Kimi, kime yakıştırsa kimseler Aklın küçümsediği hakikat değil Ağaç gövdesinde, kaya üstünde Canın hayat bulduğu, her yerde Yosunun taşlarda bulduğu belki sevdadır...
Eğer benlik imi, en vahşi en ilkel güçse Keserin yönü, çuvalın ağzı ne diye vardır Hep bana, hep bana yok ise, başkasına asla Kantarın kefesi güçten yana tartıyorsa Adalet hak değil, kayırma olmuşsa Şimşeğin bulutlarla sürdüğü, belki davadır...
İnadına yarış, sonsuz bir kovalamaca Güneş aynı yerde, ay aynı yerde durur Karanlık da ışık kadar erdem sahibi Sonsuza dek olmaz bu yarışın galibi Varoluş gayesi bitmeyen bir sahiplenme Gecenin gündüzle yarışı, belki kavgadır...
Bıçak sırtındadır hüznün her yüzü Toprak doyurandır, doyduğu kadar Ölüm acıya gece, doğuma sevinç Yürek sekseninde kalsa da dinç Zehre panzehir, yüreğe ilaçtır zaman Dikenin güllere kattığı, belki vefadır...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VEFA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VEFA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Eğer benlik imi, en vahşi en ilkel güçse "benlik imi?" burayı anlayamadım
güzeldi
en çok da bu öbek ...................... Bıçak sırtındadır hüznün her yüzü Toprak doyurandır, doyduğu kadar Ölüm acıya gece, doğuma sevinç Yürek sekseninde kalsa da dinç Zehre panzehir, yüreğe ilaçtır zaman Dikenin güllere kattığı, belki vefadır...
Hangi kıtasını alayım şiirin diğerinden ayırayım ,öylesine güzelki her kıtası öylesine vurucu ve insanın içine,içine işleyen dizeler..Yürek dolusu bir şiir okudum dönüp tekrar okudum hani yüreğin ne hissetiiğini anlatmak istersiniz de sadece vuruldum dersiniz..Vuruldum..Tutuldum..Kaldım..Sevdadan girmiş Şair vefadan çıkmış Evet yosunun taşlarda bulduğu sevdadır yoksa neden sarılsın sarmaş olsun ki bir çıplak taşa ...Evet dikenin güllere kattığı vefadır dikenler öğretmeseydi güllere vefayı nasıl taşısındı onca dikeni gül o narinliğinle..Çokça güzeldi bir sürü duygulara götürdü şiir..yüzdürdü,kulaç attırdı şiirde ..Aldım yüreğime koydum şiiri hep orada saklı kalacak..Yüreğinize,güçlü kaleminize sağlık sevgili şairim..Hep şiirle kalın,şiirlerde kalın..sevgi ve saygımla
Kimi, kime yakıştırsa kimseler Aklın küçümsediği hakikat değil Ağaç gövdesinde, kaya üstünde Canın hayat bulduğu, her yerde Yosunun taşlarda bulduğu belki sevdadır...
tebrikler şiir dostu her mısrasında ayrı i anlam taşıyan şiirinizi zevk alarak okudum
Gün ışığında yola koyuldum Elimde kandil gözümde mendil Vefa arıyorum, dost arıyorum Şefkat arıyorum, aşk arıyorum .. Vefa, uzaklarda kalan bir his Dost, eski şarkılardan bir iz Şefkatse bardaki sarışın kız .. Dizlerimde derman Kandilimde yağ bitti Bulamadım gitti ..Vefa arıyorum, dost arıyorum Şefkat arıyorum, aşk arıyorum .....şarkısını hatırlattı bana dizeler.. Vefa her şeye duyulan yürek borcudur.Vatana, anaya ,ataya, toprağa, sevgiliye, dosta..... Vefalı yürekler en değerlisidir yaradılmışların...Tebrik ediyorum vefalı yürek... Slm dua ve sevgiyle..ESRA
Güneş aynı yerde ay aynı yerde durur... Lakin insanlık durmuyor.. Dünya mı döner insan mı döner bilinmez...
