Heyulâ bir vakitse zorlayan zincirini Kalender meşreplerin pusu kurma vaktidir. Çağın Züleyhâ’ları bırak salsın kirini! Yusuf’ça asâletin dimdik durma vaktidir. Sakın ha! Sen yazarsan mühlet yanar, an yanar Adl-i İlahî susar; sırat ve mizan yanar Edebi, edebsize tam duyurma vaktidir; Yoksa hırs tezgâhında usûl ve erkân yanar!
Sözde asâletlerden irin akan kurnalar Rahmânî dimağlara kokuşmuşluk sunuyor. Âşifte nefeslerin üflediği zurnalar “ Bahsi belâgat “ diye kürsüden okunuyor. Elhak! Âhir zamandır…Dengeler tersyüz bugün Bir geçmişin mirası nasılsa tuz buz bugün Anlıyorum kalemim kanına dokunuyor; Paha biçemediğin ne varsa ucuz bugün!
Sabrı gem yapamazsan asla atta nal kalmaz Bırak çiğ nâra düşsün soyu nâkıs âhına! Kim ki bunca ibreti görüp hâlâ ders almaz; Hem kendine güldürür hem de tüm ervahına Elbet nihâyet bulur hâli kuşatan fetret Tevazu havanında rahmete döner nefret Mutlak ulaşacaktır her gece, sabahına Saat şafağı vurdu; gel sabret, sabret, sabret!..
( Not: Her sitede adımın ve şiirlerimin olmasını istemediğim için; yazılı izin alınmaksızın şiirlerimin tek tek ya da blok olarak kendi kayıt ettiğim sitelerin dışında yayımlanmasına izin vermiyorum.)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Elbette Sabır! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Elbette Sabır! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir kısım edebiyatçılar hecenin Necip fazıl'la doruğa çıktığı ve onunla son bulduğunu söylerler.Ben şahsen bu görüşte değilim ve ümitliyim,demek ki ümidim boşuna değil.Yukarıdaki şiir hem üslubuyla hemde içeriğiyle bir şahaser niteliğinde.Köyde zaman zaman halı dokumaya akrabalara giderdim,genç kızların rengarenk iplikleriyle ördüğü nakışa hayran kalırdım,sanki yüreklerindeki yağı tezgâhın başında eritirlerdi.
Ben ilme çalmakla meşguldüm.Demek ki her işin bir erbabı vardır,şair bana bu sayfadan neyi aktarıyor? Kendimi sorguladım....sabır sabır...aynı fikir ve kanaatte olmamdan mutluluk duydum.
Yüce mevlam herşeyin en güzelini nasip etsin,tebrik ediyorum Hocam.Selam ve saygılarımla.
Tevazu havanında rahmete döner nefret Mutlak ulaşacaktır her gece, sabahına Saat şafağı vurdu; gel sabret, sabret, sabret!..
Esmaül-hüsna nın en son ismi olan Es-sabur. Usta bir şair bu güzel ismi harika biçimde şiirleştirip önümüze koymuş. Hayranlıkla huşu içinde okudum.Duyguların akışı çok güzeldi.Kelimeler oya gibi işlenerek dizelere dökülmüş. Ayrıca Salih beyefendi çok duygulu etkili bir sesle yorumlamış. etkil anlam bütünlüğü ve harika içeriği ile tek kelimeyle mükemmeldi.
Sabır çok acıdır ama meyvesi tatlıdır derler.Allah-u Taala nın indinde kullarının mertebesini yükselten en onemli vasıf sabırdır. Hz.Eyüp Allah'tan gelen herşeye tevazuu içinde sabrettiği için peygamberlik mertebesine ulaşmıştır.
Ne güzel bir konuyu almışsınız şiirinize.keşke herkes okuyabilseydi.Hepimizi eksik yönü olan sabretmeyi... Ben de okumakta geç kaldım ama okumuş olmanın huzuru içindeyim.
Kaleminiz daim olsun efendim.Sizden feyz alıyoruz.İyi ki varsınız.Allaha emanet olun. Saygılar...
Çağın Züleyhâ’ları bırak salsın kirini! Yusuf’ça asâletin dimdik durma vaktidir. Sakın ha! Sen yazarsan mühlet yanar, an yanar Adl-i İlahî susar; sırat ve mizan yanar Edebi, edebsize tam duyurma vaktidir; Yoksa hırs tezgâhında usûl ve erkân yanar!
...
Sabrı gem yapamazsan asla atta nal kalmaz Bırak çiğ nâra düşsün soyu nâkıs âhına! Kim ki bunca ibreti görüp hâlâ ders almaz; Hem kendine güldürür hem de tüm ervahına Elbet nihâyet bulur hâli kuşatan fetret Tevazu havanında rahmete döner nefret Mutlak ulaşacaktır her gece, sabahına Saat şafağı vurdu; gel sabret, sabret, sabret!..
ben hayran... hayran... nutkum tutuldu okurken
size iltifast etmekte hüner ister şiirinize yorum düşmekte ben hayranlığımı ve saygımı bırakıyorum muhabbetle...
Her zaman ki gibi gerek derinliğiyle okuruna verdiği mesaj gerekse tekniğiyle yine kusursuz güzellikte bir şaheser daha okudum.Gönül emeğinizi tüm içtenliğimle kutluyorum.Teşekkürler emeğinizle harman ettiğiniz bilginizi böylesi ustalıkla birleştirip vücud buldurduğunuz eserinize ve engin yüreğinize.
