inşaallah öz itibariyle bizim gibi olurlar...
sağ olun hocam..konu farklı mecralara gitti..hakkınızı helal edin..vaktinizi harcadınız..aeo....
Aynen hocam..yaşanması gerekenleri yaşadık..şükür öyle çok trajik bir geçmişimiz yok..belki biraz sevgi eksikliği yaşadık..ama babamı da artık suçlamıyorum.. o da babasından öyle görmüş çünkü..onların yaşamında çalışmak hep ön plandaydı...
Şimdi bakıyorum kendi aileme..ben de az çok babama benziyorum..en azından onun kadar olmasa da sinirli bir insanım..çabuk daralıyorum..sonra birden yumuşuyorum...
Çocuklarıma sevginin en fazlasını verdim,neredeyse eksiksiz yaptım yapılması gerekenleri..ama bakıyorum ki çocuklarım büyüdükçe dertleri çoğalıyor,annemi babamı daha iyi anlıyorum..ve maalesef bazı şeyleri dengeleyemediğimi yeni farkediyorum..sevgi de aşırıya kaçmak,fazla özgürlük,fazla ilgi...
Acaba diyorum,o hiç bir şey bilmediğini düşündüğümüz ailemiz bizi daha mı iyi yetiştirdi ? Cevabını veremiyorum..onların ki ellerinde olmadan yapılan yanlışlıklardı..ama biz bilinçli insanlar olarak çok daha mı iyi evalat yetiştiriyoruz ? Bazen saygısız ifadelerini görünce , kafamda sorular büyüyüp duruyor işte...
Neyse laf lafı açtı kıymetli hocam.. Rabbim hayatımızı ve sevdiklerimizi hayırlı kılsın..Rabbime emanet olun...
benzer yaşamlar ... benzer korkular ... benzer tutukluklar
ben de hüzne müptelayım ... ve bunu geçmişe olan özleme bağlıyorum ... sen gibi ... acılarla büyüsek de yine de bizi biz yapandır geçmiştekilerimiz ...
Kıymetli Hocam,okulumdan bahsetmiştim size..şu an okulumda nöbetteyim,yatılı olduğu için..İkimizin de çok sevdiği Emrah'ın filmlerinden aşina olduğum tabloları an be an yaşamak belki de mayamızda var olan hüznümüzü daha da artırıyor...
Bilmediğimiz,şahit olmadığımız o kadar farklı ve iç yakıcı hikayeler var ki !...
Biz hüzünlerle büyüdük..annemin babamla iletişim kuramadığı bir Sivas ailesiydi ailmemiz..belki İstanbul'da büyüdük ama biz ya da ailemiz hep o köydeki monarşik düzeni yaşattık ailemizde..babamız otoriter bir adamdı ki şimdi iyi kötü muhabbetimiz olsa da hala öyledir..ağadır..herkesin çekindiği bir adamdır..şimdi torunları olunca yumuşasa ve muhabbet edilir olsa da çocukluğumuzun korku sembolüydü hep...
Babam işten geç gelir bizimle sağlık ve okul ihtiyaçlarımız dışında hiç ilgilenmezdi..ben babamın beni kucağına alıp sevdiğini hiç hatırlamam..biz doğru düzgün babmla oturup yemek bile yemezdik...
O yüzden çekingen de büyüdük..Lise sona kadar parmak kaldırmaya çekinir,iki kelam edemezdim sınıfta..acaba ne derler,korkusu vardı hep..şükür lise sonda bunu attım..ama dediğim gibi yüreğimize yerleşen o hüzün ve sıkıntı hep kaldı...
Buna Emrah,Ceylan, İ.Tatlıses şarkılarının da etkisi eklenince ve sonra şiire edebiyata merak salınca hüzünlü yanımız bizde kalıcı oluverdi..'Hüzün ki en yakışandır bize' der Hilmi Yavuz.. 'Melali anlamayan nesle aşina değiliz 'der A.haşim...
Ben hüzünlü halimden sıkıntılı hiç olmadım..profil yazımda da vardır..her resmime yansıyan hüzün kalbimde hep var ve olmalı da..çünkü biz inşaalllah Hüzün Peygamberinin (sav) ümmetiyiz...
Ancak bu hüzün haytımın geneline hakim değil şükür ki..genelde hareketli,esprili deli dolu biriyimdir...
Bunları 'hüzün yakışmıyor kardeşime' ifadenize binaen anlık yzdım hocam..belki de mesajla yazmam daha uygun olurdu,içinde belki özel sayılabilecek cümlleler de olduğu için..ancak genelini zaten profilimde de anlatmışım..insan ne ise odur..halimden şikayet etmem asla...
