(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiir Şair tarafından silinmiştir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şiir Şair tarafından silinmiştir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Öyle bir açıklama yazmışsınız ki, tasavvuf şiiri yazdınız sandım ama altta yazılan şiirin bana göre ne
Kur'an-ı Kerim'de metinde(??) konunun sesle yansıtılması tekniği Tebbet Suresi'ni okurken iki odunun birbirine vurulurken çıkarttığı tab tab sesi yankıması ne büyü ne Nas fısıltı ve vesvese ses tonunun sürekliliği ne Şeytan'ın vesvesesi ne de İstanbul' un ses yankıması(!) mevcut.
Şimdi ben bunlar olmamış dediğimde Allah'a mı yorum yapmış oluyorum ( tövbe Yarabbi !)
Ne bu açıklamaların ne de "olduysa övgü yalnızca Allaha’dır" gibi özgüvenle durabiliyorsanız yazdıklarınızda Kuran'a eş görür gibi bir şiir olmalı bu. Bu tarz açıklamalar, şiirle alakadan çok, başka bir ayrıma sevkediyor okuyup, yorum yapanları.
Tasavvuf şiiri, gerçekten hakkıyla yazıldığında sesi de, manası da okuyucuya huzur verir, düşündürür... böyle de olmalıdır. Bari kutsallığına saygıdan, olur olmadık yerde malzeme etmeyin ne Yaradan'ı, ne Kuran'ı ne Peygamberleri... Herkesin müslümanlığı kendine, dini sefere çıkar gibi bir hal aldı buraları. Kağıdı, seccadeyle, tespihi klavyeyi karıştıran soluğu burada almış sanki. Bu görüşlerimi şiiriniz altında yazdım ama sadece sizin yazdıklarınız için değil, son zamanlarda çoğaldı bu tarz "amacından çıkan kullanımlar". Günahı kişinin boynuna diyelim.
Prf.Dr. Ahmet Çolak'ın Kur'an ile şiir arasındaki çizgiyi aktarırken Kur'an'ın zenginliğini, dizilimindeki intizamın, ses uyumu nun olduğu halde şiir gibi yazılmadığını, şiirin hayal ürünü olduğu için Kur'an gerçeği ile örtüşmeyeceğinden, Peygamber'e Allah'ın kelamından başka hiçbir şeyin yakışamayacağı için şiirin yakışmadığının izahatını, Kutsal Kitap'ın şiirin hayalatından uzak olduğunu açıklayan sohbeti var internet sitelerinde. Bence, Kutsal olan her şey, bin kere gönülden, on kere akıldan geçse bile dile düşmediğinde kutsallığını kaybetmez.
Şiirde ses uyumunu yakalamak isterseniz, bunu bulur yazarsınız. Ayrıca oldukça özensiz ve hatalı yazımlarla dolu.
Saygıyla.
Arzu Altınçiçek tarafından 12/19/2011 12:52:46 AM zamanında düzenlenmiştir.
Açıklamalarınıza çok teşekkür ederim Şiirin başındaki açıklamada bu kullanmaya çalıştığım yöntemin bana ait olmadığını vurgulamak istemiştim eğer başarabilmişsem övgü bunu öğreten Allahadır kul beceremezse hata kulundur elbette.. Kıyak uyaklı beyitleri gönderme makasatlı değil anlamlı oldukları için takdim ettim size de düşüncelerimi açıkça yazdım mesele analşılmıştır şiirin başındaki açıklamayı kaldırdım Gurbetten sevgiler selamlar Allaha emanet olun
Şiirinizle, inancınızla,şahsınızla ilgili ne şahsımla, ne de inancımla mukayese edercesine durdum. Şiirinizle beni nasıl üzebilirsiniz. Peygamberler şairdir demedim, eğer Kur'an tekniği yazımlarda kullanılsaydı önce Peygamberler şair olurdu dedim.
Sadece şiir girişindeki detay ve olduysa övgü ALLAH'a dır yazmış olmanızdan dolayı şiirin neresinde duracağımı bilemedim,şiir hakkındaki düşüncemle karşı karşıya kaldığım siz değil, Allah oluyor gibi. O nedenle düşüncelerimi de açıkça söyledim.
Hiçbir zaman şiir altında "yıkıcı" bir şekilde durmadım. Genelde şiirlerde gördüğüm dilbilgisi ya da teknikle ilgili tek tek şiir altına alır detaylandırmasını da yaparım ama asıl beni şiirde tutan açıklamalardı, hatalara kayıtsız kalmadığım için de özensiz ve hatalı yazımlarınızdan bahsettim. Hata olabilir, hepimiz yanlış yazabiliriz bu ayıp bir şey değil ama özensiz paylaşım farklı. Düzeltmelerinizi gördüm teşekkürler ama;
Hani yedin ya ömürleri tüketip Sonunda oldun ya has-tonbul (yemek ile ilişkilendirildiğinden doğrusu tombul'dur)
Aliden veliden ilyastan bul (Ali'den Veli'den İlyas'dan) Ahmet mehmet kinyastan bul ... Mehmet Kinyas )
eğer dize isim başlangıçları büyük olmasaydı (zira özel isimleri küçük harfle de şairler tarz olarak kullanabiliyor her ne kadar doğru olsa da) nasıl başlarsa öyle devam ettirilir genelde.
kattığn (kattığın)
/
Yukarıda Aliden veliden diye sonraki isimleri küçük devam etmiştiniz ama Ayşeden Fatmadan Belkıstan yazılmış.
