sayki çiğerimden düştü, yeni tava gelmiş porselen fırını kişilikten örnekler sunmak gayretinde sıcaklığı homojenliği kadar tabii farklı zamanlarda farklı yerlerde ısıtır hayatı güneşin aldığı gözün avareliğinde kamaşır gözetleme deliğinden bakan kabul ettirebilirliği kadar pişebilme alışkanlıkları manasını yansıtır ustasına . ben bu renkle dolaşırım dünya köşemde gece ararsan siyah’ı insan yüklü bulursun rengi kıpkırmızı bir gecede kabe karası gözleri hırs dolu işlerim ustalığımı buram buram bir yandan sana bakar, bir yandan enginlere meyve dolu tezgahlar, çamiinin mimber rengiyle uyuşur biri vaaz ile coşar, diğeri pişmeye vakit öldürür kendi ortamında tek benzerliği ateşin cehennem bölgesi cüzdan içindeki paraya hasretliğimiz, ve aşka geçim olmasa daha bir malzeme esirgemez insan . nafile helal kalmadı, sanal fakirin parasında kuraklık suyu tüketti, buzullardan destekli dünya toprağın beş karış altından kömür üstü kil çikar silisle birleşen kuarts karışımıyla madenlerden işlenir çinilerim kızıl günlerde tam çöl ortasında sarı kumlarla temizler ustası çamiinin mihrabında açar, kobalt mavisi ve turkuaz renkli; lale gibi güllerim kokuyu sunar adeta akıldan hatırasını çıkarıpta hatırlayabilen için . bak dostum bütün bunlar günü tersine çevirmiyor ters açan laleler mahzunluğu çark dönüyor olanca hızı ile annem, dualarında anlatırdı hep tanrının sözleri insan yakıtlı cehennemden fil kulaklı yapraklı, muhteşem cennet fırça darbeleri bezeli masmavi bin derecelik fırınlarda pişmiş porselen tabaklarda resimler haber eder cennette çiçek duvarın dibinden kubbenin ucuna kadar topraktan yinede renklerde yeşil bitmez, koyu yeşil olma korkusuyla yaşlanır dağlık ova çevresinde, kazma sallar ufuklara madene iyi hamurluk sudeler şelaleydi rengarenk yamaçtan aşağılara.. güneşin renginde alacalaşır sanatım . atalarımdan kalma merakımın içi dışı gibidir rengarenk çiçekler turkuaz renkli masmavi ve siyah perçem kesmiş dizilirler kıvrak zannımın portreleri beni anlatır ceddimden dağlar yaranlar duvarları süsler aşkım boy gösterir cakasını satıp minyatür resimlerim dünyanın bir ucunda, pişirmiş fırın edasıyla sevgim fışkırır sımsıcak günler boyu olanca hayranlığıyla cakasında türk kokar atlattığı badirelerinde..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SERAMİKCİ.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SERAMİKCİ.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
atalarımdan kalma merakımın içi dışı gibidir rengarenk çiçekler turkuaz renkli masmavi ve siyah perçem kesmiş dizilirler kıvrak zannımın portreleri beni anlatır ceddimden dağlar yaranlar duvarları süsler aşkım boy gösterir cakasını satıp minyatür resimlerim dünyanın bir ucunda, pişirmiş fırın edasıyla sevgim fışkırır sımsıcak günler boyu olanca hayranlığıyla cakasında türk kokar atlattığı badirelerinde..
Çok güzeldi eser,çok anlamlıydı...tebrik ederim dost şair güzel yüreğinizi...saygılar...
YOK SUL gardaşım güzel anlam dolu bir şir kalemin daim olsun yüreğine sağlık RABBİM yar ve yardımcın olsun laleler diyarı muş elinden saygılarımla gardaş .YOLDAŞ
Bu ne güzel bir şiir..nereye baksam ,alı yeşili moru görüyorum.Nereye baksam ne varsa çevrede,renklerle bütünleşmiş cümlesi. Çimilerindeki renleri görmeyen gözler de var.Yüce rabbime şükürler olsun ,iyi ki de renkler var ... Beğeni ile okudum .Sevgi selam.
atalarımdan kalma merakımın içi dışı gibidir rengarenk çiçekler turkuaz renkli masmavi ve siyah perçem kesmiş dizilirler kıvrak zannımın portreleri beni anlatır ceddimden dağlar yaranlar duvarları süsler aşkım boy gösterir cakasını satıp minyatür resimlerim
emek verilmiş....farklı bir tadı vardı....severek okudum....tebrikler...kutlarım...var olsun hep kaleminiz...selamlar sevgiler...
dışı gibidir rengarenk çiçekler turkuaz renkli masmavi ve siyah
perçem kesmiş dizilirler kıvrak zannımın portreleri
beni anlatır ceddimden dağlar yaranlar
duvarları süsler aşkım
boy gösterir cakasını satıp
minyatür resimlerim
dünyanın bir ucunda, pişirmiş fırın edasıyla
sevgim fışkırır sımsıcak günler boyu
olanca hayranlığıyla
cakasında türk kokar
atlattığı badirelerinde..
Çok güzeldi eser,çok anlamlıydı...tebrik ederim dost şair güzel yüreğinizi...saygılar...