"kün" giz üssü giz herşey onda saklı herşey O’ndan
"ikra" oku kendini oku evreni ey ins ey yürüyen ayet
her gün batımında günün muhasebesini yaparak kabre yatar gibi uzanmak yatağa ve uyanmak gün doğumu ile hayata yeniden bir milat her gün her gün yeni bir yaş yeni bir yıl
Dört yapraklı yoncadır ebediyât defterim Şiir yazın alemi cümle mis kaynak pınar Saçılır rayihalar ruha şifalar sunar Uğur böcek goncadır ebediyât defterim
yaz google bir daha yaz edebiyat defteri sanal alemde kral baş göz üstünde hep yeri
bende olsam ben olsam ben de yar olsam yarda yar olsam
hiçliğin erdeminde aşk dolu nefesle(n)mek nef’(s)es vermek dize dize buram buram şiir kokmak kıvrana kıvrıla yol(cu) olmak sonsuzluk deltasında karışmak kıvamında bir ummana
ben de üstüne akıllıların görebildiği bir şiir yazdım sen de üstüne bir şiir yaz
dermişim..:))
bulutlanır çivisi çıkmış umut efil efil gökyaş billur damla iki yol var
düşsel gönül buut penceresinden evrene saçılan sevi ter buğulu her orijinal tohum hem tekil hem eskiyeni kombinasyonlarla zenginleşerek zenginleştirerek düşgerçeksel yolculuğuna insanlık sanatını yüceltmeye devam edecektir..
dolayısıyla her özgün düşünce önemlidir ve irdelenmeye değerdir..elbet karşı çıkanlarda olacaktır destek verip beğenenlerde..farklı tepkiler tamamen algı bilgi duygu çevre şartlanmışlıklar eğitim düzeyleri anane örf vs...ile ilgilidir...insanlık henüz eğitim konusunda olması gereken yerde değildir...medeni insanların erdemi insanlığı bir kenara iterek hala kişisel grupsal çıkarlar uğruna kan döktükleri bu çağda en büyük sorun sistem eğitim-eğitimci hatalarıdır...
çirkinleştirdiği dünyayı güzelliklere kavuşturacak olan da yine insanın kendisi hayata bakış açısıdır iyi niyetli özgün düşünen bireyler artıkça güzel günler yakındır ve sanat şiirde bu yolda gösterge bir ibredir..
rüya dükkanımız 00.00 da açılacaktır / rüya avcısı marcel
...:)))
özgün rüyalar
sevgi tohumları saçılsın evrene yok olsun karanlık nurlansın güneş gülsün gül yüzler aşkçiçekleri açsın gönüllerde misk ü amber kokulu huzur mutluluk cennnete dönsün dünya
ah ahh! kanar durur yaralarımız ki sardıkça sarıldıkça sevgiyle silinir yüz karalarımız
ah insanım ah! kırdıkça kırdırıldıkça gahi içerden gahi dışardan alemi altüst eder bilmem kaç şiddetinde gönüllerdeki deprem
biliriz ki
ilahi adalet er geç her dem tecelli eder herkes iyi ya da kötü niyetlerinin karşılığını mutlaka görür bulur
içimizde dışımızda en çok ihtiyaç duyduğumuz sevdikçe var olan herşeyi kavuşacağız inşallah huzura ilaki kavuşacağız ya toprak üstünde ya toprak altında..:)
“ Gel tanış olalım yavaş yavaş, bu çayı içer gibi. Gel şu günün hayhuyunu bir kenara koyalım ve birbirimizi tanıyalım. Gel bir bardak çay paylaşalım, belki kaynaşırız çayın sıcaklığıyla ve dostluğunuzla. Haydi, Gel hayatı paylaşalım!”
biz bakar körlerin gözüne çayı kaşığıyla soktunuz ne de iyi ettiniz..:))
yanlış eğitimler toplumu değil kişisel çıkarları hedef alan yanlış sistemler sonucu insanlık rafa erdemsizlik şaha kalkmış(!)
