(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ERKEK AĞLAMASI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ERKEK AĞLAMASI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yüzyıllar hatta binyıllar boyu güçlü olabildiğinden daha güçlü olarak sembolize edilmiş dağları sırtlamış, sırtlaması beklenmiş varlık; Erkek. Sırtlayabilme gücü var mıydı, sorgulanmamış.
İnsan dendiğinde genelde insanın yarısı anlatılmış. Diğer yarısı yarılı maalesef. Genellikle bahsedilmeyen kadının varlığı arada kutsanmış, o kutsiyete ayak uyduramadığı zaman lanetlenmiş. Kadını hiç telaffuz etmeyen andığında ise genelde lanetleyen insan erkekler! Somut bir kadını olumsuzlarken kutsal kadına ihanet vurgusu yaparlar. Bu tip insanların anası erkek mi acaba şeklinde sorduğum olur.
ağlamak yasaklandıkça fidanlar boyun büker, idealler savrulur yıllardan şiir aylardan mayıs ve günlerden cumartesi içli bir rüzgarın terkinde kaybolur,
Erkeklerde ağlar, ama nedense gözyaşlarını göstermek istemezler . Gerçekten etkileyici çok hoş bir şiir olmuş kutlarım, yüreğiniz var olsun sevgiyle .SAYGILARIMLA.
Aglamanın zor oldugu bir ülkede yasıyoruz....Bizler limanız limanlar aglamaz.Keşke cok kolay olabilseydi bizim aglamalarımız.İcimizde kalmasaydı haykırabilseydik bizde herseyi..........Ögrenmemiz lazım bizimde aglamayı bagıra bagıra.
Canım benim hep farklı temalarla karşılaşmak sayfanda çok güzel..
ağlamak insan olan herkese yakışır erkeği-kadını olmamalı ağıdın yalnız alışmışız, "erkek gibi" sözüne ondan sanırım erkeğin ağlaması hep yaban gelir bize.
.. tebrikler gözüm, farkın hep ortada... sevgiler kocaman.
erkek ağlar tab ki de... ama şanına yakışan bir şekilde... o mangal gibi yüreğe akmalı gözyaşı... sessiz hıçkırıklarla ağlamalı erkek dediğin...ağlamalı erkek ama acısından ağlamalı acizliğinden değil... güzel bir tema işlemişsin kutlarım...
''gördüm babaların ağlamasını dalları düğüm düğüm gövdesi kahve falı bir zeytin ağacını köklemek var ya sökmek var ya sarp yamaçtan ardıcı kazma vurmak beşyüz yıllık meşeye acısını duymak var ya kopmanın babaların ağlaması işte o babaların ağlaması öyle zor'' dyor hasan hüseyin.öyle zor demek erkek gözüyle...zor...ama kayıtsız kalmak gayrıinsani bi duydu.insanız sonunda...saygılar...
boşuna dememişler erkeklerin anası hergün ağlarmış anamız ağlıyorda kimse farkında değil...................kimdemiş erkek ağlamaz diye....................saygımla
ağlayabileceğin kadar adam oldun mu ... Ağlayacak kadar adam olduysa zaten dediğin gibi bağıra bağıra olmasada ağlayacaktır. Ki ağlayabilmesi yerdir bence. .... dünyaya gelirken gülüyorlar mıydı sanki... .... Kim gülebilirki? .... Ve evet aynalar. Bizi bize gösterirler.Sahtelikten uzak, net ve açık bir biçimde. Herkes kendini kendi aynasında görürmüş en iyi.Başka aynalar göstermez derler sana seni. Tebrikler.
sen, erkek adam ağlamaz diyenlere inanma! onlar, dünyaya gelirken gülüyorlar mıydı sanki...
eğer, aynalardan iyi bir cevap alırsan! sesin,kendi sesini bir ton bastırsın...
erkek adam nasıl ağlarmış göster onlara hem de vargücünle bağır, bağır ki! erkek ağlaması,benzemesin ne kadının ne bebeğin
ağlamasına.
Erkeklerde ağlarağlamak bazen insanı rahatlatır bunu zayıflık görmek yanlış bence .Ağlayan insanlar korkmasınlar çünkü o göz yaşlarının derin anlamları var.Güzel şiirini yürekten kutluyorum selamlar saygılar..
