Kelimeler: bânû: kadın (Türkçe’deki Banu kadın isminin manas budur) zânû: diz havf: korku seyyâre-i jaguar: jaguar arabası pȏst-i leopar: leopar kürkü zenân-i zîrek: akıllı kadınlar (zîrek, akıllı. Türkçe’deki zeyrek burdan gelir; zenân, zen kelimesinin (kadın) çoğuludur. Şarkıcı Zen denen şatrkıcı kadının anlamı burdan gelir) şart-ı pîşe: önşart (derpîş etmek deki, der kelimesi, içinde, -de, -da anlamındadır; pîş / pîşe de ön manasındadır) mengûşe: küpe cûşe: coşmak (Coşmak kelimesi bu kelimeden gelir) hȏdfurûş: bencil, gösteriş düşkünü, fahişe behre: Nasib, pay bağbân: bahçıvan hiyâbân: Sokak, cadde (yani sokağa düşen bir kötü kadın nolduğunda) cünbüş: Asıl şekli Farsça’da conbiştir. Manası kımıldamak ve hareket etmektir. Aynı zamanda yer sarsıntısına da denir.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AŞKA VEDA (6) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AŞKA VEDA (6) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Söylenecek çok söz var efendim.Ama söyleeyecek bendeki zeka kifayetsiz.Derin araştırmanız ve belliki bu yolda çok kalem tüketmiş,nice sayfa açmışsını.Tek kelime ile canı gönülden kutluyorum. Sizi geç tanımaksa bir kayıptı benim için,boşa geçen zaman adına.Gönül dizelerinizi ve sizi yürekten kutlarım.
Filozof seni gördüğüme çok sevindim. Sen nadir bulunan cevhersin senin kıymetini bilen bilir. Aslında herkes taktir ederde ne demişler meyve verilen ağaç taşlanır misali. Yüreğine sağlık emeğin zayi olmasın her daim şu şiirlerin yarya bulunmaz hazinedir . İlk gördüğümde okudum ve tekrar tekrar okurum hazine bulmuşum gibi siirinden kopamadım ve seni hemen favuri listeme ekledim. İnsan bazen gökte aradığını yerde dulunca sevinçten adeta uçuyor. Sen değer verilecek, çok değerli bir filozofsun bilgeler bilgesi. Yüreğine sağlık, emeğini kalemini kutlarım. herdaim bizle kal seni görmezsek üzülürüz bilesin.Seni ayakta alkışlıyorum.Selamlar Saygılar . Allah senin gibileri korusum Aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.
güzel kardeşim çok sevindim sizi gördügüme yeniden işte dolu bir gönül olduğunuz yine aşikar yazdığınız şiir çok şey anlatıyor aslında Kadın ADEM a s zürriyetinin devamına yaratılan sebep kadın anna ,o kutsal varlık,o öylesine şeffaftır ki onu renklendiren yine erkekkurmuş olduğu erkek eğemenliği yüzünden bu hale getirilmişlerdir,aslında onlar her biri cennete girmenin yollarından biri dir,ne yazıkki onlar yıllardır kurulan tuzaklara düşmekteler neyazıkki onlar sevgi yerine fiziksel güç gördüklerinden,kendi kimliğinin ,asıl kimliğinin dışına çıkarılmıştır günümüzde bu ALLAH'HIN yaratmış olduğu bu anneler ve anne adayları kadınlarımız malesef iblisin tuzağına erkekler tarafından itilmişlerdir
kardeşim şiirinizin konusu çok genişlik kapsamakta ,yorum çok uzuyacak size bu konunun nedenini acizhane yazmaya çalıştım var olunuz duygularınız eksilmesin selamlar sevgiler daima ....sizi görmek yeniden güzel.......merhaba.....
Bir an olsun döneceğinizden şüphe etmedim.1 Talebe için medrese yapan ecdadımın ruhunun sizde tecellisi muhakkak olacaktı.İnanın pek sevindim bu sevincim gelmenizden çok esas'a uygun tavrınızdandır.Hak dan başka tarafınız olmadığını bir kez daha görmüş olmak çok güzel. susadığım bir pınarsınız Ve şükür ki varsınız. sevgi saygı ve selam.
Dolabında asılı, gerçek pȏst-i leopar Evin önünde duran, seyyâre-i jaguar
Kapitalist sevdaların sonucu değil mi zaten?
Timsâh derisi çanta, ister zenân-i zîrek Ve bunları alacak, çok zengin bir eşşek
Eşşekte hep biz oluyoruz ya,ona üzülüyorum!
Kadın daha ziyâde, tamahkârdır erkekten Bir maddiyat lazımdır, aşkı için yürekten
Kadınların aşkı için bir maddiyat gerekir mi?...Şair doğru söyler esasında...İstisnalar kaideyi bozmaz...Zaten Cehennem ehlinin çoğu kim?...Yanlış anlaşılmasın...hadislerde var...!
Aşkta, para ve pûldur, dâima şart-ı pîşe Her defasında kadın, kanar altın mengûşe
En ufak hediyeye yetmesi gerekirken,gözü hep yüksektedir...Altınlar,mücevherler ister...
Takılar takıp gider, düğüne ve cünbüşe Cemâlini medhetmek, getirir onu cûşe
Beğenilmek esasında herkesin hoşuna gider...Burada yine manayı kesiyorum!
Sîretten daha ziyâda, sûrete ister medîh Ona çirkinsin demek, âdetâ küllen kerîh
Bu onun yaradılış gayesi imiş sanki...Mesele Rabbin verdiği his...Bu olması lazım şairim:)
Kadın, cemâl sıfatın, yekta tecelliğâhı Temâşa eden yoktur onda Cemâlullahı
Güzele bakmak sevaptır derler argoda...Mesele esasında kadında Rabbi görebilmek...Müminde de bu geçerlidir esasında...Zaten karı kocanın birbirine sevgisi ve de eğlencesi sevaptır...Yalnızca zevk değildir...!
O ne kibir ve gurur! mankenin havasında Bedenle ,,ben ilâhım’’demenin davasında
Bu kadınların değil,kadınları oraya getirip onlardan para kazananların suçu...Moda saçmalığı gibi!:..
Kese kâğıdı gibi, buruştuğunda çehren Nazarlarda tiksinti, olur yegâne behren
:))Sustum..!
Meskenin olduğunda, pek tenhâ bir hiyâbân Seni beğenmez birgün, tahkir ettiğin çobân
Aysun'a mı gelsin..gelsin gelsin...!
Cemâl sana ihsândır, ey cânân-ı hȏdfurûş O ihsâna şükrünse neden böyle beş kuruş?
Gitsen de artık,senin yazdığını okumak bir alışkanlıkta olsa,fikrine saygım var...Ama bari kitap çaban olsun!':..Kitap çıkarman adına kar olacak...Emeğine değecek zannımca...!
Sizi geç tanımaksa bir kayıptı benim için,boşa geçen zaman adına.Gönül dizelerinizi ve sizi yürekten kutlarım.