Ne için küsüyorsa yatağına bir ırmak Ne için kopuyorsa dallarından bir yaprak Ateşi kusuyorsa bağrından kara toprak Boş kalan kollarımı koynumda birleştirdim Ondan söküp sevgini sitemi yerleştirdim
Sitem korlu ateşin haykıran alevidir Sitem sessiz çocuğun ele sığmaz devidir Kapıları kilitli penceresiz evidir İşte şimdi o evde çaresiz yaşıyorum Hecelerden koparıp intikam taşıyorum
İntikam ne acı ki içime çöreklendi İntikam bahar gibi kanımda çiçeklendi Anlamam mümkün değil benden neler beklendi Susları yasakladım söylüyorum nihayet Çok kısa bir zamanda işlemeli cinayet
Cinayet ermemektir yaşarken muradına Cinayet yakışır mı benim gibi kadına Taktırır mı o eki isteyerek adına Neyim ben bir düşünün Adem oğlu Kabil’mi Kardeş kanı akıtmak Afet için kabil mi
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KABİL MİDİR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KABİL MİDİR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sitemler sevgiden mi doğar şarkıda ki gibi.Küslük olmasın gönüller kırılmasın desem de olmuyor ki.İnsan oğlu işte yapılıyor bir yerlerde hata.Yüreğinize sağlık .Bu güzelliği kutluyorum.
Sitem korlu ateşin haykıran alevidir Sitem sessiz çocuğun ele sığmaz devidir Kapıları kilitli penceresiz evidir İşte şimdi o evde çaresiz yaşıyorum Hecelerden koparıp intikam taşıyorum
İntikam ne acı ki içime çöreklendi İntikam bahar gibi kanımda çiçeklendi Anlamam mümkün değil benden neler beklendi Susları yasakladım söylüyorum nihayet Çok kısa bir zamanda işlemeli cinayet
Cinayet ermemektir yaşarken muradına Cinayet yakışır mı benim gibi kadına Taktırır mı o eki isteyerek adına Neyim ben bir düşünün Adem oğlu Kabil’mi Kardeş kanı akıtmak Afet için kabil mi...
offff:(( annemmm ...yaralarıma tuz döktü şiir acıttı en derinden... tebriklerimle sevgilerimlee ...
Şiirin hikayesini de anlamadım yazılma sebebini de.....Yazılma şekli ise mükemmel...Kelimeler,dizeler,bendler ustaca bir bütünlüğe çok sağlam bir yapıyla yürümüş...Kutlarım abla...Saygılarımla....
Cinayet ermemektir yaşarken muradına Cinayet yakışır mı benim gibi kadına Taktırır mı o eki isteyerek adına Neyim ben bir düşünün Adem oğlu Kabil’mi Kardeş kanı akıtmak Afet için kabil mi Kardeşliği imgelemişsiniz şiirinizde tebrikler ve saygılar....
sizleri utandırırmıyım hiç beni tanıyan yanlış tahminde bulunmaz zaten. teşekkürler kardeşim,bir kardeşimle şakalaştık biraz, aramızdaki gerçek değildi.
1. Kıta: Irmak (su) yatağına küsmeseydi akmazdı. Akmayınca da ırmak olmazdı (göl). Irmak ırmaksa eğer, akışı ne eksiğidir ne de fazlası .Yaprak yapraksa, toprak topraksa onun da yoktur ne eksiği ne de fazlası.
2. Kıta: Sitem, oldukça edilgen bir duygu kabul edilir. Daha çok öpülecek elden geldiğinde en çok acıtan cinsten olanına karşı. Çocukken boya kalemlerimin yedi rengi kadar sanırdım dünyadaki renk adlarını. Bugün isimlendirilmese de milyonlarca piksel (renk) var... Kime sorsan sokakta 20 tane duygu ismini sayamaz. İnsan denen meçhulde kaç duygu vardır kim bilir: henüz isimlendirilmemiş. Şimdilik sitem diyelim : sessiz çocuğun ele sığmaz devine; ama başka bir adı olmalı bu duygunun. Şairlerin bir görevi de yeni duyguları hissettirmek değil midir okuyucusuna?
