Ne çok rengi varmış yeşilin Yeni renkler keşfediyorum buralarda Erik yeşili çağla Gümüşte yaprak Mahzun duran otlarda Büyülü gölge yeşili...
Yeşilin bozu kırlangıç göğsünde Güneşte morgülüm gülümseyen elma Siyah bakan çam Karanlıkta heybetini bulan dağ yeşili Ardıç kirlisi Yarattığı güle büyüsünü katan Gül yaprağı kavruk yeşil Mevlâ’m yeşilin kırk tonunu dağlara vermiş...
Renkten renge gülümseyen yüzlerce vadide Köpük köpüğe akan dereler Kavuşmak ister gibi sevgiliye Akıyor, akıyor binlerce yıldır denize Sularında sihirli bir yeşil Her akşam yağmurun resital verdiği bu yerde En uzun senfoniye eşlik ediyor dallar...
Bilinen hovardalığıyla rüzgâr Şefliğini ilan ederken ağaçlara Yol hazırlığında Tatlı bir telaşa düşmüş kuşlar Günü müjdelemeye devam ediyor serçeler Yok böyle bir görüntü Böyle bir hoş manzara Dünyayı yaratırken Mevla’m Anlaşılan torpil geçmiş Karadeniz’e Mevla’m burada Şiirin en güzelini dağlara yazmış...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TORPİL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TORPİL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
... ... sağolasın Secaattin kardeş ... sayende harırladım anam ve babamın doğdukları yerleri ... güzel de çağlamış yüreğin ... kalemine emeğine sağlık kardeşim
Bizim paletimizden akan renklerden yeşil uzaklaşırken,beyaz sararırken,toprak solarken, sarıya dönerken mavi ve renksizlik yutarken her rengi ne şanslısın can abim mevlamın torpil geçtiği bir yeri soluduğun için.. ..sevgi ve saygılarımla.
Bilinen hovardalığıyla rüzgâr Şefliğini ilan ederken ağaçlara Yol hazırlığında Tatlı bir telaşa düşmüş kuşlar Günü müjdelemeye devam ediyor serçeler Yok böyle bir görüntü Böyle bir hoş manzara Dünyayı yaratırken Mevla’m Anlaşılan torpil geçmiş Karadeniz’e Mevla’m burada Şiirin en güzelini dağlara yazmış...
Yüreğinize sağlık Kardeşim,ne tarafa dönsek yüce ALLAH'ın sayısız nimetleri ile karşılaşırız,karadeniz bambaşka güzellikte ne kadar şükür etsek azdır.selam ve dua ile..
Bilinen hovardalığıyla rüzgâr Şefliğini ilan ederken ağaçlara Yol hazırlığında Tatlı bir telaşa düşmüş kuşlar Günü müjdelemeye devam ediyor serçeler Yok böyle bir görüntü Böyle bir hoş manzara Dünyayı yaratırken Mevla’m Anlaşılan torpil geçmiş Karadeniz’e Mevla’m burada Şiirin en güzelini dağlara yazmış...
duygularına katılıyorum üstadım karadenizin adı kara bahtı yeşil doğa cenneti mubarek sanki güzel şiirini kutlarım saygılarımla
Bilinen hovardalığıyla rüzgâr Şefliğini ilan ederken ağaçlara Yol hazırlığında Tatlı bir telaşa düşmüş kuşlar Günü müjdelemeye devam ediyor serçeler Yok böyle bir görüntü Böyle bir hoş manzara Dünyayı yaratırken Mevla’m Anlaşılan torpil geçmiş Karadeniz’e Mevla’m burada Şiirin en güzelini dağlara yazmış...
Üstad yayla sana yaranış harika bir an kendimi o güzellikler içerisinde gördüm.eline sağlık selamlarımla.
hatırlarmısın..45 dk tepeye tırmandım dedim..gördüğüm manzarayı anlattım size..Rabbim en güzel şiiiri dağlara dağlara yazmış sanki dedim.sizde bir tatil kentinde üç arkadaşınızla kurduğunuz hayallerden bahsettiniz..işte o an oturdum ve terli terli gördüğüm o manzarayı böyle kaleme aldım..yani biraz da bu şiirin isim babası o telefon konuşması oldu...teşekkürler dostum
Şiiriniz çok güzel anlatıyor yeşilin her tonunu. Ülkemin her yöresi ayrı güzeldir, ama her zaman söylediğim gibi, yeşilin bu kadar farklı tonunu , bir kere kısmet olup gittiğim Karadeniz'de görmüştüm ben, çok güzel bir anlatım tebrikler.
