Bazı sağlık sorunlarım var, en önemlisi de tansiyonum bazen çok çıkıyor. Dün gece de yükseldi, içtiğim tüm ilaçlara rağmen düşmek bilmedi, Afet ya biraz inat hastaneye de gitmedi. Yattım uyudum, hem de sabaha uyanamam düşüncesiyle. Rüyamda sevgili Kalimera’nın ( Nebiha Muradi) evindeydim, bana iğne yaptı iyileşmem için, çıkarken masasının üstünde duran akide şekerlerinden de ikisini çalıp cebime koydum. Şifa olacağına inanmıştım o an. Sabah uyandığımda hiçbir şeyim kalmamıştı, rüyada bile olsa dostun sevgisi, ilgisi beni iyileştirmişti. Bu dizeleri ona teşekkür olarak armağan ediyorum. Sevgiler Kalimera…
Giz, pınardan süzülüp döküldü gamzesine Kan basıncı zirvede aksayan tüm heceler. Selamet sunuyordu haykıran dizesine Düş kondu âleminden müjde aldı geceler. Gülümsedim sevgiyle güneşe; Kalimera! Kalbimde yanıp duran ateşe; Kalimera!
Karabasan beklerken neydi bu güzel rüya? Karanlık geceleri nura boğmuştu birden Umut doğmak üzere vuslat yakındı güya Bir haber bekliyordum yatacağım kabirden. Cıvıldayan kuşlara bağırdım; Kalimera! Kaybolan ümitleri çağırdım; Kalimera!
Akide şekerini alıp cebime koydum Hiç kimse görmemişti aldırmadan günaha Tadını hissederek daha yemeden doydum Ayrılırken geceden selam verdim sabaha. Tutundum sevgi sundum âleme; Kalimera! Sarıldım ve yazdırdım kaleme; Kalimera!
Kalimera heceler, Kalimera şiirim Kalimera garip can, Kalimera ey insan! Kalimera sana da ilham denilen pirim Kalimera yaz hazan, pembe çiçekli nisan. Yaşamak istiyorum hayatım; Kalimera! Artık huzuru buldum rahatım; Kalimera!
Yorumlarıyla, eleştirileriyle , iyi dilekleriyle sayfama verdiğiniz değer için hepinize sonsuz teşekkürler arkadaşlar. Netimde sorun olduğu için her girişimde 10 dakikadan fazla kalamıyorum. DNS de sorun varmış bilenler yardım ederse de sevinirim. İlk fırsatta ziyaretinize geleceğim. Selamlar mersin’den...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KALİMERA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KALİMERA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sevgili ablam harika bir eser daha okudum sayfandan ne kadar metheylesem az kalacak iyi simi ben bir kez daha okuyom ve de hakkettigi dereceyi de almış sevgilerimle ablam rabbime emanet ol kardeşin hazani
Kalimera heceler, Kalimera şiirim Kalimera garip can, Kalimera ey insan! Kalimera sana da ilham denilen pirim Kalimera yaz hazan, pembe çiçekli nisan. Yaşamak istiyorum hayatım; Kalimera! Artık huzuru buldum rahatım; Kalimera!
En güzel ve en samimi duygu ve düşüncelerle Mübarek Ramazan Bayramınızı kutluyor, sizlere, yakınlarınıza, sizi sevenlere, sizin sevdiklerinize iki cihan mutluluğu diliyorum.
Bayramın ailenize, çevrenize, ülkemize ve Tüm İslam Âlemine huzur, barış getirmesini diliyorum.
afet ablam böyle güzel ve anlam dolu şiirini yürekten kutluyorum HOCAM günün şiiri ne kadar yakışmış mustafa dogan beyide kutluyorum güzel yorumuyla saygılarımla ablam..yoldaş
hani derler ya* gönülden gönül bir yol vardır ki bulana bu can feda olsun *
evet gönülden gönüle rüyalarda da olsa bir yol vardır ki sevgi adına dostluk adına paylatıkça çoğalan paylaştıkça güzelliklere ram olan. işte öyle bir yürek sesiydi bu sayfadaki nadide dostluk örneği. iki sevdiğim yüreği aynı mısralarda hissedebilmek ayrı bir güzeldi. güne gelmesi ayrı bir güzellik. kısacası güzelliklerle dolu dolu bir sayfa. kutlarım asil yüreğini. ve acil şifalar dilerim . dualarımdasın her dem. sevgimle*
Çok mutlu oldum şiirin güne düşmesine. Doğrusu sayfanı meşgul etmekten hoşlanmıyorum ablacığım, ama dayanamadım yazıyorum işte.
