Kadınların baskılara dayanması çok zordur, Bu baskılar her toplumda fazlasıyla bulunur. Her kadının yaşamında çekeceği dert vardır, Yazgıları kimi zaman çok önceden bilinir.
Tüm kadınlar her dönemde erkeklere köledir, Yaşamları baştan sona çekilmez bir çiledir, Erkeklerin davranışı genellikle hiledir, Her fırsatta kadınlardan bazı haklar çalınır.
Birçok erkek kadınlara ille bir kulp takarlar, Kızken başka ,dulken başka niyetlerle bakarlar, Gönüllerde kurgulanan çok hayali yıkarlar, Filizlenen bir çok umut bin parçaya bölünür.
Tüm erkekler çok kadının hayalini kurarlar, Mümkün olsa pek çoğunu büyük zevkle sararlar, Evlenmeye geldiğinde el değmemiş ararlar, İlahi bir adaletin tam yerine gelinir.
Kimi erkek almak ister din gereği dördünü, Mümkün müdür adil çözmek her birinin derdini, Bu konuda bulamazsın dürüstünü merdini, Kime sorsan cevap yoktur düşünceye dalınır.
Kimi genç kız “Berdel” denen trampanın malıdır, “Başlık” demek kız satmanın bambaşka bir yoludur, Neticede her bir kadın bir erkeğin kuludur, Pazarlıkla eşya gibi hep satılıp alınır.
Kandırmalar, kaçırmalar, tecavüzler bir yana, Sapıkların saldırısı ne kız dinler ne ana, Cehaletin ürünleri bir tehdittir her cana, Gün geçmez ki bir kadının yaşantısı silinir.
Kadın hakkı düşünerek kimse dalmaz derine, Koyan olmaz kendisini bir kadının yerine, Dört dörtlük bir tedbir yoktur erkeklerin şerrine, Bir saldırgan yakalansa üç gün sonra salınır.
Hiçbir kadın kaderinin cilvesinden kaçamaz, İstese de kendisine bir gelecek seçemez, Kan kussa da sırlarını başkasına açamaz, Bu durumda dertler ile bir başına kalınır.
Kadınların kaderine hep erkekler yön verir, Kimi bıkar işkenceden yaşamına son verir, Bazıları haksızlığa kurban olup can verir, Saçma sapan töre için hiç yoluna ölünür.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kadınların Kaderi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kadınların Kaderi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Evet haklısınız maalesef doğru yazdıklarınız.. Lakin sevginin ve aşkın adını "ya benimsin ya toprağın" diye koydular bu ülkede.Öyle öğrendik.. Ve değiştiremedik kafamız, beynimizi.Bayanlar da öyle öğrendi. Lakin güçleri yok hep çaresizliğe itilmişler.. bir çok bayan kardeşlerimiz de kabullenmişler ses çıkarmıyor yada çıkaramıyor..Maalesef Biz erkekler de zulum etmeyi seviyoruz ya.. Gücümüzde kadına yetiyor.
Haklısınız şairem..Çok güzel dizeler okudum sayfanızdan.. Tebriklerimle.. Sevgi ve saygıyla esen kalın..