Şiirin çok güzeldi KUTLARIM Sevgili Toynak Arkadaşım.
Karadeniz'e olan aşkını bir şiirle bir hepimize hissettirebildin.NE MUTLU SANA. Hatta sadece ona aşkını mı hissettik ? Tabii ki hayır,burnumuza mis gibi çam kokularıda gelmeye başladı şiirle beraber.Yerden çam fıstıkları toplamaya başladık...Büyüklerimiz iyi diyorlar çam kokularına!Seni ve şiirini az ilerde bırakıp yürümeye devam ettik.
Tekrar dönüp güzel bir seslendirmeyle dinlemeyi isterdim bu şiiri,yine bu sayfada.
hocam burası neresi borabay gölümü uzun gölmü yoksa benim bilmediğim bir göl mü karadeniz hep hayran olduğum yerdir.. torpil dedinizde eskiden yazdığım bir şiir geldi aklıma müsade ederseniz iki kıtasını paylaşmak isterim
GEÇENLERDE İŞ BAŞ VURUSUNA GİTTİM KOÇA GÖBEKLİ KELSİN DEDİLER SEN BİZİM ŞİRKETE UYMAZSIN GİTTE SIRADAKİ GELSİN DEDİLER
AMCAMA TELEFON AÇTIM EN AZ İKİ DİL BİLSİN DEDİLER TAMAM BEN BİLİYORUM DEDİM OLMAZ KARDEŞİM SEN EL 'SİN DEİLER
HAYATIN İÇİDE DIŞIDA DOĞASIDA OVASIDA TORPİL DOLU TORPİL DOLU DEMEKKİ HOCAM SAYGI VE SELAMLARIMLA TORPİL DOLU DEMEKKİ HOCAM SAYGILARIMLA
hocam burası neresi borabay gölümü uzun gölmü yoksa benim bilmediğim bir göl mü karadeniz hep hayran olduğum yerdir.. torpil dedinizde eskiden yazdığım bir şiir geldi aklıma müsade ederseniz iki kıtasını paylaşmak isterim
GEÇENLERDE İŞ BAŞ VURUSUNA GİTTİM KOÇA GÖBEKLİ KELSİN DEDİLER SEN BİZİM ŞİRKETE UYMAZSIN GİTTE SIRADAKİ GELSİN DEDİLER
AMCAMA TELEFON AÇTIM EN AZ İKİ DİL BİLSİN DEDİLER TAMAM BEN BİLİYORUM DEDİM OLMAZ KARDEŞİM SEN EL 'SİN DEİLER
HAYATIN İÇİDE DIŞIDA DOĞASIDA OVASIDA TORPİL DOLU DEMEKKİ HOCAM SAYGILARIMLA
Mevlam kimseye hiçbir şeye torpil geçmez bunu toynak da iyi bilir. Güzelliğini anlatmaya kelimeler yetmeyince ne yapsın,anlatabilmek için öyle demiş. Mevla bile torpil geçiyormuş deyip,torpile zemin teşkil etmesin diye izah ihtiyacı hissettim.Zaten yeteri kadar torpil zemini mevcut.
Şiiri sevdim usta şairlerin şiiri gibi aynen.Kutlarım.
“Afet Kırat maiyetiyle birlikte otağını derenin kenarına kurmuş, suyun akışında ki bilmem kaç oktavlık sesleri düzene koymaya, derenin akışını heceye uyarlamaya çalışıyor." Demiştin bu dere o dere mi Toynak kardeş?
bekle yakında o dereyi de kalıbın içinde göreceksiniz...
aldı götürdü dizeleriniz karadenizin tertemiz havasına, tebrikler.
afet kırat tarafından 10/21/2010 4:44:20 AM zamanında düzenlenmiştir.
evetttt o yesil öylesine güzel oldugu baska bir yer yoktur memleketimizde ... ilk gittigimde yesilin büyüsüne nasil kapilmistim... yil; 2002 o doruklara bakarken boynum agirdiydi sevgili kardesim.
ve oralara asik olup dönmüstük. bir yil sonra yine cagirdi o daglar bizi ... ictigimiz sularin tadi damagimizda kalmisti. ciceklerin kokusu ve o bizi büyülüyen yesili ....