Hani bir bela bir musibet olacak ki, sabrın fonksiyonu ortaya çıksın.
İşşte o zaman imanın derecesi de belli olur. Sabır konusunda hadis ve ayet sayısı oldukça fazla. Fakat müşahade edildiğinde de en fazla sabırsızlıktan zarar görülüyor. Eserde mesajlar dolu. Özetleyip tekrarlama gereği yok tabi içeriğini. Alacağım dersleri de inceliyorum her zaman bu sayfada. Birine saygıyı zorla duyamazsınız, o size bunu hissettirir. Eserlerinize ve şiir için çalışanlara tavırlarınızla her zaman saygı duymuşumdur size. Hatta çekinerek ve yorum yazmaya bile zorlanarak. Dersimizi aldık umuduyla, tebrik ve takdirlerimle. Seslendirme için de Salih beyi tebrik ederim. Selamlar, saygılar
Hece şiirinde ahnegi yakalamak hiç kolay değil. Heceyi hece yapansa kullanıldığı cümle ile birlikte o ahengi yakalayabilmek. Seslendirme ile birlikte takip edilip incelemesi oldukça güzeldi. Teşekkür ederim güzel bir şiir okuma fırsatı bulduğum için. Saygı ve selamlar Hocam
Bu şair okunmalı...Kalemiyle değil yüreğiyle yazıyor... Harika bir şiir okudum... Yürekten kutlarım...Günümün şiirllerinden biridir... Selam ve Sevgimle...
Aaaaah ne yapayım, Allah biliyor sabırsız biriyim aslında. Belki yaşadığımız coğrafyadan, belki genetik, belki de bizim eksiğimiz. Aslında, yaşadığımız şartlar sabırlı olmayı da öğretti. ............ " Sabrı gem yapamazsan asla atta nal kalmaz " " Tevazu havanında rahmete döner nefret " .......... Çok güzel satırlar. Gerçi tümüyle güzel şiir. Şiir, şair sorumluluğuyla yazılınca güzel oluyor. Teşekkürler, şiir okuma zevki tattırdığınız için. .......... Selamlar değerli kardeşim. Ya sabır......
aşık obalı tarafından 2/2/2011 12:17:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
'şiir ciddi bir iştir ve ancak kendini ciddiye alanları ciddiye alır'
çok değerli Mehmet Emin Türkyılmaz hocamı bu cümle ne kadar da güzel anlatıyor.'
bu sayfada ne zaman şiir okusam, kendimi bir sorgulama içine alıyorum, 'ben şiirde ne kadar başarılıyım '' diye. sorgulamam sonunda görüyorum ki daha yolun başındayım... yine bu sayfada ne zaman şiir okusam , okuduğum şiirin etkisi uzun süre hafızamdan silinmiyor, yokolmuyor...siz gerçekten çok başka bir kalem, çok eşsiz ve benzersiz bir kalemsiniz... değerli hocam, ben sizi yalnızca yazdığınız şiirlerden ve şiirlere yaptığınız yorumlardan tanıyorum. gerek duruşunuzla, gerek yaptığınız yorumlarınızla ve gerekse de yazdığınız o 'emsalsiz' şiirlerinizle sizin parmakla gösterilebilecek kadar ' ender' bir şahsiyet olduğunuz kanaatine varıyorum. şiirlere yaptığınız eleştirileri titizlikle takip ediyorum ve görüyorum ki, eleştirilerinizde bile, karşı tarafı kırmadan, yıpratmadan ve incitmeden 'doğru yolu' gösteren uslûbunuzla sizin ne kadar güzel bir maneviyata sahip olduğunuz hissi uyanıyor bende. siz şiir adına, şair adına ve insanlık adına örnek alınması gereken çok değerli bir insansınız... şunu söylemeden de gidemeyeceğim sayfanızdan; ben sizin şiirlerinizi okuyarak ve yaptığınız yorumları takip ederek sizden çok şey öğrendim. tabiri caizse 'zulama' çok şey koydum. ve şunu da açık yüreklilikle söylemeliyim ki, dün aldığım seçki ve ondan öncekiler aslında sizin sayılır. bu başarıyı elde etmişsem bu sizin sayenizdedir. gerçi benim yazdığım bütün şiirlerim, sizin eşsiz şiirlerinizin yanında bir katre kalır ancak... bu sitede hep örnek aldığım ve çok değer verdiğim bir abimsiniz. ve diyorum ki, bu abim kadar güzel şiir yazan başka 'ŞAİR TANIMIYORUM'
bu sayfadan şiir okumayı Allah her daim nasip etsin.
sizi yürekten kutluyor ve ayakta alkışlıyorum hocam sonsuz hürmet ve sonsuz saygılarımla.
gelin çiçeği tarafından 2/1/2011 2:36:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
GÖNÜLDEN YANINDAYIM DOST TÜM DÜŞÜNCELERİNİN...USTALIĞINA BİLGİNE HİÇ DİYECEK ZERECE BİR ŞEY YOK...HARİKASIN DAİMA...SEVGİLERİM GÜZEL DOSTUN YÜREĞİNE...
Ben ilme çalmakla meşguldüm.Demek ki her işin bir erbabı vardır,şair bana bu sayfadan neyi aktarıyor?
Kendimi sorguladım....sabır sabır...aynı fikir ve kanaatte olmamdan mutluluk duydum.
Yüce mevlam herşeyin en güzelini nasip etsin,tebrik ediyorum Hocam.Selam ve saygılarımla.