(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SANA NE.... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SANA NE.... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ruha mesaj gönderip beyinde bu mesajı algılatmak her şaire , her şiirle nasip olmaz.olamaz. sayfalarca yazarsınız da,soru işareti oluşturamazsınız beyinde bazen. ama sizin dizeleriniz kocaman bir soru işareti gönderdi beynime,hadi cevapla soruyu cevapla sorunu dedi..ve şimdi çok beğendiğim bu dizelere alkış vakti.. tebrikler..
Kirlenmis sevginde kalan hangi kursun senin ihanetin silahindan Sevdanin ne degiri var satarken yüregimi yüreksizligin pazarinda Seni hangi vicdan afeder kirilan aynalara sor cesaretin varsa eger Feryat etme bosuna senin cehenemde yanisina bendeki senlik küllenir
NE DEMEK BIRSEY DEGIL SIMIRAY KARDES BEN TESEKÜR EDERIM INSAN OKUDUKCA RAHATLIYOR BIRAZDA DERTTEN KEDERDE UZAKLASIYOR INSAN OKURKEN INSAN KENDINI BULUYOR SÖYLENEN TÜRKÜ OLSUN SIIR OLSUN YADA ROMAN OLSUN AMA BEN YAZARKEN ÖZDÜRLESIYORUM UCAN KUSLAR GIBI ÖMRÜMÜN YARISINDA BU ZEVKI TATIM CANIMDA COK SEVDIGIM ARKADASIMIN ÖNERISI ÜZERINE BASLADIM ONA MINNATARIM O SIMDI UZAK OLSADA BENDE HER ZAMAN DÜSÜNCELERIMDE KALIR ADI NEYSE SANADA BASARILAR KARDES:
Ruhun kirli olduktan sonra bedenin pak olmuş, kime ne! En süslü sözlerin varlıkta almışsa yerin, bundan bana ne!...
İnsanı insan yapan hususiyetler ruhu aklı vijdanı kalbi dir... Oysa Şimdilerde kadınlar ne kadar güzel olduklarıyla anılıyor.Erkekler ise kariyerleriyle servetiyle malesef asıl ve önemli vasıflar bunlar oldu..Güzel ahlak dürüstlük ruhu süsleyen en güzel elbisedir asıl temizlik budur..
Teşekürler değerli şair bunları hatırlattığınız için..
* * * SANA NE.... Ruhun kirli olduktan sonra bedenin pak olmuş, kime ne! En süslü sözlerin varlıkta almışsa yerin, bundan bana ne!... * * * Ruhun kirliliği zaten libasda giyse fışkırır yüzünden, gözlerinden, sözlerinden, yürümesinden, oturmasından, kalkmasından. Zahiri olan her şey batıniyi ifade eder, bakınca görürsün, tutunca anlarsın iç dünyasındaki manevi yansımaları..Yüreğine sağlık, gönülden kutlarım. Bu kısacık dizelerin çok şey anlatıyor, o yüzden benim anlatmak istediklerim aşağıda, ben bu kadar bilgiyi sıralayacak kadar alim değilim sadece şunu demek isterim, yazdıkların da Bana ne diyemiyecek kadar insanları seviyorum istiyorum ki hep birlikte mahşer aleminde ve bu dünyada saadete erelim, bencilce bütün güzellikler benim olsun diye düşünemiyecek kadar seviyorum bu alemi ve içindekileri, o yüzden ayetlerle ve veliler tarafından kanıtlanmış bilgileri buraya taşıdım uzun oldu ama bir kısmını taşısaydım anlaşılmazdı belki demek istediklerim alimlerin bilgisine sığındım, bir mahsuru varsa silebilirim. Sevgiyle sağlıkla huzur içinde kal bir ömür..