Yine farkı yakalamış kalem.. Anlamın akıcılığı kelimelerin tokluğu, duruşu ve vuruşu muhteşem... Ayrıca her kıtada kendi içindeki kafiye bütünlüğü muhteşem bir ezginin uzaklardan gönle dolması kadar huzur verici...
vefaydı bir zamanlar topçuların koşturduğu rengin adı ferköye bağlandık sonra gassaray fenerbahçe beşiktaş vefa düştü feriköylü gülüştü üç büyüğe kaldı meydan gelip gidiyordu eli bıçaklı kana susamış kapı önünden vefadan vefasızlığa düşünce insan neler yapmaz ki sağlıcakla kalın sn öztürk
Bıçak sırtındadır hüznün her yüzü Toprak doyurandır, doyduğu kadar Ölüm acıya gece, doğuma sevinç Yürek sekseninde kalsa da dinç Zehre panzehir, yüreğe ilaçtır zaman Dikenin güllere kattığı, belki vefadır...
Seven yüreğin sekseni yoktur elbet. Hele ki zehrası varsa.
Bıçak sırtındadır hüznün her yüzü Toprak doyurandır, doyduğu kadar Ölüm acıya gece, doğuma sevinç Yürek sekseninde kalsa da dinç Zehre panzehir, yüreğe ilaçtır zaman Dikenin güllere kattığı, belki vefadır... Çok güzel dizeler sn Toynak tebrik ederim yüreğiniz dert görmesin...Sevgiyle...
Bıçak sırtındadır hüznün her yüzü Toprak doyurandır, doyduğu kadar Ölüm acıya gece, doğuma sevinç Yürek sekseninde kalsa da dinç Zehre panzehir, yüreğe ilaçtır zaman Dikenin güllere kattığı, belki vefadır... yÜREĞİNE SAĞLIK DOST ŞAİR.kUTLADIM SELAM İLE
insanların doymak bilmeyen hırsları ve üstünlük duyguları halbuki bilseler ki ölüm burnumuzun dibinde.. yine duygular konuşmuş..kutlarım , sevgilerimle...
Yanlış anlamadı isem budaki ana tema ben ben diye ön plana çıkmak isteyen insanların benlik savaşımı? Oysa hiç bir şey bize uzak değil Ölüm dahil! Keşke daha makul ve paylaşımcı olabilsek. Şiir özünde çok anlamlı ve çarpıcı idi. Tebriklerimle.
Bıçak sırtındadır hüznün her yüzü Toprak doyurandır doyduğu kadar Ölüm acıya gece doğuma sevinç Yürek seksenin de kalsa da dinç Zehre panzehir yüreğe ilaçtır zaman Dikenin güllere kattığı belki vefadır...
Üstad yine mükemmel bir çalışma derin ifadeler tefekküre devam eline gönlüne sağlık selam ve saygılarımla.
Bıçak sırtındadır hüznün her yüzü Toprak doyurandır doyduğu kadar Ölüm acıya gece doğuma sevinç Yürek seksenin de kalsa da dinç Zehre panzehir yüreğe ilaçtır zaman Dikenin güllere kattığı belki vefadır...
Eğer benlik imi en vahşi en ilkel güçse Keserin yönü, çuvalın ağzı ne diye vardır Hep bana, hep bana yok ise başkasına asla Kantarın kefesi güçten yana tartıyorsa Adalet hak değil kayırma olmuşsa Şimşeğin bulutlarla sürdüğü belki davadır...
İnadına yarış sonsuz bir kovalamaca Güneş ayni yerde ay ayni yerde durur Karalık da ışık kadar erdem sahibi Sonsuza dek olmaz bu yarışın galibi Varoluş gayesi bitmeyen bir sahiplenme Gecenin gündüzle yarışı belki
güzeldi
en çok da bu öbek ......................
Bıçak sırtındadır hüznün her yüzü
Toprak doyurandır, doyduğu kadar
Ölüm acıya gece, doğuma sevinç
Yürek sekseninde kalsa da dinç
Zehre panzehir, yüreğe ilaçtır zaman
Dikenin güllere kattığı, belki vefadır...
oku oku düşün...