(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Dedem de Yazar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dedem de Yazar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hocam özür dileyerek çok eğlendiğimi ve alınacak dersi de aldığımı söylemek istiyorum.. Bazen ben de çok abartılıp övgülere boğulan şiirler için bunu dedem de yazar diyorum.. İyi bir taşlama ve anlamayana kafa göz yaracak cinsten.. Tebriklerim ve saygımla...
SANKİ BİZ ÖĞRENCİYİZ ZATINIZ DA ÖĞRETMEN NEDEN KIZIYORSUNUZ YAZAN İNSANA NEDEN BEĞENMEDİNİZSE ŞİİRİ OKUMADAN GEÇİNİZ VALLAHİ YAŞASAYDI ÇOK KIZARDI DEDENİZ...
DEĞERLİ ŞAİR BİZ BURADA ŞİİRLERİ YARIŞTIRMIYORUZ. EVET BURASI BİR EDEBİYAT SİTESİ AMA BİR YARIŞMA YERİ DEĞİL.KIZMADAN KENDİMİZİ YÜKSEKLERDE GÖRMEDEN HER KİM ÖRFE AHLAKA GELENEĞE AYKIRI İNSANLARI İNCİTİCİ KIRICI ŞEYLER YAZMADIĞI SÜRECE BIRAKIN HERKES YAZSIN... VE SİZDE BEĞENMEDİĞİNİZ ŞİİRLERİ OKUMAYIN... SELAM VE SAYGILAR....
İster hece olsun, isterse serbest Okuyan okurken, mest olmalı mest Aksi halde karşı çıkarım elbet Böyle bir şiiri dedem de yazar
Hocam, diyeceğini demiş ve gitmiş. Son nokta; ister hece olsun, isterse serbest, şiir duygu ve akıcılığını kaybetmeden yazılması gerektiğini söylemiş. Bu konuya katılıyorum ve hocamı takip etmeye çalışıyorum. ama nereye kadar, asla ustalarla boy ölçüşemeyeceğimin de bilincindeyim.
Sizi gıyaben tanıyor ve sayfanızdaki şiirlerinizi her zaman büyük bir beğeniyle okuyor; ancak yorum yazmak amaçlı olarak ilk kez geliyorum.
Bilinen ilk Türk devletinden bu yana, hecenin edebiyatımıza olan silinmez müthiş damgası hiç kimse tarafından asla yok sayılamaz ve edebiyatımızla özdeşleşmiştir. Sonraları saadet devrinin vazgeçilmezi ve Türk edebiyatına komşuların etkisi sonrası aruzun saraylarda, hecenin halkımız arasında yer alışını görürüz. Her saadet devrinin geçici olması nedeniyle, damgası da çabuk silindiğinden, aruz Osmanlı'dan sonra yok denecek seviyeye gelmiş; hece ise yerini yine korumuştur. Şu an edebiyatımızda hece şiiri ve serbest şiir hüküm sürmektedir.
Şiirinizdek fikirlerinize katılıyorum. Hececilerle serbestçilerin karşı karşıya gelmesi bana göre yapaydır. Şiirler, madem ki öz ve en kısa yoldan duyguların yürekten akması; o halde bu ister hece, ister serbest olsun. Yeter ki iki türde yazan da kuralına göre yazsın.
Kendimi düşünüyorum... Hecenin tüm kurallarını (Unuttuklarımı saymazsak) bilmeme karşın yazamam. Çünkü o ayrı bir beceri işidir ve serbeste alışmanın sonucudur. Aynı durum hece şairleri için de geçerlidir. Tabii "Yazamam ya da yazamaz" derken, bu sözümü "Layıkıyla yazamam, layıkıyla yazamazlar" olarak algılamak gerekir; bazı istisnalar kaideyi bozmasa da...
Şiiri teknik olarak eleştirmek benim haddim değil. Siz gibi bir hece ustasının zaten dalgınlık bile yapması söz konusu olamaz. Çünkü şiirleri sunmadan önce demlenmeye bıraktığınız gerçeğini bilenlerdenim. O demlenmede -var ise tabii- teknik hataların da giderildiğini biliyorum.
Nice şiirlerinizi okumak umuduyla saygılar ve selamlar...
DEDEN YAZSA İDİ O DA ŞAİR OLURDU FAKAT ANADOLUDA BİR SÖZ SÜT PİŞTİKÇE KOYULUR ZMANLA DÜZLETİRLAR TOLRANS YADA YARDIMCI OLUN ONLARA ELEŞİTİNEK GÜZEL VE KOLAY AMA ŞİİRDE GÜZEL TEBRİKLER
Merhaba Yiğido kardeşim. Eleştiri haktır.Tahkir ve tezyif suçtur. Eleştiri ilerlemeyi sağlar. Halk edebiyatında taşlama vardır. Yani her tür şiire tahammül göstermeliyiz. Maksadımız başkalarını inicitmek değil.Daha dikkatli olmayı ,araştırmayı sağlamaktır. Selamlar.
Hece şiirinin tadı başka tabi ki. Ancak sizin gibi ustaların kaleminden çıkarsa. Serbest şiire de söz hakkı tanımak gerek. Önemli olan şiirdeki ruhu yakalayabilmek bana göre. Siz gerçekten aşmışsınız bu dalda kendinizi. Kutluyorum, sevgilerimle.
Evet yorumunuza katılıyorum.Maksadımız gerek serbest şiirin gerekse hece şiirinin Yazıldığı çağdaki dile göre yazılması ve güzel yazılmasıdır. Saygı ve selamlar.
Abdullah kardeşim cok hoş dizeler yazmışsın vallahi okuyunca Kendimi gülmekten alamadım belkide ağlamalıydım çünki bende pek bilgili birisi değilim kırkından sonra erişkinler kursundan belgemi aldım sizdeğerli yazarları arasına yamak oldum İnanın şiir nasıl yazılır onu bile bilmem aklımdan geçenleri yazıyorum bana sorarsanız vallahi çok mutluyum Kendimi değerli kişilerin arasın dagörmek güzel bir uğraş Saygılarımla
Bazen ben de çok abartılıp övgülere boğulan şiirler için bunu dedem de yazar diyorum..
İyi bir taşlama ve anlamayana kafa göz yaracak cinsten..
Tebriklerim ve saygımla...