Okuduğunuz şiir 28.4.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
- Kalimera -
Gönderilmemiş Mektup / 5
sen şimdi düşündesin yalancı baharların sanırsın ki hiç bitmeyecek bu seyri sefan
ey zulmünü sevdiğim gün gelir ifadesiz kalır gözlerin, her şey bir albüm gibi donar bakışlarında açılmaz adımı sayıklamaya tütün kokan dudakların zehir zemberek bir acı kıvrılıverir yüreğine ve her gece saat bensizliği vurduğunda, bir tiren geçer içinden sonsuzluğa İşte o vakit ne zamanı geri alabilir, ne anılara uzanabilirsin hiçbir işe yaramaz ellerin, dillerin lal kefen biçer gecelerin alacakaranlığı ruhun gelgitlerde çarnaçar
gidersem... düşersin yollarıma pejmürde bir gezgin misali pişmanlık yağar narin tenine, üşürsün güneşsiz güller gibi ve sığınaksız hayallerinle uzarsın kıyamete
bir de serkeş bulutlar örtülür üzerine kalırsın koskoca boşluğunda semanın büyür karanlığın, uçurumların büyür dünyayı bir fındığın içine sıkıştırırlar nefessiz kalırsın ve ne çok şefkatsiz saçların
saatler yalnızlığa durur o vakit durur seni oyalamaktan bıkan zaman için acılara gark; her anın duman duman, korkularsa kocaman ki yokluğum bir uğultu apansız ürkek bir çocuk savunmasız
gidersem… yontar ömrünü suçsuzluğum, suskunluğum kaç hatıra ağlatır çıplak bir ağaca benzersin kapından geçmeyen baharlarda ince ince beyazlar yağar saçlarına cemreler düşmez düşlerine zemheri bir tarafın
her kulak çınlamanda kilitlenir mağrur bakışın haylaz gülüşlerime susar titrek serçe ötüşleri, baykuşlar tüner ıssızlığına ve divane bir hüzün sıkışır gözbebeklerine sağanağında bir serçe çaresizliği çırpınır yalnızlığın kucağında yanar yıkılırsın, erir tükenirsin kül kokar gül tenin
kavruk mevsimlere düğümlenir umut düşler yarım yamalak, kirpiklerin gardiyan terkedilmiş şehirler gibi ıssız çığlığa dönüşür sessizliğin bayramların yasa
konuşsan; adım titrer dudaklarında sussan; kudurur öfke denizlerin uyusan; sesim seranat hayalim zaafın, ölüm yoldaşın olur hoyrat fırtınalarda savrulur, kavrulursun küsmelerime hasret dizlerine iner, isyanın gözlerine kalakalırsın
gidersem... ne yüksek dağlar çökertir, ne alçak dağları yüceltirim ne uğuldayan kasırgalar koparır, ne de gök gürletirim
mürekkebi hiç kurumayan bir imza ve buruk bir gururla bütünleşir gözlerim gidersem
28 / 04 / 2010 / N_Erol
Şiirimi güne taşıyan kurul üyelerine ve değerli yorumculara teşekkür ediyorum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gönderilmemiş Mektup / 5 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gönderilmemiş Mektup / 5 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
merhabalar değerli şair dost...sanata eşsiz katkılarınızı güzel gönlünüzü kutluyorum yürekten...
sayfada yazışmalara sebep olan konunun ne olduğunu bilmiyorum ...sanırım sorun daha önceye dayanıyor sizin şiirle falan ilgisi yok sayın ilhanbuyukcebeci ve Hilmi Yazgı arasında algıladığım kadarıyla... sayın ilhanbuyukcebeci ve sayın Hilmi Yazgı şiirlere eleştirel görüşlerini açıkça ifade eden şair dostlar...ben de hiç birini tanımam sitedeki yazılarından tanıdığım kadarıyla....niye birbirlerini üzüyorlar anlayabilmiş değilim...:(
aslında eskiden "günün şiirleri "seçici kurul eleştirel yorumlarıyla yayınlanırdı olumlu olumsuz tüm yönleriyle neden seçildiği açıkça belirtilirdi..aslında bu çok yararlı bir yöntemdi... herkesin okuduğu "günün şiirleri" aynı zamanda şiir yazanların bilinçli olmalarında bir misyon üstleniyordu...daha sonra bu kalktı edebiyat adına büyük bir kayıp ..bence bu tekrar uygulanmalı...
