Göğün maviliğine tutkundur dağlar; Denizler rengini almamış sadece, Gözlerinden coşkun nehirler çağlar. Arala kirpiklerini sevgiye! Huzmelerin bir ölüye can sağlar.
Şiir gözlerin hüzün atlasıma aksın! Sevinçlerim kaç asırdır ağlar? Sevda kandillerini yeniden yaksın! Hasretlik ezelden yüreğimi dağlar. Alev gözlerin yıldızyıldız baksın! Gürlesin bahçeler, bağlar.
Esrik gülüşlerin bahar neşesi, Dilin kanaryanın şen sesi, Yanar ciğerimin köşesi. Derde salar tatlı sözlerin; Esir alır mavi gözlerin.
Sarı saçlarında dalgalı esintidir, Sana özlemin titrek meltemi. Yakamozların ülkeme ışık saçsın; Bitsin yüreğimin matemi! Menekşeler, şerefine mavi açsın; Dökülsün kederler, uzak kaçsın!
Bakışınla erir yüreğimde yağlar; Dua için çökmüş yere dizlerin, Gözlerinden ellerine nur yağar. Ay teninde esrarlıdır gizlerin; Değdiği yere mühür olur izlerin. Yüreğinin mahzenine kim sığar? Bu aşığa yurttur mavi gözlerin.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Esir Alır Mavi Gözlerin şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Esir Alır Mavi Gözlerin şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değdiği yere mühür olur izlerin.
Yüreğinin mahzenine kim sığar?
Bu aşığa yurttur mavi gözlerin.
Bir göz anlatımı bu kadar güzel anlatılabilir.Kuyluyorum arkadaşım.Sevgiyle kal.