sarih bir ayaklanma sayılır yürekten topuğa aktarım sahibi terketmiş bir yakarış bir yerlerden geliyor sesin duyamasam da farkındayım...
bitmeyen dans -----------------------
tükenmeli bu şarkı bitmeli bu nümayiş ne zaman sönerse işte külle sıvanan ateş!
ağır hafiflik ------------------ ağır sızı, iç acılardan gelir genelde antikoru zehirdir, sebep de zehirse şükür ki; ne üçgen var içimizde ne dört köşe yapılmış bağrımız avuç kadarcık bir yer! lâkin, bir dünya ağrımız!..
sus desibeli -------------------- karmaşa yaratmakta erbabız devlere şirin bakar Pigme’lerden korkarız büyük harflerle bağırırız ki; duyulsun sesimiz kendimizi Laplace’nin şeytanı sanırız oysa, en çok kendimize sağırız...
ince kıyım ------------------- dilimiz yalan kemikli elimizde koca bir faraş terketmişiz kendimizi terklerimizi süpürmek amaç onca kalabalık durur önünde oysa ardın boyunca hatıra temizlenecek belki o içre dem kendinden, kendini çıkartınca!
rotatif kavga ---------------------
acı, bağırış, dehşet aldatma telaş itiş kakış oysa hep ’yaşamak uğruna’ haykırış! geniş bir sedirde yer kavgası azıcık sütliman göründün mü her yanın kapış kapış!
devrik hesap ------------------------
oysa hürriyetin yetim usul bir çocuk kovalaması! bunca hırs yalan dolan kime kim senin asıl kandırdığın! çocuğunun cebinden Ahmet’ten yürüttüğün kendini aldatmak -o adı zamparalığın-
çok önceden çözülmüş düğüm ----------------------------------------------------
çıkar dilindeki topacı! koy önüne sapanı! hani ’emanetin bağrı yufka olur’ ne kadar uzun olsa ipin sakalının çemberini bile bağlamaz sığsa cebine o da kolay! ki; korkudan kaçar ay oysa bir lokmadır ömrü faniyetinin bir hırkadır haddi Hamiyet’in!
teslimat ---------------
sen kenine dön yabancı ve iyi tara saçlarını unutma gördüğü gözü unutmaz asla ayna! dönüyorsa da fırıldaklarından değil senden değil bu dünya! çeteleni tut sen bildiğince doldur ceplerini lâkin, defterini yazan! kalem kullanmaz unutma!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir Tutam Bonmarşe şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir Tutam Bonmarşe şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sen kendine dön yabancı ve iyi tara saçlarını unutma gördüğü gözü unutmaz asla ayna! dönüyorsa da fırıldaklarından değil senden değil bu dünya! çeteleni tut sen bildiğince doldur ceplerini lâkin, defterini yazan! kalem kullanmaz unutma!
Tebrik ediyorum. Çok güzel bir şiirdi. Saygı ve selamlarımla.
" ağır hafiflik ------------------ ağır sızı, iç acılardan gelir genelde antikoru zehirdir, sebep de zehirse şükür ki; ne üçgen var içimizde ne dört köşe yapılmış bağrımız avuç kadarcık bir yer! lâkin, bir dünya ağrımız!.." ----------------------------------------- sevgiler... "
ince kıyım ------------------- dilimiz yalan kemikli elimizde koca bir faraş terketmişiz kendimizi terklerimizi süpürmek amaç onca kalabalık durur önünde oysa ardın boyunca hatıra temizlenecek belki o içre dem kendinden, kendini çıkartınca!
Ben en çok bu dizelerde buldum kendimi... Ve kutladım..
ve iyi tara saçlarını
unutma
gördüğü gözü unutmaz asla ayna!
dönüyorsa da fırıldaklarından değil
senden değil bu dünya!
çeteleni tut sen bildiğince
doldur ceplerini
lâkin, defterini yazan!
kalem kullanmaz unutma!
Tebrik ediyorum. Çok güzel bir şiirdi.
Saygı ve selamlarımla.