şair arkadaşların eleştirilerine gelince; elbette kişisel görüşler herkese göre değişir...beğenen de olabilir beğenmeyen de .. burada önemli olan kimseyi kırmadan görüş belirtmek...şair dostlar şiiri yazar değerlendirmeyi seçici kurul yapar..
burada güne düşen şiirler eleştirilirken aslında seçici kurul eleştiriliyor bilerek ya da bilinç altı....seçici kurul netice olarak site içinden...edebiyat profesörü değiller sonuç olarak site içindeki şair dostlardan....onlar da kendi bigi seviyeleri şiire bakış açıları zevkleri kendi kriterleri doğrultusunda seçim yapıyorlar..her gün 400 ün üstünde şiir eklenmekte... bu kalabalıkta artık ne kadar dikkatli olunabilirse ...:)... zor iş ...
sevgili Ansızın hep dile getirir günün şiirini seçiyoruz...günün en iyi şiirini değil der...:)..
bu arada şiirleri eleştiri alan şair dostlar üzülmesinler bence olumlu olumsuz eleştiri şiirin kıymetli olduğunun ifadesidir...:)
bizler de şiirleri okurken kendimizce kendi kriterlerimiz doğrusunda okuyup değerlendiriyoruz...
şahsen kimsenin şiir yazma biçimine karışmayı sevmiyorum..herkes istediği gibi yazsın...sanat özgürlüktür farklı güzellikleri yakalayabilmektir...diyeceksiniz ki kurallar...bana göre kurallar düşünceleri sınırlamamalı...tam tersi sınırları genişletecek biçimde yeniliklere açık olmalı ...
üç günlük dünyada birbirimizi üzmeye değmez be değerli şair dostlar...
sevgi saygının cirit attığı mutlu dünya dileklerimle...
Sevgili Sabiha hanım, yazmış olduğunuz düşüncelerinize tamamen katılıyorum. Yoruma açık şiir eleştiriye de açık olmalı. Zaten hiç bir zaman olumlu ve ya olumsuz hiç bir eleştiriye karşı çıkmadım ve saygı duydum. Sayın cebeciye olduğu gibi. Fakat bu eleştirinin farklı boyut alması beni ev sahibi olarak üzdü.
Sanırım iyi niyetimden ötürü sayfamı kontrol altında tutamadım ne yazık ki. Keşke demeyide acizlik olarak görüyorum ama keşke bu boyuta gelmeseydi diyesim geldi.
Bu arada sayın Habip beyin ifadesine de katılıyor ve destekliyorum. Elbette şiirim kusursuzdur demek büyüklenmedir. Asla böyle bir komplekse kapılmadım hiç bir zaman. Burada her birimiz şiirle doğmadık, okuyarak ve ya yazarak kendimizi daha iyi geliştirmeye çabalıyoruz.
Şair de, şiir de eleştiriye açık olmalı ki, edebiyat önem kazansın.
Elbette eksiklerimiz olacaktır... Önemli olan eksiğimizi artıya çevirebilmektir. Sevgili Sabiha hanım, ilginize ve bu konuya insani yaklaşımınıza çok teşekkür ediyor, ayrıca asil duruşunuzu taktir ediyorum...
Elbette şu üç günlük dünyada kalp kırmaya değmez... temennilerin için ayrıca teşekkür ederim.
Öncelikle şiir adına veya değil tüm tartışmaları dikkatlice okudum.
Bir şiirin günün şiiri olması eleştirilemez olması anlamına gelmez. Bir şiirin günün şiiri olması kusursuz bir şiir anlamına gelmez.
Eleştirinin tanımına uyan düşünceler sonuna kadar desteklenmelidir.
ilhanbuyukcebeci'nin şiiri irdelemiş ve eleştirinin paylaşılmış olması şair adına sevindirici olmalıdır.
Yaptığı eleştiride bir hata var ise ilgili yorumun altında bulunan "Bu Yoruma Cevap Yaz" seçeneği ile cevap yazabilirler. Ama edebiyat dışına çıkmamamız gerektiğini unutmamak gerekiyor.
Bunun dışında edebiyat dışı tartışmalar site kurallarımıza aykırıdır.
Site kurallarına uymayan yorum ve cevaplar silinmiştir.
Sevgilerimle
ANSIZIN tarafından 4/30/2010 7:42:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sayın Habip bey, öncelikle verdiğimiz rahatsızlıktan ötürü özür diliyorum...