3. Kıta: İntikamın yılana teşbihi güzel: duymamıştım daha önce.Bu duygunun kendi içinde güzelliği olan bahar gibi çiçeklenmesi de güzel. Mutlak güzellik, mutlak kötülük yoktur anlayışıyla. Senden beklenen çok yaralı yüreğinin biraz da olsa kabuk bağlaması, her dokunuşun sana bu kadar acı yaşatmaması.
4. Kıta: Cinayetin “yaşarken murada erememek” olması söylemi de güzel. Bu dünyada, “Yaradana rağmen bir hayat yaşanıyor” denemezse eğer; KABİL’in görevini hakkıyla yapmış biri olduğunu kabul etmeliyiz. İnsanın ya da özelde KABİL’in şeytana uyması meleklerin bilmediği Allah’ın sırrıdır (Adem Kıssası).
Yem dökmişsün sayfana; geldim, yedim. Hazımsızlık çekiyorum çok zamandır: çıkan bu,
Cinayet ermemektir yaşarken muradına Cinayet yakışır mı benim gibi kadına Taktırır mı o eki isteyerek adına Neyim ben bir düşünün Adem oğlu Kabil’mi Kardeş kanı akıtmak Afet için kabil mi
Zincirleme deniliyordu sanırım bu tekniğe harikulade olmuş.Çok güzel bir eser daha okudum nitelikli, yetkin kaleminden gönülden kutlarım ablacım değerli eserini ve yön veren yüreğini.Her dem sevgi ve saygılarımla.
Ayyyyyyyyyy inanmıyorummmmmmmmm inan duymadım ablam yaa tühh ... olamazz :((( Ya çok üzüldüm ...
Bu arada, orfeo hocam da yani insanlar duyamayabilirler, benim gibi telefon kullanma özürlü olabilirler şarjı biter takmayı unuturum, şarja takarım çıkarmayı unuturum, işe giderim teleefonu işte, yada giderken evde unuturum :(( tam kronik ve ağır bir telefon kullanıcısıyım yemin ederim.Şimdi yine iyiyim bir dönem telefon çalardı çalardı açamazdım :) başında beklerdim de alo diyemezdim telefona.O dönemde telefondan aldığım kötü bir haberden sonra epey kendime gelemedim.Sanırım onun izleri... bu telefonla ilişik unutkanlıklarım :( tüh ablam ya vallahi çok üzüldüm.
Orfeo hocam kızmaz , sadece azıcık gönül koymuştur.Bazen kendimiz bile inanamıyorum kendimizin gösterdiği hassasiyetlere insanız işte dönem dönem be ablam.Geçer takmayın.Her ikinizide çok seviyorum.Selam, sevgi ve saygılarımla.Bu arada şu telefonuma bir bakayım :))
Zincirbent de denilen bir tür var halk şiirinde tam böyle olmasa da. Dostlariçin farklı şekillerde yazmaya çalışıyorum onlar da denesinler diye. Aslı böyledirdiye yüzyıllar önce yazıldığı gibi yazmak çok doğru değil bana göre. Farklılıktan kaçmasınlar risk alsınlar ne olacak ki,en fazla beğenilmez, ya da telefona cevap vermedi diye öfkeli bir vatandaş tarafından yerden yere vurulurlar:)
Bu arada sen de telefonumu açmadın, ne dersin ben de seni eleştireyim mi? Senin Bahattin Karakoç’la tanışmanı sağlayacaktım. Adanadaydı zira.
Cinayet ermemektir yaşarken muradına Cinayet yakışır mı benim gibi kadına Taktırır mı o eki isteyerek adına Neyim ben bir düşünün Adem oğlu Kabil’mi Kardeş kanı akıtmak Afet için kabil mi
Yaşarken murad elbette cinayet değil yaşatmaktır. Tabii ki doğru yola geleni. Yüreğinize sağlık ablam. Selam ve dua ile...