Söyle… Allah’ı sevmek nedir sence Nedir sevmenin gerçek manası Ve nedir Allah İçinde büyüttüğün bir vehim!? Dar zamanında farzımuhal Bindiğin uçak tutulunca türbülansa Öleceğini hissettiğin bir anda Sığınacağın bir güç!? Tutkulu bir aşkın ertesi Başını koyduğun omuzun sahibi Yalnızlığının içinde Seni zenginleştiren bir kudret!? Esen rüzgarın dizginlerini açan Gökyüzünün görünmeyen katmanlarından Hayatına serinlik veren bir sahip!? Söyle… Kim senin için Allah dediğin … Bu sabah ihtiyar bir ağacın Kışa hazır uğultusunda Bir kere daha düşündüm Herkesi neden çok sevdiğimi Dedi ki içimdeki ses Sen Allah’ını sevdin o halde Ve sevdim hatalarımı, yaparken üzülsem bile Sesini duymak için alabildiğine Zorladım sınırlarımı Emindim… Vardı… O halde duyabilmenin yolu Belki de yaramaz bir kul olmaktı. Gülünç bence de Ama biliyor musun İçtiğim her kadehte bile İçmeyi yasak ettim sana diye Fısıldadı… Kızmadı, vurmadı yüzüme Küstürmedim bende Galiba hallaç haklıydı Başkaları baktığı noktadan bakamadıysa da Allah, aşkıyla yananı hemen anladı Aşıkken, idam sehpasında Olgun bir armut gibi sallandırılmak bile Adama koymazdı…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HALLAÇ HAKLIYDI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HALLAÇ HAKLIYDI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Aşıkken, idam sehpasında Olgun bir armut gibi sallandırılmak bile Adama koymazdı…"
aşık olmak, yanmaya icazeti mühreylemektir O'na sevgili "asran". eyvallah. yangını görmeyenlerin göz karalığına ışık fayda etmez ki... fayda etmez ki sevgi fısıltıları, "enel hak" nidası ağır gelince kulaklara. sen yüreğini sun aşk sofrasında ya hak! ben kırıntısına muhtacım. gelirse, şükür, gelmezse sabır. eyvallah.
Gorki "En çok gülenler en mutsuz olanlardır" demişti.Nedense ben de şiiri tersten okudum.İnsan bazan küser en sevdiklerine. Yanlış yorumlasam da kendi yanlışımın telifi bendedir... Şiir hoştu...
diğerleri için söylenmiş olsa katılabilirdim hiç gocunmazdım bu eleştiriden ama bu şiir için asla ve kat'a "mahalle kahvesi sohbeti" yorumunuzu kabul etmiyorum.
sevgili asran bu şiirini hiç begenmedim... yazmanı yanlış buldum..ALLAH için tereddütde bulunuluyor başta...o yaradanımız yaratılmadı ve yarattı tüm kainatı.. onun için bunlar yazılmalıydı.. ilahi aşkla yazılmalıydı şiir.. neyse ben kaçar bye..
40 yıllık hayatıma dönüp baktığımda bütününde tüm aşklarımın tek bir kaynağını ve bilvesile tek bir aşkı gördüm kendimde. Allahcım ne bu halden ayırdetsin beni ne de bununla imtihan etsin inşaallah. Yanlış anlaşılmaktan beni koruduğu için bin kere şükürler olsun. Bizzat size de teşekkür ediyorum yeniden bakabildiğiniz için. Zahmet verdirdim, üzgünüm.
ilk dizeleri okudugumda kendimi kötü hissettim ve şiire adapte olamadım ..devamını doğru dürüst okuyamadım bile..şimdi daha rahat okudum..
Başkaları baktığı noktadan bakamadıysa da Allah, aşkıyla yananı hemen anladı Aşıkken, idam sehpasında Olgun bir armut gibi sallandırılmak bile Adama koymazdı…
elbetteki artık adama koymazdı..allah aşkının üstüne ne yorum yapsan azdır...onun sevgisine ve inancına bence kelimelerr yetmez.. şimdi şiideki duyguları daha iyi anlıyorum ama dediğim gibi ilk dizeler beni sarsmıştı... selamlar..
Eleştiriniz haklı olsaydı kimseye bırakmaz kendi kendimi yakardım zira yansamda temizlenecek halim kalmamış demek olurdu anladığınız gibi yazmış olsam.
Şiir okurken, vurgular önemli okuyucunun kendine sordurduğum sorularla aslında inancını yoklaması ve neresinde durduğunu anlamasını sağlıyor "tereddüt" diye bahsettiğiniz kısımda.
Bu şiir bir tereddüt şiiri olamayacak kadar aşikar Allaha aşkı anlatan bir şiir. İçinde geçen HALLAÇ vurgusu -ki kulu yargılayacak olanın mutlaka Allah olduğuna sonuna kadar inanırım- okurken okuyucunun önyargılarına esir bırakıyor. Benim de aradığım o okur ki şiirin ayağına pranga gibi vurduğu önyargılarından kurtulabilecek mi kurtulamayacak mı.
kanı ile abdest alanlar vardır, dünya onların nurları ile aydınlanır, mazlumlar onların nefesi ni içine çeker, mansurlardan, bedreddinlerden, baba ilyas horasanilerden, pirsultanlardan, nesimilerden, seyit rızalara, denizlerden, mahirlere bir nefes ki döner çarkı devrana ters ve yücüc ile mecücü bile deli eden..
Olgun bir armut gibi sallandırılmak bile
Adama koymazdı…"
aşık olmak, yanmaya icazeti mühreylemektir O'na sevgili "asran". eyvallah.
yangını görmeyenlerin göz karalığına ışık fayda etmez ki...
fayda etmez ki sevgi fısıltıları, "enel hak" nidası ağır gelince kulaklara.
sen yüreğini sun aşk sofrasında ya hak!
ben kırıntısına muhtacım.
gelirse, şükür, gelmezse sabır.
eyvallah.