(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAYBOLDUM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAYBOLDUM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kaybolmak üzereyim bak, sen nerdesin, gelip kurtarmak istemez misin İçimde sinsi bir fırtına, öldürecek Şeb-i Arus’ u, yoksa sen de yitik misin….. ............................... Üstad ölüm fermanı gibi olmuş. Gönlüne saglık....Başarılarınız daim olsun Yozgat tan selamlarımı yolluyorum.
"Bu kapıdan kol ve kanat kırılmadan geçilmez; Eşten, dosttan, sevgiliden ayrılmadan geçilmez. İçeride bir has oda, yeri samur döşeli; Bu odadan gelsin diye cağrılmadan geçilmez. Eti zehir, yağı zehir, balı zehir dünyada, Bütün fani lezzetlere darılmadan geçilmez. Varlık niçin, yokluk nasıl, yaşamak ne, topyekün? Aklı yele salıverip çıldırmadan geçilmez. Kayalık boğazlarda yön arayan bir gemi; Usta kaptan klavuza varılmadan geçilmez. Ne okudun, ne öğrendin, ne bildinse berhava; Yer çökmeden, gök iki şak yarılmadan geçilmez. Geçitlerin, kilitlerin yalnız O'nda şifresi; İşte, işte o eteğe sarılmadan geçilmez!
Aslında şiirin ana teması;insanın günahlar içerisinde yüzdüğü esnada kurtulma çabası araması gerekirken ve nefsin pençesinden sıyrılması gerektiğini bilirken; hala nefs peşinde koşması ve yitik sevdalara doğru yol alması....
Hayat pamuk iplği gibi; sargılar içerisinde ha koptu ha kopacak ya hani; bu ince çizgide ayarı tutturabilmek ve düşme noktasında dayanak noktasını bulmak adına dediğiniz gibi aynen efendim....
Yine;
az laf çok mana amma; mana er' i olamadığımızdan ancak kendi nefsimize anlatabiliriz ki; bu da şahsım adına nefsimin yola gelmesi olacak ise; buna razı' yım.....
MURAT BEY KISA AMA ETKİLEYİCİ BİR ŞİİR YAZMIŞSINIZ TEBRİKLER.FOTOĞRAFDA İLGİNÇ VE BİRAZ ÜRKÜTÜYOR.YÜREĞİNİZE VE KALEMİNİZE SAĞLIK.AMAN SAKIN KAYBOLMAYIN BİR YERE! EVET ÖLÜM ENİNDE SONUNDA HEPİMİZİN BAŞINA GELECEK.ÖNEMLİ OLAN KUL HAKKI YEMEMEK,İYİ BİR İNSAN OLMAK,KÖTÜLÜK YAPMAMAK,İNSANLARA ELİMİZDEN GELDİĞİ KADARIYLA İYİLİKLER YAPMAK,GÜZEL VE İYİ OLAN HERŞEYİ SEVMEK VE ÖLDÜKDEN SONRA ARKAMIZDAN GÜZEL SÖZLER SÖYLETMEK.SEVGİYLE KALIN HOŞÇAKALIN.GÜLHAN KESKİN.
güzel gören gönlünüze yüreğinize sağlık.... Ne demişler; güzel gören güzel düşünür..... Hep öyle kalın inşallah...Selam ve dua ile inşallah hep birlikte aynı gönüllerde....
''İçimde sinsi bir fırtına, öldürecek Şeb-i Arus’ u, yoksa sen de yitik misin?''…..Tek bu mısra bile sizin gelecek adına güzel ufuklara yürüyeceğinize bir delildir...Kalem elinizden düşmesin arkadaşım...Keyifle okumaktayım his ve düşünce sancısıyla örülmüş yazılarınızı...Selam ve dua ile
Kaybolmak üzereyim bak, sen nerdesin, gelip kurtarmak istemez misin İçimde sinsi bir fırtına, öldürecek Şeb-i Arus’ u, yoksa sen de yitik misin…..
Murat AYDIN (Her Hakkı Mahfuzdur).