Sen ve senin gibi ne dostlar biriktirdim burada, ağabeyler, ablalar, kardeşler...
ben kendi adıma çok mutluyum, karşılıksız bir alışveriş bu, sanal denmesinden hoşlanmıyorum. bir yürek atımı yakın hissediyorum sevdiklerim ve sevenlerimle kendimi...
....YÜREĞİN HER DAİM SAĞLIKLA ATSIN İNŞALLAH / SONSUZ SEVGİMLE.
(Ah bir de şu aceleciliğime kurban olmasam, klavyeyi tersten mi işliyorum ne.) :))
Kalimera tarafından 8/30/2010 3:52:18 AM zamanında düzenlenmiştir.
afet hocam çok yorgundum ama bu şiir beni dinlendirdi mest oldum çok güzel imgeler hayran kaldım seçkiye yakışmış bir eser okudum yüreğinize saglık kaleminiz varolsun saygılarımla zaralıcan
Afet hanım ben hep şunu söylemelerini ve neden söylemediklerini anlayamadığım bir tıbbi bilgiyi tecrübemle sizlere arz etmek isterim bunu tüm doktorların da hastalarına söylemelerini isterim .
Tansiyon belki hemen değil ama zamanla şimdi yediğinizin yarısını yiyerek başlarsanız bir müddet sonra tansiyon kendiğinden normal değerlere döner ve ilaçlara bile veda edersiniz.
Ramazan ile birlikte bunu başarabilir tansiyon ve şeker hastaları sadece ilaç ile mümkün değil .Ben olsam doktorların yerine ilaçtan önce tabi ki çok kilolu ve ilerlemiş hastalara değil ama genç ve normalin biraz üzerinde olanlara önce ilaç değil az yemelerini öneririm . Gerçek bu!
İnşallah vesile olur ve siz sağlığınıza kavuşursunuz.
Yaşama sevinci ile doluyken bir anda yaşamdan kopup gitme korkusu... İrade dışı sinyaller bedene baskı yaparken;
tansiyon, şu, bu gerekçesiyle; köprüleri attıran beden sanrılarının karmaşasında bilinçaltına sarmaşık gibi yerleşen dostun sevgisi -ve onu çağrıştıran nesneler-objeler - farkındalık duygusuyla sarsıyor yeniden ve daha güçlü bağlarla yaşama tutunduruyor!
Dizeler dosta konuşlandırılmış - kutsal bir ayin gibi- derin ve güçlü bir sevginin sözcüklerle, dizelerle, mısra mısra ifadesidir. Ne mutlu o dosta ki, böyle bir sevgiye vakıf olabilmiş!
Ne mutlu şaire ki; bedeniyle ruhu arasında kurulan yaşam salıncağında dostuna ve dostluğuna "nefes kadar, can kadar" önem verip, o nefese dostunu/dostluğunu da iliştirerek inadına başkaldırmış yaşam çarkının dişlilerine; yaşamak ve yaşatmak adına...
Dizeler böyle bir özel durum sonucunda ortaya çıkmış gerçek ve masum yürek sesidir. Yazan ve yazdıran yüreklere, dostluklara saygıyla;
Kutluyorum Saygıdeğer Afet Hanımı…
Ve geçmiş olsun dileklerimle sağlıklı erinç yaşamlar diliyorum.
Hür bir kuş misali, kanatlarınıza almışsınız ümitleri... Yeni bir hayata, mutluluğa kalimera... Gölgelere, sessizliğe elveda derken, Yüce Sultan'ın divanına merhaba. Güneş artık hiç batmasın bu diyarda, yağmurlar yıkasın ruhumuzu, bakmaya zorlandığımız doğruları söyleyen aynada...
Dizileriniz güne hoş gelmiş, nice hoş sedalar fısıldamış karanlığa... Tebrik ederim saygı ve selamlarımla....
Sevgi perisi, kanatlarını dokundurmuş yüreğinize. Ne tansiyon kalmış, ne de keder. Gönlünüzden havalandırdığı illham perisiyle birlikte, ufukta sevgi ve vefa turları atmışlar. Paylaşımı ve dinletisi derin bir haz , huzur ve gurur verdi. Sevgi ve saygılarımla.
-kusursuz imlâ tekniğiyle, akışlandığı için... -dize sonlarına virgül yerine, doğrusu olan nokta* konulduğu için -fon ile sesin akustik uyumu için -şiir'in iç sesi çok fazla armonik
bazen suskulanıp, sadece o şiir'in güzelliğini alkışlamak gerekir...