ERKEK AĞLAMASI.......................................................................GİZLİ GÖZYAŞLAR
ağlayabileceğin kadar adam oldun mu.........................................FARKINA VARDINMI ERKEKLER AĞLAMAZ LAFININ BOŞ OLDUĞUNU
sana,........................................................................SÖYLEMEYİ DÜŞÜNDÜĞÜM en iyi yorum,..............................................................SADECE aynalardan gelecektir..................................................ORDA SENİN SİLUETİN DEĞİL KENDİN OLDUĞUNU GÖRECEKSİN
sen,.......................................................................DIŞI ÇELİK ZIRH GİBİ GÖRÜNSENDE ,ASLINDA ÇOK KIRILGANSIN erkek adam ağlamaz diyenlere inanma!............................ASLINDA EN ÇOK AĞLAYAN ONLARDIR onlar,.....................................................................SADECE KENDİLERİNİ KANDIRIYORLAR dünyaya gelirken gülüyorlar mıydı sanki..........................SARMALANDIKLARI KUNDAĞA DEĞMEDİMİ SANIYORSUN GÖZYAŞLARI
eğer,.................................................................İÇİNDE BİR DARALMA HİSSEDİYORSAN aynalardan iyi bir cevap alırsan!...............................BAK İYİCE SENDEN BAŞKA SEN YOK sesin,kendi sesini bir ton bastırsın............................VE İÇİNDE SIKKINLIĞI BIRAK GİTSİN
erkek adam nasıl ağlarmış göster onlara.....................BOŞALT İLİKLERİNDEKİ ACIMIŞ KATRAN OLMUŞ DEMLERİ SAL GTSİN hem de vargücünle bağır, ....................................BAĞIRKİ KALMASIN ZERRE KADAR ZEHİR İÇİNDE bağır ki!..........................................................İYİCE TUTUN HAYATIN BAHAR PEMBESİ DALINDAN erkek ağlaması,benzemesin ne kadının ne bebeğin .................İÇTEN DOKUNUŞLARINA....YAĞMURLA BORAN ÇARPIŞSIN HUDUTTA
ağlamasına....................................................AĞLASINDA ZEHRİNİ AKISIN DIŞINA.....VE VAR OLDUĞUNU HİSSETSİN BİR KEZ DAHA
NE GÜZEL Dİ BE ŞAİRİM...ERKEKLER AĞLAMAZ MI? ASLINDA ERKEKLER DAHA DUYGUSAL... GİZLİ KAPAKLI AĞLAYACAĞINIZA ... YASLAYIN BİR OMZA BAŞINIZI İŞTE O ZAMAN SALIVERİN SICACIK YAŞINIZI ,YASLADIĞINIZ OMUZ ÇUKURU DOLDUKÇA YAŞ/INIZDAN SİZDE MUTLULUĞUNA VARIN İNSAN OLMANIN..VE O SICACIK OMZUN
SELAM VE BEKA İLE ...SEVGİLERİMLE BİR KUCAK DOLUSU.........:=)
Sende benim gönlümde olduğunu sakın düşünme ....Seni ben gönlümün en ulaşılmaz yerindeki küçüçük denize nazır lüks bir hücreye koydum....:=) Anahtarınıda yosunlara sarıp duvardaki tablonun içine sakladım....Canımsın ,yüreğimsin...Vee bu sonsuza dek böyle devam edecek...;=)
Şiirin başlığı getirdi beni bu sayfaya. Doğrusu merak ettim, erkeğin ağlaması hakkında düşündükleriniz. Şiirde şiiriyetten ziyade realiteye, duygudan ziyade fikre yer vermişsiniz. Bu yüzden mısralar oldukça net ve yalın.
Toplumların kendilerine has bir takım genel kabulleri vardır. Bizde de 'erkek toplum' imajı böyle bir kabuldür; yoksa hakikatle bir alakası yoktur. 'Ağlamak' insanî bir haldir; hem de en insanîsi. Bunu bize dayatanların ağlayamayacak kadar katı insanlar olduklarını düşünüyorum. Erkekler tabii ki ağlar; ama ağlamanın şekli önemlidir. Buna nasıl bir ağlamak denir bilmiyorum. Bence insanca ağlamak dememiz lazım; yani arkasında hiçbir hesap olmayan bir ağlama...
Şiirinizin mısra tasnifi bakımından başarılı olduğunu söylemek mümkünse de, ses olarak aynı başarıyı yakaladığını söylemem mümkün değil. Bunun en önemli sebebinin fikir ağırlıklı olmasıdır. Yorumum sadece bu şiirle alakalıdır; çünkü diğer şiirlerinizi okumadım. Bu yüzden hakkınızda fazla serahatle konuşmak doğru değil.
Güzel bir şiir. Daha güzellerini yazabileceğinize inanıyorum...
Ah bu toplum baskılarımız ah.. Ah taa doğarken başlayan örf, adet, kural ve baskılarımız.. Erkek ağlamaz ayıptır, yakışmaz, kadın gibi ne o öyle ağlamalar daha bir sürü sözler ve demeler, öyle yetiştirmeler.. İnsan olabilmek önemli olan.. Kadını erkeği olmaksızın öz ağlamayınca göz ağlar mı? Dökülen her bir yaş insanlığımızın tükenmediğinin işareti değil mi? Ne mutlu ki yürekler taşlaşmamış.. Ne mutlu ki yürek denilen üzülüyor, acıyor böylece hissediliyor, ben varım işte burdayım, kaybetmedim insanlığımı, merhametimi diyor.. Ağlasın varsın gözler ağlayabilsin.. Utanmadan, korkmadan, saklamadan hem de doya doya.. Ne kadar çok göz ağlarsa o kadar çok öz, insan var demektir ... Ağlayanlar değil, ağlamayı bilmeyenler, unutanlar ve ağlayamayanlar utansın aslında... Saygı ve sevgilerimle...
erkeklerde ağlar bana göre hiç garip değildir bu... aslında her erkekde ağlıyordur, açıkta ağlamayanlar bile mutlaka kıyıda köşede ağlıyorlardır. yüreğine saglık sevgili davidoff güzeldi şiir konusu... sevgiler.
Sırtlayabilme gücü var mıydı, sorgulanmamış.
İnsan dendiğinde genelde insanın yarısı anlatılmış. Diğer yarısı yarılı maalesef. Genellikle bahsedilmeyen kadının varlığı arada kutsanmış, o kutsiyete ayak uyduramadığı zaman lanetlenmiş. Kadını hiç telaffuz etmeyen andığında ise genelde lanetleyen insan erkekler! Somut bir kadını olumsuzlarken kutsal kadına ihanet vurgusu yaparlar. Bu tip insanların anası erkek mi acaba şeklinde sorduğum olur.
Taşlama için teşekkürler.