(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SOBE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SOBE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
SOBE Niye her seven hasrete Her Vuslat hicrana gebe Niye gündüz geceye de Hayatsa hep ölüme sobe ********************************** İşte şiiri de sobelemiş bir dörtlük. Harika mı harika!. Kutluyorum efendim!
Niye her seven hasrete Her Vuslat hicrana gebe Niye gündüz geceye de Hayatsa hep ölüme sobe ................................ HOCAM KUTLARIM..GÜZEL GÖNLÜNÜZE SAGLIK YOZGAT DESTANINA YAZDIGINIZ DUYGULARA DA KATILIYORUM SELAM VE SAYGILARIMLA..
Niye her seven hasrete Her Vuslat hicrana gebe Niye gündüz geceye de Hayatsa hep ölüme sobe
kısacık, su katılmamış, öz... manaysa çoookkk derin... satır satır yorum... yazmakla bitmez... kısacası, hayat hep kaçıp kovalamak, kazanıp kaybetmekten, saklanıp yakalanmaktan ibaret değilmidir zaten... ne zaman , nerede ve nasıl olursak olalım, birgün mutlaka hepimiz SOBE lenmeyecekmiyiz...
çok manidar, derin ve düşündürücüydü ... yüreğinize sağlık... :)
Bu kısacık dörtlükte gizli herşey..Hayatın gerçeği..Off,bu soruyu ben de soruyorum hep kendime..Keşke böyle bir gerçek olmasa,ölümüm soğuk ismi hiçbir kapıyı çalmasa...Sevdiklerimizle uzun yıllar geçirme adına,emeğe ve yüreğe saygı efendim..
"Niye her seven hasrete Her Vuslat hicrana gebe Niye gündüz geceye de"__________bu dizelerde derinden düşününce; Bir kısır döngünün içinde olduğumuzu farkediyorum.
Sevgiler hasrete gebedir.Hasret birgün vuslata dönüşür, ve yine hasrete... Geceler, gündüzler de birbirini kovalar durur.
"Hayatsa hep ölüme sobe"________İçlerinde bir tek ölüm döngü değil.Sadece O na çare bulunamadığı için ister istemez, ne kadar iyi saklanırsak saklanalım, mutlaka sobeleneceğiz...
Kısa ve öz bol bol düşündürüyor. Kutlarım... Saygılarımla...
Seviyorum kısacık satırları:)) Biraz tembelim belki de ondan :)) Azıcık sözlerle düşündürtmesini, derinliğine çekip sorgulatmasını.. Hayat, yaşam, yaşamın içindeki gerçekler ve her ne olursa olsun son sözü ölümün dendiği, ölüm olduğu sığdırılmış satırlara..Az sözle çok anlatım olmuş dizeler.. Güzeldi, gerçekti.. Saygı ve sevgilerimle...
sera. tarafından 3/31/2010 9:19:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
Evet hayat bir mesuliyet zinciri bu bizlere yaradanın lütfu gündüz geceye aylar seneye seneler yıllara netice ise varılan hedef ve son.Bütün mesele bu evreleri yüce yaradanın istediği gibi yaşayabilmek işte bunu yapabilenler hem dünyada hemde ahirette görevini yapmış olacak şairi ve şiiri kutluyorum.Puanım tam.Yunus diyarından selamlar.
dost musun? Öyleyse canın canımdır... Aynan olmalıyım... Yüzüne söyleyebilmeliyim her şeyi... Hem sakınmadan, mertçe... Hani bilirsin, esirgemem lâfımı, Ne şekil gelirse, öylece... Hazırım tüm içtenliğimle konuşmaya, ama, Seni de dupduru isterim karşımda... Dostsan, Gözlerimin içine baka baka yaka silk benden! Arkamdan şikayetlenme! Yiğit ol! Gerekirse yiğitçe azarla, çekinme! Lâf değil, icraat beklerim senden! Öyle bak ki, hislerini görebileyim... Öyle hisset ki, güvenle bakabileyim... Sevmem, ölenin ardından ağıt yakmayı! Dil dönerken söylenmeli her şey... Kulak duyarken anlatılmalı... Göz bakarken bakmalıyım sana... Can sağ iken sarılmalı... Keşkelere meydan vermemeli hayatım, Pişmanlıklarla yoğrulmamalı.... Hayır! Dirime selâm vermeyen, Ölüme de fazla yaklaşmasın! Dostsan, ölmemi bekleme! Haklıysam, yaşarken savun beni! Yaşarken yanımda ol! İnanmışsan bana, kimse çevirmesin seni yolundan! Ve inanmamışsan, sakın rol yapma! Her söylediğimi onaylaman şart değil... Her yaptığımı beğenmen de gerekmez... Dostsan, rahatça eleştir, fikrini rahatça söyle, sıkılma! Yadırgayabilirsin beni, Ve ben de seni tuhaf bulursam şaşırma... Kandırmanı