ben mi istedim ateşi kül gülü diken günü gece etmeyi bana çok gördün biraz huzur biraz ilgi biraz sevgiyi sanma ömür boyunca ihanet karası geceyi unuturum beni benden ettin şimdi çöz kördüğüm olmuş bilmeceyi
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bilmece şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bilmece şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ben mi istedim ateşi kül dikeni gül geceyi gün etmeyi bana çok gördün biraz huzur biraz ilgi biraz sevgiyi sanma ömür boyunca ihanet karası geceyi unuturum beni benden ettin şimdi çöz kördüğüm olmuş bilmeceyi
ateşin küle dönmesinden bazı şeylerin bittiğini anlıyoruz dikenin güle gecenin güne dönmesi ise güzel şeylerin habercisi aynı dizede tezatlık bu..şiirin anlattığı sezdirdiği olumsuz hisler fakat dikenin gül gecenin gün olması olmamış tersi muhakkak bu ahengi bozar ama en azından anlam bütünlüğü sağlanır..
"ben mi istedim ateşi kül gülü diken günü gece etmeyi.."
ŞAİR ARKADAŞIM YORUMUNUZU OKUDUM, ŞAİRDEN ÖNCE CEVAP VERİYORUM ANCAK ŞİİRİ BİRDE BENİM GÖZLERİMLE GÖRÜN İSTEDİM...:)
ŞAİR BİRİNİ SEVMİŞ YÜREĞİNDEKİ ATEŞLE... ANCAK KIYMET VERMEMİŞ SEVİLEN , ATEŞ KÜLE DÖNMÜŞ ONUN İHANET GİDİŞİYLE... ONUN İÇİN GÜL OLAN SEVGİLİ GİDİNCE, DİĞER BAYANLARI DİKEN GÖRDÜĞÜ HALDE BİRİNİ ALIP GÜL'ÜN YERİNE KOYMUŞ (YANİ BAŞKA BİRİSİYLE EVLENMİŞ) EVLENMİŞ VE İÇİNDE BULUNDUĞU KARANLIKLAR GECEYKEN GÜN OLMUŞ BU EVLİLİKLE... YADA BERABERLİKLE...
BENİM ANLAMADIĞIM GECELER GÜN OLMUŞ, DİKENLER GÜL OLMUŞSA... HALAAAAAAAAAAAAAAA GEÇMİŞTE YAŞAMAK, ANMAK NİYE?... KENDİ ÇÖZMÜŞSE SORUNUNU CEVAP ARAMAK NİYE...? BİR BİLMECE SUNMAK NİYE.....?
HEM ŞAİRİN HEMDE SİZİN HOŞGÖRÜNÜZE BİNAEN YAZDIM BUNLARI... BİLİNE..
YOK KARDEŞİM BENİM DÜŞÜNCEM BAŞTAN BERİ AYNIYDI SENİN ANLAMAN ZAMAN ALDI SADECE HEPSİ O NE KADAR KARAKTERİ DEĞİŞİK BİRİ OLSANDA ANLAMANDA SORUN VAR GALİBA SEN BİR YIKAMA YAĞLAMA GÖTÜR KENDİNİ :)))
ÖYLE İSE ŞÖYLE DİYEYİM... DOĞRU OLAN HERŞEY, HİÇ KİMSEYİ RAHATSIZ ETMEZ... HERKES AYNI DOĞRUDA BULUŞSA BİLE... YETERKİ DOĞRU OLSUN... DOĞRULUKTA ADAM GİBİ ADAM OLMANIN GETİRİSİDİR...
SİZE SAKINCALI GELEN SONUCUN DOĞRU ÇIKMASIYSA... YANLIŞ OLAN SİZSİNİZ... SAKINCALI OLAN SİZİN DÜŞÜNCE BİÇİMİNİZ BENCE...:)
ADAM GİBİ DÜŞÜNENLER AKLIN YOLUNA TABİ OLANLARDIR... AKLIN YOLUDA TEKDÜZE DEĞİLDİR... KÖTÜLÜK NASIL ÇEŞİT ÇEŞİTSE AKLIN YOLUDA ÖYLE... YANİ ADAM GİBİ DÜŞÜNENLER HEP AYNI ŞEYİ DEĞİL, HEP DOĞRU ŞEYİ DÜŞÜNÜP UYGULARLAR... VE BEN BÖYLESİ BİR DURUMDAN EMİN OLUN HİÇ RAHATSIZLIK DUYMAM...
HERKES ADAM DÜŞÜNMESİ SAKINCALI OLABİLİR MESELA FARK OLMAZ HERKESAYNI DÜŞÜNÜR ÇÜNKÜ ADAM GİBİ DÜŞÜNMEK AYNI ŞEYİ DÜŞÜNMEKTİR ÇÜNKÜ HER ZAMAN İÇİN AKLIN YOLU BİRDİR
KİMİN AĞZINDAN DİNLEMİŞ OLMAKTA ÖNEMLİ ANLADIĞIM KADARIYLA... BEN ALİ RIZA DEMİRCAN HOCAMDAN DUYDUM. O MÜMTAZ ŞAHSİYETTEN DUYDUĞUM HER KELİME BANA MİRAS GİBİDİR. ASLA AKLIMDAN ÇIKMAZ...
YAŞANANLARI GÖRÜNCE, YAŞAMIŞ OLMANINDA O KADAR ÖNEMLİ OLMADIĞINI DÜŞÜNÜYORUM... FİKİR BEYAN ETMEK İÇİN YANİ... :)
KEŞKE HERKES ADAM GİBİ DÜŞÜNEBİLMEYİ BECERSE... O ZAMAN HERŞEY DAHA FARKLI OLUR ÖYLE DEĞİL Mİ...?
ben mi istedim ateşi kül dikeni gül geceyi gün etmeyi
bana çok gördün biraz huzur biraz ilgi biraz sevgiyi
sanma ömür boyunca ihanet karası geceyi unuturum
beni benden ettin şimdi çöz kördüğüm olmuş bilmeceyi
ALATURKA KEDER
ELİNE GÖNLÜNE SAĞLIK KUTLARIM ŞEN VE ESEN KALIN