Cehaletin karanlığına ışık olabilseydi diye okudum dizelerinizi. Çokça şiir çokça da mesaj dolu dizelerdi. Budur halimiz ahvalimiz dedim. Üzüldüm aslında Zira insanın insana kulluğuna şartlandırlşmışlığı bir aydın olarak elbette kabullenmem olası değildi. Alkışladım canı gönülden. Çok güzeldi sevgili dost
Değerli Şairem!Ben bir erkek olarak ne yazmışsanız hepsini kabul ediyorum ve imzalıyorum.Yerden göğe kadar haklısınız.Bazı arkadaşlarım herkesin aynı kefeye konulmasındandan rahatsızlık duymuşlar.Hiç duymasınlar yarası olan gocunur diye bir laf vardır.Yazılanlar bir geçektir.ne yazık ki genelde ekonomik bağımsızlığı olmayan kadınlar bu gibi çirkin olayların muhatabı oluyorlar.Bir insan için muhtaçlıktan dolayı boyun eğmesi, sanırım acıların en acısıdır.Bunu kullanan erkekte ne adamdır ne de insandır.Şiirin teknik yönüne gelince,Dizelere baktım, ahenge baktım,ritim ve kalıba baktım.Karar verdim son derece yetenekli birisiniz.Böyle tek sessiz bir harfe dayanan yarım kafiyelerde neyin nesi oluyor.Tatmin olmadım ondan önceki şiirinize baktım.Ne güzel yazmışsınız sevgili şairem.Sanki nakarat her dörtlük için yazılmış.Hepsinde anlam bütünlüğünün yanında şiirin olmazsa olmazı olan şiirin bütünlüğü de yerinde.KARAR: İyi bir şairesiniz yeteneklisiniz bunu harcamayın.Yazarken gerçek kimliğinizle yazın.Size bir önerim daha var;şiiri uzatmamaya dikkat diyorum,diyorum,diyorum .Bu son şiir eğer biraz kısa kesilseydi,bazı olumsuzlıklar olmayacaktı diye düşünüyorum.Sevgilerimle
Eğitimin genele yayılmadığı toplumlarda kadınlar malesef gerekli ve hakettiği değeri görmüyor birilerinin bunu anlamasına daha duyarlı olmasına milat olsun şiiriniz.kutlarım
Didaktik bir şiir. Adeta ders vermişsiniz. Ancak bazı yerlerde erkeklere taş atmalar var. Oraları biraz öznel olsaydı diyorum. Zira genellemeler bu konularda sert düşer. Mesele kadın veya erkek değil, güçlü güçsüz meselesi. Ancak yeni çıkan yasalar, hak bakımından erkeklerden daha güçlü kılacak şekilde. Şiir güzeldi. Tebrikler.
Kimi erkek almak ister din gereği dördünü, Mümkün müdür adil çözmek her birinin derdini, Bu konuda bulamazsın dürüstünü merdini, Kime sorsan cevap yoktur düşünceye dalınır.
Böyle bir eş ve oğula sahip değilim ama ne kadar haklısınız. Yetiştirdiğimiz oğullara mertlik aşılayabilirsek belki farklı bir dünyamız olur ne dersiniz?
Neredeyse erkeklere baştan sona düz gittin, Hepsini de bir kefeye koyup kenara ittin, Oturup da düşünsene Gülhun Hanım ne ettin? Aşk şiiri yazan onca kadınlara gülünür.
Şiirinizi okurken haklı şişlemelerde güldürdünüz; ama tüm erkekleri aynı kefeye koymak da doğru değil. Meselâ; ben hayatımda birisini üzdüm. O, şimdi içimde savmaz bir yara. Unutamadım, Derdimin dermanı, Nasıl unutacağım, Goca gülüm,Neden,Dolunay,Gönül hızarım,Düşümde yüzer ve daha birçok şiirim O'nadır. Temeldeki ilham kaynağım da O'dur. Ölene kadar da unutamam. İçimde asil olan O bir başkadır ve sevgide eşsizdir. Eseriniz şiir olarak güzeldi, tebrik ediyorum.
Kadınların kaderine hep erkekler yön verir, Kimi bıkar işkenceden yaşamına son verir, Bazıları haksızlığa kurban olup can verir, Saçma sapan töre için hiç yoluna ölünür.
Tek kelimeyle muhteşem bir anlatım kutlarım efendim milyonların sesi oldunuz emeğiniz gönlünüz var olsun saygı ve selamlarımla.
çok doğru çok toplumuzun hatta dünyayın kanayan yarası diyorum ben o kadar füzel anlatmışsın ki şiirini okurken isyan edesim geldi bu acı gerçeklere usta kalemini gönülden kutluyorum tatlı meleğim sevgilerimle
Cennetler sıralanır,ayağının altına Hep dışlanıp,horlanmak,kader mi ki bahtına Ana, bacı,eş derler,yeri gelir adına Kırılsın lime lime,vuran eller kadına...İLK VE SON
DİYEREK:Güzel ve anlamlı şiiriniz için tebriklerimi gönderiyorum.Kadına şiddet erkekliğin acziyetinden gelmektedir.Kadına şiddeti kınıyorum.
