(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İblisin ordusu// şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İblisin ordusu// şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
hatırlamak her zaman güzel unutmamak ve unutturmamak adına güzel düşünen yüreklerde en derininde hisseder bu acıyı senin yaptığın gibi,kınıyor ve lanetliyoruz,sevgilerimle...
yùregine saglik..nasilda dogru yerde ve dogru zamanda anlatildi.Mara§ bir sembol.oncesi ve sonrasini da anlamamiz için.1915 felaketi,Dersim,varlik vergisi,trakyadaki musevilere yapilanlar,6-7 eylul,63 kibris bahanesi,Mara§,çorum,sivas,faili meçhuller,MGK onayli olum listeleri,susurluk,ergenekon ve devami....hepsi de devletin bazi kurumlarinca tanzim ve organize edilmesi...offf...ne kadar gunah i§lenmi§ bu topraklarda.duyarli,onurlu ve namuslu aydinlarin sesine ihtiyaç vardi.bu §iiri o seslerden sayiyorum.Yùzle§mekten korkmayalim ve arinalim..kutlari.saygi ile..
"Sen ve sizler... Benim inandığıma inanmak zorundasın !
Sen ve sizler ... Benim taptığıma tapmak zorundasınız , inandıklarıma inanmak zorundasınız !
Sen ve sizler... Benim yaşam kurallarıma uymalısın, benim/bizler gibi yaşayın günlerinizi.." Diyen bir azınlık gürühun unutulmayan yıkıntıları ...
Yoksaaaaa ? Din adına, İnanç ve tanrı adına seni yok etmek zorundayım "diyenlerin saldırıları,kıyımları.. Bu ülkede güç benim, benim dediğim olur, Yoksaaaaa? Sizleri bir bir tesbit ederiz,sizi belleriz Çorum'da, K.Maraş'da, Sivas'da ,evlerinizde, sokaklarınızda ,köylerinizde,kentlerinizde ...
Düşünce özğürlü, inanç ve yaşam özgürlü diyenlerin, bu özgürlükleri yok etmenin kanlı ve acımasız saldırılarının lanetlemek her insanın yapması gereken görevi olmalıdır.
Bu güzel şiirin imgeler kabuğundan içine girdiğimizde, bu ve buna benzer duyguların ve süreçlerin ne denli ürpertici ve insanlık dışı olduğunu çok daha iyi anlıyoruz elbette. Bu konularda aynı şeyli düşünen insanların tercümanı olan değerli Şair Taylan Beyin bu şiiri bizi gerçeklere götüren ifadeler olmuştur.
İnsanlık adına yapılan suçu gözönüne getiren-hatırlamayı sağlayan 'Şiir'i ve insanların yürekten geçen duygu-düşüncelerine tercüman olan 'Şair'i kutlarım.
Doğup batıdan Bir mızrak boyunda Masumiyetin Gözlerine yaklaştı güneş
Toprak Kuma Kum Kendi çölüne çekildi Utanıyordu yeryüzü düzlüğü
Suskundu İnsanım diyebilenler Kırılan Zaman sarrafında
Yalnızca Al kan çığlıktı/ Bıçağın iki yönünde Ağıta akan Bin yıllık kin kuskunluğuna
Dinsizdi İblisin ordusu Hayâsızdı ölüm Din adına Boğazlanırken bebekler
O Gün Yeryüzünün En büyük suçuydu İnsan olmak Allahsızlar tanrılaştığında
Ve O Gün Kökü dışarıda Tövbesizlerin Salyalı sunağıydı _________Maraş
Bazı şiirlerin hoşumuza giden cümlelerini ayırıryoruz yorum yazarken, fakat bu şiir öyle bir duyguyla yazılmış ki, bütünüyle ben ibretim diye haykırıyor,
Şair duyarlı yüreğinden öpüyor, bu güzel dizelerini değdikçe kanayan yaraya merhem olmasını temenni ediyor ve neyin adına olursa olsun bu gibi katliamları nefretle kınıyorum, malesef bu geçmişin yüzkarası, umarım gelecekte bir daha asla böyle insanlığımızdan utanacak ve utandıracak hiç bir olaya şahit olmayız.
Esefle kınıyorum unutmadık unutmayacağız, Sıvas, Maraş, Dersim ve daha niceleri, bu dünyada adaletsizlik hat safada, davamız mahşere kalsın, elbet ilahi adalet teceli edecek duyarlı yüreğinizi ve usta kaleminizi kutlarım can abim, yürek sesiniz acıtıp, kantsada çokça şiirdi, tüyleri ürperten bir ağıttı...
Din adına asla kimse kimseyi boğazlamaz. Öyle olsa şu zamanda herkes komşusunu boğazlaması gerekiyor zira. Çok önceden kimlerin tutuklanacağı bile listelenmiş gerçek anlamda dinsizlerin ve kan emicilerin planlarının yürürlüğe konması bu. Teşekkürler emeğe, şiddeti ve arka plan çıkar hesapçılarını lanetliyoruz
Dinsizdi İblisin ordusu Hayâsızdı ölüm Din adına Boğazlanırken bebekler
Kan bürümüş gözlerle katlet insanları insanlığı kardeşleri bebeleri.Sonrada din adına yaptım de insanların yüzüne bakarak din kitabını koltuğuna alarak.Hele bu hak dini islamiyet adına yapıyorsan.İslamiyette değil bir başkasının canına kıymak kendi canına bile kıymak yasaktır.Katliamda ölenlerin hepsine Allah rahmet eylesin.Umarım böyle cinayetler tekrarlanmaz ülkemizde.Saygılarımla...