Elhamdulillahi ala kullihal,der ve devam ederim..inşaallah bizler gelecek nesillerimiz daha da mutlu olsun diye tohumlar diken birer muhabbet fedaisi,birer gönül eri ve gerçek muaalimlerden olacağız...
içten yorumunuz için ve kardeşçe tavsiyeleriniz için çok sağ olun ..Rabbim sevdiği kullarının arasına katsın sizi,ebediyyen razı olsun sizden...
Yüreği her zaman güzelliklerle örülü kıymetli hocam; güzel gören gözlerinizi Rabbim her daim güzelliklerle serfiraz kılsın ..baki selam ve saygılarımla...
Kibirden dağlarınla sabrıma hep engeldin. Katına uzatacak el mi bıraktın bende! Ben sevgi toplayan bent,sense savuran yeldin. Sevdan ile coşacak sel mi bıraktın bende!
Kalemini her zaman beğenerek takip ettiğim,sitedeki zirve hece şairlerinden kabul ettiğim Salih Bey, çok teşkkürler taltif edici yorumunuz için..sağ olun...
Yalnız senin yanında mutluluğu bulurdum Bir masal dinler gibi yüzünde kaybolurdum Şimdi sen olmayınca gönlüme kement vurdum Umuda tutunacak dal mı bıraktın bende!...
Yürek acısı nice güzel dizeleri okumak güzeldi her dörtlüğü anlam deryası harika eserinizi kutluyor saygılar sunuyorum..
Benim güzel kardeşim,kıymetli dostum;varlığını bilmek bile çok güzel.. şiir soluyan yüreğinin bereketi ebedlere uzansın..Rabbim kalem ve gönül güzelliğini baki eylesin.. sağ olasın...
Yunus Hocam,kalben sevdiğim sitedeki hocalarımdan biri de sizsiniz.. az önce Gülperi Hocama yazdığım cevabı size aynen yazmak isterim..kopyala yapıştır olsa da afffedin..çünkü aynı hissiyatı ve biraz da mahcubiyeti szin gibi değerli bir hocam için de hissettim çünkü..biraz vefasızlık ettiğimin farkındayım.tevafuk olan yazıyı size de hitaben alta alıyorum :
Kıymetli hocam,ziyaretiniz beni ziyadesiyle sevindirdi..Rabbim de sizi sevindirsin..şiirlerinizi sürekli okuyorum,ancak uzun zamndır sayfanıza yorum düşemediğimi yorumunuzla farkettim..bu benim yorum özürlü oluşumdan kaynaklanıyor..maalesef iki yıla yakındır,çok beğendiğim şiirlere dahi yorum yazamadığım oluyor..sizin de beğendiğim birçok şiirinize yorum düşmediğimi biliyorum..kusurumuzu bağışların..bu biraz da ruh haletiyle alakalı hocam..ancak insan elbet arada bir de olsa beğendiği kalemlerin sayfasını ziyaret etmeli...
Sizin gibi kıymetli bir edebiyat hocamızdan,yeni nesillere güzellikleri öğretme adına senelerini vermiş bir öğretmenizmizden bizm öğreneceğimiz o kadar çok şey var ki .. Rabbim ebeden razı olsun.. selam ve saygılarımla hocam...
Kıymetli hocam,ziyaretiniz beni ziyadesiyle sevindirdi..Rabbim de sizi sevindirsin..şiirlerinizi sürekli okuyorum,ancak uzun zamndır sayfanıza yorum düşemediğimi yorumunuzla farkettim..bu benim yorum özürlü oluşumdan kaynaklanıyor..maalesef iki yıla yakındır,çok beğendiğim şiirlere dahi yorum yazamadığım oluyor..sizin de beğendiğim birçok şiirinize yorum düşmediğimi biliyorum..kusurumuzu bağışların..bu biraz da ruh haletiyle alakalı hocam..ancak insan elbet arada bir de olsa beğendiği kalemlerin sayfasını ziyaret etmeli...
Sizin gibi kıymetli bir edebiyat hocamızdan,yeni nesillere güzellikleri öğretme adına senelerini vermiş bir öğretmenizmizden bizm öğreneceğimiz o kadar çok şey var ki .. Rabbim ebeden razı olsun.. selam ve saygılarımla hocam...
