Kalabalık Yıldızlar Altında Can Çekişen Tespih Böceği
hiç bir kalabalık kesmez bazen yüreğin suskunluğunu elini uzattığın hiç bir bıçak salaş sarmaş sarıldığın şişeler geçiciden mütemadiyene uzar körlük karanlık biriktiren direk altlarında bir tinercinin avuçlarına sıkışırsın bazen uçar uçurur uçarsın yeldeğirmeni savaşçısı olursun tanımadık siluetlere ardına saklandığın ve bir tek senin bildiğin sebeplere!
hiç bir kayıda düşmez ezikliğin hiç bir tabela göstermez sürdüğün yolun bir resim bazen silik nikotin ve çayla demlenmiş sapsarı saçlarından uzun dağlara çıkarsın kaybolmanın azizliğinde bir tek senin tanıdığın o eski yüzün maskesiyle işte bir deli hüzünle!
şakağına dayayıp yattığın soğuklar gelir aklına şehadet parmağına attığın düğüm hep bir geçici hayal yağmurudur ıslatır hafif tatlıdır epeyce de tuzlu hürriyetini kuşandığın mavibulutlar sarar beynini uçarsın işte bir müddet ve uzatabildiğin kadar asılırsın zamana uçururlar seni uçarsın ama çok taşıyamaz güvercinler değince kirli sakallarına ellerin ayılırsın farkedersin ki ben zaten ölmüşüm!
yosma kaldırımlar gibi her gelen giden çiğner aklını zamana vurgun yalpalama kirinden kirt demiş güya altına gizlendiğini sandığın şapkana sıradan basit bir adresin olur _kendinden kurtulsan kolay da!_ ama kimsenin kolayca bulamayacağı kalabalık yıldızların altında, can çekişir tespih böceği!
taşıyamadığın tüm yükleri sürüklersin habire yükseklere _kendini_ ana bacı eş dost hiç ses çıkarmaz yazdıklarından başka hiç bir dua gelmez aklına! tutuşurlar el ele hüzünlere göre boy sırasına!..
ve....
hep ufacık bir el değer uçurumdaki rüzgâr titreği paçalarına görmezsin ama haykırır tırmalar keskin virajda fren faydasızdır tıkamak kulakları çünkü işler içine içine bağırır mutlaka duyurur sesini dalgalı saçları batar yüreğine traş eder tüm benliğini bir anda yaşama hürriyetini tutar minicik avuçlarında anlamsız hayatın yarasına yarasına basar jileti!
en karanlık akşamlarda oturur saklı kalmış bir yanının karşısında bir parça peynir bir dilim kavun arasındaki anason beyazında ve hep aynı çığlığın sireni! işte, ne yaşatır ne öldürür seni
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kalabalık Yıldızlar Altında Can Çekişen Tespih Böceği şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kalabalık Yıldızlar Altında Can Çekişen Tespih Böceği şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
en karanlık akşamlarda oturur saklı kalmış bir yanının karşısında bir parça peynir bir dilim kavun arasındaki anason beyazında ve hep aynı çığlığın sireni! işte, ne yaşatır ne öldürür seni
baba! baba!..
Yaşam anlamlı ise içinde mutlaka acıları vardır...tebriklerimle...Entellektüel-41
saklı kalmış bir yanının karşısında
bir parça peynir
bir dilim kavun arasındaki anason beyazında
ve hep aynı çığlığın sireni!
işte, ne yaşatır ne öldürür seni
baba!
baba!..
Yaşam anlamlı ise içinde mutlaka acıları vardır...tebriklerimle...Entellektüel-41