aslâ kabul edemem! Her dediğini, her yaptığını hoş görürüm, ama, Beni, bana sormadan yargılama! Her yediğimiz aynı olmaz belki, Her dakikamız birlikte geçmez... Her güldüğünde gülmeyi garanti edemesem de, Ağladığında seninle birlikte oturup ağlarım... Belki her çağırdığında gelemem fakat, Derdine ortak ararsan, koşarım... Ben de herkes gibi insanım elbet, Ne göklere çıkar beni, ne de yerin dibine sok! Senin işin bu değil! Benim zaten bir yerim var herkes gibi yer ile gök arasında... Dostsan, Küçümsemeden, küfretmeden, Sevgiyle, saygıyla ve huzurla gel sokağıma... Dinlenmek istediğinde, hiç düşünme, sana özel bir limanım, ama... Yorulduğum zamanlarda, Dilediğimce sığınabilmeliyim koylarına... Seni bir çocuk kadar saf sevebilirim Ve bir deli kadar art niyetsiz... Uğruna seve seve hesabı şaşırırım... Görmezden gelebilirim yanlışlarını... Başkaları enayilik sayabilir, Başkaları akılsızlığıma yorabilir, Bunları dert bile etmem, ama, Sen, aslında aptal olmadığımı, Her an, tekrar tekrar hatırla! Ve sakın beni aptal yerine koymaya kalkışma! Seviyorsan, cimrilik etme, söyle! Muhabbeti varken, yokmuş gibi yapanla, Hiç sevmediği halde, yılışıp durana sinir olurum! Neyse, o olmalı insan... Kendisi olmaktan korkmamalı! Kendisi olmaktan kaçmamalı! Bil ki, sensin diye seni bırakmam, ama, Ben olduğum için bırakırsan beni, Yas da tutmam arkandan! Bedel mi? Ödemeyeceksen çıkma yola! İçten pazarlık edersen, ancak kendine edersin... Kendince küser barışır, kendi kendini yersin! Dostsan, mevsimince yağ... Kışsan kar ol, güzsen yağmur... Soğuğuna, sıcağına, esip savurmana itiraz etmem, Senden, ille de bahar olmanı beklemem, ama, Dayanmalısın en şiddetli fırtınalarıma... Belki de çok geldi bunca talep... Bana karşı hiçbir mecburiyetin yok, korkma... Sana fazla geldiğim ilk anda, Arkana hiç bakmadan, dönüp gidebilirsin... Geçip gidebilirsin,borçluluk hissetmeden... Mutlaka bir açıklama da beklemem senden, ama, Gitmeye davranırsam bir gün, Sen de karşımda set olma! Dost musun? Öyleyse, canın canımdır, Yoluna baş koymaya hazırım ya, Başını da yollarımda isterim, unutma!
şiirinizin öyküsü fazlaca etkiledi dostluklarda beklentiler yüksektir ama asla samimiyeti sorgulanmamalı diyor ve kutluyorum...
"..Hani bilirsin, esirgemem lâfımı, Ne şekil gelirse, öylece..." diyorsun ya, elbette...bilmez miyim,dobra ,hak bildiğini hakkı teslim anlamında söyleyen biri olduğunuzu ...bundan dolayıdır ki,yapınızda eğilmeden ziyade kırılmayı tercihinizi.. yorum mükemmeldi..mutlu olduğumu belirtmek ve paylaşmak isterim..sağolun, var olun..her şey gönlünüzce gerçekleşsin..
SOBE Niye her seven hasrete Her Vuslat hicrana gebe Niye gündüz geceye de Hayatsa hep ölüme sobe
Yine çok duygulu yine felsefi bir şiir. Geç kalmışlığımı bağışlayın öğretmenim. İki gündür şiirime yapılan bir yorum yüzünden moralim çok bozuktu.O nedenle ancak geldim şiirinize.
Çok beğendim.düşündürücüydü duygular. Kaleminiz ve ilhamınız daim olsun.Azgın rüzgarlar kanadınızı kırıp, ilhamınızı yok etmesin inşallah,benimki gibi.
Niye her seven hasrete Her Vuslat hicrana gebe Niye gündüz geceye de Hayatsa hep ölüme sobe ************************************
BUNUN ÜZERİNE SÖYLEYECEK BAŞKA BİR SÖZ VARDIR SANMIYORUM!..SEVGİ HASRET...VUSLAT HİCRAN....GÜNDÜZ GECE...VE NİHAYETİ HAYAT VE SONUÇ ÖLÜM....İŞTE TÜM GERÇEKLER ORTADA.ÇOK KISA OLSADA KİTAPLAR DOLUSU KONUYA VAKIF DİZELER CAND TEBRİKLERİMLE SELAM SAYGILAR DEĞERLİ DOST YÜREK...
Harikulade dizelerdi.Herşey zıddıyla anlamlıdır ve değer kazanır ondan olmasın hocam. Candan kutluyorum düşündüren anlamlı eserinizi. Selam ve saygılarımla.
SOBE Niye her seven hasrete Her Vuslat hicrana gebe Niye gündüz geceye de Hayatsa hep ölüme sobe başlıyor ve bitiyor herşey belki ondan... anlamlıydı selam ve saygılar...
Sevgilerimle.