sustukça azıtmakta azıttıkça yayılmaktalar artık "dur!" deme vakti soysuzluklara
şu üç günlük alemde; iyi niyetli sevgi dolu huzur mutluluk güzellik içinde yaşamak varken
ve en akıllı en üstün yaratılmış tüm evren ayağının altına serilmişken akılsızca nasıl böyle saçmalıklar yaparki insan..!!! biliriz ki kim ne ederse kendine eder elbet hesapları görür yaradan...
her an ölmekteyiz ve dirilmekteyiz her an da dolu dolu bir ömrün sonu ve yeni boyutta başlangıçlar içten dizeler
sen ben den bize doğru yürüdükçe tek-bir leşir yol BİR
billur damlalı inciydiniz göz pınarlarımda siz ne güzel yazardınız çiçekçiçek misk ü amber kokulu şiir olurdunuz
böylesi insancıl böylesi güzel edebi gülbank a diyelim hep birlikte amiin...
"yağmur topladı sefil yalnızlık pulsuz zarfların içinde üşüdüm "
bir yürek düştü şehrin mazgallarına düştü yok yürek pustu bir yürek sus
öfkeyi kusmak kolay da, hataları farkettirmek için kırmadan sabırla çabalamak en zoru
kişisel olaylarda daha sabırlı olurken insan, insanlığı kitleleri toplumsal geleceği tehdit eden, bilinçsiz durumlarda sabretmek daha da bir zorlaşıyor yine de huzur için olabildiğince hoşgörü olabildiğince sabır (güzellikten iyilikten anlamayan erdemsizlere de anlayacağı dilden elbet..:)
herkesin nirengi noktası kendince doğrudur elbet nirengi noktasının noktasını bulmaya çalışıyoruz bilinçli farklı bakış açılarıyla farklılığın güzellikleriyle zenginleşiyoruz zenginleştiriyoruz hayatı hep birlikte...farklı bakış açılarını (teorik gözlemsel yorumsal düşünsel vs tüm bilgileri) seviyorum ve önemsiyorum..:)
evet bu nereden baktığımıza bağlı eğer şu an ki süreçte isek doğru gibi görünmekte..
şimdi de bir başka noktadan mesela ilk var oluş sürecinden bakalım evren yeni oluşmuş henüz çevre kirliliği yok henüz düşünce kirliliği yok henüz bilgi kirliliği yok henüz insan kirliliği yok ilk süreç temiz masum gittikçe doğal güzellikleri yitirdikçe kirlenmiş medenileşme sürecinde hayatı kolaylaştırmak güzelleştirmek adına yaptığı her eylem kirlenmeyi de beraberinde getirmiş insanoğlunun...
tıpkı ana kaynaktan çıkan saf güzellikler taşıyan içme suyunun akış sürecinde sürüklenirken geçtiği her yere hayat verirken kendisine karışan artıklarla pisliklerle tadının bozulması giderek kirlenmesi gibi içilmez hale gelmesi gibi..:)
aynı durum genetik için de geçerli hani şu meşhur mendel kanunları meselesi
su hayatın temeli aynı zaman da bir başka görevi daha var oluşum sırasındaki göreviyle tohum vs yoluyla genetik bilgi aktarımı..:)
nasıl mı derseniz ilginç bir örnek vermek istiyorum..
japon bilim adamları bir deney yapıyorlar.. önce doğal suyun molekül kristallerini görüntülüyorlar..daha sonra yarım bardak suya zehir damlatıyorlar zehirli suyun da kristal dizilimini görüntülüyorlar doğal suyla zehirli suyun kristallerinin farklı dizilimler yaptığını belirliyorlar...sonra deneye devam ediyorlar..