Dost şairim... Bu şiirinize teknik açıdan yorum yazmayacağım. Çünki içerik daha önemli. Şöyleki; şiirinizin doğrularını terazinin bir kefesine koysak, yanlışlarını diğerine, heralde haklı olduğunuz konular çok az ağır basar. Tüm kadınlar ve tüm erkekler diye hitabetmeniz bence ilk ve en büyük yanlış. Kadının fiziksel zayıflığından faydalanıp ezildiği, tecavüze uğradığı vs konularında kesinlikle haklısınız, berdel denilen (inşallah kökü kurur) iğrenç gelenek konusunda haklısınız. Sözde çağdaş denen kadınlara da bakın bakalım. Halkı solucan görenler dikdatörlerin eşleri değilmi, daha bugün işte, halen günde onlarcasıı katleden bir dikdatörün eşi demiyormu" eşimin her konuda yanındayım, yapması gerekeni yapıyor."diye. bunlara uç örnekler diyebilirsiniz ama bunu diyende bir kadın, özelliği ise gücü elinde bulundurması.
Aslında dost şairim, insanlığa tepeden bakarsak, sorunun cinsiyet farkından değil, güç dengesizliğinden kaynaklandığını görürüz bence. Güç kimin elindeyse o çoğunlukla zulmediyor. Kadıın elinde olsaydı güç, tüm varlığımla inanıyorumki aynı şeyleri kadın yapacaktı. ( Bu bugün mazlum kadınlara yaşatılanları meşru yada haklı kılmaz.)
Hiçbir kadın kaderinin cilvesinden kaçamaz, İstese de kendisine bir gelecek seçemez, Kan kussa da sırlarını başkasına açamaz, Bu durumda dertler ile bir başına kalınır.
Kadınların kaderine hep erkekler yön verir, Kimi bıkar işkenceden yaşamına son verir, Bazıları haksızlığa kurban olup can verir, Saçma sapan töre için hiç yoluna ölünür.
Ben bu yüreğe boşuna şiirdaşım demiyorum harika bir şiir okudum gönlüne hüsran uğramasın.
GÜLHAN HANIM ;YÜREĞİNİZE KALEMİNİZE SAĞLIK ,GENELLEME İLE KALEME ALDIĞINIZ DİZELERİNİZ MUTLAK DOĞRUDUR ANCAK GENELLEME YAPMANIZ SATIRLARDA AĞIRLIK İÇERİR ,HER GÖNÜL SEL OLUR HER YÜREK ÇARPAR LAKİN HER GÖNÜLDE ESEN YEL FIRTINA GETİRMEZ ,HER TOPRAKTA EKİN BİTER AMA HER TOPRAK AYNI BİTKİYİ VERMEZ , BİR GÜL BAHÇESİNDE HER GÜL HORMONLANMADIKCA AYNI GÜLÜ VERMEZ ,dÜNYADA KADINA YAPILAN ŞİDDETE ELBET ONAY VERİLMEZ AMA HER CANLIDA !!! AYNİ KEFEYE KONMAZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM BU BENİM NACİZANE DÜŞÜNCEM ,SİZİ ELEŞTİRMEK GİBİ BİR NİYETİMDE OLMAZ SEVGİLER SAYGILARLA......
can tanem bitanem ablam sen ne güzelsin sen ne tatlısın gül yüreklim meleğim seni tanıdığım için bir başkadır sevgin bilirimki sende öylesin pamuk gibi bir yüreğin hep gülen bir yüzün var meleğim canım ablasının bitanesi ben evimde olmadığım için bazen şirlere bakamıyorum beni affet olurmu ablam ankarada kızlarımın yanındayım bitanem seni çok özledim canımın içi hemde çokkk
Kadınların kaderine hep erkekler yön verir, Kimi bıkar işkenceden yaşamına son verir, Bazıları haksızlığa kurban olup can verir, Saçma sapan töre için hiç yoluna ölünür.
ÜZÜLEREK HAKLISIN DİYORUM SEVGİLİ ARKADAŞIM ,KADINLARIMIZIN DEĞERLERİNİN BİLİNMESİ, HAK ETTİKLERİ SEVGİ SAYGIYI YAŞAMALARI DUA DİLEKLERİMLE TEBRİK EDİYORUM DUYARLI YÜREĞİNİ YETKİN KALEMİNİ BAŞARILARIN BİTİMSİZ OLSUN SEVGİLERİMLE.
