Ağlayan şu kalbimdi, o deryânın kaynağı Hiç kuru görmedim ki, şu hüzünlü yanağı
Suların altındadır, her aşkımın enkâzı Kalbime kâr etmedi, şu aklımın ikâzı
Mecâzî aşkın mumu, çabuk yanar ve söner Haa şimdi mi anladın, aptal ve salak Soner?
Onlar hiç girmediler, bu aşkın deryâsına Dönüp hiç bakmadılar, aşkımın aynasına
Deniz kabuklarımı, topladılar sâhilde Boğazlarına takıp kullandılar tecmîlde
Kalbin amakında aşk, dürrü’l-meknûn misâli Onu çıkarmaya da, yetmez maşûkun bâli
Bana aşkı sormadılar; tek dert para ve sûret Hepsi eve, koltuğa, çoluk çocuğa hasret
Boşaymış meğer boşa, bir kız için ağlamak Hergün, âteş-i aşkla, cihergâhı dağlamak
Ben bayâbân-ı aşkta, Mecnûn gibi aşkbâzdım Yârin, tîg-i müjgânla, vurduğu bir şahbâzdım
Artık fânî Leylalar, yoktur kalbin tahtında Zâten hiç olmadılar, bu Soner’in bahtında
Soner Çağatay 3.Kasım.2010 / Wuppertal
Kelimeler: Aşkbâz: Âşık Tîg-i müjgân: Kirpik oku (Tîğ: Kılıç ve ok manasına gelir. Galiba Tığ kelimesi buradan gelmedir) Şahbâz: Doğankuşu Mahfî zerki: Gizli ikiyüzlülük Bû: Koku Tecmîl: Güzelleştirmek, süslemek, makyaz yapmak Dürrü’l-meknûn: Saklı, sedefin içindeki inci Bâl: Akıl Amak: Derinliğik ve dip Betûl: Bakire ( İbranice’den Arapçaya, Farsça’dan Türkçe’ye geçmiştir)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AŞKA VEDA (5) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AŞKA VEDA (5) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu kararın yanlış .Değerli dağarcını burdaki seni sevenlerle paylaşman gerekir.Bu yolda kırgınlıklar olmamalı.Şair yüreği naiftir ama kırsalar da seni kırılmayacaksın.Ben bunu yaşının gençliğine veriyorum..Gitmen yanlış...Bir süre uzak kal ve düşün lütfen... Slm ve dua ile hayırlısı olsun dilerim.Biz yolu sevgiden geçenler için burdayız güzellikleri paylaşmak adına... Sevgilerle..ESRA
Yine dop dolu bir hediye vermişsiniz.Yüreğinize sağlık.Bilmek zehirli iştir öğretmeye zehirler insanı.Burayı terk etseniz başka yerde devam eder bu seyr-i-sülük.yeniden hoş geldiniz.Kimlerden derlenmiş bilmem fakat şaheser bir şiir.Evet değişime yniliyoruz Çünkü insan gelişmek için var değişim insanın hatta insanlığın kapanıdır sadece,her bulduğunu okuyan, ama malesef hiç bir okuduğunu anlamayan bir yere doğru gidiyor yolumuz.Katibi meçhul kitaplarda kapalı kaldı beyinler.Ediplik katiplikle değişti ilham artık İLHAMİ :):):):):)...cenem düştü tekrar sizi burda 'derlemeyle de' olsa görmek güzel.
Filozof kardeşim senin nekadar değerli biri olduğunu az çok herkes gördü senden çok güzel kelimeler de öğrenmeye başladık başladım diye kendi adıma konuşayım. başkalarının da okuyup öğrendiklerini düşünüyorum seni burada bir öğretmen gibide görüyorum. Sen çok değerli bir bilim adamısın herkesin senden öğrenecekleri var lütfen bu konuyu bir daha düşün . herkesin ilgi alanı olacak diye birşey yokki herkes kendince tahsilince vede anladığı kararıyla yazıyorlar . Seni üzen konu yorum azlığımı boş ver sen yorumu ama çok kişinin okuduğunu düşünüyorum . Gelmiş kedini göstermişsin ne kadar değerli bir filozofumuz var diye öğünüyor ve seninle gurur duyuyoruz bizleri kendinden mahrum etmeye hakkın varmı söyle . o çok yorum alanların evveliyatı var yeni değiller. herkese yorum yazıyorlar onlarda ahde vefa yapıyorlar. Sakın öyle bir şey yapma vere yanlış düşünme sen çoooook değerli bir bilim adamısın vatanımızın evladısın.Ha diyorsan dersime çalışamıyorum ozaman bir şey diyemem arada girersin. Sevgiler selamlar Allaha emanet ol. Yolun ve önün her daim açık lsun değerli filozof. Bizlerden bilgini esir geme.
güzel kardeşim biz tesadüfen bu edebiyat defterine üye olduk çok amatör bir yazarım htta imla hatalarıyla dolu yazılarım, amacım sadece buradaki insanlar ile bir şeyleri paylaşmak adına bir şeyler aciz hane yazmaya çalışıyoruz, burada sizin şiiirlerinizi yazılarınızı okuduğum zaman, bazen yazmamayı bile düşündüm,lakin kendime dur diyemiyorum çünki insan şu dünyada sizin gibi okadar dolu ki, bir şeyler hatırlata bilme teleşı oluyor insanda bu yüzden yazmaya devam ediyorum,güzel kardeşim siz muhteşem yazıyorsunuz hata size yazılarınıza yorum dahi yapılmıyacak kadar güzel,bunun için siz git memelisiniz çünki siz su üstüne yazmadınız yazılarınızı,usta bir kaleme hepimizin ihtiyacı var, boş verin kardeşim devam edin EN GÜZEL TAKTİR YÜCE ALLAH'HINDIR sevgi ve selamlarım ile allaha emanet olunuz GÜZEL KARDEŞİM ,GİTMEYİN........