Sevgiler saygılarımla
KAMİL MÜRŞİDİN FARKI Mürşid-i kâmilin diğer insanlardan farkı var mı? Bu fark nereden kaynaklanıyor? Bazı insanlar gerçekten “seçilmiş” olabilir mi? Allah dostu veya mürşid diye tarif edilen bir kimsenin söylendiği gibi olduğunu bilmek mümkün mü? Manevi terbiye için bir mürşid arayanlara bu sorular sık sık sorulmakta. Kur’an-ı Kerim’de, “o da bizim gibi bir insan” kıyaslamasına peygamberler de muhatap olmuştur. İnkârcıların “bizim gibi bir insana uymayız” bahanelerinin elbette bununla bir ilgisi yoktur. Kur’an bir anlamda peygamberlerin ilâhlaştırılmasının önüne geçerken, inkârcılar ise o mübarek insanların büyüklüklerinden habersiz oluşlarını bu tür yargılarıyla göstermişlerdir. Önce şunu belirtelim ki, inkârcıların hepsi aynı seviyede olmadığı gibi, iman edenler de aynı seviyede değildir. Allahu Tealâ insanlar arasından bazılarını seçmiştir. Bunlardan birçoklarını peygamberlikle, bazı kullarını ilim, güzel anlayış, ince kavrayış ve isabetli hüküm verme nimetleri ile süslemiştir. Bazı kullarına mülk, bazı kullarına saltanat vermiştir. Bazı kullarını özel dostluğu için seçmiştir. Bütün bunlar hakikattır; tercih ve taksim Yüce Mevlâ'ya aittir. Allahu Tealâ, peygamberlerine bile farklı dereceler verdiğini, bazısını diğerlerinden üstün kıldığını belirtiyor (İsra/55). İlâhi huzurda bütün insanlığın temsilcisi, peygamberlerin imamı, Makam-ı Mahmud'un sahibi Efendimiz A.S.’dır. Bilindiği gibi, peygamber olmak için kulun hiçbir etkisi, tercihi ve tasarrufu yoktur. Ancak, velâyet ve irşad vazifesinde Allahu Tealâ'nın tercihi yanında, kulun gayret ve amelinin bir etkisi, değeri ve gereği vardır. Yani, Allahu Tealâ'ya dost olma yolu herkese açıktır. Belki herkes kâmil mürşid olamaz fakat Yüce Mevlâ'ya dostluktan bir nasibi olabilir. ÜSTÜNLÜĞÜN GERÇEK ÖLÇÜSÜ Velâyette ilk nokta imandır. Yüce Allah'a ve 0'nun gönderdiklerine iman eden herkes Allah'ın dostluğu için ilk adımı atmış olur. Bu adımda her mümin ortaktır. Yani her mümin velidir. Ancak bu, veliliğin ilk merhalesidir. Ariflerin belirttiği gibi, iman dairesine girdikten sonra sonsuz velâyet dereceleri, farklı kulluk makamları, birbirinden güzel manevi haller, bitmez tükenmez ilâhi zevkler ve ilimler mevcuttur. Herkesin Allah katındaki derecesi, değeri ve fazileti değişiktir. Her mümin sahip olduğu ilim, amel, yakîn, teslimiyet, marifet, muhabbet, ibadet, hizmet, edeb ve takva ölçüsünde Allah katında sevilir, O’na yakınlık kazanır, ilâhi huzurda kabul görür. Maddi rızıklar gibi manevi rızıklar da farklıdır. Allahu Tealâ dilediği kullarına bol ikram ve ihsanlarda bulunur. Bir kuluna vermediğini, diğerine verir. Bu ilâhi tercihi şu ayetlerden anlıyoruz: "Baksana, biz insanların bir kısmını diğerine nasıl üstün kılmışızdır! Elbette ki ahiret, derece ve üstünlük bakımından daha hayırlıdır." (İsra/20) "Herkes için yapmış olduğu amellerden dolayı farklı dereceler vardır." (Ahkâf/19) “Allah sanat iman edenleri yükseltir. Kendilerine ilim verilmiş olanları ise, dereceler ile yükseltir. Allah yaptıklarınızdan haberdardır." (Mücadele/1 I ) Büyük veli Seyyid Abdulkadir Geylanî K.S. de, "velâyet halktan değil, Cenab-ı Hak’tan gelir. Veliliği kullar değil Yüce Allah verir" diyerek, bu işte seçimin Yüce Mevlâ'ya ait olduğunu belirtiyor. Görülüyor ki müminler içinde ilim, marifet ve takva sahipleri, diğer müminlerden ileridedir. Alim deyince malumat sahibi değil, marifet sahibi akla gelir. Marifet, Yüce Mevlâ'yı gereğince tanımaktır. Marifetin sonucu edep ve ilâhi aşktır. "Kulları içinde Allah'tan ancak