Acının Adresi FouziaŞiirin hikayesini görmek için tıklayın O Günü Ben Asla Unutmayacağım bir pazar gecesiydi zaman annem beni yumuşak bir sesle yanına çağırdığında "hadi gel kızım!" dedi bana ben de sessizce yanına gittim aniden annem dedi ki; "kızım yarın senin sünnet günün" ben şoka girdim ama kimse benden birşey söylememi beklemiyordu ertesi sabah beni yere çivilediler üç kadın üzerime oturmuş beni çapraz şekilde yere mıhladılar ben bağırdım avazımın çıktığı kadar sesim, soluğum kesilene kadar söyleyebildiğim tek şey "annem nerdesin?" ve aldığım tek yanıt "sus kızım, sus!" yaşadığım bu acıyı ben kalan ömrüm boyunca hiçbir zaman unutamam ve ben isterim ki bu acıların aynısını arkadaşlarım yaşamasın bu gece uykusuz bir geceydi yaşlı bir bayan gördüm elinde zili olan tekrar ve tekrar kesen ve kesen ben bağırdım yine annem yanıma geldi ne olduğunu anlamak için sevgili ailem size soruyorum, ben bunu hak ettim mi? size de hepinize soruyorum ben bunu hak etmek için ne yaptım? ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Şiir: Fouzia Çeviri: Sevay Bu şiir "Der Tag den ich niemals vergessen werde" adıyla netten alıntıdır... Türkçe çevirisini yapan Sevgili Sevay’a çok teşekkür ediyorum... Bu başlığı www.youtube.de yazıp kızlara acımasızca yapılan vahşetleri Siz de seyredebilirsiniz... Bir Alman kanalında yayınlanmış bu dehşet saçan görüntüler; Kenya’da kızların sünnetini, bu sebepten evden kaçışlarını, çocuk sayılacak yaşta evlenişlerini ve aynı işkencelerin hem gerdek öncesi hem de her doğum öncesi ve sonrası tekrar edecek oluşunu anlatıyor...ve erkekler eşlerinden en az 8-15 arası çocuk yapmalarını istiyor... Burda yaşayan kadınların hemen hepsi bu durumu kabullenmiş durumdalar ve kendi kızlarına da aynı şeylerin yapılmasını normal buluyorlar ve karşı çıkmıyorlar...sünnet olurlarsa bir pislikten kurtulacaklarını, temiz olacaklarını ve kızların namuslarını koruyacaklarını düşünüyorlar... Beşinci bölümde Fouzia kendi yazmış olduğu bu şiiri; evlerine gelip kendilerini ziyaret eden ve sünnet olayına karşı gelen, "Anne ve Çocuk Hastanesi" nde çalışan Fardhosa adındaki hemşireye okuyor...üç kız kardeşler en küçükleri üç yaşında ve henüz olup bitenlerden habersiz...diğer kız kardeşi de aynı gün sünnet olmuş Fouzia ile beraber... Ve annesine soruyor Fouzia "ben o dayanılmaz ağrıları çekerken ve sana seslenirken; neden sen bana sessiz ol dedin?" diyor...ve annesini affetmenin tek bir şartını söylüyor Fouzia; aynı şeylerin küçük kız kardeşine de yapılmaması aynı acıları onun da yaşamaması "işte o zaman seni bağışlarım" diyor Fouzia...ve annesi bu isteğini kabul ediyor...Fouzia da annesini affettiğini söylüyor... Kısaca Siz’e anlatabileceğim bunlar...Siz’den tek istediğim lütfen internette uğrayın bu adrese...belki bir çoğunuz anlatılanları yabancı dil olduğu için anlamayacak ama inanın o görüntüler bile yetecek olup bitenleri anlatmaya... Eğer Fouzia ve onunla beraber aynı kaderi paylaşan diğer kızları merak ediyorsanız vaktinizi ayırıp uğrayın bu acılı yüreklere... Fouzia Sizi beyaz elbisesiyle bekliyor ve çağırıyor sesini duyurmak için... Saygılarımla...
|