(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiir Şair tarafından silinmiştir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şiir Şair tarafından silinmiştir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
HİİİİÇ AYIP OLMAZ ÜSTADIM HEM DE HİÇ AYIP OLMAZ, AMMA RABBİM BİLE İKİ TANIKSIZ KABUL ETMEZ FENA İŞLERİ, ÇAMUR AT İZİ KALSIN DA OLMAZ, ONUN BUNUN AİLE HAYATINA BURUN SOKULMAZ, HAD AŞILMAZ, GÜLÜMSEYEN HER BAYANA KAHPE MUAMELESİ YAPILMAZ, KİMSENİN NAMUSUNU IRZINI KORUMAK KİMSEYE DÜŞMEZ, BURASI BİR SOSYAL PAYLAŞIM SİTESİDİR SONUÇTA, AİLE VS LAFLARI TELAFFUZ EDİLMEZ, AİLE OLMAK AİLE REİSİ KANAAT ÖNDERİ GEREKTİRİR, BUNLAR İNFİAL YARATIR, KİMSE KİMSENİN NAMUSUNUN BEKÇİLİĞİNİ YAPAMAZ, ABİCİM, ABLACIM, BACIM AYAKLARINI GÜDEMEZ, NAMUS KONULARINDA KELAM EDERKEN ÇOK AMA ÇOK DİKKATLİ OLUNMALIDIR, HELE MÜMKÜNSE BU KONULARDA HİÇ FİKİR BEYAN EDİLMEMELİDİR. BUNLARI HİCVİNİZDEN YOLA ÇIKARAK YAZMADIM ÜSTADIM AMA BU KONULAR ÇOK DİLLENİR OLDU. YARA VE GOCUNMAYA DA GEREK YOKTUR, BUNLAR KİŞİSEL ÖZGÜRLÜK HUSUSLARIDIR. SOSYALİTE İLE BİREYSELLİK ÖRTÜŞMEZ, BURADA PROFİLİN AÇIK OLMASI DEĞİLDİR NORMAL OLAN, AKSİNE PROFİL GİZLİLİĞİ TEMEL ESPRİSİDİR SOSYAL PLATFORMLARIN VE SANALLIĞIN. KİMSE BENİM BABAM ANAM KARDEŞİM DEĞİL, TEK MÜŞTEREK PAYDAMIZ İNSAN OLMAK VE ŞİİRDE BULUŞMAK, BU PLATFORMUN MİLLİYETİ, DİNİ, BAYI, BAYANI DA OLMAZ. SÜRYANİ ARKADAŞLARIMIZ DA YAZIYOR BURADA, KÜRT KARDEŞLERİMİZ DE YAZIYOR BURADA, BİRİLERİ AİLEYİZ DERSE HERKES AİLE OLMAYA KALKAR, BUNLAR ÇOK SORUMLULUK İSTEYEN SIKINTILI KONULARDIR. ÖZÜNDE AİLE OLMAYI KİM İSTEMEZ, BU SICAKLIĞI, EŞ DOST AKRABA YAKINLIĞINI KİM İSTEMEZ HOCAM, AMA KAMUYA AÇIK PLATFORMLARDA BU SAĞLANAMAZ, DÜŞÜNCESİ BİLE ZULDÜR. ATÖLYELER VAR HER AMACA HİZMET EDEBİLECEK ÇEŞİTLİLİKTE, KANAAT ÖNDERİ OLMAK İSTEYEN, AİLE OLMAK İSTEYEN ORALARDA ÖZEL GRUPLAR KURABİLİR BUNA KİMSE KARIŞAMAZ AMA BURADA 16 YAŞINDAN 80 YAŞINA KADAR BİR KUŞAK VAR, FARKLI ETNİK AZINLIKLAR VAR, İNANÇ FARKLILIKLARI, SİYASİ FARKLILIKLAR VAR, BUNLAR ÇOK İYİ HESAP EDİLMELİ. ŞİİRİNİZ VESİLE OLDU ÜSTADIM.
SİZİNKİ GİBİ KIRMADAN YAPILAN HİCİVLERE CAN KURBAN ÜSTADIM.
Zulmün karşısında inlemez ozan Arsızı taşlarız ayıp mı olur Kötünün yanına yanlamaz ozan Yersizi taşlarız ayıp mı olur ***** Ahlaksız takımı sevmek boşuna Dürtmezsen huyunu gider peşine Hoş mu bakacağız kokan leşine Nursuzu taşlarız ayıp mı olur **** Dilinde zehirle nefse tapanı Rezalet işleyip pislik yapanı Hak sözünü duyup gıcık kapanı Yüzsüzü taşlarız ayıp mı olur **** Tiksinti yaratan şerli işleri Gıybetle can yiyen çürük dişleri Kendini bilmeyen çatık kaşları Yarsızı taşlarız ayıp mı olur **** Yetimin malını yiyip yutanı Haramla hileyi bize satanı Çalmağı çırpmağı meslek tutanı Hırsızı taşlarız ayıp mı olur **** Eşini döveni evlat döveni İnsana diliyle sayıp söveni Menfaat uğruna zulmu öveni Kansızı taşlarız ayıp mı olur **** Hicivin gayesi doğruya çekmek Söz odur gülmece yumuşak tokmak Nükteyle yanlışı ortaya dökmek Biz bizi taşlarız ayıp mı olur *** Nefretlik işleri bir ince dille Aklı selim tarifle dikenle gülle Arada sarsıcı bir başka yolla Densizi taşlarız ayıp mı olur **** Aykıri ortaya atılır taşlar Arif olan bundan bir fikir düşler Hicivle ölünmez yarılmaz başlar Haksızı taşlarız ayıp mı olur
_____________________________KALEMİNİZ KESKİN KILIÇ HOCAM BENCE HARİKASINIZ BU ESER MÜKEMMEL OLMUŞ HER ZAMAN Kİ GİBİ TAŞLAMASAK AYIP OLUR HOCAM...SAYGILARIMI BIRAKTIM...
Yerinde, hak edene hak ettiği sözleri çok güzel biçimde yansıtan bilinçli uslupla donanımlı bir hiciv yazmış üstadımız...Herkes okuyabilir ama ibret alamaz...Alanlara selam olsun..
SİZİNKİ GİBİ KIRMADAN YAPILAN HİCİVLERE CAN KURBAN ÜSTADIM.
SAYGILARIMLA.