solmuştu teninde beyaza çalan gülüşleri kömür karası gözlerinde yılların aşkı gizlenmişti sualsiz sessizdi bir gelin gibi narin ince zarif yürürdü arnavut kaldırımları döşeli dar sokakta
uzun saçları savrulurdu güz akşamlarının ayazında salınırdı sesindeki sakinlikle az türkcesiyle ve aşıktı görenler
ayak izlerine...
sürmeli kirpiklerinde aşk izleri saklıydı kopçalı derin entarisi kollarını genişletiyordu kırmızıya çalan renginde koşardı dertlerini gizleyip gül endamında neşeyle gizemliydi değerdi ellerindeki nasırları, belli belirsiz hüzünleri ve hayrandı görenler
ayak izlerine…
birgün tükendi tüm geçirilen geçmiş terazinin öteki kefesinde uçmayı çok isterdi hayrandı uçan her nesneye sevmek onun şah damarına kazınmıştı sürgün vurgun beklerdi gözleri hep uzaklara takılı takip ederdi yolcuları belliki birini beklerdi sevinçleri
güneş var gücüyle soyundu ışıklarını uzandı serin mavi gök neşesinde süvarisi kılıç kuşandı var olan gülüşlerinde
son arzu dileği nüksetti kırık dökük gözlerinde beni İstanbul semalarına gömün diye…
işte o an bitti bir nefeste yaşlı gözlerini gök kubbeye dikti… ve duyanlar hüzünleri giyindi bir dostun gidişi ardından güller seripildi toprağına
artık matilda ayak izlerini yanında götürmüştü…
n.altın BİNGÖL 21/07/2011 kırlangıçların uçuşunda bir çay keyfi..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Matilda şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Matilda şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"ince zarif", "arnavut kaldırımları döşeli dar sokak", savrulan "uzun saçlar", "güz akşamları", "ayaz", "az türkçesi", "ayak izlerine" aşık olmak.
(Son derece romantik, mistik, hayallerdeki, hani uyku ile uyanıklık arasındaki meçhul güzel, oldukça başarılı resmedilmiş... Etkileyici sıfatlar... Ayak izleri metaforunun kullanılması ise, geleneğe takılıp giden dikkatleri bir anda kendine getiriyor. Merak uyandırıyor)
"sürmeli kirpikler", gizlenen "dertler", "ellerindeki nasırlar" ve (yine) "ayak izleri"...
"hayrandı uçan her nesneye" "beni İstanbul semalarına gömün"
"artık matilda ayak izlerini yanında götürmüştü…"
___________________________________________
Resim koymanız güzel, ancak tarife benzer bir resim koymanız, şiiri okuyunca hayallerde oluşan ve yaşamak isteyen Matilda'ya yaşama hakkı vermiyor, söyleyeyim.
Zarif, dertleri içerisinde barındırmayı bilen, göçmen bir güzelin ölümü... gökyüzüne aşık... ölürken, her bir adımda yukarıya ve masmavi bir gökyüzüne doğru çıkan bir güzel hayal ettim, her bir adımında geride bıraktığı gökkuşağı renkleriyle...
solmuştu teninde beyaza çalan gülüşleri kömür karası gözlerinde yılların aşkı gizlenmişti sualsiz sessizdi bir gelin gibi narin ince zarif yürürdü arnavut kaldırımları döşeli dar sokakta,
Kutlarım Çok güzeldi sevgili Naz .Yürekten tebriklerimle.
(Son derece romantik, mistik, hayallerdeki, hani uyku ile uyanıklık arasındaki meçhul güzel, oldukça başarılı resmedilmiş... Etkileyici sıfatlar... Ayak izleri metaforunun kullanılması ise, geleneğe takılıp giden dikkatleri bir anda kendine getiriyor. Merak uyandırıyor)
"sürmeli kirpikler", gizlenen "dertler", "ellerindeki nasırlar" ve (yine) "ayak izleri"...
"hayrandı uçan her nesneye" "beni İstanbul semalarına gömün"
"artık matilda ayak izlerini yanında götürmüştü…"
___________________________________________
Resim koymanız güzel, ancak tarife benzer bir resim koymanız, şiiri okuyunca hayallerde oluşan ve yaşamak isteyen Matilda'ya yaşama hakkı vermiyor, söyleyeyim.
Zarif, dertleri içerisinde barındırmayı bilen, göçmen bir güzelin ölümü... gökyüzüne aşık... ölürken, her bir adımda yukarıya ve masmavi bir gökyüzüne doğru çıkan bir güzel hayal ettim, her bir adımında geride bıraktığı gökkuşağı renkleriyle...
Ama, kimse sormuyor ama, neden ayak izleri??
____________________
Emeğinize sağlık, edebiyatla kalın.