Okuduğunuz şiir 15.8.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Dogma
Mahir Çayan Anısına..
Hücreler, kuşatılmış Tel örgüler içinde ahir zaman. Ekmeğimde altı günün küfü Bulgur, su ile verilir Alüminyum yudumlamasıdır bu insanın Taş yemesidir karnına. Biter gün Elbet karartıdır hava deliğinden Gözkapaklarıma ağan ışık
Çizen, elle çizmiş dünyayı Elle yapmış pergeli yapan. Bolivya’lı işçi bir kız temizlemiş Taylan’ı zühre yıldızı altında vuran silahı
Hücreler yıkılmış Tel örgüler, yoktur zaman Ve asıl hiç düşürülememiştir Fikret. Sevgi, yani bir kurşun gibi sıcaksa Düşürülmeden vurulmuştur Benerci İzmir’de misin, dağ mı, taş mısın Hasan Tahsin ? Yani elbet mektuplarda bir güvercin pulusun
Gitara ve tarla kızlarına mahsus Orfe Ilık bir görüş günü Tuz ve sigara getirmişse öfkeli aydınlıklar Avluya mısralar düşürmektir ölüm
Parıldayan gümüşe kesilmiştir gönül Büyük zamana Ve Denize çıkılan armağandır Guevara Yani bin defa doğuşumuzdur..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Dogma şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dogma şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hücreler yıkılmış Tel örgüler, yoktur zaman Ve asıl hiç düşürülememiştir Fikret. Sevgi, yani bir kurşun gibi sıcaksa Düşürülmeden vurulmuştur Benerci İzmir’de misin, dağ mı, taş mısın Hasan Tahsin ? Yani elbet mektuplarda bir güvercin pulusun
yüreğin sayfadaki serzenişi ve imgelere sığınmış çığlığıydı güne düşen.hisseden ve şiirleşen yürek hep yaşasın...
.. Mahir Taylan Sinan Deniz Hüseyin Yusuf .. Ve diğer bütün "namuslu", "yurtsever" aydınlar... * 12 Eylül Kuşağı ya da Özal Kuşağı... Hele de şimdinin "Ceptelefonu Kuşağı"... Televizyondaki bilgi yarışmasında Kenan Evren'i tanımayan bir kuşak; apolitik. Marka'ya, tüketime odaklı. Hiçbir şeyden memnun olmayan, canını üzmek istemeyen, çalışmak istemeyen bir gençlik! * Son dönemlerin moda kitapları: Bilmem hangi sultanın (ya da Filanca Hanımın) magazinel tarihi... Çoksatar.
Dilerim okumalarını: "İdam Gecesi Anıları", Halit Çelenk'in kalbiyle yazdığı kitabı. Deniz'in, Hüseyin'in, Yusuf'un ailelerine yazdığı mektupları. *
Ekmeğimde altı günün küfü Bulgur, su ile verilir
*
Düşürülmeden vurulmuştur Benerci İzmir’de misin, dağ mı, taş mısın Hasan Tahsin ? Yani elbet mektuplarda bir güvercin pulusun
*
Parıldayan gümüşe kesilmiştir gönül Büyük zamana *
Hücreler, kuşatılmış Tel örgüler içinde ahir zaman. Ekmeğimde altı günün küfü Bulgur, su ile verilir Alüminyum yudumlamasıdır bu insanın Taş yemesidir karnına. Biter gün Elbet karartıdır hava deliğinden Gözkapaklarıma ağan ışık
Ve Denize çıkılan armağandır Guevara Yani bin defa doğuşumuzdur.. ... ''Varmak için güzel yarınlara bizim de dağlarımız var Che guevara'' Metin Demirtaş
Kutluyorum,selam sevgi saygı dostluk ve yoldaşlık ile...
onu unutmadın hiçbirimiz unutmadık o günü şairim evet düşürülemedi ama ölüm genede yakışmadı Fikrete senide kimse düşüremedi ve düşüremeyecekte.... iyi kalpli onurlu şairim kalemin fikirlerin adalet isteyen özgürlüğün susmasın sen yaz biz okuruz şairim okuruz ve biliriz yanında olmamız gereken cesur insanların ülkede halen herkese adalet için mücadele ettiğini. yeni yaşın kutlu olsun....Mahir ve varlığını bize armağan eden tüm devrimcilir selam size....
Kızıldere'de.. İkizdere'de.. Cendere'de onlar heryerde yeşerip büyüyecekler Aysu ve ağaç gibi el ele dal dala yaprak yaprağa bütünleşecek ormanlar gibi özgürleşecekler..
Bu ülkenin bağımsızlığını, bütünleşerek yayacak ve daha çok insanın yaşamasını sağlayacak güzel çocuklar geliyor ardımızdan..
Silahsız, ölümsüz, şiddetsiz ama soruları olan, cesaretleri olan güzel çocuklar onlar..
Savaşsız bir dünya için mücadele edecekler, biliyorum.. Bizler, bizim uğrumuzda kendini fada edenleri yaşatmak için yaşadık, o çocuklar ki onları bizlerde yaşatacaklar..
Harika bir şiirdi ..Çok beğendim. Onlar şimdiki "Ben vatanseverim" diyenlerden milyon kat vatanseverdi...Korkusuzdular..Dünyaya niçin geldiklerinin bilincindelerdi. ve bunun için erken gittiler.. Saygı ile karşıladığımız evrensel düşüncelere sahiptiler.. Hayat kendileri için değildi..Artıları eksileri vardı belki.. Ben şu an onların düşüncesinde değilim..Ama devrimcilik yıllarımda ki duru ve yiğit duruşu arar oldum..Onca acıya rağmen... Bazen elimde olmadan şöyle derim "Keşke ben de ölseydim" ...... Kapitalizm bir gün kendini yok edecek..ve emperyalizm en keskin dişleri ile halklara saldırır iken bitecek insanlık.. Savaşlar...savaşlar..savaşlar.. ve bir bir çocuk erkenden uyanacak..Emekliye emekliye bir papatyanın yanına varacak, onu koklayacak.. Ne yazık ki kan tükürecek o çocuk..Çünkü doğada ki tüm çiçekler bile kan soluyacak. ...... O çocuklara bıraktığımız hayat bu ise, ve bunu yaradan görüyor, ses etmiyor ise... ne diyebilirim ki.? ... Şair, yüreğine selam ve saygımla..
elinize sağlık emek varip şiir yazmışşınız beğenenlerde olmuş eyw ama ben hiç bir şey anlamadım:D demmeki kapasitemin üzerinde :D anlayabileceğim şiirler yazmanız dileği ile ...
Ölümler gerçek ölüm değildir ve inşaallah yeni doğumları müjdeliyecektir. Umut mu ? onu tüketirsek biz de ölüyüz.. sizi kutluyorum devrimci şiirler yazıyorsunuz ben de size mırıldanarak katılıyorum ..sevgiler