Ve ifade ettiğiniz konuda size katılıyor ve destekliyorum. Elbette şiirin eleştiriye açık olması şairin yararınadır, zararına değil. Bu yüzden gelen eleştirilere, sataşmanın dışında hep saygı duymuşumdur.
Sayın cebeciye verdiğim vecapta da bu görülüyor zaten.
eskiden "günün şiirleri "seçici kurul eleştirel yorumlarıyla yayınlanırdı olumlu olumsuz tüm yönleriyle neden seçildiği açıkça belirtilirdi..aslında bu çok yararlı bir yöntemdi... herkesin okuduğu "günün şiirleri" aynı zamanda şiir yazanların bilinçli olmalarında bir misyon üstleniyordu...daha sonra bu kalktı edebiyat adına büyük bir kayıp ..bence bu tekrar uygulanmalı...
konuşsan; uçar dudaklarındaki ben sussan; kudurur öfke denizleri uyusan; sesim seranat hayalim zaafın, ölüm yoldaşın olur hoyrat fırtınalarda savrulursun içini burkar küsmelerim hasret dizlerine iner, isyanın gözlerine kalakalırsın
Üzeri süslenmis kelimeler yalniz benligimizi aciga cikarmiyor tabi ki, Illa ki sarsmayacak, o alisilagelmis cümleler yüregimizi Sadece icinde, bir yudum ask,nefret ve sevkat barindirsada dondursa kanimizi böyle damarlarimizda dolasirken duygular...
Hep bendendi siirlerin Yüreginin yakin oldugu kadar..Gönderilmemis mektuplarin dilerim hic bitmesin,biterse birgün vuslata gönderilsin..
Kutluyorum .. Herseyiyle hakediyor siir her zaman ki gibi ,yürek ve yasamin avucundan dökülenler ödüllenmis cok mu
Şiir serbest tarzın bütün özelliklerine haiz.. Bazı yorum yapan dostlar biraz biraz farklı yaklaşımda bulunsalar da, ben sevdim ve şair dostumu tebrik ediyorum. Çok basit, okuyanı düşündürmeyen yazım tarzlarının aksine, verdiği mesajın dışında da okurun kafasında çağrışımlara yol açan, düşnmeğe zorlayan güzel bir eser olmuş ve "Günün Şiiri" olmayı hak etmiş.
selam güzel insan kim ne derse desin şiirin güne damgasını vurmuş ya seçici kurul güne layık görmüş teşekkür ederiz ve sizi tebrik ederim yüreginiz daima sevgiyle kalsın puanım tamdır ayrıca biraz gülümseyin çünkü sayfana bir kucak ısparta gülü bırakıyorum sevgiler
Sitemizden uzun zamandır uzaktım bugün yeni bir şiirimi ekledim, tam çıkacakken günün şiiri geldi aklıma.Son zamanlarda aklıma gelen en doğru şeymiş. Kutluyorum etkili ve duygu yüklü bir çalışma olmuş.Tebrikler...
Çaresizliğin son aşaması; Kimse yanlış anlamasın aşk çaresiz bırakınca insanı, son merhalesi : Gidersem'dir bence.
Bari onurlu olsun diyebilen insanın gösterebileceği bir cesaret türüdür bu. Aptal cesareti diye adlandıranlar korkaklardır bence:)
Gidersem!..
Yokluğum dalga dalga yayılır diye tehdit etmektir...
Bir çok şiirin altında aklıma gelmiştir ve not düşmüşümdür belki, yine de tekrar edeceğim; aşkın tersine göçü ve de kişioğlunun kendi yerine empati kurması.. Gidersen yıkılırım'ın gidersem yıkılır'la tebdili. Karşı duruş, yaşanacak olanın inkârıyla pusatlığını aynı şey bilmek..( Kelimelrle ifade edebilsem zaten çoktan almıştım aklını evrenin..)
