Sonradan görme Mustan Su keşiği kollarken Ve son model jipiyle Dere tepe turlarken, Ak-köprü* civarında Tavlı tarlaya dalmış, Dört teker patinajda, Hırsını gazdan almış...
Derken, bizim kayınço, Duymuş motor sesini, Hemen yardıma koşup Zorlamış nefesini... O ki, dev tomrukları Omuzlayan pehlivan, Kasabada lakabı Hızarcı Ayıboğan !..?
Baktı gücü yetmiyor, “Bekle”, deyip kaybolmuş, Yakında yonca biçen Sütçü Bekir’i bulmuş; Düldülüyle birlikte O tarlaya getirmiş, “Bundan sonrası kolay”, İşi ehline vermiş...
Parti zengini Mustan İçin için gülmekte, Kıravata tükürüp Direksiyon silmekte... “Hayır yok bu beygirden Ve sersem sahibinden, Bir traktör bulmalı İşe yarar cinsinden…”
“Davran bire Bozyele ! ” Diyende Bekir dayı At bir hırsla yekinip Kurtarmış arabayı. Mustan, sütçüye sormuş, “Neden üç isim saydın ?..! Unutkanlık mı ?..!” .......................“Asla… İkisi -mış’lı yardım…”
“Bozyele’m kör, yine de, Faka basmaz bilirim, Tek başına bu yükü, Çekemezdi garibim…“ “Şimdi de ben sorayım Ey meraklı sürücü, Senin demir azmanı, Sahi, kaç beygir gücü? ..! ”
YUSUF BİLGE
* Mustan : Mestan’ın ses uyumlu yerel söylenişi * Ak-köprü: Isparta/Yalvaç’ta sebze ve meyveleriyle ünlü bahçelik alan ve oraya adını veren Akçay üzerindeki köprü
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BEYGİR GÜCÜ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BEYGİR GÜCÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.