çok önemli bir konu! istisnalar kaideyi bozmasa da bu yazılanların doğru olduğunu inkar edemeyiz.ama bu olumsuz zinciri de kırmamız gerek..ben bu tabloya sinir oluyorum..kadınlar değilmidir ki,annelerimiz,bacılarımız,teyze ve halalarımızdır..kadınların tümüne,saygı ve sevgim sonsuzdur..
Kadın hakkı düşünerek kimse dalmaz derine, Koyan olmaz kendisini bir kadının yerine, Dört dörtlük bir tedbir yoktur erkeklerin şerrine, Bir saldırgan yakalansa üç gün sonra salınır.
Ne zordur dunyada kadina yer acmak, kucak acmak . Ona bakis acisini 360 derecelik yorungeden seffaflastirmak , yuregindeki o agirligi alip onu hafifletmek . Kadin olmak demek akla dayanmak demek, sasmaya gor , iste o zaman asil sorunlar bekliyor ihtisamiyla kapida... Yine de umutlar hic sonmesin demek lazim , erkekleride yetistiren yine analardir . Sadece her iki taraftan biraz daha perde aralayip yok olmayia inkar , varolusa hos geldin demek lazimdir .. Guzel , anlamli bir calisam guzel bir emek . Sevgimle...
Ülkemden kadın manzaralarıydı şiirde anlatılan..... Oldukça reel ve duygu yüklüydü.Her şeye rağmen dik durmak ve güçlü olmak dileklerimle güzel şiirinizi kutluyorum. Selam ve sevgiler....
Kadınların kaderine hep erkekler yön verir, Kimi bıkar işkenceden yaşamına son verir, Bazıları haksızlığa kurban olup can verir, Saçma sapan töre için hiç yoluna ölünür.
tebrikler güzel şiir güzel konu duyarlı yüreği kuylıyorum selamlar...
Bir kadın destanıydı gerçekleri anlatan.. Analizi iyi yapılmış sözcüklerin ahengiydi.. Okudum etkilendim çok beğendim arkadaşım.. Tersine çevrilebilse yazgı keşke diyorum.. Alkışlar İzmir'den..
Değerli dost, Bu şiirinizde benim daha önce yayınladığım "Ana Deriz,Bacı Deriz,Yar Deriz" isimli şiirimdeki konuların eksik kalan bazı yönlerini de kapsar biçimde tehkileki bir konuyu [!] değerlendirmişsiniz.. :)) Öyle şiir ki bir çok dörtlük bir çok kişiyi rahatsız edebilir.. Ama bunlar yaşamın gerçekleridir..Her yazılan ille herkesi kapsayacak veya o konu hakkında herkes için genelleme biçiminde anlaşılacak diye bir kural yoktur... Şair bir konuyu özgürce ele alır ve cesurca düşüncesini yazar.. Vay efendim şu bölümü herkesi kapsamaz,şu bölüm gerçek dışıdır denilemez.. Bir konunun anlatılması için bazen gerçek üstü vurgulamalar ile de dokundurmalar yapılabilir.. Ben burada anlatılanlardan hebirinin ülkemizde her gün farklı olaylarda yaşandığını görüyor veya duyuyorum.. Bazı yönleri sivrdir,rahatsız edicidir diye gerçeklerden kaçılamaz.. GERÇEKLER ACIDIR, ACITIR İNSANI... Konusu zengin ve anlamlı şiiriniz için sizi kutlarım.. Bu vesile ile yukarıda bahsettiğim şiirimi de tamamlayıcı unsurları olması açısından izninizle ekliyorum.Saygılarımla...