_____________________________________
Yüreğine sağlık Murat, güzeldi, doğum kadar ölümde gerekli ve gerçek. Tabii inanca göre değişir; o gün ya vuslattır Hakk'a ya da gerçek ölümdür inanmayana, yani yok oluştur sonsuzluğa. İnanan, iman edene de bayram gibidir, gerçek dünyaya göç başlamıştır, mutludur Hakk'ın yolunda, heyecanla yürür beklediği o ana, özlediği yaşamı tatmak için can atar. Gönülden kutlarım, sağlıcakla kal sevgilerle bir ömür..
Öldüğüm gün tabutum götürülürken bende bu dünya derdi var sanma, benim için ağlama, yazık ah, vah deme şeytanın tuzağına düşersen, o zaman eyvah demenin sırasıdır. Cenazem gömüldüğü zaman ayrılık, ayrılık deme, benim buluşmam, kavuşmam işte o zamandır. Beni toprağa verdikleri zaman elveda, elveda demeye kalkışma, mezar, cennet topluluğunun perdesidir. Batmayı gördün değil mi? Doğmayı da seyret, güneşle aya gruptan hic ziyan gelir mi? Yere hangi tohum ekildi de bitmedi? insan tohumu bitmeyecek diye şüpheleniyor musun? Toprağa konulduğumu sanıyorsun değil mi? Ayağımın altında şu yedi gök vardır.
Bu denizde ne ölmek var bize Bu denizde ne gam ne keder Bu deniz alabildiğine muhabbet Bu deniz iyilik ve cömertlikten ibaret
Sen senliğini koy gel bende benliğimi koyup geleyim.İkimiz BİR’de buluşalım, dalalım hakikatler ırmağına. İyilik, güzellik adına ne varsa bu ırmakta var.. ( alıntı/semazen.com)
* * *
Elbette!
Her sabah doğacak pencerene, Neşeyle beklediğin yeni bir gün...
Ne çıkar!
Bir sabah da konacak pencerene.... Her an ürperek beklediğin ölüm g.öz:)
* * * Estağfurullah Murat, sen ateşi yakıyorsun bize de ısınmak düşüyor, senin yazdıkların bizleri düşünceye araştırmaya sevk ediyor, bilgi dağarcığımız genişliyor sayende. Sende de Allah razı olsun, yazdıkların ibadetin olsun Hakk'ın katında inşallah. Tek başına ibadet yapandan, ilimle uğraşıp insanlığa ışık tutan daha hayırlıdır diyor yüce Yaradan... Teşekkür ederim, senin tevazu göstermen bile imanından, biliyorum, sağ olasın, sağlıcakla kalasın huzur içinde inşallah sevdiklerinle...
Rabbim hepimizin yar ve yardımcısı olsun....Bizi bir an olsun nefsimiz ile baş başa bırakmasın.....Ötelerde ağlatmasın inşallah....Vay halimize dedirtmesin inşallah...Hicranla yanan gönüllere inşirah salsın inşallah.... Selam ve dua ile kalınız Efendim....
Sorular aslinda icinde saklidir derler ya siirinizde bunun bir örnegi kannimca. Tebrikler... Ve benden de bir soru. Uzun zamandir iki satirlik siirler yaziyorsunuz ???? Sebep coksey söyleyip ici bos olacagina az öz müdür bunun sirri!!!!!!! Selametle......
Hayat pamuk iplği gibi; sargılar içerisinde ha koptu ha kopacak ya hani; bu ince çizgide ayarı tutturabilmek ve düşme noktasında dayanak noktasını bulmak adına dediğiniz gibi aynen efendim....
Yine;
az laf çok mana amma; mana er' i olamadığımızdan ancak kendi nefsimize anlatabiliriz ki; bu da şahsım adına nefsimin yola gelmesi olacak ise; buna razı' yım.....
Hayat pamuk iplği gibi; sargılar içerisinde ha koptu ha kopacak ya hani; bu ince çizgide ayarı tutturabilmek ve düşme noktasında dayanak noktasını bulmak adına dediğiniz gibi aynen efendim....
