Okuduğunuz şiir 14.11.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Enlerle Sevişmeler
En akla gelmeyen ölümler geçiyor içimden Yalnızlıklar, yoksunluklar Taştan taşa çalmalar başı En masum yanımla da üstelik En korktuklarım geçiyor Sevmeler Sevişmeler Dans etmeler ateşle Sarmaş dolaşken üstelik Mevta yüreğimle
En olmadık anlarda tutuyor Ellerimden buhranlar Üşümeler, titremeler Zamanlı zamansız Sıcak basmalar Ve en dengesiz anını yaşıyor Mevsimi tenimin Kışsa yaz Yazsa kış oluyor Ama hiç olmuyor ilkbahar Elim yüzüm İçim dışım Ruhum Dünden hazan
En tanıdık hallerim dikiliyor karşıma Sonra, ellerim dikiliyor, kahrolası Irgat suratlı ellerim! Eksi kırk ve artı kırklara mahkûm Kendine mahkûm Ben ona mahkûm Ölümüne, ölümünü yokluyor Dönüyor dünyam Dönüyor dört duvar Duvar dibinde anam Zılgıt zılgıt Üstü başı Hepten toprak…
Anaaa! İçimden bir düş geçti Düş’tüm Ve hep düştüm Gelme üstüme! Ben kolay kolay ölmem Bırakmam dokuz canlı kedilere Ne tacı Ne tahtı...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Enlerle Sevişmeler şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Enlerle Sevişmeler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Usta kalemden çok güzel okunası şiirleri okumaya devam edecek gibiyiz. Tabi ki kalem kendini özlettirmesse! Selam ve dualarımı bıraktım şiir sayfanıza ve yüreğinize. Saygılarımla efendim.
dost özden okudum emek ile can gunulden hak ile puanım tamdır sevgiler emek esksilmesin kaleminizden hikmet kudret ayın aydınlığı güneğin sıcaklığı eksilmesin seyit kazim, ,,
En masum yanımla da üstelik Bazen tek cümle tüm yazının essiz gizemi oluyor ve artı diğer cümleler sadece pekişiyor yürekte... şiirinizi görür görmez bir kardeş sıcaklığı düştü usuma... Ve günün şiiri olması da ayrıca mutluluğum oldu aslında tüm yazılarınız yıllardır dostluk sesi uzattı bana doğru... başarıların kolay gelmediğine inanmış biri olarak hiç şaşmadım bu gün sadece ayrı bir haz aldım şiirinden kardeş sesim...m.y +5
en olmadık an gelir mi gelir şiirde tadı başka hüznün epeydir sayfanıza uğramamış olduğuma hayıflandım kutlarım seçkiye gelen yüreğin sesini sağlıcakla
Neresinden tutup başlasam bu şiiri yorumlamaya. Yorgunum, ateş karşısında baygınlıklar geçiren bir yüreğim var sanki. Darmadağın olmuşum. Toparlanmakta zorlanıyorum. Kendimden, umutlarımdan, yaşama direncimden, bilincimden, hayat tecrübemden, hayata olan bağlarımdan kopartılmış gibiyim. Of ki offff....! Ateştir yanan ocakta. Ya gönül ocağında yanan, bu beni kasıp kavuran da ne peki? Herhal ocakda değil de yangın içimde olsa gerek... Uzanıvermişim boylu boyunca memleketimin hallerinin aktığı yorgun ateş ırmaklarının kenarına. "Mevta yüreğimle" , yürek gözümle bakıyorum çevreme. En korktuklarım geçiyor gözlerimin önünden. Arzularım, çilelerim, sıkıntılarım; sonra üşümeler, titremeler zamanlı zamansız ateş basmalar. Hastayım, yorgunum anlayacağınız. Çaresizliğin çaresini bulamamışım da ondan.Elim, yüzüm, içim,dışım hiç bahar olmadı ki. İçimin yorgun aynaları yansımakta her yanımdan. "Hepten hazan"ı nefes almaktayım. Veee "Irgat suratlı ellerim"le başlıyorum gene kavgaya. Duvarlar üstüme üstüme geliyor, dönüyor her şey. Eksi kırk,artı kırk arasındayım. Of ki of....!!! Veee Üstü başı toprak olan anam, duvar dibinde, zılgıt çekiyor, zılgıt... Sesleniyorum anama içimdem bir düş geçti düştüm amma, ben kolay kolay ölmem ve tacı tahtı da o zalimlere bırakıp da gitmem diye sesleniyorum. * Evet şiirin "nesir" hali bu bence... * Şiirin şiir haline gelince, şiir halinde en dikkat çekici yan, FİNAL kısmı. Saadet ÜN şiirinde, senelerden beri dikkatimi çeken hep, şiirin başı ve sonudur.Şairin şiir yapısında giriş ve final ile hedefe erme ve iz bırakma çabalarını hissetmişimdir.
Ateşler içinde kıvranan ve umutsuzluk deresine yuvarlanmak üzere olan bir şair yüreği, finalda nasıl dikleniyor, nasıl doğrulanıyor, gördünüz değil mi?
İşte, şairin görevi de bu olmalı. Okuyucusuna umutsuzluk tavsiye etmemeli. Şiirin finalinde olsun güzeli, doğruyu, birliği ve sevgiyi işaret etmeli diyorum. * Saadet Ün bana göre aslında iyi bir HECE şairidir. Görülüyor ki, SERBEST' TE DE OLDUKÇA BAŞARILIDIR. * Tebrikler... Teşekkürler...
MustafaCeylan tarafından 11/15/2011 3:51:18 AM zamanında düzenlenmiştir.
Teşekkür ediyorum Mustafa Hocam, değerli yorum ve değerlendirmeniz için...
Serbest şiir yazdığımda aslında şiir yazmıyor, konuşuyorum; ve ancak hece şiiri yazdığımda şiir yazmaya çalıştığımı anlıyorum... Siz hece şiirinden söz edince anladım ki hece şiirleri yazmayı özlemişim ben...
Tekrar teşekkür ediyor ve yüreğiniz dert görmesin diyorum. Saygılarımla.
En tanıdık hallerim dikiliyor karşıma sonra Ellerim dikiliyor, kahrolası Irgat suratlı ellerim! Eksi kırk ve artı kırklara mahkûm Kendine mahkûm Ben ona mahkûm Ölümüne, ölümünü yokluyor Dönüyor dünyam Dönüyor dört duvar Duvar dibinde anam Zılgıt zılgıt Üstü başı toprak…