ANA DERİZ BACI DERİZ YAR DERİZ
Kadınların farklıdır her dönemi Körpe kızken bağrı yakan yel olur Her konumda değişkendir önemi Sevgiliyken bir tomurcuk gül olur
Hanedeyken göz nurudur bacımız Dil dokunsa beter olur öcümüz Everirken düzmecedir acımız Miras hakkı gündemdeyse el olur
Yalan dünya zaten iki yüzlüdür Her bir yüzde türlü sırlar gizlidir Kadın ömrü engebeli düzlüdür Eşi ölür başa bela dul olur
Her sevgiyi yüreğinde yoğurur Çilelerle saçı başı ağarır Ana olur erkeği de doğurur Acı sözü yavrusuna bal olur
Nine olup bir kenara atılır Gereksizler arasına katılır Sağlığında malı mülkü satılır Hazineyken değersiz bir pul olur
Ana deriz bacı deriz yar deriz Yan bakanı öldürürüz ar deriz Kadının da hakları var zor deriz Her birisi kapımıza kul olur
Nesillerdir aynıdır bu ilişki Devran döner sona ermez çelişki Ozan Yılmaz dersine çok çalış ki Fikirlerin ışık tutar yol olur.
Aslında atılan her kurşun, kişinin kendi kaderine attığı bir mermi, Saplanan her hançer kendi kalbine sapladığı bir hançerdir. Duyarlı kalemi ve değerli eserini kutluyorum.
Defakez okudum bu şiiri yazacak bir şeyler aradım ama bize bir şey kalmamış gördüğünü hissettiğini ve analizini iyi yapan bir kalemden dopdolu bir şiirdi kutluyorum dost kalemini
Hiçbir kadın kaderinin cilvesinden kaçamaz, İstese de kendisine bir gelecek seçemez, Kan kussa da sırlarını başkasına açamaz, Bu durumda dertler ile bir başına kalınır.
Kadınların kaderine hep erkekler yön verir, Kimi bıkar işkenceden yaşamına son verir, Bazıları haksızlığa kurban olup can verir, Saçma sapan töre için hiç yoluna ölünür.
Kader konusunda aynı şeyleri düşünmüyorum. Önceden yazılan senaryoyu oynayacak figüran değildir kadınlarımız. Emeğe değer güzellikte bir şaheserdi. Tebrikler usta kaleme.
Şiir, içeriğinin bir kısmına hiç bir şekilde katılmasam da teknik olarak mükemmel olmuş. le şu mısra bana çok fazla abartılı ve haksızlık olarak geldi: ''Tüm kadınlar her dönemde erkeklere köledir,''
Türkiyem çok şükür ki kadınların erkeklere köle olduğu bir ülke değil...Mesela benim okulumun müdüresi...Bir kadın...Erkeğin kölesi olduğu söylenebilir mi? ( Evde yemeğinikocası yapar, bulaşığını yine kocası yıkar...Yanlış anlaşılmasın kılıbılıklık değil...Emekli bunlar ve adam kendi isteği ile yapar )...Binlerce kadın mahkemelerde koca boşarlar her gün...Doğuda, güney doğuda sanki her gün kadın öldürülüyor, sanki Türkiye'de her aile kızını başlık parası karşılığı satıyormuş gibi, berdel Tüm ülkede varmış gibi, Ya da her evden bir töre cinayetine kurban giden oluyormuş gibi bir ifade doğru değil kanımca...
Herşeyden Önce insanca eğitim, Vermekle başlamak lazım yinede. Her kadın öldüğünde kalıyor arkada yetim, Kadını öldüreni meydanda asmak lazım ipde. HakanKURTARAN Bu Ülkede Kadın-erkek ne zaman insanca yaşar bilinmez ama, cahiliyet birgün mutlaka ortadan kalkacak.İnsanlar insanca yaşayacak. Tebrik ederim Gulhun kardeşim. Saygılarımla ...
Hayatın gerçeklerini dobraca dile getiren destansı bir şiirdi... konu itibariyle çizilen kara tablo içimi karartsa da, şu aşağıya aldığım dörtlükteki az biraz espri dozu hafiften bir tebessüm ettirdi bana.