Şimdi asıl ayıbı siz yapmışsınız işte. Yaşları genellikle sonlara yaklaşmış insanların çoğunlukta en azından göz önünde olan insanlara ezberleyecekleri 1000 kelimeyle şiir yazabileceklerini söyleyerek bir nebze küçük gördüğünüzü ifade etmişsiniz. Hiç bilmediğiniz bir dilde 1000 kelime ile şiir yazılır mı, sadece kelimeyi ezberlemek yeterli mi, eklerini de bilmelisiniz, köklerini de, değişik anlamlarını da, kuruluş biçimlerini de. Siz yıllarca boşa mı tahsil gördünüz, hala da çalışıyorsunuz, bu kadar basit olsaydı ne gereği vardı ki çalışmanızın?
Bildiğimiz dilin bile bir sürü yan anlamları var, bazen yazdıklarımız yanlış anlaşılabiliyor, ters anlamlar içerebiliyor. Unutulmuş bir dilde bu hatalar ne kadar çoğalır farkında değil misiniz?
İlk yazdıklarınızı hatırlıyorum, bir sürü teknik hatalarınız vardı, belki çok iyi bir şair olmadığınızı düşünebilirsiniz ama bilginizden insanları yoksun etmek de bencilce bir düşünce.
Bu defterdesiniz, şiir yazmanız da şart değil, hepsini silip gideceğim kelimesi yanlıştı. Yorumların azlığından şikâyet etmeye hiç kimsenin hakkı yok, yıllarını buraya vermiş arkadaşlar var, elbette onlar daha çok okunacak, elbette çok yorum yazana yazılacak, elbette herkes anladığı hissettiği şiire yazacak. Ama ilgisi olanlar yazsa da yazmasa da gelip okuyorlar, bir şeyler de öğreniyorlar.
Üstünüzde tek bir harf değerinde bile bir emeğim varsa bu yazıyla bu şekilde gitmenizi doğru bulmadığımı söylemek cüretini gösterme hakkım olduğunu düşünüyorum. Karar elbette ki sizin, ama bu yazı yanlıştı.
VE KARA HABER DUYULDU................................................................................YAŞASIN KÖ TÜ LÜK. nERE GİTSENİZ ORAYA YAKIŞIRSINIZ BEN BUNA ADIM KADAR EMİNİM KEŞKE TUTA BİLSEYDİM SİZİ ÜZGÜNÜM. KIRGINIM.KAHRET SİN !HAKLISINIZ.
yeğinadnan tarafından 11/5/2010 8:11:07 AM zamanında düzenlenmiştir.
Artık fânî Leylalar, yoktur kalbin tahtında Zâten hiç olmadılar, bu Soner’in bahtında
İnan ki abim,artık sıkılmaya başladım.Bu sayfaya girdiğim an,miskinlikten çok sıkıldığımın farkına vardım.Her girişimde en az birkaç kişi yorum yapsın diyorum,ama yok.Bu zihniyetle yazan başka bir şairi de örnek gösteremiyorum.Herkes bel altı zevklerde burkarken mısralarda,birkaç ünlü olan şairin küfürlerle sanat yaptığını zanneden bir toplum,bu bize ağır.
Sizin boynunuzu övgüyle kırma gibi bir düşüncem yok.Aynı fikirde birleştiğimiz için,bunları açıkça söylüyorum.Uğraş gerektiren,sözlük bakma zahmeti gerektiren bir sanat içerisinde,çok normalde karşılamaya başladım sizin değersiz kalışınızı..
Yorum yapmayayım diyorum ama gönül bırakmıyor,az dinlen diyor burada...
Ben sıkıldım artık...Sizin baştan beri sıkıntınızı bildiğim için de üzülüyorum...
Neyse güzel kardeşim..
Akıbetimiz hayırlı olsun...Geçen ki umutlarım soldu galiba...
Sırıtıyor artık mısralar bu sayfada...Üzgünüm şairim..
Parmaklarını kırıyorum ama artık son şiirlerin kokusu..belli artık...
Bilginleriniz hep aforoz ediliyor...Ben usandım sizin gibi...!
Ağlayan şu kalbimdi, o deryânın kaynağı....................Kalpte yanan volkan var, gözlerde sağanağı. Hiç kuru görmedim ki, şu hüzünlü yanağı....................Kimler kuru gördü ki, şu gam dolu yanağı.
Suların altındadır, her aşkımın enkâzı.......................Sular içinde kalmış, Üzer aşkın enkazı. Kalbime kâr etmedi, şu aklımın ikâzı.........................Kalbe kâr eylemiyor, akıl mantık ikazı.
Merhaba şiirlerin filozofu nede güzel döktürmüşsünüz yine çok manidar. Yüreğine sağlık Beğeniyle okudum. Selamlar saygılar...
çok güzel yazmışsın, tebrik ederim, altının kıymetini ancak sarraf anlar.
veda etmek yok yazmaya devam.
izmir'den selamlar