Elif aşkın gizi uluhiyetin temsilcisi...vav kulluğun manası tevazunun sırrı ve kainat...
Kıyam/et! Günahlarının ikrarınca Feryat figan tutuşurken zamanın etekleri Bir avuç alın terine feda ettim Pula değmez sevapların dillerini...
Ben hattatın mürekebinde buldum Dönerken elifin maşuğunu Ve yanarken ahirin çemberinde Can evine koyduğu nuru.. Ucu yanık mektuplar saldım Fakir gönlümün fermanından İki büklüm Uzandım menziline...
Ey !Aşkın gizindeki mahrem sevgili Gözbebeği lafzı ilahinin Yıka gözyaşıyla fecir vaktini Ağıdını yüklensin bülbül-i şeyda Bin yıllık çilenin Yüksünmeden sitemkar şafaklara...
Ey! tevazu kanatlarının vav hali ey! Ulvi yolculuğun kıyısında Pejmürde bir seyyahım Bağla beni ayaklarına Göçüp giden meçhullere yaz adımı Benden bilmesinler Nihanımda demlenen acıları...
Gümüş bakışlı bir sabahın alnında Ziyası sönmemiş duaya vuruldum Zerreme işledi her bir katresi Yırtıldı kefeni hayasız elemin Fasıl ki ukbaya meyletme faslı Ölüm kıblesi kıyam/et/imin...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KIYAM/ET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KIYAM/ET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ey! tevazu kanatlarının vav hali ey! Ulvi yolculuğun kıyısında Pejmürde bir seyyahım Bağla beni ayaklarına Göçüp giden meçhullere yaz adımı Benden bilmesinler Nihanımda demlenen acıları...
Gümüş bakışlı bir sabahın alnında Ziyası sönmemiş duaya vuruldum Zerreme işledi her bir katresi Yırtıldı kefeni hayasız elemin Fasıl ki ukbaya meyletme faslı Ölüm kıblesi kıyam/et/imin...
..............................................
Seraptan dökülen damlalar sesinin tonunda yazdıgı şiire hayat vermiş sanki küçük bir vahanın çöl ortasındaki gösterişi gibiydi şiirdeki renk harikaydı sevgiler dualarda buluşalım güzel şaiir
Gümüş bakışlı bir sabahın alnında Ziyası sönmemiş duaya vuruldum Zerreme işledi her bir katresi Yırtıldı kefeni hayasız elemin Fasıl ki ukbaya meyletme faslı Ölüm kıblesi kıyam/et/imin...
Ey! tevazu kanatlarının vav hali ey! Ulvi yolculuğun kıyısında Pejmürde bir seyyahım Bağla beni ayaklarına Göçüp giden meçhullere yaz adımı Benden bilmesinler Nihanımda demlenen acıları...
Gümüş bakışlı bir sabahın alnında Ziyası sönmemiş duaya vuruldum Zerreme işledi her bir katresi Yırtıldı kefeni hayasız elemin Fasıl ki ukbaya meyletme faslı Ölüm kıblesi kıyam/et/imin...
her dizesi ile muhteşem bir şiir. yürekten kutluyorum. Züleyha Özbay Bilgiç ismi her dem şiirle anılmaya devam edecektir. ilhamların daim olsun...
Şiirdeki müzik ve duygu harika işlenmiş dilinize nefesinize sağlık... Ramazan ayında yorum yerinde olmuş züleyha hanım . Kapadokya peri bacalarından sevgilerimizi sunuyorum.
gözlerim kör kütük yaslanmış yaşlı terkime bağrı yanık ezgilerde demler kül görmüş ocağımı bir lokmadan bin medet dilek tutar kıyamım bi ney çığlığında sel olur köprü kurduğum nehrim çal şimdi ,döv şimdi,sel sel ol ak kıyamım.........................................saygımla tebrikler
Gümüş bakışlı bir sabahın alnında Ziyası sönmemiş duaya vuruldum Zerreme işledi her bir katresi Yırtıldı kefeni hayasız elemin Fasıl ki ukbaya meyletme faslı Ölüm kıblesi kıyam/et/imin...
Nasihat ve öğüt verici güzel bir eserdi kaleminizden damlayan tebriklerimle saygılar..
sevgili Züleyha, Güzel olmuş hem de çok güzel... Anlam ve mana olarak öne çıkan bir çalışma... Tema olarak da, ifade olarak da güzel ... selam ve sevgilerimle.......
Allah isminin Arapça kelime yapısındaki özelliği gereği, harfleri tek tek kaldırılsa bile anlamı bozulmayan “tek kelime”dir Allah isminin lafzında bir camiiyyet yani toplayıcılık vardır. Baştaki elif kaldırılırsa "lillâh'' olur, bu da Allah demektir. "Lillâh"daki birinci lam kaldırılsa "lehû" olur, bu da O’na işaret eder. Bu "lam" da kaldırılsa "hû" olur ki yine Allah’ı ifade eder. Hatta "hû"daki gizli "vav" kaldırılıp "he" kalsa yine Allah’a delalet eder. Çünkü "hû" isminin de aslı "he"dir. ''Vav'' asıl değil, ilavedir.
evet Vav demiş şair girişte...
aslolanın asıl olmayana bir vav ile bahşettiği ve halife makamına sunduğu insanoğlu!
Elif ve kıyâm Lam ve rukû Mim ve secde
Der bazı erenler, Şekliyle bir şeyler anlatır harfler aslında,
Kıyamda elif dimdik, İki büklüm rukuda Lam Ve secdede bir Mim.
Eliften başlayıp vava giden ve bir sırra vakıf ettiren kaleme ve şairine duayla. ve Elif demiş şair… Ne güzel demiş. kıyam/et demiş, Elife doğru ve Elife yakışır hal ve makamda...
Muhteşem bir şiir okudum kaleminizden can kardeşim. Tebrikler ediyorum. Kolay değildir mürekkebi akıl ve kalp ten süzülmüş bir kalem olmak. Yürekten kutluyorum sizi.
Siz kıyam/et demişsiniz, ben de mahşer dedim. Buyrun;
Mahşer
Desem gök yarılmış, Kâinat karılmış, Çökmüş zaman direği, Akıl karışmış.
Fezada heybet, Cezada şiddet, Simada dehşet, Vahşet ki, ne vahşet...
Dünyada kıyametin ne zaman kopacağını merak edenler, Aceba günde kaç kez KIYAM etmeleri gerektiğini düşünüyorlarmı, Serbest vezinde güzel bir çalışma tebrik ediyorum....
Gümüş bakışlı bir sabahın alnında Ziyası sönmemiş duaya vuruldum Zerreme işledi her bir katresi Yırtıldı kefeni hayasız elemin Fasıl ki ukbaya meyletme faslı Ölüm kıblesi kıyam/et/imin...
şiirini ilahi bir bakışla okudum ve anladımki derin bir anlamı var bu yolda yürümek insanı pişirdikçe pişirir sonu ise hayal edilene kavuşmaktır saygılarımla kalemin kelamın nur ala nur olsun