Hayat pamuk iplği gibi; sargılar içerisinde ha koptu ha kopacak ya hani; bu ince çizgide ayarı tutturabilmek ve düşme noktasında dayanak noktasını bulmak adına dediğiniz gibi aynen efendim....
zaten beceremem uzun uzun yorumu da, hele ki arkadaşım razı, tercüman olmuş iken... yitmek ne de bildik bir kelime kendimce,belki oraya takıldım ben.... güzel şiirdi,tebrikler... sevgiler...
MARIFET BUDUR ISTE AZ KONUSUP COK SEY ANLATABILMEK HERKESIN YAPAMIYACAGI BIR IS BU "MESELA BEN" KUTLADIM CAN GARDASIMI YUREGIN VAR OLSUN SELAM VE DUA ILE NIHAT YURT KANADA SAGLIK SIHAT SANADA
ölüm ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ve sonsuzluk herseyin baslangici aslinda bittigini sandigimiz hersey ölümle basliyor,,,, yine MUrat farki yine simray güzelliginde bir calisma kutluyorum saygilar slmlar tbkler cokca,,,,
Güzel bir şiir.İnsanın içini burkan ama kendine gel dercesine silkeleyen de bir fon.Arada lazım böyle silkelenmeler.Yüreğinize sağlık efendim.Selam ve saygılarım ile.
Ne diyeceğim unuttum....Billahi unuttum.....Nimete haksızlık ederim diye unuttum....Nefsim şımarmasın diye unuttum....unuttuğumu da bir unutabilsem....Gönüllere girip hadimliğimi hatırlayabilsem....
Kaybolmalı bazen insan... Kendine adanmış bir yaprağın kuytu renginde, Bir unutuş misali akan yağmurun düşüş menzilinde, Kaybolmalı bazen insan... Adını unutmalı, Herşeyi unutmalı bazen insan. Uzaklara, çok uzaklara taşımalı yüreğini, Hiç bilmediği diyarlarda uyutmalı gözlerini. Yoktan bir şarkı yaratmalı, Ve o şarkının içinde yaşamalı bazen insan. Çırılçıplak kelimelerle tanışmalı, Günebakan çiçeğinden eylülü dinlemeli bazende. Bir patika yolundan yükseklere çıkmalı, Ordan herkese sessizce haykırmalı bazen insan. Yıldızları olduğundan az görmeli, Gökyüzünü bildiğinden ötede hissetmeli bazende. Gözyaşlarını toplayıp en yaşlı eskiciye vermeli, Ve yerine yenileriyle ağlamalı bazen insan. Kırılmış düşlerini yapıştırmamalı, Sadece onların benzerlerini aramalı bazende. Hayalzede yüzünü bir solukta dünde bırakmalı Hayalperest teniyle bir kaybolmalı bazen insan. Kaybolmalı ki insan, kaybolmalı ki bazen, Arandığında kolayca ele geçmesin..
Kaybolmak üzereyim bak, sen nerdesin, gelip kurtarmak istemez misin İçimde sinsi bir fırtına, öldürecek Şeb-i Arus’ u, yoksa sen de yitik misin…..
:((((((((((((( ÖLÜMÜN SOĞUK AMA GERÇEK YÜZÜNÜ GÖSTEREN TEMA İÇİMİ ÜRPERTSEDE BU DÜNYADA GEÇİCİ OLDUĞUMUZU BİR KEZ DAHA HATIRLATTI DİZELERİNİZ.İNŞ.ÇOK GEÇ OLMADAN GELİR BEKLEDİĞİNİZ .ALLAH (CC) GEÇİNDEN VERSİN.TEBRİK EDİYORUM DEĞERLİ DOST KALEM,KALEMİNİZE DUYGULARINIZA SAĞLIK.SELAM SAYGIMLA....
Teşekkürlerimle; ölümün soğuk yüzü esti resimde amma teması itibariyle esasen umut ışığı....bunun farkına varmanız çok güzeldi....Teşekkürler tekrardan.....
Tebrikler..