Ademdir ilk atası; balçıktır aslı, özü Mûcizeye tanıktır vücudunun her cüzü Nutfeyken cenin olur...derken açılır gözü... Dünyaya teşrif için saniye sayar insan Rabbine ahdi varken, doğarken cayar insan!
Yaka silker adından savaş yorgunu çağlar Bekler ki heybetinden selama dursun dağlar Ya zulmeder ağlatır, ya mazlum olur ağlar... Gâh eşref-i mahluk’tur, hayra ehildir insan Gâh Nemrut, Gâh Firavun; Ebu Cehil’dir insan.
Yâr deyip zül nefsine tutmuş zülfüyârından Bîhaber yürek yakan dilinin ayarından Nice meltemler eser evliya diyarından... Sanırsın fırsat bilip, kapıyı açar insan Heyhat! Gönül gözünü, kapatır, kaçar insan.
Kâinatta ne varsa âmâdeyken emrine Sormak gelmez aklına! "Yaradan’ın emri ne?" Onca gün/âh sığdırır üç nefeslik ömrüne... N/isyân ruhunu sarar, haddini aşar insan Ne âdap bilir ne ar; şuadan şaşar insan.
Benliğin sarayında taç giyince hezeyan Cahil nerden bilecek "kâr" ne demek, ne "ziyan" Üryan gelir âleme, giderken yine üryan... Aşiyan’ı görür de hiç ibret almaz insan Kalp mühürlü olmasa böyle alçalmaz insan!
Kâlem-i kader ise çilenin müsebbibi Düşeni sultan eder kör bir kuyunun dibi! Şayet murâd etmişse kuvvet kudret Sahibi... Engeli dağlar olsa, zorlanmaz, aşar insan Taht kurar gönüllere, ebedî yaşar insan.
Bu kadar düşkün iken Resûl’ü ümmetine Akleden talib olmaz İblis’in himmetine Hem, geçirmez günahı kâr sanıp zimmetine; Gafletten uyanırda, sevabı derer insan Mâbûd’a yaslanırda maksuda erer insan.
Dünya denen bu âlem ahiretin okulu Seçmek gerek doğruyu, en güzeli, makulü Birgün ansızın gelir davetsiz emir kulu... Gözünde son damlalar! Sessizce döker insan Vakit artık tamamdır! "Eyvah" der, çöker insan!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* CAYAR iNSAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* CAYAR iNSAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.