(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
dışarıda kar tipi içerde duman, sis sarıldığım ses servi gölgesinde mısralar susarken esmer yağmurlar ilikledim ömrüme birikti yıllarca hüzün çağıran mevsim, gözlerime şimdi aşk kadar yakınım ölüme!
boşlukta anlamsız bir ses eylül pencereme yönelmişti göz göze geldim acı gerçekle o öfkeyle aynaya küfrettim alınıp kırılmış!kırılsın! sahi parçalanan neydi! .... Aynada göz göze gelmek acı gerçekle... Ya da kendinle. Başka türlü olamaz.bakan kendini görür aynada. Öyleyse parçalanan bakanın kendi gerçekleridir aynada. Derin ve güzel bir şiir. Kutluyorum.
Evet hakikaten öyle.Kendimi ayna karşısında görüp düşündüm o kısmı okurken ve o şekilde yorum yaptım.Birazda kendimeydi yorum sadece şiire değildi. Ben teşekkür ederim. Sevgi ve şiirle.
Herkesin kendini ifade ettiğine inandığı ve kendini bulduğu bölümler olması beni son derece mutlu ediyor. Değerli yorumunuz için çok teşekkürler şairim... Şiirle ve Sevgiyle...
Azınlık Psikoloji ile aynı potada eritmek istediğim bir kavram daha var; vatan. Şiirden uzaklaşırsam şimdiden özür dielrim sevgili Şair.
Dünya sevgisi ile vatans evgisinin tarih bilincinden yoksun oluşundan mıdır nedir süreğen bir azınlık psikolojisi var. Aslında büyük ülke, güçlü ülke, sağlam toplum teraneleri de bu psikolojinin ürünleridir. Bu psikolojinin azınlık dediği grubal sloganlara karşı ürettiği gizli sloganlardır..
Şiirin arkasındaki insnalardan söz ederim kimi şiirlerin altında: Bu şirin arkasında da öfkesini şiirle dengelemye, kendisini teskin etmeye çalışan bir insan silüeti var. İfade başarısı, kurgu, imgelerin bilinçli oluşu, şiirin müzikalitesi falan hepsi gayet başarılı..
Şair vatandan, dünyadan söz etmemiş olabilir.. bana değer katmasıdır şiiri bana sevimli kıldıran..Çünkü aynı evrende yaşadığımız halde aynı şiiri irdelediğimiz halde neyi istediğimizi ve neyin peşinde koştuğumuzu tam olarak bilemiyoruz her zaman..
Şiir: kozmik rüyanın esrarengiz terennümleridir bir şekilde.. Bazen sağırşasak da kimi şiirlerde, kimisinde de yeterince sağlamdır kulaklarımız ve istediğimiz sesleri duyarız..:)
Okurun notu: Biraz daha ciddiyetle ele alınsaydı keşke..acele edilmeseydi, çok daha demli bir şiir çıakrdı kanaatimce..
Ciddi bir şiir ile karşı karşıyayız sanırım.." Öncelikle şiiri ciddi,gayrıciddi diye adlandırmak ne derce doğru bilemiyorum .Her şiirin kendine özgü bir ciddiyeti bir duruşu olduğunu düşünüyorum. Şiir;kurgu,imge anlatım ve anlam açısından tutarlı,özgün ve etkileyici ise o şiiri başarılı sayarız.Bu yoruma açık ayrı bir konu. Kurgunun özgürlüğü ise şairin tasarrufundadır.Kurguda vatan mı,dünya mı,aşk mı olacağına bırakınız şair karar versin. Bu nedenle şiirin ciddiyetini kurgunun içeriği ile mi yoksa işlek imge örgüsü,derin yapı ilişkisi ile anlamlandırmak mı daha doğrudur bilemiyorum. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Selamlar...