/
*bitermi yonca ( biter mi yonca)
* olurmu ayrı ( olur mu ayrı)
* eskisi gibi olurmusun ( olur musun)
/
*mağrurudu (mağrurdun)
*Kendine / özel isimlerde küçük kullanıyorsak dize içinde kendine yazılmalı
Son zamanlarda şiir altında gönderme beyitler paylaşmanız ne kadar gerekliydi bilmem, alınmam gereken bir şey varsa da ben göremedim ama kıyaslama gerekirse bugün sizinle tanışmama sebep olan şiirden daha güzel. Hoş, bu şiiriniz için kötü demiyorum, ses uyumuna takıldığımızda akıcılığı güzel ve birbirine düşerek zincirleme giden dizeleri seviyorum ama yazmama sebep olan tek şey şiir üstündeki açıklamanızdır. İsterse tüm üyeler olumlu tepkiler versin, ben tek ters düşen olayım, fikrimi beyan etmekten dolayı rahatsızlık asla duymadım, duymam da. Diğer beğeniler beni değil sizi ilgilendirir. Şiiriniz hakkında ben de sadece tebrik ederim deseydim daha mı önemsemiş olurdum yazdıklarınızı ? Ben her türlü şiiri severim, benim seveceğim farklı bir şey yok sadece emek verilsin, özen gösterilsin yeter. Yapılan ve çoğunluğa uymayan yorumları da şahsa değil, şiire örtülmesidir temennim.
Şiir altında fikrimi beyan ettiğimde de, haklısınız gibi bir cevap beklentisinde değilim ki yorumunuzdan üzüleyim. Karşılıklı şiir ve şiire dair saygıyla konuşmak... göndermesizce.doğrusu ve güzeli bu, hoş olan da bu...
Aziz kardeşim Peygamberler şair değildir Ben peygamber değilim şiir yazanım
Aklımın ve zakamın erdiği ister su sesi ister bir ayatin manası ya da kurandan ya da ayetten ne bulursam alırım Allaha ortak koşmuşum gibi yakalaşıyorsunuz eğer bir hata varsa müslüman kardeşine şu kelime şöyle yazılır dersiniz uyarırsız daha hayırlı olur(bilginin zekatı olur) fakire fakirsin mi diyorsunuz onu doyurmaktan da geri mi duruyorsunuz kontrpl ettim bazı ayırmaları unutmuş ve özel isimleri küçük yazmışım ancak sizin niyetiniz yermek sadece yermek olursa bununla ne sevgi ne de saygı öğrene biliriz Her gün aynı şeyler yazılmaz ki Bu gün bu şiire şair arkadaşların hepsinden olumlu tepkiler geldi asla ve asla beğenmek zorunda değilsiniz belki alla h kısmet eder sizin seveceğiniz şeyler de yazmak kısmet olur
bunları da ben yazdım umarım bunlar size daha hoş gelecektir size hoş gelmeyen bir şiir ile sizi üzdüğüm için de özür dilerim sevgiler hürmetler
ve gidiyor. Bu teknik sanmıyorum ilk defa kullanılsın, bazı dinletilerde rast geliyoruz.
Eğer şiir bulmaca gibi merak ettirerek, ipuçlarını vererek gidecekse de başta öyle bir açıklama yapılmamalı.
kaldı ki Kur'an tekniğini kullanmak kolay olsaydı peygamberler şair olurdu önce. O öyle büyük bir teknik ki, bulmak da, kullanmak da, yazdırmak da sadece Allah'a mahsus.
Başka diyeceğim yok bu konuyla, bir başka şiirde denk gelmek umuduyla.
Burada benim anlattığım konu ile sizin yazdıklarınız arasında bir bağlantı yok ben istanbul kelimesini burada çağrışım sesi olarak ana ses olaraka aldım şiirin içinde istanbul diye tek bir kelime kullanmadan bu çağrışımı getirmeye çalıştım bu uyakları takıp ettim bu tekniğinde kuranda kullanılan bir teknik olduğunu başında açıkladım kendi icad ettiğim bir şey olmadığını söyledim
şapla şekeri de birbirine katmayalım
bu zamana hiç bir şairin kullanmadığı bir teknıktir en azından ben rastlamadım eleştirinizi gözden geçirin selam ve dua ile
İstersen eskisi gibi olurmusun bilmem Kendine yeniden eskimeyen dosttan bul Mesela Azarbaycan Türkistan bul kazakistan Özbekistan bul Seni güzel ahlakla örten can Senden olan insan bul Türkmenistan Kırgızıstan bul Afganistan tacıkistan bul yanı başından Hemen şurdan Bulgaristan Yunanistan bul Ama istersen önce Ayetten hadisten bul Ya da Ankardan meslisten bul Yok olmaz dersen eğer Sana sözüm İblisten bul Seni gömmek için yerde yok Ben bunu çook düşündüm çook ama çok En iyisi ölmeden önce seni alacak Bir kabristan bul Son kez hata yapma Bari.. bir.. gülistan bul...
Çok anlaml ve güzel bir şiir okumak haz veriyor. Kaleminize dilinize sağlık selamlar............