Şiir, isminden de anlaşılacağı gibi mesaj içeriklidir. Haber ulaştıurma kaygısındadır şiirin içindeki ve arkasındaki hüzünlü insan...Sözün uzamış olması ve gündelik dilin bolca kullanılmış olması bu yüzdendir bence. Yani daha net bir deyişle: Şiirin şiir olma kaygısı yok. Şair, 'ben kederimi işledim, ulaşmasını istediklerimi ulaştırdım, beğenilir beğenilmez, umrumda değildir..' gibi bir edayla duruyor sanki şiirin arkasında..ancaaaak;
Evet, işte bu ancak düşünme aralığıdır. Şair şunun hesabını yapmaz : şiirim günün şiiri seçilsin, insanlar ne derlerse incinirim gibi..ama bir hesabın ortasında bulur kendisini bazen. Ve bu hesaba hazırlıksız yakalanır. çünkü şiirine yüklediği misyon ila yüklenmek istenen misyon arasında dağlar kadar fark var..( Bunları İlhan Büyükcebeci arkadaşım için yazdım)
Şiire gelince; tatlı bir akışı var. Yormuyor. Evet Aragon'u doğrulayacak ve onu memnun edecek nitelikte dizeler yok belki ama, şiirleşebilmek adına da yırtınan bir şair yok arkasında..
Yoruma merkez olan kelimeye istinaden gelen tümcelere katılıyorum ve tabii ilk noktalardaki yol ayrımının olup da yalan denildiğini de gördüğümü inkâr edesim gelmez (tutulmuş hıçkırıkların aşkına)..
Kaleme de derim ki imge olsun olmasın bu şiir'di; yürek okursa hepsi aynı şeydi söyler de dip yıldızımdır. Çok sıradanlık var görünenlerde de acaba kaç kişi bu kadar sıradanlığı ard arda nefessiz sıralar ki...Keşke ben yazmış olsaydım dediğim ilk şiir !
Böyleli yorumlar da şiirler de hep değsinler yüreğimize...
----------------------------------------------------------- Ben, bu şiirde bir tufan yaratacak, modern şiirin olmazsa olmazı İMGE'yi aradım. Beni sarsacak, yepyeni buluşlar, deyişler ama bulamadım. Hani Mevlana'nın deyişiyle: "Dün dünle geçip gitti cancağazım, bugün yeni şeyler söylemek lazım" daki Hikmet'i...
Şiir, çok uzun bir "içdökme" gibi. Belki iki ya da üç şiir çıkabilir içinden. Bir arkadaşın da yazdığı gibi "demlendirme" yok. Geldiği gibi sunulmuş okura. * "zehir olur ekmeğin aşın / yüzün gülmez, ocağın tütmez" gibi gündelik hayatta kullanıla gelen sözler, bolca alınmış. Halbuki Şiir, gündelik dilden öte, bir "üst dil" ; bir Şiir Dili" yaratmaktır. "açılmaz perdelerin ve kapın kilitli üstüne üstüne gelir tüm duvarlar" benzeri dizeler, söylene söylene eskitilmiş ve hiçbir etkisi olmayan sözler. gündelik hayattan. Yani şiir dizesi olacak özgünlükte ve yenilikte değil. Sezdirme, çağrışım, boşluklar... yok. İmgenin gücü yok. ** "saatler yalnızlığa durur o vakit durur seni oyalamaktan bıkan zaman" gibi, biraz imgeyi (buluş) zorlayan çabalar olsa da, baştan sona şiiri kurtarmaktan çok uzak.
** Şiir dergilerini okumaktan, bolca okumaktan geçiyor Modern şiiri yakalayabilmenin yolu.
Devrek'te çıkan bir dergiyi öneriyorum: ŞEHİR Sahibi: İbrahim Tığ e-posta: [email protected]
E-posta yollayarak (adresinizi bildirerek), ücretsiz "örnek sayı" isteyebilirsiniz. Bir İmece Çabası. Şiir adına bir Anadolu Sıcaklığı. Dergilerden, şairin öğreneceği çok şey var. En azından Mukayese etme olanağı. ----------------------
Bağışlasın beni şair.
Herkesin "yaldızlı sözler" ve övgüler beklediği bir sitede ; çoğunluğun eleştiri kültüründen uzak olduğu bir yerde, bu türden şeyler yazmak, hiç kolay değil. İyiniyetli bir okuma benimkisi... Başka bir şey değil.
kimbilir belki de bocalayan gidendir ,gideceği için karşısındakini bunalıma sokan bir mektup yazar / gideceksen sessiz git / okuyana farklı bakış açıları sunabilir bu şiir güzeldi ..
nehirlerin girdabında büyüen okyanuslar kadar derindi hüzündü bir damla.. su gibi akıp gitti mısralara .. beğeniyle okudum kutlarım güne gelen şiiri ve şairini..
