ol nuruna pervane döner durur sema hu semahı çarkıfelek közleri özden ahu mahi cezbe yâr zikir dilden dile hakk ya-hu hu gönülden mevlâ’ya dönüyorsam “kime ne?” pervane dönüyorsam sunuyorsam hem canım ol gönüller piri’ne kime ne
?
Kün’den tine divane mecnun demde aşk içün berçin aleme bülbül vurgun gülzara gülçin nur-çin tende pıtırak ibret-i âlem için bî-çûn ni’me-l mevlâ’ya yanıyorsam “kime ne?” divane yanıyorsam sunuyorsam hem canım ol gönüller piri’ne kime ne
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Öncelikle yazmak istediğim bir konu var şiirde sade dili çok seviyorum okurken yazarken dahi onu çok dikkat ederim ama bazen derim 'hayatta değişim ve gelişim şart diye.' Bu şiiri okuduktan sonra kendimce bu tarzalarıda okuyacağım diye karar verdim.
tek kelimeyle mükemmel..uğur böceği yaşam şartlarına en uygun mekanı seçmiş...tebrik ve saygılarımla..ayrıca şairin ilmive kalbine de bir takdir bırakmak isterim..sağlıcakla kalınız..
Hece versiyonu bölümünde redifleri göremedim Sabiha hanım.
Ses uyumları ve teması ile yine harikaydı. Herkes kendi yangını kadar tanır Allah'ı. Doyumsuz olan tek yangın sanırım budur. Teşekkürler emeğe, güzelliğe. Sevgilerle
yenilikler uygulanan şiirin içeriğine uygun helezon dönüşümlü arınmaya öze yönelmiş mistik ruhlu dizelerinde doğal olarak (ek) redif yok bunu farketmeniz harika tebriklerim irdeleyici bilinçli bakış açınıza hayata kattığınız eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız şanssınız Müjgan'ım..
Özgün bir anlatım; ses tınıları müthiş güzel, konu derin; okurken insanı etkiliyor ve çağrışımlar arasında sürüklüyor.... Tebriklerimi, saygılarımı bıraktım...
Mevlanın yüceliğini hatmederken yürekten zikreder gibi saf ve duru yazdığınız özgün şiiri büyük bir keyifle okudum yürekten tebrikler iyiki varsınız sevgili dost yürek saygılarımla harikaydı
ol nuruna pervane döner durur sema hu semahı çarkıfelek közleri özden ahu mahi cezbe yâr zikir dilden dile hakk ya-hu hu gönülden mevlâ’ya dönüyorsam “kime ne?” pervane dönüyorsam sunuyorsam hem canım ol gönüller piri’ne kime ne
" Her zaman sade bir dil olan Türkçemizin kullanılmasından yanayım. " İnanın şiiri okurken haz aldım. Selam ve dua. Saygılarımla efendim.
Mevlana'nın ''NE OLURSAN GEL'' felsefesi ışığında okudukça kendine çeken etkileyen ve gizemli kelimeleriyle çekim gücü veren bir şiirdi. Yürekten Kutluyorum. Saygılarımla ...
öylesine duru ve farklıydı ki / bu sayfa, her zaman kendi kalitesini ve kendi tarzını ortaya koyuyor. edebiyata ayrı bir değer katan şaire yürekten tebriklerimi bırakıyorum / saygımla
Unutmadan söylemeliyim özgün bir yazma izleği.Deneysel şiire oldukça yaklaşıldığını görmekteyim.Bu biçem /söylem ,okuru kendine çekmede başarılı. Yazınsal isterilere uygun bir söylem vardı şiirde.Bir meydan okuyuş,bir karşı koyuş seslemesi ,iletinin ıradığı yerdeki mihrakları denetim altına almada ve onları etkisizleştirmede güçlüydü. En zayıf noktalarını bilmekten mi kaynaklanıyordu bu söylem;giz'ine bakılırsa öyle. Ama aynı terazide tartılan koşut tavırlarla dolu doluydu dizeler.
Şiirin ,atmosfer yaratmaya dönük yapılandırılmasında eski sözcüklerin ,tümlemelerin yeğlendiğini söylemek olası.Bu yeğleyiş,Sayın KÜÇÜKTÜFEKÇİ'nin 'gelenekten kopmadığını' imlemekte midir ,bilemiyorum. Fakat şiirin bütüncül yapısında dikkat çektiğini söylemek olası bu poetik yaklaşımın. Biçem ve donanımdan kaynaklanan bir ayrıklığın sayfasındaydım.
teşekkürlerim donanımlı bilinçli irdeleyici emek dolu okumaya harika yoruma hayata kattığınız eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız çok değerli Necdet hocam şanssınız..:) sevgim saygım her daim selamlarımla...
Tebrikler
Dilerim yaşadığın doğduğun şehir ve adım atığın heryer neşe ve huzur dolar
Selam saygı ve dua ile
A.E.O