yarım bardam zehirli suya sürekli su ekliyorlar kristal dizilimlerini fotograflıyorlar bardaktaki zehirli sudan eser kalmamışken zehirli su dizilimlerinde değişim olmuyor milyonlarca kere su ilave ettiklerinde de sonuç hep zehirli dizimli gösteriyor...bilim adamları buradan şu sonuca ulaşıyor suyun hafızası var yaşadğı tüm değişimleri taşımakta diğer su moleküllerine aktarmakta..
su çok ilginç özellikler taşıyan bir sıvı ve dünyanın insanın yaklaşık %70 su...
konular epey derin ve bizler halâ kendimizi evreni anlamak tanımak keşfetmek huzuru mutluluğu sağlamak elele vermek yerine üç günlük ömür için bencilce çıkarlar peşinde birbirimizle uğraşıp bizim gibi düşünmeyen çıkarımıza uymayanları yok etmelerin derdine düşmüşüz sınırlı bakış açılarımızla..:)
beden-ruh=> madde-mana dengesi bozulduğundan sorunlar yaşanmakta dünyada eğitm hatalarının yol açtığı..
her çocuk masum doğar neden kirlenir büyüdükçe hiç düşündünüz mü değerli dost..?
çevresindeki model olan kötü örneklerle kararır dünyası çünkü..
mesela bir deney yapsak;
bir grup çocuğa ideal yaşam ortamı yaratsak insancıl sevgi dolu
diğer grubu da savaş nefret dolu çıkarcı bir ortama bıraksak sizce sonuç ne olur dersiniz..:)
insancıl sevgiler yerine para madde çıkar sevgisi ön plana geçerse sevgi ışığı güneşi kaybolur insanlık karanlığa boğulur..
neden bayıltarak yakalamayı düşünmezler ki öldürmek yerine..?
neden var etmek yerine yok etmek neden
ah eğitim hataları ahh!
toplumsal yaralara dikkat çeken paylaşımlar için teşekkürler ...
Osmanlı İmparatorluğu’nun yaratıcı yüzüdür sanatsal dillerin bir potada eritilerek Osmanlıca sentezi yeni bir ürüne biçime gramere dönüşüdür Osmanlı Türkçesi hedefleri olan ve hiç bir imparatorlukta görülmeyen dahice muazzam bir düşünce o günün şartlarında ve dahi bugüne miras kalan edebi yönü zengin muhteşem külliyatlarıyla atalarımızın önünde saygıyla eğiliyorum mekanları cennet olsun...insanlığa hizmet edenlerin cümlesine selam olsun..:)
leylacan o yürek dili ki sevgidir sevgi umuttur şifadır sevgi dolu bir gülümseme kainatın huzur mutluluk dilidir sevgi...:))--<<-((@
“Kül canlanır güle dönüşür de Yakalarına iliştirebiliriz Neden olmasın… Neden hala olmuyor öyleyse?” ..H I
sevi dolu yüreklerle olur -kül den gül e geri dönüşüm-
leylaya vurgun esrik bir kum tanesi serabında mecnunca bir giz
maneviyattan uzak maddeci çıkarcı bir dünya yapısının sonuçları maalesef hep üzüntü..
mutsuz ortamlarda yetişenler toplumu mutsuz etmeye eğilimlidir..yönetimler annebaba eğitimi konusunda üzerine düşeni yapmalı annebabalar da çocuklarına en iyi örneği oluşturmalıdırlar...ve çocuklar sanatsal yönden geliştirilmeli hobiler edinmelidir..
...unutmamamız gereken huzurlu aile ortamlarında sevgi saygı ile büyütülmüş çocuklar etrafına zarar vermez...
