(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Beklemek öğrenmektir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Beklemek öğrenmektir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"beklemek, "beklemek" kelimesini yazarken bile insanın içinin düğüm düğüm olmasıdır. nefes alışlarının bir anda kesilip, zamanın durması ve hiçbir zaman geçmiyor gibi hissedilmesidir. ses tellerinin büzüşmesi, kalbinin sıkışması, rüyalarının karanlıkla dost olması ve gün ışığının hiçbir anlam ifade etmemesidir.. ne çocukların kahkahası, ne simit satan yaşlı amca, ne de bakkal çırağının komik esprileri mutlu eder artık seni. yalnızlık bile ellerinden tutmak isterken, sen içinde yarattığın diğer dünyayla, -beklemek dünyasıyla- dost olmuş; başka hiçbir şeyi-insanı-duyguyu oraya sokmuyorsundur.
bir uyuşturucu gibidir beklemek.. damarından, canını acıtarak girer vücuduna. hızlıca değil de, yavaş yavaş karışır kanına ve canın her sıkıldığında, bir düğüm daha atar boğazına. acıya acıya, sarsıla sarsıla ağlamak isteği uyandırır insanın içinde ve psikopatça bir zevkle daha da çok istersin bunun olmasını. hem nefret eder, hem deli gibi aşık olursun beklemek duygusuna. ne mesafe tanır, ne zaman, ne mekan, ne de insan. ruhunu ele geçirip zincirlediği vakit, kurtuluş yolun görünür bir mezarlıkta.. karanlık dostun olur, sigaraysa sırdaşın.. tüm hüzünlü şarkılar sanki senin için yazılmıştır. tüm dünya sanki durmuş, sana bakmakta ve haline acımaktadır.. önemsemezsin..
ölmek isteyip de ölememek gibidir beklemek.. bileklerini ne kadar derinden kesersen kes, hangi binadan atlarsan atla, hangi hapı yutarsan yut; bir türlü yanına almaz seni almasını istediğin.. çığlık çığlığa kabuslarla geçer gecen, gündüzün. rüya mı gerçek mi anlayamazsın hiçbirşeyi. algıların söner, duyguların körleşir, gözlerinin feri söner ve bir türlü geçmez bu acı..
ölüm gibidir beklemek. başı olmayan, sonu belli olmayan, binlerce soru karmaşası içinde çabalayıp da bir türlü nefes alamayan.. çalmayan telefonlarla dost ettirir, boş posta kutularına dert yandırır beklemek. bir süre sonra neyi beklediğini bile unutturur insana. aptal olursun hiçbirşeyin farkına varamayarak.. sigaralar fayda etmez, ne yesen boğazından geçmez, düğümlere takılır, tıkar boğazını. artık konuşamazsın da.. ağlamak istersin, susarsın, çünkü bilirsin.. onu da unutturur bu meret insana..
beklemek.. o'nu beklemek.. bir şehri beklemek.. bir aşkı beklemek.. ölmeyi beklemek..
beklemek yani eklemek bir şeyleri kendine...