Azınlık psikolojisi üzerine Acıdır, çoğunluğun özgürlük diye bağırması her nefeste... Ama ondan da acıdır azınlığın haykırışı bir kafeste....Sınan toraman Teşekkür ediyorum bu güzel şiire.
sinan toraman tarafından 1/30/2010 3:04:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
"Ciddi bir şiir ile karşı karşıyayız sanırım.." Öncelikle şiiri ciddi,gayrıciddi diye adlandırmak ne derce doğru bilemiyorum .Her şiirin kendine özgü bir ciddiyeti bir duruşu olduğunu düşünüyorum. Şiir;kurgu,imge anlatım ve anlam açısından tutarlı,özgün ve etkileyici ise o şiiri başarılı sayarız.Bu yoruma açık ayrı bir konu. Kurgunun özgürlüğü ise şairin tasarrufundadır.Kurguda vatan mı,dünya mı,aşk mı olacağına bırakınız şair karar versin. Bu nedenle şiirin ciddiyetini kurgunun içeriği ile mi yoksa işlek imge örgüsü,derin yapı ilişkisi ile anlamlandırmak mı daha doğrudur bilemiyorum. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Selamlar...
çok sağlam ve özgün imgelerle bezenmiş , son zamanlarda okuduğum en güzel şiir. En sevdiğim yerleri işaretlemek ve buraya eklemek istedim ama hiç bir dizesine kıyamadım şliirin. Dört dörtlük olmuş.İçtenlikle kutluyorum.
dışarıda kar tipi içerde duman, sis sarıldığım ses servi gölgesinde mısralar susarken esmer yağmurlar ilikledim ömrüme birikti yıllarca hüzün çağıran mevsim, gözlerime şimdi aşk kadar yakınım ölüme! ............................................ macın skoru Ben:0 Hayat:0 sa.. ''birikti yıllarca hüzün çağıran mevsim, gözlerime''derken Suç hala skoru hayata karşı 1/o yapamamakta olan suskunluğumuz da...sayfana uğramayalı çok yollar katetmiş güzel şiirlerin kutlarım Aslı...
dışarıda kar tipi içerde duman, sis sarıldığım ses servi gölgesinde mısralar susarken esmer yağmurlar ilikledim ömrüme birikti yıllarca hüzün çağıran mevsim, gözlerime şimdi aşk kadar yakınım ölüme!
Sırlı bir sabahtır yüzün, üşür güneşe duran tomurcuk.. Solgun bir şafaktır hüzün, sorular sağaltır kenti.. Yapayalnız bir sestir soluğun; kuşlar nerde şimdi, dostların, en yakının hatta uzağın? Her şey aşk kadar vardır, ki gitmek zorundadır da.. Eyvallah
bir üzüm salkımı gibiydi..dize ardına dize ardı ardına mevsim geçişi belki ben böyle hissettim her duraklamamda bir başka haz alarak duruldum şiirle kimi zaman içim titredi...üşüdüm kimi zaman sanki bir bahar yeliydi içimdek goncaları açtıran Tebrikler şair...yolun açık ola!
dışarıda kar tipi içerde duman, sis sarıldığım ses servi gölgesinde mısralar susarken esmer yağmurlar ilikledim ömrüme birikti yıllarca hüzün çağıran mevsim, gözlerime şimdi aşk kadar yakınım ölüme!
İçsel karmaşa yaşam ve ölüm arası yaşananlar,farklı bir anlatım ,beğeniyle okudum arkadaşım çok güzeldi. Sevgiler selamlar.
azınlık psikolojisiyle ürktü fiiller kortejde özgürlük diye haykıran sözcükler inledi yasadışı mısralar ikiye bölündü! sloganlar eridi elementler içinde ışığa küstü filistin askısındaki harfler şiire elektrik verilirken utandı yerküre utandı gök kirlenen düşüncelerle hiçbir kitap yazamadı bu işkenceyi…
Sevgili Seba hanımefendi
Bu kısmında kendimi buldum tebrik ederim sevgi saygı ve selam ile
muhteşemdi....