Afet hanım geçmiş olsun,İnsan sona yaklaştıkça uyarıcı mektuplar da sıklaşıyor.Yaradan bizi o kadar çok seviyor ki,hiç mektupsuz (ikazsız)bırakmıyor.Derdi veren şifasını da veriyor.Bu arada bazen bir sevgiliyi,bazen bir doktorun yazdığı ilacı bazen bir inadı,bir rüyayı vesile yapıyor.Bize düşünmek vesilelerde takılıp kalmamak,asıl derdi de şifayı da verenin O olduğunu tefekkür etmek kalıyor.Her nerem ağrısa ikaz mektubu nazarı ile bakmak beni rahatlatıyor. Kutlarım.
Giz pınardan süzülüp döküldü gamzesine Kan basıncı zirvede aksayan tüm heceler. Selamet sunuyordu haykıran dizesine Düş kondu âleminden müjde aldı geceler. Gülümsedim sevgiyle güneşe; Kalimera! Kalbimde yanıp duran ateşe; Kalimera!
Karabasan beklerken neydi bu güzel rüya? Karanlık geceleri nura boğmuştu birden Umut doğmak üzere vuslat yakındı güya Bir haber bekliyordum yatacağım kabirden. Cıvıldayan kuşlara bağırdım; Kalimera! Kaybolan ümitleri çağırdım; Kalimera!
Akide şekerini alıp cebime koydum Hiç kimse görmemişti aldırmadan günaha Tadını hissederek daha yemeden doydum Ayrılırken geceden selam verdim sabaha. Tutundum sevgi sundum âleme; Kalimera! Sarıldım ve yazdırdım kaleme; Kalimera!
Kalimera heceler, Kalimera şiirim Kalimera garip can, Kalimera ey insan! Kalimera sana da ilham denilen pirim Kalimera yaz hazan, pembe çiçekli nisan. Yaşamak istiyorum hayatım; Kalimera! Artık huzuru buldum rahatım; Kalimera!
Tüm'lüğü içinde Güzel Türkçe'mize gelip yerleşen ve yerleşirken de tarihî gayelerin derinliğine bizi götüren bir şiirdi bu.. 'Anadolu!' dedirttiğimiz haslet diyarımızda, Hacı Bayrami Velî'yi bir ay boyunca bunaltan ve İslâmiyet'in kılıç dini olduğuna iknaya çaba gösteren maiyetteki Haçlı'dan tutun da, ne kadar aynı çizgiye muti sair milletten varsa, hemen hepsinin bedhahlığını gördüğümüz bir zamanda; Şaire Afet'in halâ öksüz olan Dinlerarası Diyaloğ'a nazireydi bu şiir.. Dünyanın zayıf ve güçlü ayırdıtmeksizin hemen her yerinde, renk ve tebaa zaafına düşmeden insanlığın sevilmesine Edebâli'ce nasihatlar bırakan Türk Milleti'nin şahsından bir şairenin onca kendi ananevi kelimesi varken, Yunanca Kalimera Günaydın'lığını seçmesi, hafife alınmaktan ziyade, güzel bir ibret ve müsamahada ne kadar hoşbir yaklaşım üslûbu.. Bu itibarla bu şiir; hodgâm, zalim, insafsız ve kibirli dünya mahlûklarını yine ve yeniden sigaya çekici mahiyette.. İllâ da kesin manâyı şairden mi bekleyeceğiz.. Manâ ise işte bize manâ.. Yeter ki sıfatta şairlik suyumuz olsun.. ..Ve de Günün Şairesi'ne selâmlar..
Kalimera heceler, Kalimera şiirim Kalimera garip can, Kalimera ey insan! Kalimera sana da ilham denilen pirim Kalimera yaz hazan, pembe çiçekli nisan. Yaşamak istiyorum hayatım; Kalimera! Artık huzuru buldum rahatım; Kalimera!
Her iki dost yüreği saygıyla selamlıyorum. Günün şiirini ve şairini yürekten kutluyorum. Saygı ve selamlarımla.
Ne güzel dostluk ve ne güzel şiir... Ve ne güzel bir ilaç dostun muhabbeti... Geçmiş olsun dileklerimle Afet hocam, yürekten kutluyorum güne düşen bu harika şiiri ve değerli şairini, saygılarımla...
Bugün güne düşen iki çok sevdiğim şair var. Biri Kalimera (pardon Doğal Afet- Ablam bu adı size takanı hatırladınız mı?) Biri de Yavuz Doğan. Demek ki, seçki kurulu (bence en azından) artık iyi çalışıyor. Saygılarımla can ablama.