Gitmek.. Her şeyi, herkesi bırakıp gitme isteği, gitmek istiyor insan nerdeyse herkes/hepimiz/tüm insan/lar.. Öyle "yanına almak istediği üç sey" falan da yok:)) Bir kendisi/yüreği.. Bu yeter zaten. Her şeyi, herkesi götürdün demektir aslında. Lakin bazen de keşke kendini bırakıp gidebilse insan.. Olmuyor ama, olmuyor işte..! Hadi kendimiz sayki razıyız diyelim, öteki de olmuyor.. Yani ne olursa olsun her şeyi yüzüstü bırakmak kolay göze alınamıyor.. Bir yanımız "kalk gidelim", öbür yanımız "otur" diyor. Biri gittiğinde; en çok, onunla geçirilen zamanı ve en çok da sonrasın da ne yapacağını bilemez insan. Bir türlü bitmez size kalan, yalnız başınıza geçirmek durumunda kaldığınız zaman.. Gidersem.. Ben gidersem ey sevdiğim, ey sevgili; yeni ülkeler filan bulamayacaksin, başka denizler de yok.. Bu kent peşini birakmayacak, sen aynı sokaklar da dolaşacaksın.. Hep hatırlayacaksın yaşanmışlıklarımızı.. Atabilecek misin söyle bunları yüreğinden? Anılar rahat bırakacak mı seni? Engelleyebilecek misin tümünün yüreğinin sızlatmasını en çok da iz bırakmasını?! Alışabilecek misin yokluğuma? Benim alışamayacağım gibi.. Gel en iyisi hiç gitmeyelim, birbirimizde/birbirimizle kalalım...! O zaman birimiz uçarken diğerinin kırılmaz kanatları, beraber uçarız, yaralanıp ölmez özgürce uçan kuşlardan biri der 'Şiir'. Vee.. Hani bazen çalar kapınız; hiç tanımadık, bilmedik bir bir çehre vardır karşınızda, kapıda öylece duran.. Bir kaç söz söyler.. Çok dupdurudur, nettir, samimidir, günlük dille kullanır sözleri. Bu yabancı o anda sanki sizden ya da tanıdık biri gibidir öyle hissedersiniz/hissettirir.. Alırsınız evinize buyur edersiniz.. Ve bakınca gözlerine aydınlatır ruhunuzu yalın hali ve 'O' sanki evinizden ailenizden biriymişcesine yakındır/tanıdıktır yüzü, konuştukları artık.. İşte böylesi evin içinden, ev halindeki hali/miz gibiydi ve öylesi içten, yürekten geldi 'Şiir'iniz.. Ben kendi adıma:)) Keyifle ve keyif alarak okudum.. Kutlarım yazan kaleminizi ve yüreğinizi sn. şair.. Saygı ve sevgilerimle...
sera. tarafından 4/29/2010 12:29:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
sera. tarafından 4/29/2010 7:36:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Sera, öncelikle siz ve tüm şiir severler hoşgeldiniz sayfama.
Değerli ve samimi yorumunuz için çok teşekkür ederim...
Sayfamda geçirdiğiniz zamanınız ve güzel dostluğunuz beni onure etti.
Şiire gelince, şiir tamamen duygu işidir... O an içimden ne geçtiyse olduğu gibi yazıp ve sizlerle paylaştım. Öyle saatlerce ya da günlerce şiirin başında oturmadım. Yani şiir yazayım güne gelsin diye bir iddiam da yoktu.
Ama değerli kurulumuz uygun görmüş ve şiirimi güne taşımış. Kararlarına saygı duyuyorum.
Fakat okurlardan biri bu kararı uygun bulmadığını yazmış, saygı duyuyorum çünkü şiirimi sevmek zorunda değil. Dediğim gibi, o an içimden geçenleri yazmak istedim ve yazdım... Amacım imgelere boğarak okuyucuyu yormak değildi, sadece samimi ve duru bir dille hissettiklerimi paylaşmaktı ... Öyle de yaptım.
Sanırım ifade edebilmişimdir niyetimi. ? Aslında bana göre en güzel şiir, okuyucunun kendinden kareler bulduğu şiirdir, bilmem yanılıyor muyum ?
Sevgili Sera... Burada sizin vesilenizle sayfamı ziyaret eden diğer okurlara da yeniden teşekkür ediyorum, kıymetli yorumları ve samimi duruşları için...
Ziyaretiniz için sağ olun, fakat hitap olarak biraz laubali buldum yorumunuzu. Şahsıma sen diye hitap yerine, siz diye hitap etmeniz daha bir ciddiyet kazndırırdı yorumunuza. Şiir hakkında düşüncelerinizi yazmanız daha memnun ederdi.
