Saygı görüyor bak, arsız kara vicdanlar, Paralı allame, ahkâm kesiyor yüzsüz. Hayırlara cimri, haram yüklü cüzdanlar, El etek öpüyor, şu insanlık görgüsüz...
Aşıda zehir var; kan akıtıyor yara, Cehenneme çıkar, nesle çizilmiş rota. Binecek sırt ister, emeksiz bolca para, Gün gelir bitecek, size ayrılan kota…
Ah bilse bilinse, alın teri ne tatlı, Onurlu dik duruş, şu insana yakışan. Ey mirasyediler, şu çukurluk kaç katlı, Hiç iflah olmuş mu, fıtratıyla takışan...
Kan ağla da seyret, günahı kime neslin, Şeytan katmer katmer, kalplere düğüm atmış. Selamlaşmak çare, varsa akıllı beyin, Dua yürekten se, rahmeti bol yağarmış…
İsraf gölü irin, genç yüzlere bulaşmış, Kulağı var duymaz, gözü görmez iyiyi. Dudaklar bükülür, atiye düşmanlaşmış, Hangi baş Umut var, baş edinmiş deliyi…
Şu ahvale bir bak, arsız gençlik bizim mi? Bu bakan yüz değil, zina kokan karartı. Bu nesil benim mi, bu iz benim izim mi? Kim dikti bu başa, meymenetsiz suratı…
Çalışmayı sevmez, obez oldu neslimiz, Sorulur hakları, bize açın susuzun. Sıratı geçer mi, şu görünen resmimiz, Kabirde kibir yok, yatacağız upuzun…
Cuk oturuyor bak, kimi sözler isabet, Derler ya insanlar, iki ayaklı davar. Ruhlar çukurlaştı, göz de nefsi muhabbet, Sokakta dolaşan, çağdaş örnekleri var...
Doğru amel çok az, secdeler kısır neden? Ümmet huzura aç, çağdan bahtı karalı. Besmele deseydin, ekmeğini vermeden, Meşkle sarmaş dolaş, nesle yürek yaralı..
Doğruyu yazsaydın, masum bebek okurdu, El bebekgülbebek, ruhları deremedik… Herkesten her şeyi, beklemek normal oldu, Uğraşlar hep dünya,asıl dersi veremedik...
Büyük davalara, duyulmuyor heyecan, Avuçlar açılmış, arşa değiyor ahı. Saçma sapan hırslar, alıyor körpecik can, Cennetime engel, şu gençliğin günahı…
İnsan başıboş mu, tatlı kirli yaşamlar, Şehvete esir bak, kalmamış ahı vahı. Beride dua var, öte fuhşa akşamlar, Payımıza nicedir, su gençliğin günahı… Kampüs/Eki.10
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gençliğin Günahı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gençliğin Günahı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ah bilse bilinse,alınteri ne tatlı, Onurlu dik duruş,şu insana yakışan. Ey mirasyediler,şu çukurluk kaç katlı, Hiç iflah olmuş mu,fıtratıyla takışan...
Kan ağlada seyret,günahı kime neslin, Şeytan katmer katmer,kalblere düğüm atmış. Selamlaşmak çare,varsa akıllı beyin, Dua yürektense,rahmeti bol yağarmış…
muhteşem şirini alkışlıyorum gönül dostu ellerine yüreğine sağlık
biz olduk ahrete kör vurdum duymaz ve sağır kulakları pas tutmuş ne bağırırsan bağır
Doğruyu yazsaydın,mahsum bebek okurdu, El bebek gül bebek,ruhları deremedik… Herkesten herşeyi,beklemek normal oldu, Uğraşlar hep dünya,asıl dersi veremedik...
Kan ağlada seyret,günahı kime neslin, Şeytan katmer katmer,kalblere düğüm atmış. Selamlaşmak çare,varsa akıllı beyin, Dua yürektense,rahmeti bol yağarmış… ************************************** Nesil, dejenere oluyorsa, suç elbette bizlerin... Artık çocukerkil aileler olduk. Eskiden ataerkil, anaerkil , babaerkil derken, bakın ne hale geldik!* Ne güzel dile getirmşsiniz efendim. Kutluyorum!...
Doğruyu yazsaydın,mahsum bebek okurdu, El bebek gül bebek,ruhları deremedik… Herkesten herşeyi,beklemek normal oldu, Uğraşlar hep dünya,asıl dersi veremedik...
İnsan başıboş mu,tatlı kirli yaşamlar, Şehvete esir bak,kalmamış ahı vahı. Beride dua var,öte fahşa akşamlar, Payımıza nicedir,şu gençliğin günahı… Eki.10
Yüreğinize ve elinize sağlık,mükemmel bir şiir her kıtası hayat dersi veriyor ama anlayana,çok suçluyuz toplum olarak,huzur kalmadı hiç bir evde,sanal alem ,yalan alem de eklenince işin içinden çıkılmaz oldu selam ve dua ile..
hep edeceğiz bu feryadı -figanı öğretemedik ki gençlere İslamı bırak deşme içimdeki yarayı benden de sorulacak şu gençliğin günahı....ibret alınacak bir yürek sesi...tebrikler ...nursell
Biraz da biz ana babalar sebep oluyoruz bunlara. Yeri geldiğinde dur demeyip pamuk aralarında büyütüyoruz onları. Ama bozuk insanlar çevreyi de kirlettiğinden dışarı çıktıklarında da kapılıyorlar çirkefin rüzgarına.
İnsan başıboş mu,tatlı kirli yaşamlar, Şehvete esir bak,kalmamış ahı vahı. Beride dua var,öte fahşa akşamlar, Payımıza nicedir,şu gençliğin günahı… Eki.10 * * *
Gönlünüze sağlık, çok güzeldi işlenen konu, çağımızın gerçeklerini çok güzel kaleme almışsınız, yürekten kutlarım. Her cümlenin manası derin ve de ibret doluydu. Yüreklerde hissedilmesi dileğiyle, sağlıkla, sevgiyle, huzur içinde kalınız....
Selamlar saygılarımla
* * *
Yaşanan bunca şey, insanlığa sığar mı? Utanç nerde kaldı, kaybedilen hep ar mı? Kendi düşer kişi, bilmem kaldıran var mı? Yakacak elbette, şu gençliği günahı… g.öz)
Doğruyu yazsaydın,mahsum bebek okurdu, El bebek gül bebek,ruhları deremedik… Herkesten herşeyi,beklemek normal oldu, Uğraşlar hep dünya,asıl dersi veremedik...
İnsan başıboş mu,tatlı kirli yaşamlar, Şehvete esir bak,kalmamış ahı vahı. Beride dua var,öte fahşa akşamlar, Payımıza nicedir,şu gençliğin günahı…dost derin girmiş gerçeklere yüreğin doğrularına selam var ol çok güzel be dost sevgiler...
AZAP tarafından 10/4/2010 4:18:28 PM zamanında düzenlenmiştir.