Kime kinlendin yine dövüyorsun sahili Kim bilir ne söylerdi olsaydı onun dili. Sen çıldırdın kayalar kuma döndü nihayet Öfkeli türkün ile kimedir bu şikâyet? Her zaman seninleyim unutma duacını Sakinleş biraz artık anlat bana acını Şifa olurum belki dindiririm sancını. Delilenme ne olur içim hep yara deniz Umudum sende saklı tut yolla Karadeniz.
Kim bilir ne öyküler mavi gövdende saklı Derinlere gömmüşsün neden böyle yasaklı? Kaç sevdalı ayırdın ondan mı utanırsın Bilirsin söylemezsin, sen hepsini tanırsın. Anasın sen, yarsın sen bereket timsalisin Anadolu kızının erginleşmiş halisin Masmavi rengin ile göklerin emsalisin Konuşalım birazcık dertleri paylaşalım Gel el ele verelim sıkıntıyı aşalım.
İnle Karadeniz’im coşma yürekten inle Kucaklaşsak mı dersin hiç korkmadan seninle? İçimin sızısını azgın suyunla dindir Al götür buralardan beni biraz sevindir. Dalgalarla sar beni sen çiz güzergâhımı Duymuyor musun yoksa arşı saran ahımı? Yanında bir damlayım düşünme günahımı Haydi tut kollarımdan peşin sıra sürükle Dünyayı benden kurtar kalmasın kötülükle…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KARADENİZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KARADENİZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Karadeniz'in şiirde en güzel şekilde anlatmış olması takdire değerdi. Güzel çalışmanızı severek dinledim. Bu gün okuduğum en güzel şiirlerden biri olduğunu belirtmek isterim. Yürek sesiniz daim olsun . Kaleminiz kavi ilhamınız bol olsun Selam ve dua ile
Geç kalmışım galiba sayfanıza...Güzel şiirinizle hırçın Karadeniz'i canlandırdınız gözlerimizde..Hep korkutur beni...O ne Marmara'ya benzer ne Ege'ye, ne Akdeniz'e...Değişkenliği beni hep ürpertmiştir..Müzikle tam bir uyum içinde..Tebrikler.. Slm ve sevgiler.. ESRA
Kim bilir ne öyküler mavi gövdende saklı Derinlere gömmüşsün neden böyle yasaklı? Kaç sevdalı ayırdın ondan mı utanırsın Bilirsin söylemezsin, sen hepsini tanırsın. Anasın sen, yarsın sen bereket timsalisin Anadolu kızının erginleşmiş halisin Masmavi rengin ile göklerin emsalisin Konuşalım birazcık dertleri paylaşalım Gel el ele verelim sıkıntıyı aşalım.
Afet kırat farkıyla yazılan güzel bir şiir kutlarım ablamı. Sevgimle...
kim demiş karadeniz hep neşedir diye ,dağlardan denize doğru bakan hüzünlü gözlerimiz var seranderlerin altında sarı öykülerimiz var annelerimizin yüzü
sizin varlığınız dünyaya şüphesiz güzelliktir sevgili afet abla...yüreğinizin her atışı böylesine eserler bırakıyor dünyaya..sağlığınız için duacıyım daim yazsın kaleminiz sevgilerim selamlarım herdaim..
Denizimizin dalga sesleri yalnızca sayfadan gelmiyor. Çok şiddetli rüzgâr var, dalgalar kabardı, sesler pencereden de geliyor. Ani bir sıcaklık düşüşü oldu. Her haliyle yaren bize denizimiz. Deniz olmayınca yön algım bile bozuluyor, öyle alışmışız. Tebrik ediyorum bu güzel şiir için. Çok güzeldi, selamlar, sevgiler
Kim bilir ne öyküler mavi gövdende saklı Derinlere gömmüşsün neden böyle yasaklı? Kaç sevdalı ayırdın ondan mı utanırsın Bilirsin söylemezsin, sen hepsini tanırsın. Anasın sen, yarsın sen bereket timsalisin Anadolu kızının erginleşmiş halisin Masmavi rengin ile göklerin emsalisin Konuşalım birazcık dertleri paylaşalım Gel el ele verelim sıkıntıyı aşalım.
Bir karadenizli olarak onur duydum bu güzel dizelerden ve özlemim kabardı ,tebrikle üstade sevgili şairem.selam sevgş dua ile..
Değerli ablam; Karadeniz'in mavi dalgaları gibi huzur, ahenk ve güzellikler süzüldü yüreğimize şiirinizden. Karadeniz çok güzeldir. Ben Ordu'da 4 yıl görev yaptım. Doğası, ve insanıyla hatıralarımdan silinmeyecek bir cennet köşesidir oralar. Fırsatım oldukça Samsun'a kadar gidip, Karadeniz'i seyrederim bazen. Bazen de hayalleriyle yetinirim dantel gibi Ünye'nin... Karadeniz diyoruz ablacığım amaaaaa; Akdeniz kıskanmasın sonra :)
şiir herzamanki gibi ablam, ne denilebilirki yorum bile hadiime düşmemiş. ama şiirinizi okurken ben şöyle farklı bir gezinti yaptım. karadeniz hep hırçın bilinirde,aslında onuında çok durgun çok duygusal çok hüznlü olduğu anlar var. Rize den ayrılırken geldi gözlerimin önüne. o dalgaların benimle nasıl ağladığı,koskoca denizin beni nasıl gizli gizli dinlediği,beni sessiz sessiz nasıl teselli ettiği.evet hep hırçın değildir Karadeniz.Duygusaldır, içlidir,incedir.Ah onu ben gibi bir anlayabilseniz, bir tanıyabilseniz.ne sırlar saklıdır onda, ne acılar ne.söylemez kimseye bir şey anlatmaz asla ama asla ihanet etmez.o benim en vefali dostumdur.......... selamlar........
