(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MODERN HİKAYELER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MODERN HİKAYELER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Günümüze ne güzel ayna tutulmuş şiirde... Ama ben neden bu kadar geç farkettim, yani en azından rastladım iyi oldu ama, bir ara uzun bir müddet giremedim, sanırım böyle bir zamana denk geldi. Çok nefisti gerek yazılım, teması ve günümüze tuttuğu ayna ile. Tebrikler değerli kardeşime, selamlarımla.
...Benim gönlü güzel kardeşim..modern diye bilinen, günümüzün yozlaşmış kültürüne ne de güzel bir taşlamaydı ..değerlerin tersyüz edildiği bir çağda elbet bakışlarda artık hakikat peceresinden değil nefs penceresinden ...
...Büyük şair Necip Fazıl öyle seslenmiyor mu : 'Değerler altüst olmuş ,mukaddesat sahipsiz' ,diye... şablon ,reklam ve ambalaj çağındayız ..iki makyaja ,iki güzel söze kanıveriyor insanlar ..yüz ve söz , özün yerini çoktan almış ,değil mi kardeşim...
...Seçkiyi çok isabetli buldum,çünkü farklı bir taşlama örneğiydi ..halimizin bir nevi fotoğrafını çekmişsin..bu güzel şiirini yayınlamadan beraber değerlendirdiğimiz ve içeriğiyle ,şekliyle ilgili oturup konuştuğumuz için sözü çok uzatmayacağım...
...şiire farklı bir ruh kazandıran yorumunla ,kendine özgü yolunda emin adımlarla yürüyüşünü seyretmek ne güzel...
...başarıları ebedi olsun güzel kardeşim...slam ve dualarımla...
Mürsel Emre DOĞAN tarafından 6/21/2010 11:58:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli ağabeyim, modernlik bizim istemediğimiz bir olgu değil ama bize daha yakışanı 'medenilik'. O kadar hızlı şekilde bir dönüşüm ve merkezimizden kayma yaşıyoruz ki kalbimizin ibresi bir türlü tutturamıyor doğru olanı. Bir virüsün bulaşıp ortalığı allak bullak etmesi o kadar hızlı ve kolay ki düzeltmeye, iyileştirmeye çalışanların Allah yardımcısı olsun. İnşallah bizler de düzeltenler veya düzeltmeye çalışanlar içinde yer alırız. İşimiz iğneyle kuyu kazmak Üstad'ın tabiriyle. Şiir, işaret etmeye çalıştığı konuda bir mum olabilirse bu bana yeter. Dilimize ve medeniyetimize, inancımıza sahip olduğumuz ölçüde medeni ve daha da önemlisi biz oluruz. Ve önümüzde hep birilerini aramaktan vazgeçer, biz önde oluruz. Değerlendirmeniz için çok teşekkür ediyorum. Saygılar...
Cömert iltifatınız için teşekkür ederim. Bazen söyleyen değil, söylenen önemlidir. İnşallah devamında liyakat gösterebilirim kendime, söylediklerime... Saygılar efendim.
Yabancı kelime kullanılması şiirin akıcılığını biraz bozmuş. Birazda telaffuzu zor kelimeler olması okumayı da güçleştiriyor. Yabancı dil bilenler için problem olmayabilir. Taşlamalar çok hoş ve yerindeydi.
Çalışkan adam imkansızlıklar içinde iş üretir, Tembel adam imkanlar içinde mazeret üretir.
Gaye ve ideal uzak mı uzak; Gününüz gün olsun yeter bu size. Özgürlüğünüzse iç içe tuzak; Yaşayın dönmeden hiç özünüze! ***************************************** EH BU KADAR OLUR
Günümüzün; başkasının yönlendirdiği şekilde yaşayan, onların dediği şekilde giyinen, onların istediği gibi konuşan ve kendi özünden utanan insanlarını anlatan bir hece şiiri...Kutlarım genç arkadaşımı...