Şiirin hikâyesini okuyunca şiir daha anlamlı geldi. Kelime hazinemize unutmazsak bir kelime daha eklemiş olduk. “Kişinin başını yastığa koyup da bir daha uyanmayacağını hayâl ederek yatması ne kadar zor olsa gerek...”
Dostların bir selâmı bile insana ne kadar büyük bir moral kaynağıdır bunu yaşayanlar bilir. Kişilerin böyle dostları olması ne kadar güzel... Rüyâlar zaman zaman bir gerçeğin habercisidirler. Bazı hastalıkların tedavisi bile rüyâ yolu ile gelen bir ilhamla keşfedilir. Salih ve sadık kimselerin gördükleri rüyâlar peygamberliğin cüzünün kırk altıda biridir. Bu yüzden rüyânın bizim inancımızda çok önemli yeri vardır.
Hatta Ebu Eyyup el Ensarî’nin mezarının Akşemseddinin görmüş olduğu bir rüyâ üzerine bulunduğunu birçok kaynakta okumaktayız.
Şiirin ayakları sağlam zeminlere basmış. 7+7=14’lük hecenin ağırlığını kaldırabilecek dirayette kuvvetli kâfiye ve mısralarla süslenmiş. Şiir “Nev’i müseddes-i mütekerrir” diyebiliriz. Yani son iki mısra “kalimera” redifinin tekrarı ile böyle isimlendirmek daha doğru olur kanaatindeyim. Kendisinden önceki kâfiyelerse ayrı ayrı uyaklanmıştır.
Şiirdeki kâfiye düzeninin çapraz olması ayaklı şiirlerden daha güçlü kâfiye yapısına sahip olmasını sağlamıştır. Çapraz kâfiye ile yazılan eserlerde anlatım ve imge daha güçlü olarak kullanılmaktadır. Zira Şâirin alanı diğerine nazaran daha geniştir. Bu kâfiyede olduğu gibi şiirin bütününe yansımıştır.
Bazı imlaların kullanılması gerekir bu şiirde. Meselâ, ilk dize de “Giz pınardan süzülüp döküldü gamzesine” dizesinde dökülen giz midir? Yoksa giz kelimesi pınarın bir sıfatı olup sıfat tamlaması mıdır? İşte bu tür anlam karışıklıklarına mahal vermemek için giz kelimesinden sonra virgül koymak kaçınılmazdır. “Giz, pınarda süzülüp döküldü gamzesinden” demek ki pınardan süzülüp dökülen giz imiş. Tabi buradaki anlatım mecazi bir anlarımdır. Pınar kelimesinde açık bir istiare vardır. Kastedilen gözdür.
Şiirdeki “kalimera” kelimesi hariç sade bir üslup göze çarpmakta. Artık şâir şiir dilinde kendi üslubunu oturtmuştur. Şiir bundan dolayı okunurken dilin üzerinde kaynak gibi akıp gitmektedir. Tabi “kalimera” kelimesi hikâyeden anladığımız kadarı ile şâirenin bir arkadaşının lakabıdır. Ya da kullandığı nickidir.
Ancak son bentte anlayamadığım ya da mısra da anlatılmak istenirken tam ifade edilmeyen bir mısra var: “Kalimera yaz hazan, pembe çiçekli nisan.” Burada şâir ne dmek istemiş? Kalimera, yaz hazan?... bu duraktan sonrası anlaşılıyor. Ancak burada Kalimera’nın sıfatları anlatılırken “yaz hazan” isimleri sıfat olarak mı kullanılmış yoksa başka bir anlamda mı kullanılmış. Şâir bunlara çok dikkat etmelidir. Son bentte aslında buna benzer mısralar var. İlk mısrada da anlam muğlak olarak durmakta: “Kalimera heceler, Kalimera şiirim” burada Kalimera neyi heceler? Ya da kalimeraya seslenirken “-Dikkat et Kalimera! “heceler sana doğru akıyor mesajı mı içermektedir. Eğer böyle ise neden ünlem işareti konulmaz? “Kalimera garip can, Kalimera ey insan!” Her hangi bir kelimenin izahı ya da sıfatları açıklanacaksa ya iki nokta üstü üste konur ya da o kelime vurgulanması gerekiyorsa oraya konur. Burada Kalimera izah ediliyor, vurgulanmak istiyor ancak yine noktalamalar eksik ve anlam yerini bulmuyor. “Kalimera ey insan!” yani burada bir nida var. Seslenilen aynı şahıs... Ancak virgül konulmadığı zaman anlamlarda muğlaklaşıp gidiyor.