şu üç günlük dünyada tüm insanlığın çıkarları kollanmalı herkesin tüm evrenin huzurlu mutlu olması sağlanmalıdır önemli olan budur …ve bunları kim sağlayacaksa buyursun yönetsin alemi…:)
beşikten mezara oku kendini oku evreni bir yürek düştü şehrin mazgallarına düştü yok yürek pustu bir yürek sus
hüzün deryasında ahh batıp çıkmakta kelâm mutluluğun elinden tutmalıyız vesselâm
"hayırlı cumalar VAN,” hayırlı cumalar ey İNSAN tüm dualarımız hepinize hep BİRlikte sevgilerimle..:))
ve dahi sunni gübreli.. hormonlu... genlerini boza boza pişmeyen mercimek üretmeyi de başardık desenize...:)))....ah insanım ahhh! din iman para-madde bindiğimiz dalları kese kese nereye doğru yol alıyoruz biz böyle manasız ...:(((
"Dünyada nice diller var, nice diller, Ama hepsin de anlam bir. Sen kapları, testileri hele bir kır, Sular nasıl bir yol tutar, gider. Hele birliğe ulaş, hır gürü, savaşı bırak, Can nasıl koşar, bunu canlara iletir." (Mevlana)
adem’den olma havva’dan doğma cümle kardeşlerimizle şu üç günlük dünya evimizde içimizde merhamet gönlümüzde sevgibarış huzur mutluluk içinde tamamlayalım göz açıp kapayıncaya kadar geçecek olan o üç günlük süreyi alnımız ak yüzümüz pak ..
"Kır oğul zinciri; hür gez, hür konuş, Yok mu altından gümüşten bir kurtuluş" Hz. Mevlana.
1207 yılı doğumlu Hz. Mevlana aşkla gönül gözüyle mana boyutundan okuyordu kendini “ikra” emrinin özünce okuyordu eriyordu hakikatin sırlarına örtüyordu kusurları gece gibi adildi herkese güneş gibi tevazu doluydu toprak gibi cömertti akarsu gibi...
Bizler kapamışız gönül gözünü gözler kör bakışlar kusur aramaya yönelik kendimizden bihaber maddeye esir bencilce bir yaşam ve kaçınılmaz üzüntüler..:(
kapitalist sistemin ruhları karartması bence..
"Kır oğul zinciri; hür gez, hür konuş, Yok mu altından gümüşten bir kurtuluş"
sana katılmamak ne mümkün iç karartan tv gazete terk noktasında ama inanıyorum ki eninde sonun da aklını başına toplayacak insanoğlu..
güzel gönüllü insanlarla onların eserleriyle anlam kazanmakta hayat sizler gibi iyi ki varsın iyi ki varız NesliCan’ım.:)
böylesi huzur veren masum görüntüleri nasıl da özlemişiz sağolasınız Şahan hocam..:)
evrenin en masum en arı en has en saf dilidir sevgi; sevgi dilinden güven gelir ürkek serçelere nefret söner aslan kuzuya savaşbarışa döner huzura kavuşur alem mutluluk arşa değer cennete döner dünya..:)
"Onlar toprak altında, Körler mezar başında, Kim daha uzağı görüyor, Bilinmez."(ik)
ne yazık ki ikisi de var bunlar hem
miyop a-kıllı
hem
hipermetrop a-kıllı
"sahi biz neden düşleyemiyoruz,"(m)
? ki düş düşle düşle ye düşle yem düşle yemi düşle yemiyor düşle yemiyoruz düşleyemiyoruz düşleyemiyor düşleyemi düşleyem düşleye düşle düş ki ?
eee nasıl halledecek nifak sokarak nifak sokmak için tarihi senaryo yazacak biz de yutacağız pışşııkk...:))
"su uyur düşman uyumaz"
ne güzel uyarmış atalarımız.. ve gelmemek gerek tarihi dahi çıkarlarına göre yazanların kardeşi kardeşe kırdıranların oyunlarına..
bizler ki aynı köken aynı coğrafya aynı vatan.. aynı inançların kardeşleriyiz..