alim olanlar korkar." (Fatır/28) ayeti, alimde bulunması gereken en önemli sıfatın edep olduğunu ortaya koymaktadır. "Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" (Zümer/9) ayetiyle diğer insanlardan farklı tutulan alimler, dünyaya değil, Yüce Mevlâ'ya gönül veren ilim ehlidir. Arifler, diğer müminlerle imanda ortaktırlar, fakat ilim, edep ve ilâhi aşkta apayrı bir hale ve dereceye sahiptirler. Gerçek alim, ariftir; işi Hakk’ı tarif etmektir. Kâmil mürşid yeryüzünde Allah'ın halifesidir. Gönlünü Allah'a veren alime Rabbanî alim denir. Kâmil mürşid Rabbanî alimdir. O, Allahu Tealâ tarafından seçilmiş ve sevilmiş bir kuldur. VELİ OLDUĞU BİLİNENLER Kimin veli olduğunu Allahu Tealâ bilir. Çünkü veliliğin diplomasını Allah verir. Ancak bazı veliler irşadla görevli olduklarından, onlar bellidir. Veli olduklarını, kendileri de bilir, halk da görür. Bazı müminler Yüce Allah'ı sever. Bunlara "muhib" denir. Bazı müminleri ise Yüce Allah sever, onlara da "mahbub" denir. Mahbub, Allah'ın sevgilisi demektir. Allah sevdiklerinin gönlünü kendisine çekmiş, onu özel olarak terbiye etmiş, nurları ile süslemiş, rahmetiyle desteklemiştir. Mahbub kulları bütün melekler tanır, sever ve desteklerler. Allahu Tealâ, Kur'an'da müjdelediği gibi (Meryem/96), salih kullarının sevgisini gönüllere yerleştirir, onları insanlara sevdirir. Bu onların edep ve ilâhi aşkına karşılık verilmiş bir hediye ve açık bir keramettir. Mahbub olan zatların bir kısmı, insanları irşadla görevlendirilir, kendisine hak yolunda imamlık görevi verilir. İcra ettikleri vazife, onların Allah'ın dostu olduğunu gün gibi ortaya koyar. Onlar dilleriyle değil, halleriyle kâmil veli olduklarını ispat ederler. Arifler derler ki: Allah dostu kâmil mürşidlerin diğer insanlardan en önemli farkı, meclisine giren, yüzünü gören, sözünü işiten kimselere Yüce Allah'ı hatırlatmaları ve kalplerini O'na bağlamalarıdır. Kâmil mürşidlerin bir diğer farkı, heybet ve cazibe sahibi olmalarıdır. Kendilerini gören kimse ister istemez hallerinden etkilenir ve kalbi onların tarafına çekilir. MÜRŞİDLERİN SIFATLARI Kamil mürşidler, "Ey iman edenler, Allah'tan korkun ve bu hali korumak için sadık kullarımla beraber olun." (Tevbe/119) ayetiyle tarif edilen sadıklardır. Onlar hak yolda rehberlik yaparlar. Kalpleri Allah'a bağlarlar, zayıflamış imanı tazeler, sönmüş sevgiyi canlandırırlar. Bir ömür boyu dini yaşayarak ihya ederler. Onlara müceddid denir. Gerçek müceddid, herşeyini Yüce Allah'a kurban etmiştir. O'nun boyası ile boyanmıştır. Sözü ve işleri ile Yüce Allah'ın şahididir. Kur'an'da böyle kimselere "mukarrabun" makamı tahsis edilmiştir. Mukarrabun’un takvada en önde olduğu belirtilmiştir (Vakıa/11-12). Bu makamdaki kimsenin diğer insanlardan en önemli farkı, içi ve dışıyla Allah adamı olması ve gönlü yanık sadıklara ilâhi aşkı tattırmasıdır. Kur'an'da ilâhi aşkı ve ahlâkı ayakta tutan bu Rabbanî alimlerin "ulü'l-emr" olduğu bildirilmiştir. Diğer müminlerden de onlara itaat edilmesi istenmiştir. (Nisa/59) Ulü'l-emr, işi üstlenen ve yürüten kimse demektir. Yürütülecek ve görülecek iş Allah'ın işidir. Bu da bütünüyle dindir. Şu halde ulü'l-emr, Allah'ın işini gören, emrini yerine getiren, hizmetini yürüten, dini ihya eden, kulları hakka sevk eden kimsedir. Kur'an'da Allah'a aşık olanlara "ricalullah" denir. Ricalullah, Allah adamı demektir. Allah adamının en önemli işi zikir, fikir, şükür, hizmet, haya ve ahde vefadır (Nur/37, Ahzab/23). Kur'an, takvada önde gidenleri pek çok farklı sıfatlarla