Kimi erkek almak ister din gereği dördünü, Mümkün müdür adil çözmek her birinin derdini, Bu konuda bulamazsın dürüstünü merdini, Kime sorsan cevap yoktur düşünceye dalınır.
eğri oturup doğru konuşmak gerek ve en az bir o kadarda adil teraziye koymak gerek diye düşünüyorum,,kadın,ne ruhen ne de fiziken bir erkekle eş değildir ki bu kötü bir şey de olmasa gerek,,kadına karşı pozitif ayrımcılık haddinden fazlaki saymakla bitmez,,hazır aklıma gelmişken söylemeliyim,,,iş konusuna gelince kadınların çoğu erkek ile aynı işi yapabilmenin haklı övgüsünü dile getirirken çoğu kez en az bunun kadar sırf kadın oldukları için işin en kolay yanlarında çalışmayı görev telakki ederler,, affınıza sığınarak bir kaç kelam ettim,, sevgiler ve iyi geceler efendim,,
Nasıl es geçmişim ben bu sayfayı şaşırdım ! Öyle güzel anlatmışsınız ki memleketimizde kadının sıkıntılarını, bu konuda okuduğum en iyisiydi ! Hürmet ederim. Berhudar olun...
Kadınların baskılara dayanması çok zordur, Bu baskılar her toplumda fazlasıyla bulunur. Her kadının yaşamında çekeceği dert vardır, Yazgıları kimi zaman çok önceden bilinir.
her toplumda değil türk toplumunda baskındır aslında kadına yapılan haksız muamele.yaşadığımız çağla bağdaşmayan başka toplumların gözünde bizleri küçük düşürücü,mensub olduğumuz dine ve ecdada aykırı muameleler şiirinizde bahsettikleriniz çok hassas bir konu ele almışsınız hele hele son zamanlarda yaşananalara bakılırsa kaleminizi tebrik sizede teşekkür ediyorum .
Kadınların kaderine hep erkekler yön verir, Kimi bıkar işkenceden yaşamına son verir, Bazıları haksızlığa kurban olup can verir, Saçma sapan töre için hiç yoluna ölünür.
Gerçekleri şiir dili ile harika işlemişsiniz şair arkadaşım. Kutlarım kaleminizi. Sağlıcakla kalınız...
Doğrular ki ala derecesinden şiirde tüm kadınların sıkıntılarını dile getirmiş şair. Sadece yaşananların değil geçmişte, halen yaşanmakta ve acıların doruk noktasında olunduğu bir gerçek hemcinslerimizin. gelecekte de maalesef süregelecek diyedir korkularımız. Umuyorum bu şiirde ele alınmış elim konular tarihte yeniden tekerrür etmez. Irzın ve namusun sadece kadında değil, erkekte de ziyadesiyle olmasını ve artık kadına mal gibi herhangi bir met'a gibi ya da et parçasından ibaret olmadığını anlamasını diliyorum eril beşeriyetin... Kadına yani Anaya değer ve saygı diyorum, lütfen...
Çok teşekkür ediyorum, bu kıymetli emek ürünü toplumsal yaraya işaret eden şiire ve ecesine.. Tebrikler ediyor sevgim ve saygılarımı sunuyorum şairim...
Ne yazık ki şiirin %99'una katılıyorum! Kadına değer veren erkekler yok değil. Her kadının kendi kaderini çizeceği günlerin gelmesi dileğimle kutluyorum arkadaşımı.
Ne yazık ki 21. yüz yılda kadının kaderi ilker çağlar kadar ilkel hala.. doğruları yazan duyarlı kaleminizi en içten dileklerimle kutlarım sevgilerimle Gülhun hanım..
Ülkemin yürek acıtan yaraları değilmi ki bu sözünü ettiğiniz kadının kaderi,bin dereden su getirircesine elde etmeye çalışırız,sonra;işte anlattığınız gibi maalesef.Yüreğinize,kaleminize sağlık.
kadınlara kalkan eller kırılsın o turlu insanlar da beyin olsa biraz düşünür kendisinide dünyaya getirende bir kadındır yazan yüreği yürekten kutluyorum kalemin daim olsun şaire dost
Hiçbir kadın kaderinin cilvesinden kaçamaz, İstese de kendisine bir gelecek seçemez, Kan kussa da sırlarını başkasına açamaz, Bu durumda dertler ile bir başına kalınır.
Kadınların kaderine hep erkekler yön verir, Kimi bıkar işkenceden yaşamına son verir, Bazıları haksızlığa kurban olup can verir, Saçma sapan töre için hiç yoluna ölünür.
gönül selin susmasın haksızlık bu ülkede garibedir dost garibe...kadınlar şimdi ne denli garip bilemem sevgiler olsun yüreğine...
selamlar