işte bilimsel gerçekler..:)
‘Kürt’ Öztürkçedir
"Haluk Tarcan Amerikalıların Van’ın Muratlı Kasabası’nda yaptıkları gen araştırmasını gündeme getirdi. “Amerikalılar Van’da insanlardan DNA örneği alıp bir araştırma yaptı. Amaçları Etrüsklerin Türk olmadığını dolayısıyla da Kürtlerin de Türk olmadığını ispatlamaktı. Sonuçta yüzde 97 uyum bulundu ve bu şekilde Kürtlerin de Türk kökeninden geldiği ortaya çıktı. Ayrıca, Kürt ’yönetim müsaadesi’ anlamına gelen Öztürkçe bir sözcüktür” dedi. “Batı bile Türklerin büyük bir tarihi geçmişe sahip olduğunu biliyor” diye konuşan Tarcan, Orta Asya insanı M.Ö. 80 binlerde insanüstü bir varlığın olduğunu kabul etmiştir. Nereden geldik? Nereye gidiyoruz? Varlık yokluk meseleleri üzerine düşünmeye başlamışlar. Bu şekilde felsefenin temellerini atmışlardır.
ve her şey bizim elimizde istediğimiz zamanbarış ve huzur gelir yeter ki dünyayı parmaklarında yönetmek isteyenlerin kuklası olmayalım yeter ki oyunlara gelmeyelim yeter ki akılcı bilinçli uyanık olalım yeter ki evrensel düşünelim yeter ki yüreklerimizi sevgiyle dolduralım..
adem’den olma havva’dan doğma cümle kardeşlerimizle bu üç günlük dünya evimizde içimizde merhamet gönlümüzde sevgibarış huzur mutluluk içinde tamamlayalım göz açıp kapayıncaya kadar geçecek olan o üç günlük süreyi alnımız ak yüzümüz pak ..
umut zerreleri ekildikçe gamzelere yarınlar ışıl ışıl nasıl da güzel gülümser..:)
HU dan huya...
aç gözün kapa gözün
oyy torpak doyurası aç gözün aç
bir kirpik aralığı ömür
oluşumlar mucize donatımlar harika seçenekler her yöne sonsuz ve tercih kişiye bağlı sonucuna katlanmak koşuluyla
"Su yanar mı?"
yanar...:))
nasıl derseniz;
1. H20 =su= bir oksijen+iki hidrojen atomu su molekülü oluşturur
0=Oksijen yanmayı sağlayan elementtir...
H= Hidrojen yanıcı özelliktedir...
yanmaya eğilimli bu iki element (H - O) uygun oranda birleşince ateş söndürücü hale gelir...
2. insanın ortalama %70 su olduğuna göre su da yukardaki özellikleri taşıdığına göre..:))
su kokusuz renksiz tatsız vs çok hayat kaynağımız su çok özel harika bir birleşimdir ve en önemli özelliklerinden biri de donmaya dış yüzeyden başlaması içten başlasaydı denizlerde hayat olmazdı vs...
nelere daldırdınız farklı bakış açınızla..:) konuyu toparlarsak
yansak da donsak da anka gibi her dem küllerimizden doğarız vesselam..:))
bir de bilinmeyen görünmeyen ana sebebi vardır her dem uyanık akılcı bilinçli olmak gerekiyor...
ortalığı karıştıran da insanoğlu sorunu çözecek olan da insanoğlu
karmakarışık ettiğimiz hayatı kendimizi düzelterek yeniden güzelleştireceğiz hep birlikte inşallah..
kibir noktası iblis yaratır cehennem kaynatır kibir noktası
off off ne dizelerdi düşün dolu dilerim buluruz cümleten doğru yolu
insanca özgür mutlu yaşamaktır cumhuriyet tüm atalarımızı şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyorum.. "muhtaç olduğumuz kudret damarlarımızdaki asil kanda" tüm sorunları çözmek de elimizde yeter ki isteyelim..