AÇMA DERTLİ YANIMI BIRAK HEP ÖYLE KALSIN SAPLANMIŞ YÜREGİME İHANET ÖYLE KALSIN SÖYLERSEM BEN DERDİMİ,TÜM DENİZLER KUDURUR SENİN ACVIN YANIMDA.UMMANDA ZERRE KALKIR, HERKES BİR İHAN ETİN PEŞİNDE GÖRMEZMİSİN KİMİ, AŞKINI SATAR, KİMİ KIYILARIMI VERMEZ OLDUM BAKSANA BEREKETTEN H,Ç BİR ŞEY İHANETİN BEDELİ B ÖYLE OLMALI ZAHİR.
ÜSTADIM NACİZANE DENİZ CEV AP VERDİ KUTLARIM SİZİ HARİKA Dİ,ZELER
Karadeniz denilince; Hep hırçın dalgalar gelir aklıma Hamsi gelir O beni hep güldüren şiveleri gelir Kazım koyuncu gelir Volkan Konak gelir Trapzonspor gelir ... ...
Şimdi de bu şiir gelecek...
I- umudumu karadenizin mavisine sinesine zincirlemiş yazar
II- bir dost gibi elini uzatmış yüzünün akislerine, gönlünde çağlamak için karadenizin
III- özgürlük, ütopyalar kurmak, ve dünyayı kurtarabilecek kadar duyargalı barışcıl bir final olmuş
kutlarım öncelikle imlâ konusundaki derslik, ve öğretici akışınız için noktalamanın nerelerde olabileceğini göstermek adına *emsal bir çalışmadır bu şiir...
kutlarım yine kusursuz hece tekniği için
kutlarım akıcılığı, kurgusu ve özgün bütünlüğünü kaybetmediği için
kutlarım iyi şiir nasıl yazılır (!) şiirsel bir çalışma nasıl olur öğretilediğiniz için
Yüreğin göz alıcı, masmavi bir kıyafet Poyrazın can kurutur, dalgaların bir Afet Çırpınır durusun sen milletimin dilinde Senin gibi nazenin var mı Türkmen ilinde.______hisbey
sanki kendisi karadeiz den farklı karadeniz gibi durgun karadeniz gibi hırçın karadenizi degil kendini anlatıyor dizelerinde kalemin ve yüregin dert görmesin afet ablam sen varoldukca heceler hep varolacak iyi ki varsın hep var ol.........
Karadeniz'i bu kadar güzel anlatılırdı işte.Şu anda evimin balkonundan Denizi görüyorum(Rize) bugün biraz durgundur.Ama sinirlendiği zaman kimse tutamaz onu,sahillere fırlatır içinde ne varsa.
bir yılımı üzerinde geçirdiğim karadenizi, öyle bi ifade etmişsiniz ki, duygularımın tercümanı olmuş bu dizeler. bu şiirinizi okurken o bir yılımı tekrar yaşadım, hisseleriniz daim olsun. tbrk ler yürekten...
Karadeniz'e yazılmış ak bir şiir deryasının içinde yüzeceğim hiç aklıma gelmezdi.Yavaş yavaş tadını özümseyerek iki kez okudum. Usta bir kalemden çıkmış hece şiiri okumanın keyfi bir başka oluyor.Hülyalara dalıyor insan. Şu anda karadeniz ne kadar hırçınsa bende o kadar sakinim. Huzurlu bir göl gibi. Selam,saygı ve dua ile
çok çok güzeldi kaç sene önce karadeniz turu yapmıştım inanın tadı hala damağımda fırsat bulunca yeniden düşünüyorum harika bir anlatım usta bir kalem gönülden kutluyorum sevgilerimle
KALEMİNİZDEN ÇOK GÜZEL VE AKICI BİR ŞİİR OKUDUM… ŞİİR YAZAN YÜREĞİNİZE SAĞLIK… KALEMİNİZ DAİM, İLHAMINIZ BOL OLSUN… ŞİİR GÖNLÜNÜZDEN EKSİK OLMASIN… SELAM VE DUA… SAYGILARIMLA
sen karadeniz mavi kıyılarında neler saklı kimbilir göğün eteklerinde hem büyür hem de yürür hırçınlığın aslında düşe kalka geliyor sen aslına dön hadi durgun suların dalga getirmeden tenine
bir karadenizli olarak satırlarınızda gurur hissettim
Güzel çalışmanızı severek dinledim.
Bu gün okuduğum en güzel şiirlerden biri olduğunu belirtmek isterim.
Yürek sesiniz daim olsun
. Kaleminiz kavi ilhamınız bol olsun
Selam ve dua ile