tanıtmıştır. Sadık, sıddîk, muhsin, muttaki, evliyaullah, ebrar gibi sıfatlar onların ismi gibi zikredilmektedir. İşte bu sıfatlara sahip olan kimseye gerçek peygamber vârisi denir. Onlar, Efendimiz A.S.’la insanlığa sunulan ilâhi sevgiye, rahmete, ilme ve edebe vâristirler. Rasulullah A.S., bu vârislerin Allah katındaki kıymetini ve diğer insanlardan farkını şöyle belirtir: "Alimin sırf ibadetle meşgul olan kimseye üstünlüğü, benim sanat en düşük seviyedeki kimseye üstünlüğüm gibidir." Diğer bir hadiste de bu fazilet şu kıyasla ortaya konur: "Alimin sırf ibadetle meşgul olan kimseye üstünlüğü, dolunayın diğer yıldızlara üstünlüğü gibidir." (Tirmizî) Evet, gece gündüz ilâhi emaneti taşıyan ve Yüce Hakk'ın rızası için yaşayan kâmil mürşidler, taşıdıkları bu ağır yükün kıymeti kadar değerlidirler. Allahu Tealâ onlara yüklediği yük kadar manevi destek, kuvvet, feyiz, nur ve tasarruf yetkisi vermiştir. Onlar, bütün benlikleri ile gerçek zikri çekmektedirler. Yeryüzünde Allah diyen salihler bulunduğu sürece kıyamet kopmayacağına göre, onlar ilâhi zikir ve edeple hem insanları, hem de yeryüzünü harap olmaktan kurtarmaktadırlar. Bunun için bütün alem onlara minnet borçludur. Gafil insanlar, bu gerçeğe gözünü kapasa da, yerdeki ve gökteki diğer varlıklar bunun farkındadır. Çünkü Rasulullah A.S. Efendimiz’in belirttiği gibi, Allahu Tealâ sevdiği bir kulunu yerdeki ve gökteki varlıklara tanıtmaktadır. (Buharî, Müslim) Gökteki melekler, yerdeki varlıklar, sudaki balıklar, yuvasındaki karıncalar kendi dillerince onun için dua ve istiğfar etmektedirler. (Ebu Davud, Tirmizî) Bu, onların Allah dostlarına, karşı sevgisi ve teşekkürüdür. Acaba bizler, Yüce Allah'ın huzurunda bütün insanlığı temsil eden, gafiller adına ağlayan ve yalvaran bu yüksek şahsiyetlere neden teşekkür edemiyoruz? Salih kullar, Rabbanî alimler, ahirette şefaat etme şerefine de sahiptirler. Onların farkı, dünyada olduğu gibi ahirette de görülecektir. Onları Allah için sevenlerin hediyesi Allah'ın dostluğu, rahmeti ve cennetidir. Yüce Rabbimiz mahşerde şöyle buyuracaktır: "Benim rızam için birbirini sevenler nerede? Hiçbir gölgenin bulunmadığı bu günde onlar kendi rahmet imde olacaklar." (Müslim
MÜRŞİDİ TANIMANIN KOLAY YOLU Allah aşkını hedefleyen tasavvufu tanımak için tatmak gerekir. Nasıl bir tatlıya uzaktan bakmakla veya sırf tarifini okumakla tadı anlaşılamazsa, manevi halleri tatmak da ona ulaşmakla olur. Ulaşmak, yaklaşmakla başlar. Yaklaşmayan yabancı kalır. Yabancı kalan, o şeyin cahili olur. Bir kimse, hem cahil hem de edebi eksik olursa, onun iyi diye yaptığı çoğu şey bile yıkım ve fesat olur. En kötü cahil ise bildiğini zanneden, fakat gerçekte bilmeyendir. Edepli cahil, edepsiz okumuştan daha kârlıdır. Çünkü edepli olan, susmasını bilir. Susmakta pek çok hayır vardır. Fakat içinde edep olmayan sözde ve işte hiçbir hayır yoktur. Aksine zarar çoktur. Kâmil mürşidi tanımak için, onunla aynı yolu, edebi, zikri, fikri, hizmeti, ibadeti sevgiyi bir derece paylaşmak gerekir. Mürşide teslim olmayan tabi olmaz. Tabi olmayan, onu lâyıkıyla tanıyamaz. Tanımayan sevmez. Sevmeyen bilmez. Bilmeyen onun hakkında şahitlik edemez. Onlar hakkında bilmeden konuşanlar, övseler de yerseler de haksızlık etmiş olurlar. İkisi de mürşidin hakkını zayi eder. Veliyi tanımadan kötüleyen kimse inkâra, metheden kimse ifrata düşer. İnkâr zulüm, ifrat ziyandır. İkisi de haramdır. MÜRŞİDİ ÖVMEDE ÖLÇÜ Müridin işi, mürşidinin hangi makamda olduğunu bilmek değildir. Mürşide makamı mürid değil, Allah verir. Sevgi ve sözünde haddi aşanlar, yüceltmek istedikleri kimseye iltifat edeyim derken ihanet ederler. Hiç kimseye velilerin derecelerini bilmek vazife değildir. Veliyi sevmek, yolunca gitmek demektir. Sevgi iddia değil, ispat ister. Bir velinin büyük bir kutup olması, kendisine inanmayan veya uymayan kimseyi kurtarmaz. Mürşid kendisine methiyeler yazılmasını değil, Allah için uyulmasını ister. Hz Peygamber A.S.'