biyerlerde hata var çözmeliyiz bu sorunu da gelmeliyiz tüm sorunların üstesinden "muhtaç olduğumuz kudret damarlarımızdaki asil kanda"
maneviyattan uzak maddeci çıkarcı bir dünya yapısının sonuçları maalesef hep üzüntü..
mutsuz ortamlarda yetişenler toplumu mutsuz etmeye eğilimlidir..yönetimler annebaba eğitimi konusunda üzerine düşeni yapmalı annebabalar da çocuklarına en iyi örneği oluşturmalıdırlar...ve çocuklar sanatsal yönden geliştirilmeli hobiler edinmelidir..
...unutmamamız gereken huzurlu aile ortamlarında sevgi saygı ile büyütülmüş çocuklar etrafına zarar vermez...
vatan milet yolunda senin uğrunda can verenleri en yüce makamınla ödüllendir ya rabbi
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
*)*..şiirli-yorum harmanı- IX şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
*)*..şiirli-yorum harmanı- IX şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Saygıdeğer hocam İçinde benim şiirlerime de yaptığınız yorumların herbiri ayrı bir değer. İyi bir yorum şiire değer katar ve anlamını çoğaltır. Sizin aklınız düşünceleriniz bence her zaman değerli... ''Fikri mühim'' siniz...
Selam, sevgi ve saygılarımla kutluyorum emeğinizi...
Çok güzel bir fikir yorumları toparlamak. Ama kırılmazsan yazılar bölümünde toparlasaydın diyeceğim. Kutluyorum emeklerini, her biri ayrı değerde, incelenerek yapılmış yorumlar. Ama hepsini inceleyemedim, birkaçına baktım. Tekrar bakarım inşallah. Sevgilerimle
sağolasın mutlu oldum düşüncelerinizi çekinmeden ifade edebilirsiniz sevgili Müjgan'ım..:)
elbet dediğiniz gibi de olabilirdi lakin bunlar şiir yorumları olduğundan o an oluşan duygular hem şiir hem düşünce harmanı olarak sıcağı sıcağına gönülden akanlar dökülenler bu yönüyle de şiirde bir yenilik -yeni bir oluşum-
teşekkürlerim düşünce paylaşımınıza hayata kattığınız erdemli eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız şanssınız sevgilerimle..:)
muhteşem olan gönlünüz sağolasınız değerli şair Feray dost teşekkürlerim hayata kattığınız erdemli eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız..:) sevgim saygım selamlarımla..
Dört yapraklı yoncadır ebediyât defterim Şiir yazın alemi cümle mis kaynak pınar Saçılır rayihalar ruha şifalar sunar Uğur böcek goncadır ebediyât defterim <<<<<<<<< ÖZÜNE KURBAN MANSI DİLİNDEN ÖZÜNDEN SEVGİLER YEŞERSİN YUREĞİNDEN HER DEM GİBİ BAĞ BAHCE GULUSTAN OLSUN ÖZÜNE,,,,,,,,,,,,,,,
Buna yorum yapabilmeyi çok isterdim.. Bu çalışmayı keşke bölümlere ayırıpta , dört veya beş parça halinde yayınlasa idiniz... Ama okuduğum kadarı çok çok güzel... Bravo dost...
sağolasınız değerli şair sinan dost okuması vakit alıyor ama şiirin bir özelliği de bu şekilde olması teşekkürlerim hayata kattığınız eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız..:) sevgi saygı selamlarımla..
sağolasınız değerli şair dost hayatbuysa ben yokum teşekkürlerim hayata kattığınız eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız..:) sevgi saygı selamlarımla..
iyi ki varsın her dem varolasın sevgili cânâ teşekkürlerim hayata kattığın erdemli sevgi yürekli eşsiz cümle güzelliklere her şey gönlünce insanlığa yararlı olsun mutlu yıllar sevgilerimle..:)
sonsuz saygı ve de selamlarımla...