(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiir Şair tarafından silinmiştir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şiir Şair tarafından silinmiştir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
SEVGİ değil nefrettir hicivin ÖZ KAYNAĞI YAYIK gibi atılır zihinde her DÜŞÜNCE KAYMAĞI çıkar üste adabınca bir SÖVGÜ PEŞİNCE bilinmeli dengesiz batar KAYIK
nice doğrudur dizeler..ve nice anlamlı..dilleri yüzünden katledilen hicveden şair bilmemişmidir başına geleceği kelle koltukta yazmıştır yine düşüncelerini..Nesiminin derisi yüzülmemişmidir yazdıkları yüzünden..fesat fikrini kusarken buna hiciv denilmesi ayrı bir dert.. neyse değerli şairim nice anlamlı bir şiir okudum sayfanızdan.. bu çapraz kafiye yi anlayamadım düzü zaten zor anlıyorum.. ama şiire bir ahenk ve farklılık verdiği kesin .. sizin ustaca yazdığınız da kesin.. ama şiir aktarımıyla muhteşem saygım her daim.. kutluyorum kalemi,, yüreğinizin ışığı daim olsun yansın ve hep aydınlatsın bizi.. saygımla..
Diğer gülce şiir türleri önerilerinin teknik açıklamasını da bu sayfada bulabilirsiniz size çok kolay geleceğini umduğum şekiller de var başarılar hürmetler
Teşekkür ederim değerli bilgiler için.. kopyalayıp alıyorum izninizle dersler diye bir klasörüm var onun içine koymak için, belki birgün heceyi yazmayı becerebilirim de bu kalıplarıda denemek isteyebilirim diye.. saygımla..
İlginize teşekkür ederim şairem Gülce çaprazlama kafiye bana ait değil tarifi aşağıda var aslında çok kolay ancak ben bu çaprazlamayı çift olarak kullandığım için size karışık gelmış olabilir sevgiler hürmetler ve de teşekkürlerimle..
1-Hece şiirimizde kafiyenin yönlendirici, çoğu kere kısıtlayıcı etkisinin azaltılmasını amaçlayan bir şiir türüdür. Kafiyelerin bir dörtlük içinde ÇAPRAZLAMA olarak yerleştirilmesi ile meydana gelen bir şiir türüdür.
Diğer kıtalar bunların(bu iki kıtanın) tekrarı şeklindedir.
3-Şiir tarihimizde çok önceleri kafiye mısra başında idi, sonra mısra ortasına alındı; İslâmiyet'i kabulümüzden sonra mısra sonlarına alınmıştır. Şairin, kafiye kıskacında sığ - verimsiz duruma düşmemesi için çaprazlama olarak kafiyeler yerleştirilmiştir. Yukarıdaki kafiye dizilişinin dışında kafiyeler değişik şekilde de çapraz olarak yerleştirilebilirler, bu, tamamen şairin isteğine kalmıştır.
4-Genellikle 7+7=14 Heceli-kalıplı şiirlerde kullanılırsa da, 6+5=11 dahil diğer ölçü-kalıplarda da kullanılarak veya beşlik, altılık mısralardan oluşan şiirlerde ve de gene 'çaprazına yerleştirilmiş' kafiyelerle değişik ÇAPRAZLAMA örnekleri verilebilir, şiirler yazılabilir. Önemli olan kafiye kıskacından şairin ve şiirin kurtarılarak, yeni nefes alanı ve şekli ortaya konulmasıdır.Serbest şiirde yapılan 'Çaprazına Serbest' adı ile anılır. Öneren Mustafa CEYLAN'dır.
Selamlar gülce çaprazlama bana ait değil ancak bu çaprazlama kafiye normalde tek olarak kullanılıyor bana yavan geldiği için çift olarak kullnmağı tercih ettim Gülce şiir türlerinin teknik izahını bu sayfada görebilirisniz http:///forum-gulce-edebiyat-akimi-siir-turleri-tarifler-tanimlar
selam ve dularımla bir basit gülce çaprazlama örneği
NUH diyip peygamber demez inatçı Keçiden ibrettir karşı ÇIKICI İnatçı pişman da olmaz diyip TUH ÇEKİCİ her işi ters yönde marşa * En doğru kavramlar ona gelmez ŞUH HAZIRDIR direnen nalları her dem YUH demek yetişmez azdır ona çüş Bildiğin katır da ona VEZİRDİR * RUH mu yok bilinmez yarı canlı mı Söz geçmez insana ölünce CESET Hayret makamından diyemez bir HUH FESAT kibirini böylece kusar
Ayıp mı doğruya ünlemek bir HAH GEDİĞE taşları koyar aykıri VAH direnen ayak kime oldun kul Söz arifin geçmez aklı GÜDÜĞE
YAYIK gibi atılır zihinde her DÜŞÜNCE
KAYMAĞI çıkar üste adabınca bir SÖVGÜ
PEŞİNCE bilinmeli dengesiz batar KAYIK
nice doğrudur dizeler..ve nice anlamlı..dilleri yüzünden katledilen hicveden şair bilmemişmidir başına geleceği kelle koltukta yazmıştır yine düşüncelerini..Nesiminin derisi yüzülmemişmidir yazdıkları yüzünden..fesat fikrini kusarken buna hiciv denilmesi ayrı bir dert.. neyse değerli şairim nice anlamlı bir şiir okudum sayfanızdan.. bu çapraz kafiye yi anlayamadım düzü zaten zor anlıyorum.. ama şiire bir ahenk ve farklılık verdiği kesin .. sizin ustaca yazdığınız da kesin.. ama şiir aktarımıyla muhteşem saygım her daim.. kutluyorum kalemi,, yüreğinizin ışığı daim olsun yansın ve hep aydınlatsın bizi.. saygımla..