kınından henüz sıyrılmış bir kelamın sıcaklığında mükellef bir acı giz çiçeklenir bahara kesmiş dallar arasında kırkikindiler böyle titretir işte koca çınarları bile sayhası düşer yazgının sol yanına ve işte böyle susarsın yana yana
sus dediğin hamuş bir nefese katıksız aş/k – ekmek yarım ağız sevmelerden arta kalan hazin bir talan
sus dediğin ziyadesiyle derd-i yusuf ziyadesiyle derd-i leyla kör kuyular dibine sızan cılız bir tayf benimse gözbebeklerime şayeste bir küsuf…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
sus dediğin / küsuf şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
sus dediğin / küsuf şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hocam , anlatılamayan farklı bir hazzı var şiirlerinizin. Bazen, izahta zorlandığım bir hissin, çıkmazın, düğümün ifadesini şiirlerinizde görüyorum. İmge ardında belki ama sezgisi kavi. Sonra söyleyişte farkında olarak mı olmayarak, sadece ustalıkta yatan bir yetiden mi ince ahenkler var. Mesela son bölümde "ziyade, leyla, kuyu,tayf, şayeste"sözcüklerindeki "y" ler ne kadar yumuşatıyor söyleyişi, keza manayı da. İlk birimde de kın, kelam, sıcak, mükellef, çiçeklenmek, kesmek, kırkikindiler, koca" sözcüklerindeki "k" lar, beklenmedik bir kederi vurgularken kulağa hoş geliyor. Burdaki "sus", artık tükenen en son mücadelenin dışa vurumu. "Sus"mak, söyleyecek sözü kalmamak demek değil, kırılmışlığın son raddesi. "Kör kuyular dibinde cılız bir tayf"yani.
Hadsizliğime verin ama ehli olarak şiir üzerine yazdıklarınızı ,birbirinize yaptığınız açıklamaları okumak bana öyle sarhoşluk veriyor ki ne kadar sığ olduğumu , şiirin şehrine ne kadar uzak olduğumu kat edecek ne kadar yolum olduğunu farkediyorum...hem hoşnut oluyorum hem cahil cesaretime mahcup oluyorum...
ah ki sesinizi duymak ne hoş sayın hocam,çok sevindirdiniz inanın. ziyaretiniz ve değerlendirmeniz benim için çok değerlidir bilesiniz.şiirle ilgili bir kaç konuyu açıklamak isterim; farkettiğiniz kelimeler kesinlikle doğrudur.çok dikkatlisiniz gerçekten.ben serbest şiir yazmayı seviyorum ama şiiri şiir yapanın ahenk ve ses uyumu olduğunu düşünüyorum. bu sebepten şiirlerimde alliterasyon ve seciler ve asonanslar en sevdiğim sanattır.bir de kelimeleri kesip biçerek birkaç anlam yüklemeyi çok seviyorum unutmadan söyleyeyim :) bu şiirde yusuf,kuyu,tayf ve küsuf kelimelerinde de telmih var bolca :) şiir bir sanatsa, sanatsal dokunuşlar yapmalı...keşke imkanlar olsa da şiir adına bol sohbetler edebilsek...
başka şiirlerde görüşebilmek ümidiyle, sevgiler...
kınından henüz sıyrılmış bir kelamın sıcaklığında mükellef bir acı giz çiçeklenir bahara kesmiş dallar arasında kırkikindiler böyle titretir işte koca çınarları bile sayhası düşer yazgının sol yanına ve işte böyle susarsın yana yana
çok güzel...beğeni ile okudum...saygılar selamlar..
dediğin
ziyadesiyle derd-i yusuf
ziyadesiyle derd-i leyla
kör kuyular dibine sızan
cılız bir tayf
benimse gözbebeklerime şayeste bir küsuf…
Kaleminize yüreğinize sağlık efendim saygılar