Buruşturup attım genç zamanlarımı Zira bir ihtilal ertesiydi Ve tankların gölgesinde Hala iz sürüyordum hürriyete Sanrılarımın darağacı yeni kurulmuştu Saçlarımsa yağlı urganda sallanmayacak kadar Gürdü o zamanlar
Şafak sökmeden uyandırırdı ezan Tek ayağını patronun servetine kaptıran babam Bir başına abdest alırdı, Ahşap evimizin, konuşan Güze boyanmış duvarlarıyla. O zamandan belliydi… Kış kalkmayacaktı, Aldığım yaşların omuzlarından…
Deniz diye öğrendiğim tek şey Kara gözlü kara bahtlı genç bir adamdı o zamanlar Hak’sa, öldükten sonra bulunacak kadar Uzaktı…
Bir ihtilal sonrasıydı Gazete sayfalarında kim vurduya gidenleri Gördüğüm zaman… Faili meçhul hükümler yiyen adamların Tayınsız mahkûmiyetleri bitmeden Başları görünürdü mezarlarından…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VURURLAR SENİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VURURLAR SENİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Teşekkürler asran! o günleri bir daha yaşamak,pirinc alanından gecerken ülkü ocaklarından laf işitmek lise cıkışlarında topluca cıkıp halkevlerinde toplanmak,ve insanın insanakıymadıgı emegi kutsal oldugu insanların dili dini rengi ne olursa olsun eşit oldugu bir düzenin kurulması icin verilen mücadeleler,ve toz duman olmuş ve şimdilerde kendi kabuguna cekilmiş bir kuşak.....
tv'lerin anlatmak için dizi film yaptıkları tarihi bir süreci bir şiirle anlatmak ne muhteşem şeydir. kutlarım... Bu dizelerin sahibinin bu kalitede şiir yazacağına emindim ve daha önceki yorumlarımda belirtmiştim. Şiir Babam ve Oğlum' daki bir sahneyi beynimize çakıyor. Tekrar kutluyorum. Günün şiiri seçilmeyişini garipsiyorum.
hasretlertoplamı tarafından 11/3/2009 12:45:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
gölgemize değil mi şair?
hani neredeyse her an elimizin altında gibidir
ve bazen istemsizce dokunuveririz de
peki ya yürek dinler mi
ya da anlar mı
istemsizliğin aczini?
döneme dair hüzündü,
tebrik ederim...