ın şu ikazları herkesi uyarmak ve dengede tutmak için yeterlidir: "Hıristiyanların Meryem oğlu İsa'yı batıl yere methettikleri ve ilâh derecesine yükselttikleri gibi, beni yüceltmeye kalkmayın. Ben ancak bir kulum. Bana Allah'ın kulu ve rasulü deyin." (Buharî, Darimî, Ahmed) "Ey insanlar! Sözünüzü dikkatli söyleyin. Sakın şeytan sizi basit şeylere sevketmesin. Ben, Abdullahın oğlu Muhammed ve Allah'ın rasulüyüm. Vallahi sizin beni Allah'ın yücelttiğinden daha yükseğe çıkarmanızı sevmem." (Ahmed, Nesaî) KENDİ DİLLERİNDEN ONLARIN HALİ Büyük veli Hakim et-Tirmizî K.S, irşadla görevli Allah dostlarının çok özel hallerinden bazılarını şöyle anlatır: "Ehlullahın bir kısmı, en yüksek velâyet derecesine sahip olur. Bu kimse, Allahu Tealâ'nın kendisini özel dostluğuna seçtiği ve bu yolda kullandığı bir kuldur. O devamlı Allah ile beraberdir, O’nun himayesinde hareket eder. Allah ile konuşur, Allah ile görür, Allah ile alır, Allah ile verir. Allahu Tealâ onunla kullarını terbiye eder. Onun nazarı ile ölü kalpleri diriltir, onu vesile ederek halkı kendi yoluna çevirir. Onunla ilâhi ahlâkı ve adaleti ayakta tutar. Bu kimse devamlı Yüce Rabbini sena ve yüceltmekle meşgul olur. Rasulullah A.S. onunla Allah'ın huzurunda övünür, sevinir. Allah onu nefsini görmekten ve kendisine güvenmekten korur. Bu haliyle onun sözü kalpleri Allah'a bağlar. Görülmesi nefislere şifa verir. Onun bir insana teveccühü ve yakınlığı kötü huyları temizler. O herkese fayda veren bir rahmet bulutudur. Hak ile batılın arasını ayırt eder. O sıddıktır, hak adamıdır. Allah'ın has dostudur, ariftir. İlhama mazhardır." (Nevadiru'I-Usul, I, 339) Böyle bir insana kimin ihtiyacı yoktur? (Dr. Dilaver Selvi) Sadakat. Net
* * *
dağ gülü tarafından 10/8/2009 6:44:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
* * * uyuyan yedi genç ve yanlarında bulunan kıtmir. hemen hemen herkes bu hikayeyi bilir.
Kıtmir Karınca duasında bile yer alır o kadar değerlidir biliyorum Tarsus'ta çok ziyaretlerine gittim, sığındıkları mağraya girdim ve gördüm uyudukları yeri o mübareklerin. Ashabi keyf'in bir neferi olmak ne saadet bir imanlı dost köpek olabilmek onların arasında, keşke olabilsek birer Kıtmir keşke.... Dualar karınca duasındaki kadar bereketli olsun dilerim cümlemiz için ve de kabul görsün Allah(cc) katında hayırlar ve selametimiz için, affedilen fanilerden ve doğru yola iletilen zümrelerden olalım inşallah cümlemiz dilerim... * * * Karınca duası
Bismillahirrahmanirrahiym “Allahümme ya rabbi ve cebraile ve mikaile ve israfile ve azraile ve ibrahime ve ismaile ve ishaka ve ya’kube ve münzile’l-berekati ve münzilet-Tevrati ve’z-Zeburi ve’l-İncili ve’l-Furkani ve la havle ve la kuvvete illa billahi’l aliyyi’l-aziym.La ilahe illallahü’l- Melikü’l-Hakku’l-Mübin.Muhammedün rasulullahi sadiku’l vadi’l-Emin ya rabbi ya rabbi ya hayyu ya kayyumu ya ze’l-celali ve’l-ikram.Es’elüke ya rabbe’l-Arşi’l-Aziym.En yerzükaniy rızkan halalen tayyiben birahmetike ya erhamer rahimiyn. Yemliyha, Mernuş, Debernuş, Misliyna, Mekseliyna, Şazenuş, Kefeştatıyyuş, Kıtmir”
Sevgiler saygılarımla teşekkür ederim güzel gönlüne, kabul ettiğin için yorumumu sayfanda sağolasın Murat.
