Tam vaktinde değil biraz tehirli, Gelecek şimdi seni götüren yolcu treni. Hüzün ardından çoğalacak; Elimde elimin sıcaklığı öyle kalacak. Son kez bakacaksın gideceğin yollara; Sarılacaksın sımsıkı hasret kalacağın kollara. Acı bir düdük ayıracak seni sardıklarından; Zoraki tutunacaksın trenin parmaklıklarından. Bir garip telaşla ararken kompartımanı; Bütün vagonlar alıp götürecek kalan hatıranı. Sarkıp son bir kez bakacaksın yarım açılan camdan; Birkaç damla gözyaşı ayıracak seni vatanından. Sorgulayacaksın dün bu saatlerde ne yaptığını; Hatırlayacaksın ön bahçede sacına gül taktığını. Ufukta uzaklaşırken memleketin dağları; O an anlayacaksın yeniden başlıyor gurbet yolları. Yola eşlik eden nehir e bakacaksın ağır ağır; Ağlasan göz sana asi, dinlesen kulak sağır. Hayat: Bir kitabın arasında kalmış kurumuş bir gül gonca; Donuk gözlerle bakacaksın öylesine yol boyunca Böyleymiş diyeceksin ne yapalım bahtımız Dudaklarına düşecek seninle söylediğimiz şarkımız..
Evlerinin önü yonca; Yonca kalkmış dam boyunca. Boyu uzun beli ince; Nine yarim ninne.. Esmer yarim ninne::
Evlerin önü lale; Meyil olduk gonca güle. Yoldaş olak düşek yola; Nine yarim ninne.. Esmer Yarim nine..
Dökülürken damlalar yanaklarından… Türküne ritim çıkaracaksın ray tıkırtılarından.
Ben se ; Son vagon kayboluncaya kadar bakacağım.; Senin türkümle yanan yüreğimi avutacağım..
Çaya indim taşı yok Yüzük Buldum kaşı yok Havada bir kuş gördüm Benim gibi eşi yok
Çaya indim çağlarım Yar yar diye ağlarım Yarım gurbete gitmiş oy Ben derdime ağlarım..
Kim bilir kaç ayrılığın tanıkları. Üzerine isimler kazılmış İstasyon bankları..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İSTASYON BANKLARI…. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İSTASYON BANKLARI…. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirinizden çok duygulandım.Hey gidi hey dedirtti. Bir zamanlar bu kara trenlerin banklarında az mı yolcu bekledik. Elleriniz dert görmesin.Selam saygılar.
Aynen öyle ..Çok uzaklara götürdü trenler sevgileri..Uzak dağların arkasına.. Sevgimizi görmek için hep yükseklere çıktık ama dağların ardında başka dağlar olduğunu bilmiyorduk..ufukta kaybolan trenin ardında hep hüzünlerimiz kalıyordu... sevgiyle kal ütad..saygılarımla..
Türküne ritim çıkaracaksın ray tıkırtılarından.
Ben se ;
Son vagon kayboluncaya kadar bakacağım.;
Senin türkümle yanan yüreğimi avutacağım___
Öylesine içliydi ki...
Tebrik ve teşekkürlerimle.