gençliğimi dişlerimin arasında sıkıyorum ! haydi gel, bir kaç sene daha yitir ömrümden... artık sonumu beklemekten de bıkıyorum, durma; bir sen daha çal şu kırık gönlümden...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BUHRAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BUHRAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok farkli bir imgeyle başlamış şiir. Anlam bütünlüğü tam. İkinci ve dördüncü kıtada kafiye sorunu olmasaydı çok güzel bir dörtlük olacakmıştı. Yine de güzeldi şiir.
Şiir yazan dost ve kardeşlerimin kafiyeyle büyük sorunları var.Zira şiiri yazan ve okuyan, kiafiyeyi eklerde arıyor. Kafiye eklerde aranmaz. Asıl kelimenin kökeninde aranır.
Mesela:
sev-iyorum gel-iyorum
kelimelerinde kafiye yoktur. Çoğu şair, buradaki -iyorum şimdiki zaman ekini kafiye sanıyor. Burada asıl kelimenin kökenine bakmalıyız: sev ve gel. Görüldüğü gibi burada hiç bir harfte ses benzeşmesi yok.
Eğer şöyle olsaydı: gel-iyorum bil-iyorum
Burada kelime kökleri ,,gel'' ve ,,bil'' dir. Bu kelime köklerinde ,,l'' harfi aynıdır ve kafiye bu harfte aranmalıdır.
Sizin şiirinizde
ömrümden gönlümden
kelimeleriin kökü
ömür gönül
Burada asıl kelime kökeninde ses benzerliği yok. -ümden ekleri burada kafiye değildir. Asıl kafiye eklerde deği,l köklerde aranmalıdır.
Hece şiirleri cidden zordur. Daha güzel çalışmalarınız olacak bundan eminim. Problem kafiyeydi. Dilerim faydalı olmıuşumdur.
gençliğimi dişlerimin arasında sıkıyorum ! haydi gel, bir kaç sene daha yitir ömrümden... artık sonumu beklemekten de bıkıyorum, durma; bir sen daha çal şu kırık gönlümden...
Yok be şair... Kıyamam ki ben ... Çok güzeldi dizeleriniz. Var olun. Saygı ve sevgiyle birlikte.
kalem çok içli
çok yürekten...