Sevgiliye ne güzel sitemdi. Böyle güzel bir dil ile yazılmış şiir alacağını bilen sevgili korkarım huylarından vazgeçmez benzer şiirler alabilmek için. Espri bir yana, her şey sevenlerin gönüllerine göre olsun, mutluluğu hak ediyor sevenler, inşallah karşılık da görürler.
Zevkle okudum şiiri, çok güzeldi. Özenle kelimeler yerlerine oturtulmuş. Kulağa hoş gelen melodisi de eksik edilmemiş. Candan kutlarım, selamlarımla
Hakkımdaki güzel düşüncelerin için Allah razı olsun. Senin iyi niyetini ve kalbinin safiyetini temizliğini boşa çıkarmamak için Allah mahcup etmesin bizleri. Değerli kardeşime her zaman başarılar, hayırlı bereketli ömürler dilerim.
Şiir konularına gelince, bazen yaşanmış, bazen yaşanması arzu edilen bazen de kurgu olacak elbette. Kurgu da olsa şair bunu yaşıyor gibi hisseder, yüreğini döker ve karşıya hissettirir. Gerçek hissi uyandırır. Roman okurken bazen kahramanların yerine kendimi koyup onlara ağladığım çok olmuştur örneğin. Bunu başaran aslında o romanın yazarıdır. Şiir de böyle, şairin başarısı karşıya yazdıklarını hissettirmek, yaşatabilmek.
Her şey gönlünce olsun, başarılarını gözlemliyoruz, Allah daim etsin, istediğin yolda ilerletsin. Selamlar değerli kardeşime
Müjgan abla çok teşekkürler..yorumunuz vesilesiyle birkaç şey söylemek istiyorum..siz hece şiirlerinde sitenin zirve şairlerindensiniz..elbet insan tevazu yapar,yapmalı da ancak bu benim gibi hece yazmaya çalışan her kalemin takdir edeceği bir gerçek diye düşünüyorum..ya da az çok şiirden anlayan biri olarak ben öyle görüyorum..şunu ifade etmek istiyorum: hal böyle iken ben sizin bir kez dahi olsun kibrin yanından geçen bir halinize şahit olmadım,sürekli alçakgönüllü herkese moral ve motivasyon veren destekleyen bir yapınınız ve uslubunuz var...
Şiirden belki çok anlamayan,şiir tekniğini belki de hiç bilmeyen nice kalemlere hep destek verici yorumlarınızı gördüm , şiir yazma sevdasıyla yola çıkanlara güçlü kaleminizle destek veren bir abla veya kardeş oldunuz...
Ben 20 yıldır şiir yazıyorum,hala yolun başında gibi hissediyorum kendimi..kimseye bilgiçlik taslayacak halim de yok,olamaz da..ancak bilgim kadarıyla bazen şeklen arkadaş ve dostlara özelden uyarıda bulunuyorum ya da istek dahilinde şiirlerini inceliyorum...
Sizin insanları asla rencide etmeyen,kusurlarına odaklanmayan yapınız bana mümince geliyor..kusuru örtenin kusurunu rabbimiz elbet örter..varsa şiir açısından bir kusur bu usulunce ifade edilebilir ya da mesajla belirtilebilir...
Ben uzun zamandır şiirlere çok yortum düşemiyorum;ancak sizin birçok şiire yorum yazmanızı şiirde usta olmanız hasabiyle yeni kalemlere itici güç olarak çok olumlu buluyorum...
Aslında meramın çok açık ve birkaç cümlelikti ama uzattım..Rabbim güzel ve alçakgönüllü kalbinizi her güzellikle serfiraz kılsın...
...Şiir, evet sitem şiiri..hani evin yolunu bulamamk diye bir tabir vardır ya ablam,her sevda şiiri gerçek olsa heralde evin yolunu şaşırırdık.her yazılan sevda şiiri yazanın yaşnmışlığını anlatacak diye bir kaide zaten olamaz..insan zamanla harmanladıklarını gördüklerini,duyduklarını da kaleme alıyor elbet..gerçi ben her sevda şiirinin ruhta az çok bir izdüşümü olduğuna inannalardanım,yoksa o şiir etkileyiciliğine kavuşamaz...
Rabbi gerçekten hak doğrultusunda sevenlerin gönüllerine vuslatı ikram etsin..şiirdeki gibi sevdiğinde hiçbir şey bırakmayan vefasızlardan da uzak etsin ,ne diyelim...
Çok teşekkürler Müjgan abla..Rabbim sizinle olsun her daim...
duyguya gelince
hüzün yakışmıyor benim kardeşime
hep gülsün mısraların ... yüreğinden akisle