"Ne şiir yapmışsın baba yaa! Koptum abi resmen! Benim sistem off yanee! Perfect bu bee yaa! Byee!!!" Dermişimmmmmmmmmm :) Sevgili kardeşim!Dilimiz yozlaşa yozlaşa nereye gidecek belli değil.Dile bağlı olarak kültürümüzde.Bir milletin dilini değiştirdikten sonra anlayışını kültürünü değiştirmekten kolay ne var.Özellikle Hollywood yapımı filmleri izleye izleye öyle acayip bir dil gelişti ki gençlerimizde, anlayana aşk olsun.Filmlerde ortaya konulan gayrı ahlaki durumlar bir yana sergilenen vahşet ve bedevileri dahi hayretlere düşürücek görgüsüzlükler diz boyu.Maalesef bu konuda bizim sinemamızda hemen hemen aynı çizgide.Son yıllarda çekilen dizilerde halka nasıl bir bilinçsizlik yüklenmeye çalışıldığı milletin ahlakını gayet planlı bir şekilde bozmak için gayret gösterildiği çok aşikar. Ben bu şiiri teknik açıdan eleştirmiyeceğim ancak verdiği mesaj açısından çok yerinde bulduğumu ifade etmeliyim.Teknik analizinde en çok İngilizce kelimelerle kurulan kafiye örgüleri ele alınabilir.Ölçüsü çapraz kafiye uygulaması yabancı kelimeler üzerinde durmazsak anlam bütünlüğüyle güzel bir çalışma olduğunu düşünüyorum.Açıkçası şiirdeki niyete göre bu tür yabancı kelimelerle kafiye uygulamalarının üzerinde düşünülmesi gerektiği kanaatindeyim.Ancak bizde her mesele de olduğu gibi çok sulandırılacak bir durum olması beni bu konuda çok korkutuyor.Üzerinde durulması tartışılması gereken bir çalışma.Saygımla...
muratcanbolat tarafından 6/21/2010 11:36:46 AM zamanında düzenlenmiştir.
Etraflıca yorumunuz benim için önemli oldu. Teşekkür ediyorum.
Bu şiirde yabancı ve hatta edebi tabirle argo olabilecek ifadelerin kullanılması aslında tam da şiirin amacıyla bağlantılıydı. Yani amaç yabancı kelimeler kulanarak kafiye oluşturmak değil. Kaygısını duyduğunuz şey: Yabancı sözcükleri kullanarak örneğin bir aşk veya ayrılık şiiri yazmak. Buna ben de karşıyım. Uyarınız ve önerileriniz hepimizin önemle üzerinde durması gereken mevzulardı.
6+5 çapraz uyaklı hece şiir güncel hayatı tiye alan içeriğiyle ,modern gençliğin kullandığı kelimeleri orijinal bir şekilde hece şiirine adapte etmesi, özünü kaybedenlere çarpıcı göndermeleriyle dikkat çekici ve başarılı idi... sevgim saygım tebriklerim günün şiiirine çok değerli şairine...
SABİHA KÜÇÜKTÜFEKÇİ tarafından 6/21/2010 12:56:45 AM zamanında düzenlenmiştir.
diğer şiirlerinize de baktım ve hepsini beğenerek okudum.hatta diğer şiirlerinizin bu şiirinizden birkaç adım önde olduğunu düşünüyorum.yine taşlama türünde bir şiir uygun görülmüş... sadece üslûbunuz bu bölümde okuduklarımdan farklı geldi.
Aslında siteye her gün bakan ve sürekli yorumlar yapan biri değilim. Sanırım konu ve işleniş itibariyle özgün olarak algılandı diye düşünüyorum. Değerlendirmeleriniz için çokteşekkür ediyorum.
genç kardeşim 6/5 şekli ile oluşturmaya çalıştığı şiirinde kafiye arayışlarında kullandığı gençlik ağzı ile hece şiirini derdest etmiştir. bunların görülmesi ve genç şaire hece şiirine dair bilgi sunulması için gündeme getirilmiş olduğunu tahmin ediyorum.. haa ustalara derim ki, gelin genç şairi şiir yazma hevesini kırmayalım.. eleştirinin şiir evriminde olumlu yanını gösterelim.. şiir yolu açık olsun... çokkkkkk ciksssssssss olmuş !
Yahya İncik tarafından 6/21/2010 12:57:23 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ama ben neden bu kadar geç farkettim,
yani en azından rastladım iyi oldu ama, bir ara uzun bir müddet giremedim, sanırım böyle bir zamana denk geldi.
Çok nefisti gerek yazılım, teması ve günümüze tuttuğu ayna ile.
Tebrikler değerli kardeşime, selamlarımla.