Görüldüğü gibi bu tür olumsuzluklar genelde noktalamalar ve az bir kısımda anlatımla alakalıdır. Bütün bunlar hariç şiir güne düşen güzel bir eser. Vefalı bir yüreğin kalbinden kopan bir teşekkür nidası...
özür ne demek Seyit Bey benim için yorumlarınızla şiirlerinizle değerlisiniz, her zaman beklerim eleştirilerinizi, zaten aklıma yatmazsa tartışırım hiç kırılmam merak etmeyin. selamlar...
Bazı imlaların kullanılması gerekir bu şiirde. Meselâ, ilk dize de “Giz pınardan süzülüp döküldü gamzesine” dizesinde dökülen giz midir? Yoksa giz kelimesi pınarın bir sıfatı olup sıfat tamlaması mıdır? İşte bu tür anlam karışıklıklarına mahal vermemek için giz kelimesinden sonra virgül koymak kaçınılmazdır. “Giz, pınarda süzülüp döküldü gamzesinden” demek ki pınardan süzülüp dökülen giz imiş. Tabi buradaki anlatım mecazi bir anlarımdır. Pınar kelimesinde açık bir istiare vardır. Kastedilen gözdür.
Burada giz kelimesinin neden sıfat gibi kulanıldığını izah etmiştim. Tabi sizin kastınız elbette yine beyan ettiğim gibi. Ancak bazı noktalama işaretleri olmazsa bu tür yanlış anlaımaların kaçınılmaz olduğunu beyan etmek sadedinde ben bu konuya değindim abla...
Hani afedersiniz meşhur bir söz vardır halk arasında söylenen: "Oku oku adam ol baban gibi, eşek olma..." burada eeğer virgül kullanılmasa eşeklik sıfatı babanın bir haberi olmuş oluyor.
"...Hasta, doktora bakıyordu..." Eğer burada virgül kullanılmazsa hastalık burada doktorun bir sıfatı olmuş, üçüncü bir kişiden söz edilmiş olurdu. İşte bu karışıklıkları önlemek için noktalama işaretleri yeri geldiği zamn vaz geçilmez olmaktadır.
Kalimera mevzusuna gelince. Burada tevriye yaptığınızı gözden kaçırdım. Bu kelimenin "Günaydın" mânâsına geldiği o anda aklımdan çıktı. Yine ben hitabın şiirin muhatabının rumuzu olarak değerlendirdim. Bu yüzden öyle dedim. özür dilerim.
Kalimera heceler, Kalimera şiirim Kalimera garip can, Kalimera ey insan! Kalimera sana da ilham denilen pirim Kalimera yaz hazan, pembe çiçekli nisan. Yaşamak istiyorum hayatım; Kalimera! Artık huzuru buldum rahatım; Kalimera!
sadece şurasına açıklık getireyim;
merhaba hecelerim, merhaba şiiri, merhaba garip canım, merhaba insan, merhaba yaz mevsimi, merhaba hazan mevsimi merhaba nisan diye haykırıyorum. yani dörtlük bölümünde selam veriyorum aklımdakilere.
noktalama konusunda noksanlarım olduğunu biliyorum bir türlü halledemedim, aslında çok fazla kullanmak istemiyorum bu yüzden ama gerekli olduğunu düşünmüştüm.
giz de sıfat değildi, sırlar gözyaşıyla birlikte göz pınarlarından döküldü anlamında kullandım, çünkü insanı ağlatan her şey söylenmiyor bazen açıklanamayan şeylere de ağlıyor insan. hem de giz pınar derken "göz pınarına" çağrışım yapmasını istediğim için onu özellikle yazmıştım. nette sorun var kapanmadan acele yazmak istedim Seyit Bey gelebilirsem yeniden gelirim, desteğinize ihtiyacım var özellikle noktalama konusunda. teşekkürler...
Geçmiş olsun .....insan hayatında ne önemlidir dostun olması, şanslısınız böylesi dosta sahip olduğunuz için......şiire söylenecek söz bırakmamışsınız muhteşemdi....hak ettiği yerde görmek insanı mutlu ediyor.....
Öncelikle geçmiş olsun, şiir oldukça duygulandırdı gerçekten. Aklımdan geçenler şunlar oldu. Ortamın; birer tıklamalık isimler ya da nikler olmadığını, rüyalara girecek kadar güzel dostluklar kurulduğunu bir kez daha vurgulamış oldu şiir. Daim olmasını, daha da artmasını dilerim. Selam ve sevgilerle.