şimdi düşündesin yalancı baharların sanırsın ki hiç bitmeyecek bu seyri sefan an gelir ifadesiz kalır gözlerin, bakışların boş hiçbir işe yaramaz ellerin dağılır evin barkın kefen biçer akşamların alacakaranlığı ruhun dipsiz boşluklarda çarnaçar
Dik duruşlu, güçlü savunuşlu olduğu kadar da iç titreten duygulu ve dokunaklı işlenişi etkileyiciydi. Kutlarım.
öncelikle emeginizi kutlarım ve güzel yüreginizi. Dizelerde yogun bir özlem, sevda ve dolu dolu bir duygu patlaması belli ediyor kendini. Sair oldukca samimi geldi bana, siir olsun diye siir yazmamis, siir gelmis onu bulmus, dürtmüs resmen
şiire şöyle bir göz attım..doğrusu günün şiirine hangi tarafı layık görülmüş bunun cevabını bulamadım.. fotografa gelince:ölü bir serçe beni hep çok uzaklara serin orman sessizliklerine götürür... bir kuş ölü bi kuş uçan bir kuş ve bir daha hiç uçamayacak olan bir kuş... herşey kuşalrın gözlerindeki giibi olsa...
sayın N_Erol
merhabalar değerli şair dost...sanata eşsiz katkılarınızı güzel gönlünüzü kutluyorum yürekten...
sayfada yazışmalara sebep olan konunun ne olduğunu bilmiyorum ...sanırım sorun daha önceye dayanıyor sizin şiirle falan ilgisi yok sayın ilhanbuyukcebeci ve Hilmi Yazgı arasında algıladığım kadarıyla...
sayın ilhanbuyukcebeci ve sayın Hilmi Yazgı şiirlere eleştirel görüşlerini açıkça ifade eden şair dostlar...ben de hiç birini tanımam sitedeki yazılarından tanıdığım kadarıyla....niye birbirlerini üzüyorlar anlayabilmiş değilim...:(
aslında eskiden "günün şiirleri "seçici kurul eleştirel yorumlarıyla yayınlanırdı olumlu olumsuz tüm yönleriyle neden seçildiği açıkça belirtilirdi..aslında bu çok yararlı bir yöntemdi... herkesin okuduğu "günün şiirleri" aynı zamanda şiir yazanların bilinçli olmalarında bir misyon üstleniyordu...daha sonra bu kalktı edebiyat adına büyük bir kayıp ..bence bu tekrar uygulanmalı...
şair arkadaşların eleştirilerine gelince; elbette kişisel görüşler herkese göre değişir...beğenen de olabilir beğenmeyen de ..
burada önemli olan kimseyi kırmadan görüş belirtmek...şair dostlar şiiri yazar değerlendirmeyi seçici kurul yapar..
burada güne düşen şiirler eleştirilirken aslında seçici kurul eleştiriliyor bilerek ya da bilinç altı....seçici kurul netice olarak site içinden...edebiyat profesörü değiller sonuç olarak site içindeki şair dostlardan....onlar da kendi bigi seviyeleri şiire bakış açıları zevkleri kendi kriterleri doğrultusunda seçim yapıyorlar..her gün 400 ün üstünde şiir eklenmekte...
bu kalabalıkta artık ne kadar dikkatli olunabilirse ...:)... zor iş ...
sevgili Ansızın hep dile getirir günün şiirini seçiyoruz...günün en iyi şiirini değil der...:)..
bu arada şiirleri eleştiri alan şair dostlar üzülmesinler bence olumlu olumsuz eleştiri şiirin kıymetli olduğunun ifadesidir...:)
bizler de şiirleri okurken kendimizce kendi kriterlerimiz doğrusunda okuyup değerlendiriyoruz...
şahsen kimsenin şiir yazma biçimine karışmayı sevmiyorum..herkes istediği gibi yazsın...sanat özgürlüktür farklı güzellikleri yakalayabilmektir...diyeceksiniz ki kurallar...bana göre kurallar düşünceleri sınırlamamalı...tam tersi sınırları genişletecek biçimde yeniliklere açık olmalı ...
üç günlük dünyada birbirimizi üzmeye değmez be değerli şair dostlar...
sevgi saygının cirit attığı mutlu dünya dileklerimle...