yine gelecegiz demistik... ve bir yil sonra yine o daglardaydik...............
benim ( Atlas Dergisinin gezgini bir arkadasim var . memleketimizin dörtbir kösesini dolasmis 10 yila yakin bir süre .. Kackarlara sekiz kez gitmis . o daga defalarca zirve yapmis . bize 2003 yilinda rehberlik yapmisti ... o bakir Ovit Daglarini . Aksu göllerini taradik adeta . ve tabii ki harika fotograflar ve anilarla döndük . o zaman ben Halim arkadasima sormustum ; "Isvicre daha mi güzel acaba Daglari oranin da harika " yok bizim Kackarlar kadar bakir degil demisti .. ve dogasi bizim Kackarlar'in daha güzel demisti ..
hic unutmam .. sevgili Secaattin kardesim .. sen tabii ki bizlerden daha da iyi biliyorsun ama ben de siirini okuyunca az bir anlatayim dedim.. :-))
tebrikler .....
oralarda bu fakiri anmaniz .. cok memnun etti beni .. ondan demek benim kulaklarim cinliyormus :-))
Yeşilin her tonunu bulabildiğimiz bir başka bizim karadeniz... Bir de sisler arasında yağmur... Toprağın ve yeşilin o yağmurla beraber harmanlaşıp bize verdiği o muhteşem koku...Gerçekten de torpilli galiba... Güzel kaleme almışsınız... Tebrik ederim... Selam ve saygılar.
Yok böyle bir görüntü Böyle bir hoş manzara Dünyayı yaratırken Mevla’m Anlaşılan torpil geçmiş Karadeniz’e Mevla’m burada Şiirin en güzelini dağlara yazmış... ... tablo gibi olmuş şiir doya doya izledik,gezdik osijen oldık,teşekkürler...
Bilinen hovardalığıyla rüzgâr Şefliğini ilan ederken ağaçlara Yol hazırlığında Tatlı bir telaşa düşmüş kuşlar Günü müjdelemeye devam ediyor serçeler Yok böyle bir görüntü Böyle bir hoş manzara Dünyayı yaratırken Mevla’m Anlaşılan torpil geçmiş Karadeniz’e Mevla’m burada Şiirin en güzelini dağlara yazmış... Toynak
bir kere o muazzam manzarayı çok beğendim ve kendimi bir anda aranızda o güzellikleri seyrediyoruz sandım, şiirin güzeliği ise zaten tartışılmaz..çok beğenip derin haz aldım, teşekkürler, tebrikler, saygımla,selamlar...
Çok güzel Tekirdağ etkinliğini hala unutamadım Çok güzel geçen bir gündü.Doğa harikaydı Karadenizi görmek nasip olmadı Şiir harika yeşilin tonlarını görür gibi oldum Kutlarım Çok saygılar Toynak
Ne çok rengi varmış yeşilin Yeni renkler keşfediyorum buralarda Erik yeşili çağla Gümüşte yaprak Mahzun duran otlarda Büyülü gölge yeşili...
Yeşilin bozu kırlangıç göğsünde Güneşte mor gülüm gülümseyen elma Siyah bakan çam Karanlıkta heybetini bulan dağ yeşili Ardıç kirlisi Yarattığı güle büyüsünü katan Gül yaprağı kavruk yeşil Mevlâ’m yeşilin kırk tonunu dağlara vermiş...
Renkten renge gülümseyen yüzlerce vadide Köpük köpüğe akan dereler Kavuşmak ister gibi sevgiliye Akıyor, akıyor binlerce yıldır denize Sularında sihirli bir yeşil Her akşam yağmurun resital verdiği bu yerde En uzun senfoniye eşlik ediyor dallar...
Bilinen hovardalığıyla rüzgâr Şefliğini ilan ederken ağaçlara Yol hazırlığında Tatlı bir telaşa düşmüş kuşlar Günü müjdelemeye devam ediyor serçeler Yok böyle bir görüntü Böyle bir hoş manzara Dünyayı yaratırken Mevla’m Anlaşılan torpil geçmiş Karadeniz’e Mevla’m burada Şiirin en güzelini dağlara yazmış...
Sayıdeğer Üstadım, çok güzel şiiriniz Kutlarım usta kaleminizi Saygı hürmetlerimle efendim......
Ortalığu da kirletmeyeydunuz sakın haaa...
gidip bakacağum da!!!
Sevgiler yüreğine