Çok çok geçmiş olsun sevgili şairem dostluğun verdiği manevi şifa ne kadar güzel candan tebrik ediyorum güne düşen güzelliği kalemini ve yazdıran güzel insanı hayırlı ramazanlar diliyorum selam sevgilerimle...
Size de bize de geçmiş olsun Afet hanım.Sağlık sorunlarınız için acil şifa dileklerimi iletiyorum.Biz sizden çok orjinal şiirler okumaya alışığız bu çok hafif olmuş günün şiiri için.Gördüğünüz rüyanın ve rüyada çaldığınız şekerlerin fantastik hikayesi.Saygılar selamlar
Afet Hanim aman dikkat edin sakasi olmaz masallah iyi uyuyabilmissiniz bende ayni dertten muzdaripim.Ben zonklamasindan uyuyamadigim icin dikiliyorum. Harika yurekten dokulmus misralara ne denebilirki dostluk gibisi varmi su kisacik hayatta. Kendinize iyi bakiniz,sifalar olsun. Sevgilerimle
NILGUN tarafından 8/29/2010 12:21:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
ne güzel bir vefa örneği ve dostluk .. seslendirme de çok güzeldi . kutlarım dot yürekleri. sevgimle bu güzel yürek sesine daha sonra da uğrayacağım ablacım inş . hissederek yorum bırakmak için:)
Serapta Bir Damla(züleyha tarafından 8/28/2010 10:01:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
Öncelikle kaleme Kalimera! ve Acil sifalar yaradandan..
Hastaliklarin kullara sabir sinavi olarak sunuldugunu hatirlatir, her zaman ilaclarin deva olmayacagini bildrir ve manevi destegin varoluslarin daha etkili oldugunu söylemeliyim.
Burdada manevi bir destegin hemde en yüksek dozunda vücuda giren rahatsizligi giderdigini görmek söylediklerimin aynasi oldu sanirim.
Ne güzeldir dost/luk dostluga Kalimera ne güzeldir vefa vefaya Kalimera!!
Yazan ve yazdirana selam olsun. Daimi dostluklar yoldasiniz olsun.
Hikayesini okuyunca hayır hayır hatta ismi görünce önce şöyle rahat bir kıskandım. Sayın Kırat yine saygı duyduğumuz ve de takibinden son derece memnun kaldığımız değerli bir büyüğümüz elbette ama Kalimera söz konusu olunca kıskanıyorum nedense. Hani kimse sevmesin onu gibi düşünüyorum sanki değil elbette sevilsin ama sevmek bazı memleketlerde mutasyon denir ya böyle bir şey geçirmiş dünyamızın kıymetli şu zamanında. Acıdan başka bir şey de getirmiyor maalesef ama Afet Hanım’ın da yine zor dediğimiz yüreklerden olduğunu ve de vefa adına hakikati bildiğini bilmek içimi ferahlattı.
Kısacası diyorum ki yani,
şiir kalemi zaten değerli e adresi yüreğimin en değerlisi,can tanesi, yekparesi tablo böyle olunca bu sayfa çok çok özellerimden hatta ve hatta çok zor olsa da favorilerime eklenenlerden…
“kalimera”
“merhaba” anlamını mı taşıyordu böyle bir şey hatırlıyorum sanki , günaydın da zaten onun gibi bir şey ve ben bağırarak :
“kaaalimeraaaa”
Demeyi çok seviyorum ve tabii daha sen duymadın ama ilk seste öyle başlayayım mı muhabbete ne dersin ciğerparem :)…
Şiire başlamadan önce üzüldüğümü belirteceğim diliyorum ki Rabbim tez elden Şâfi adıyla tecelli etsin size,sağlığınız dünden daha iyi olsun ve her nefes zikri duyursun yüreğin gizli tutulduğundan , huzur versin bu da ömrünüze inşallah…
Hani “kalimera” demeyi seviyorum dedim ya işte onu öyle seslendirirken böyle bir tropik hava eser sanki bulunduğum yerde,böyle denizler gelir aklıma,ağaçlar,kuşlar,böcekler anlayacağınız tam bir tabiat portresi sanki ve bunu bu isimde görüyorum bu sebeple de ciddi manada huzur veriyor içime. Ha elbet denir isme bakmayacaksın taşıyana bakacaksın değil mi e zaten bu güne kadar sana boşuna mı “reyhani” dediydim …
Son harflerime istinaden :
“Gülümsedim sevgiyle güneşe; Kalimera!”
Yeterli değil mi ahâli ..
