AŞK CAN ÇEKİŞİYOR
Göklerde arardım şimdi yerdeyim,
Aşk can çekişiyor sevgi yastadır. Bir zaman nerdeydim, şimdi nerdeyim, Aşk can çekişiyor sevgi hastadır... Vermek istiyorken aşk’a canımı, Kara leke olmuş aşk’ın tanımı, Yazılanlar donduruyor kanımı, Aşk can çekişiyor sevgi yastadır... Sözleri yutarak söylemekti aşk, Bulanını çölde eğlemekti aşk, Manayı maddeye yeğlemekti aşk, Aşk can çekişiyor sevgi hastadır... Zıt düşer mantığa, sığmaz dimağa, Aşk’ı tutup uzatmışlar yatağa, Dolamış diline azgın bir boğa, Aşk can çekişiyor sevgi hastadır... Kimi çarşaf etmiş, kimi de yorgan, Nefs esiri sanmış bedende organ, Şehvetliler için yağlı bir urgan, Aşk can çekişiyor sevgi hastadır... Ayser ÖZBAKIR |
İşte yine bir gecenin sabaha uzandığı saatler... Tan yeri, ha ağardı, ha ağaracak... Ama ben bir gülistandayım... Bana ne gecenin günahından, bana ne Kuşadası koyundan...
Bu dizelerin güzelliğini terennüm etmek, sanırım çok şeyden önemli. Ve öyle de yapıyorum... "AŞK CAN ÇEKİŞİYOR" başlıklı şiiri, önce adıyla kendine çekiyor... Ve şiire giriyorum. Birici mısra derken, ilk beyit... Ve şiir insanı kendine çekiyor... O güzel dizelerin sihrinden kurtulmanın imkânı yok. Siagara tiryakisinin, bir ifatr başlangıcında aradığı sigarayı, bir yudum suyun ardından yakarak çektiği ilk nefes misali... Ve şiire dalıyorsunuz, başınız dumanlı olarak...
Uyanamıyor ve hayâl denizine dalıyorsunuz dizeler güzelliğinde... Bugünümüzde yaşatılan onursuz ve kirletilmiş aşkların can çekişmesi var bu mükemmel anlatımlarda... Ve gerçekler... Ve yavan aşklar.... Ve bu yavan, çıkar ilişki,lerine adayalı yapılan birlikteliklerde, yılan yuvalar. Ayakta duramayan sevdalar...
Dedim ya. Hayâl denizinin ve gerçeklerin tam orta yerinde kalıyor ve insan evlâdının en onurlu bir olgusunun, yine insaoğlu tarafından yerle bir edildiğinin gerçeklerini terennüm ediyorsunuz. Hem de en çıplak gerçeğiyle ve muhkem bir şairemizin dizeleri ve duygularında...
Şiirnizin en alt kısmında, nokta kadar bir yer ayırabilir misiniz Sayın Şairem? Tümnün güzelliğine yürek koyduğım üzere, imza atabilmem için...
Saygı, sevgi ve selâmlarımla Sayın Şairem... Başarılarınız daim olsun ve bu güzelliğiniz, sayfanızdan eksik olmasın.