Dolunay gölgesini kuşanırken karanlık Geçmişin defterine düşüverdim bu gece. Anılar perçinlendi gözlerime bir anlık Yıpranmış resimlere düşü verdim bu gece. Dedim ki: Bu çizgiler geleceğe hediye... Zaman zaman çıkarıp nefes alayım diye.
Şafaklar ötesinde kopardım dizginimi Koştum dünlere doğru tozlanmış sayfalarda Nedir gönül bilemem dertli düş gezgini mi Gemiyle yola çıktım ben yandım tayfalar da. Asil günün avcunda yeşerirken tüm dallar Hücum etti kalbime geçmişteki masallar.
Kurtuldum amansızca kovalayan korkudan Karşıladım gülerek en masum hallerimi Hiç tedirgin olmadım düştüğüm bu uykudan Sırtlandım üşenmeden bütün veballerimi. Ne vardı anılarda? Suçun öfkeli sesi Ve kızıl karanfilin doyum olmaz nefesi.
Güneşe bağlamıştım kırmızı uçurtmamı Hayaller işlemiştim çivili çıtasına Düş rengi püsküllerle süslenmişti tamamı Rüzgâr gülü takmıştım düşünüp ortasına. Dağların kokusunu alıp getirsin diye İçimdeki özlemi salıp bitirsin diye.
Beş parmak köprüsünün altından beş taş geçti Hâla ikrâm sunuyor şıkırdayan bestesi Bitimsiz ahengini dizeler ondan seçti Ruhuma huzur verdi kalemimin güftesi. Bazen unuttum onu bıraktım yaslı paslı Bazen tuttum elinden tebessüme cinaslı.
Sevdalandım Tommiks’e bahtı kara Suzi’yle Kızıl bir maske taktım gökte uçtum Zagor’la Tarkan oldum kurt emdim gezdim kurdun iziyle Baybora’dan ders aldım savaştım yanan korla. Bez bebeğimi yaktım kuruturken sobada Bilyeleri gizledim terekteki kaba da.
Gülümseyen anılar çekti beni içine Sonbahar sabahının omzumda ıslak çiyi Büyümekmiş kabahat anıların suçu ne Hepsi geçmişte kalmış bulamadım sevgiyi. Güneşin oklarıyla silinirken gökte ay Dedim: Geçtin habersiz vay divane ömrüm vay!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VAY! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VAY! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.