Açıkçası şiiri okurken biraz şaşkınlıkla gezdi gözlerim harflerden. İlginç geldi bana çünkü o dediğim böyle deniz,ada havası sonuna değin vardı ki başka bir güzellikti. Ha ayrıca da bir şey diyeceğim hece için . Yani hece başka uğraştır,hesap et say sağla vs. ama duraklar daha fena ve ben bu kalemin her şiirinde bunun hesabını yapıyorum hayret etmek hoşuma gidiyor çünkü. Durakların sebebi virgül tasarrufu değil mi değilse bile benim için maalesef öyle. Durağı ciddi hissedince zaten ne gerek var virgüle ünleme değil mi sanırım çoook eskilerden kalmış bu da haznemde ama seviyorum ve ölmeden bir hece yazacağım tekrar 10 yılın gerisine bakacağım inşallah. Başka bir keyif çünkü ve başka bir lezzet ama biliyor musunuz siz bir süre belki uzunca zaman sonra serbeste gideceksiniz ve inanıyorum ki serbestte o zaman kaleminizi büken olamayacak tavlada mağlup olanlar gibi ellerinizi öpecekler …
Şiir için sizden beklediğim bir şey var biliyor musunuz. Söylemeyeceğim ama daima sizden beklentim var bu konuda. Hece için daha çok uğraşmanızı istiyorum ve daha çok ama daha çok. Şiir dediğimizde hiçbir şeyin özrü olmaz keza harflerin yanlış yazılmasının bile ve bunu hatra selama sabaha binaen saklamamak da görevdir . Anladığınızı bildiğim için tebessümümü bırakıp yüreğinize tez zamanda şifa bulmanız dileklerimle ayrılıyorum sayfanızdan.
Giz pınardan süzülüp döküldü gamzesine Kan basıncı zirvede aksayan tüm heceler. Selamet sunuyordu haykıran dizesine Düş kondu âleminden müjde aldı geceler. Gülümsedim sevgiyle güneşe; Kalimera! Kalbimde yanıp duran ateşe; Kalimera!
Karabasan beklerken neydi bu güzel rüya? Karanlık geceleri nura boğmuştu birden Umut doğmak üzere vuslat yakındı güya Bir haber bekliyordum yatacağım kabirden. Cıvıldayan kuşlara bağırdım; Kalimera! Kaybolan ümitleri çağırdım; Kalimera!
Akide şekerini alıp cebime koydum Hiç kimse görmemişti aldırmadan günaha Tadını hissederek daha yemeden doydum Ayrılırken geceden selam verdim sabaha. Tutundum sevgi sundum âleme; Kalimera! Sarıldım ve yazdırdım kaleme; Kalimera!
Kalimera heceler, Kalimera şiirim Kalimera garip can, Kalimera ey insan! Kalimera sana da ilham denilen pirim Kalimera yaz hazan, pembe çiçekli nisan. Yaşamak istiyorum hayatım; Kalimera! Artık huzuru buldum rahatım; Kalimera!
CANIMSIN NEKADAR GÜZEL MENEVİ BİR DOSTLUK ÇOK DUYGULANDIM İNAN DEĞERLİ KALEMİN HEP YAZSIN SAĞLIK MUTLULUK NEŞE DOLU NİCE ŞİİRLERE NİCE GÜNLERE SEVGİLERİMLE
Şimdi ne yazılır böyle bir sürprize bilememenin acziyetindeyim. Ablacığım, deftere geleli beri takibinde olduğum isim, can, harika bir nefes oldu benim için.
Hayatın tüm evrelerini, yaşama ait ne varsa, yaşadığı ne varsa hepsini şiirleştirebilen bir deryadan bana böyle güzel bir şiir yazılmış, hem de rüyanın ertesi sabahına.
Allah' ım sana sağlığını tamamen geri versin inşallah, uzun yıllar sevdiklerinle ve bizlerle bir arada olabilesin diyorum ablacığım.
Seni hep seven, saygı duyan, bir garip adem kızı olarak şu anki mutluluğumu anlatamıyorum. Resmen nurlandığımı hissettim. Böyle bir rüyada olup sana sağlığına bir nebze katkıda bulundu isem bahtiyar olacağım.
Hay Allah, ilk defa bir sayfada diyecek söz bulamıyorum.