İlmin lezzetini her nerede olsa buraya taşıyan sinenize HAYRAN OLMAMAK ELDE DEĞİLDİR EFENDİM..... Duanın icabet vakitlerinde, inşallah hayr yolunda ettiğiniz her dua kabul buyrulur....şu biçare kıtmir için de de dua buyurursanız memun kalır; esen ve sağlıcakla kalmanızı Rabbim' den niyaz eylerim.....
Doğru söze ne denilirki şairim Kısa mesaj, çok antatım Yürekten alkışladım Saygı selam ______________________________Ali Cemal AĞIRMAN_________________
içi boş sözlerle sayfakar doldurmak kolaydır,özlü söz le sayfaları oluşturmak zordur bunu başara bilmek se ustalık ister...başarılı özlü söz şairini yürekten kutlarım....
Bir söz sultanı buyurur ki; HER SÖYLEDİĞİN DOĞRU OLMALI. AMMA HER DOĞRUYU HER YERDE SÖYLEMEK DOĞRU DEĞİLDİR....diye....Bilmiyorum bu berceste mısrayı neden hemen ekledim kendime inanamadım....İnşallah amma herşey ve hersöz ÖNCE KENDİ NEFSİME.....ÇÜNKİ NEFSİMİ YERME ADINA TÜMCE.... Teşekkürlerimle....
Ruhun kirli olduktan sonra bedenin pak olmuş, kime ne! En süslü sözlerin varlıkta almışsa yerin, bundan bana ne!...
bu dizelerin anlamı çok derin... evet öyle ya ruh kirli olduktan sonra anlamı kalmıyor yapaylık üstüne giydirilmiş o süslü püslü sözlerin... kısa ama çok şey anlatan ifadeler bunlar...ÇOK GÜZEL BİR ŞİİR DAHA OKUDUM KALEMİNİZDEN... tebrik ve sevgilerle...
Evet doğru söylüyorsunuz....Öncelikle benim ruhum kirli olmasa böyle söze kalkar mı....Bedenim temiz olsa kabullenmeye çalışır mı....Berceste mısra yazarken kalem kendini kullandırtır mı....
Bir söz sultanı buyurur ki; HER SÖYLEDİĞİN DOĞRU OLMALI. AMMA HER DOĞRUYU HER YERDE SÖYLEMEK DOĞRU DEĞİLDİR....diye....Bilmiyorum bu berceste mısrayı neden hemen ekledim kendime inanamadım....İnşallah amma herşey ve hersöz ÖNCE KENDİ NEFSİME.....ÇÜNKİ NEFSİMİ YERME ADINA TÜMCE.... Teşekkürlerimle....
Bir söz sultanı buyurur ki; HER SÖYLEDİĞİN DOĞRU OLMALI. AMMA HER DOĞRUYU HER YERDE SÖYLEMEK DOĞRU DEĞİLDİR....diye....Bilmiyorum bu berceste mısrayı neden hemen ekledim kendime inanamadım....İnşallah amma herşey ve hersöz ÖNCE KENDİ NEFSİME.....ÇÜNKİ NEFSİMİ YERME ADINA TÜMCE.... Teşekkürlerimle....
bedendeki kirleri su ve sabun ile temizlersin akar gider sele karışır.
ya ruhundaki kirler işte o zor biraz. ruhundaki kirleride ancak hakka yönelen duaların temizlere
duaları kabul olan kullardan olabilmek dileklerimle kutlarım muhterem arkadaşım yine anlamca çok derin bir söz okuttun bizlere saygılarım kalsın sayfanızda.a.e.o