En iyisi kısa keseyim, ama bırakmak da istemiyorum..:)
ben ne yapabilirm dedim bu sayfanın içindeki güzelliler için .. sesim yetermi bilmem ama iftardan sonra deneyecegim bir damlada bizden olsun iki güzel şiir dostuna gönül dostuna
Dostluğu ve sevgiyi tanımlayamayanlar var ise lütfen bu şiirin hikaye kısmını ve şiiri özümseyerek bir okusun. Karşılaşıldığında, görüşüldüğünde, konuşulduğunda dahi her insanla böylesi rahatlatıcı ve moral verici bir destek bulunmaz iken rüyaya giren bir insanın şifaya sebeb olması dostluk değilde nedir.Can denilmezde ne denir böylesi bir insana.
Büyük geçmiş olsun sevgili üstadem.Bilmiyorum bende de birşeyler var ama iki gündür başağrısından ölüyorum.Uyuyorum uyanıyorum aynı ağrı .İftarda üst üste ağrı kesiciler içmeme rağmen azıcık hafifler gibi oluyor sonra yine başlıyor.Hayırlısı.Bir dostta benim rüyama aranıyor acilen :))
Allahım dostluğunuzu baki kılsın.Her ikinizide çok seviyorum.Şiiriniz gerçekten çok hoştu.Her zaman ki gibi büyük beğeniyle ve gıptayla okudum.Gönül emeğiniz varolusun.Selam, sevgi ve saygı ile.
teşekkürler arkadaşım, sana da geçmişler olsun. Neden şiir yazıyoruz, sıkıntılarımız var, anlatamadığımız dertlerimiz sırlarımız var. Belki biraz şiirler sayesinde başkası anlamasa da biz yazıp rahatlıyoruz, yeterli olmadığı zamanda böyle başa ağırlık yapıyor. En kısa zamanda şiir yazmalısın, ben öyle yapıyorum, hepsinde olmasa bile çok şiirimde benden parçalar var, tamamını okuyan, anlayarak okuyan hakkımda çok bilgiye sahip olacak ama şükür ki kimse okumuyor doğru dürüst. Yaz güzel arkadaşım sen de yaz, dök içini sen de rahatla, başında rahatlasın...
Kalimera afet abla... Murat kardeşime katılıyorum bende... ama Nebiha kardeşimiz için bir kaç kelime de ben yazacağım izninle hiç görmedim sesini şiirlerden duydum kaçak güreşiyor etkinliklere de pek katılmıyorr.))
ancak her zaman bir duruşu olan herkesi ayni ölçüde sevebilen insan ruhunun bencil düşüncelerini aşmış egosunu bir kenara bırakmış örnek bir insan. hep düşünüyorum defterde sevgili kalimera kardeşlimiz gibi bir yüz kişi olsa burası ne güzel olurdu...
iyileştiğine sevindim hırkızlık sayılmaz şeker aşırmak yer değiştirmiş diyelim.)) harikaydı tadını çıkararak okuyorum Nebiha kardeşime sevgiler sizede saygılar ablası...
Sevgili ağabeyim, çifte mutluluk denir buna. Şu yazdıklarınızı okuyunca inanın daha da mutlandım. Doğru anlaşılmak, doğru tanınmak kadar önemsediğim başka bir şey yok. Sizin gibi bir gönül erbabından bunları okumak ayrı bir güzellik. Etkinliklere inşallah katılacağım bundan sonra söz, bir manim olmadıkça ama. :) Sevgiyler ağabeycim.
Kalimera Afet Abla! Madem günaydın demek bizde o anlamda kullanalım öncelikle.Demek hırkızlık yaptınız şekerleri yürüttünüz sizi böyle bilmezdim yanlış tanımışım :)Yahu hayatınızın her karesini şiir yapacaksınız bu gidişle gerçekler bitti rüyalara geldi demek şimdi maşallah bu yetenek.Şaka bir yana hayatın içinden bir şiir okumak ne güzeldi."Kişi sevdiğiyle beraberdir."sözü aklıma geldi birden.Allah için ikinizi de çok seviyorum ne mutlu bana ki değerli iki ablam var.Rabbim her ikinize de sağlıklı ve uzun ömürler versin.Sağlıcakla.Saygım ve sevgimle...
Çok duygulandım okurken, harika bir dostluk öyküsü. Daim olsun böyle sağlam dostluklar ve ayrılmasın yollar... Size de Rabbim şifa versin hocam, dualar hepimiz için...Saygımla...
Aman aman ne güzel işte sevgi, dostluk böyle birşey Allah yüreğinden sevgi ve umudu hiç eksik etmesin, sağlık ve huzur versin her daim İnşallah, tebrikler yazan ve yazdıran yüreğe, sevgilerimle Afet Hanımcım .. :))
Yazan ve yorumlayan değerli kalemleri en içten duygularlar kutluyorum...
Selam ve sevgiler